Inseminaatio olis 3-4 päästä mutta vieläkin niukkaa vuotoa...

Niinuliiiiiiiiii

Minulla on Menopur 75 IU piikitys menossa. Ultrassa kävin loppuviikosta ja sanottiin, että inseminaatio tehdään keskiviikkona tai torstaina... mutta minulla on EDELLEEN ( nyt kiertopäivä 7) hyvin niukkaa kirkkaan punaista vuotoa. Voiko inssiä tehdä ja mistä tämä johtuu????

4

560

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymyksestäsi!
      Usein niukka verinen vuoto johtuu vielä siitä, että munarakkula on vielä pieni ja kohdun limakalvo ohut. Todennäköisesti vuoto lakkaa ennen toimenpidepäivää. Mikäli se ei lakkaa sinuna kannattaa soittaa hoitavaan klinikkaan, jotta tilanne tarkistetaan uudestaan.

Ystävällisin terveisin,

Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

• Tiedonhaluinen

Moi! Voiko inseminaatio hoidot aloittaa jos kuukautiset ovat niukat? Minulle sanottiin että soita heti klinikalle kun menkat alkaa, soitin kun alkoi ja hoitaja kysyi niistä ovatko ne normaalit niukat ym. Vastasin niukat kuin olivatkin, hän tuumasi että piikittelyä ei voida aloittaa kun vuoto on pieni. Kuukautiseni tulevat femoston lääkkeellä koska n.10 vuotta sitten päästäni leikattiin kasvain.. Onko hoitaja toiminut lääkärin kanssa oikein kyseisessä tilanteessa(hoitaja vastasi puhelimeen ja kuulemma kysyi lääkäriltä)?? Tavoitteena oli aloittaa Menopur 1200 IU ja Pregyl 5000 IU kun seuraavat kuukautiset alkavat, ennen sitä pistos opetus. Oliko hoitaja oikeassa siinä että kuukautisten tulee olla ``runsaat``?, että kehosta poistuu ``lika``? Joudun lisäksi käyttämään Omnitrope kasvuhormoonia(Olen käyttänyt sitä n. 4kk, voiko kasvuhormoni pienentää kuukautisia? Mistä saan runsaammat kuukautiset?

• Hei,

Kiitos kysymyksestä. Käyttämäsi Femoston lääkitys on todennäköisin syy niukkaan vuotoosi. Sen ei pitäisi olla este suunnitellulle hormonilääkitykselle. Niukka vuoto johtuu siitä, että hormonikorvaushoidolla kohdun limakalvo ei kasva kovin paksuksi, silloin vuotokaan ei voi olla runsas. Kuukautisvuodon määrä on erittäin yksilöllistä. Kokenut lääkäri tietää tämän.
        Onko tuo Menopur annos 1200 IU kerta-annos?
        Kasvuhormonista niukat kuukautisvuotosi ei johdu. Sinun kannattaa tarkentaa ohjetta.

Kannustavin terveisin
        Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

• Tiedonhaluinen

Moi! Menopur 1200 IU, menotropin lukee lääkepakkauksessa, tarkempia ohjeita en vielä ole saanut. Tahtoisin tarkemman vastauksen siitä että voiko Menopur piikitystä aloittaa jos on seuraavatkin kuukautiset niukat vai tarkoittaako tämä että en voi aloittaa ollenkaan pistämään? Olen käyttänyt Femostonia useamman vuoden ja vuoto on ollut välillä runsaampaa, Femoston lääkitys on tarkoitus lopettaa kun pistokset alkavat. Lähinnäminua mietityttää vuodon määrä ja voiko niukalla vuodolla aloittaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe