Taas uusi mahdollisuus R

Jokainen päivä antaa uuden mahdollisuuden. Meillä, jotka haluamme pitää palstan kaikkia asiallisia ihmisiä varten, tulemme kyllä onnistumaan. Kenelläkään ei ole oikeutta käskeä ketään pois palstalta! Asiattomat ja loukkaavat viestit on saatava loppumaan mahdollisimman pian.

Kirjoitin otsikkoon R-kirjaimen merkiksi rakentava. Tuhoon pyrkivät voivat käyttää T-kirjainta.

Parempaa perjantaita pastalaisille!

90

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäitä hattuun.

Eihän tämä tuhoudu, ja rakenteet ovat ylläpidon käsissä, parempaan pyrkiminen ja "sivistyneeseen" (normaaliin keskusteluun) joukkojutteluun olisi pyrittävä.
      Noiden ilkeilyjen olisi annettava olla omassa arvossaan ilman vastauksia jätettävä huomiotta, vastaukseen näyttää ilmestyvän aina ilkeämpi ärsyke.
      Nuo häiriköt ovat kyllä pitempiaikaisia sivulla kirjoittajia, pieniä asioita jotka henkilöitynä ovat ilkeitä ilmestyy ajoittain ärsyttämään.
      Nämä häiriköt ovat itse luonnevikaisia.
      Eivät tule missään muualla toimeen vaan löytävät lopulta tänne vanhuksiakin jo kun ovat, tarkennettuna 1 henkilö jakautuneessa persoonassaan.

• Noin tietysti on. Joidenkin henkilöiden toiminta ylittää kyllä kaikki rajat. Siirtyminen toiseen nimimerkkiin, jolla ei ole kirjoitushistoriaa. auttaisi osin.

Ylläpidon pitäisi myös poistaa tyhjät asiattomat ja loukkaavat viestit mielellään heti, mutta ainakin pyynnöstä.

Palstarauha palauttaisi entiset hyvät kirjoittajat ja saisimme uusiakin.

• entiset hyvät kirjoi
        Ruuneperi kirjoitti:

Noin tietysti on. Joidenkin henkilöiden toiminta ylittää kyllä kaikki rajat. Siirtyminen toiseen nimimerkkiin, jolla ei ole kirjoitushistoriaa. auttaisi osin.

Ylläpidon pitäisi myös poistaa tyhjät asiattomat ja loukkaavat viestit mielellään heti, mutta ainakin pyynnöstä.

Palstarauha palauttaisi entiset hyvät kirjoittajat ja saisimme uusiakin.

ttajat ? Keitähän nekin sitten on.
        Kyllä täältä on tuollaisen ruikutuksen ja määräilyn takia kirjoittajia häipynyt ja uusia ei tule.

• Reino´

Mikähän avaus on, että palsta on pidettävä kaikkia asiallisia ihmisiä varten? Senhän luulisi olevan itsestäänselvyys. Jätän asiattomat kirjoitukset omaan arvoonsa.

• Olen muutamien palstalaisten vihan kohde. Jo nimimerkkini näkeminen näyttää provosoivan joitakin kirjoittajia hyökkäykseen.

Jos vastaan hyökkääjille, sanotaan minun riitelevän.

On kuin Ylläpito tarjoaisi nikittömille riitelypalstan.

• miksi joka

päivä uusi ketju samasta asiasta? Voisiko joksus vähän miettiä, onko itse ainakin osittain aiheuttanut tämän tilanteen ? Ei täällä kaikkia vakinikkejä vastaan ivailla. Sitä se on, mistään vihasta ei ole kysymys.
      Onko tämä sama ilmiö kuin kieliasioissa ? Kun ruotsinkielisten etuoikeuksia kyseenalaistaa, siellä syytetään vihapuheista ??
      Jos itse asettuu samalle viivalle kuin muut, se auttaa.

• Minulle ei kerrota vihan syytä. Minua syytän esim. määräilystä, jota en tee, esitän vain mielipiteitäni ja toivomuksiani.

Minä en ole syyttänyt kieliasioissakaan vihapuheista vaikka sellaisina niitä pidän.

Olen samalla viivalla muiden kanssa ja valmis sopeutumaan. Minulla ei ole mitään erioikeuksia palstalla enkä niitä pyydä - en voi saadakaan.

Millä taataan se, että ketään vastaan ei hyökätä mistään syystä.
        Lupauksia ja valvontaehdotuksia odotan!
        Voiko sinun, miksi joka, lupauksiin, joita et kyllä tehnyt, luottaa?

• mielipde tämäkin
        Ruuneperi kirjoitti:

Minulle ei kerrota vihan syytä. Minua syytän esim. määräilystä, jota en tee, esitän vain mielipiteitäni ja toivomuksiani.

Minä en ole syyttänyt kieliasioissakaan vihapuheista vaikka sellaisina niitä pidän.

Olen samalla viivalla muiden kanssa ja valmis sopeutumaan. Minulla ei ole mitään erioikeuksia palstalla enkä niitä pyydä - en voi saadakaan.

Millä taataan se, että ketään vastaan ei hyökätä mistään syystä.
        Lupauksia ja valvontaehdotuksia odotan!
        Voiko sinun, miksi joka, lupauksiin, joita et kyllä tehnyt, luottaa?

että olette jo palstan rasite. Kyllä sieltäkin on tullut mielipiteitä "painua hevon persiiseen", haukkumista idiooteiksi jnejne. Ilmankos niin hyvin synkkaa teillä kahdella, m olemmat palstasta riippuvaisia ja esillä hinnalla millä tahansa. Muille kyllä vinoilette, itse ette mitään arvostelua kestä. Aina vaan uudet itsensä ruoskimis aloitukset molemmilla joka päivä.Toinen ei muista mitä on sanonut ja käskee m uiden etsiä arkistoista. Etsiköön itse !!!
        Menkää nyt yhdessä tai erikseen lomalle, olette sen tarpeessa. Tai vaikka vain tietokoneesta lomalle ja ulkoilemaan.Ja jos ei muita ystäviä ole, menkää toistennen luokse kylään. Kyllä se taxi tuo ja vie.

• vanha palstalainen

Onko Ruuneperin tehtävä suorittaa valintaa kuka palstalle kirjoittava on kunnon ihminen kuka ei. Onko Ruuneperin tehtävä arvioida mikä viesti on asiallinen ja mikä asiaton

Jokainen joka voi halutesaan ilmoitaa ylläpidolle asiattomasta viestistä yllåpito ratkaisee asian ja päättää onko viesti asiaton vai ei. Ruunerin jaoittelu palstalaisista ja toisten alistaminen on rasismia ja terrorisointia sitä ei pidä hyväksyä

• ///////

Alkaa tuntua saman levyn pyöritykseltä tuo jankuttaminen vihan kohteena olemisesta. Sehän vaan pitää asiaa vireillä ja toimii yllykkeenä. Jospa sulkisit herkät vastaanottimesi niiltä ja keksisit jonkun asia-aloituksen tai vaikka Anselmin roolin vaihteeksi. Tauon pitäminen ei kai sinulta onnistu.
      Kokeile Iltalehden Blooming Garden Gamel nettipeliä.

• Pakkomielle että hän

on vihan kohteena ei pidä paikkaansa, vaikka surua tunnetaan hänen vääristä ja pahoista asenteistaan suomenkielisiä kohtaan.Monet meistä vastustavat suomenkielisten sortamista. Ja minä vastustan sortoa sen kaikissa muodoissa.

• ketkula on

Ruuneperin väittämä, että kaikki, jotka kirjoittavat ja arvostelevat hänen toimintaansa olisivat SYYNTAKEETTOMIA on todella solvaava kuinka hän vailla lääkärin koulutusta voi luokitella ihmisiä mielipuoliksi.Tervetulleeksi palstalle hän toivottaa ainoastaan ne henkilöt jotka alistuvat häntä mielistelemään.
        Aika ajoittain hän mitauttaa suosionsa kerjäten esimerkiksi Kain päivänä onnitteluja mielistelijöitään.....

• Hyvä Ruuneperi.
      Sinulla se on taito saada ihmiset kirjoittelmaan asiasta ja asian vierestä.
      Kaikki saavat purettua mielensä tänne ja samalla kun kirjoittelevat, säilyttävät tuon itsensä ilmaisun jalon taidon kirjallisessa muodossa.
      Joskus, kun lueskelen näitä juttuja, laittelen niihin huomaamattani ääniä.
      Minulle tulee mieleeni tuo Pasila-sarja, jossa "nappulapoliisit" kinastelevat jonninjoutavista asioista.
      Käyvätköhän ne Pasilan käsikirjoittajat täältä urkkimassa aiheita siihen sarjaan?

• hih hih....

hyvä jopel

Et kai kuvittele, että monellekkaan tänne kirjoittelu on muuta kuin leikkiä, ajan kulua ja itsensä virkeänä pitämistä ja satuilua, joidenkin kohdalla pataloogista valehtelua ja päivittäisten toimiensa raportointia, kuten eräänkin leski rouvan kertomisia, jopa kirjoitti pöntöllä istuessaa satuilevan palstalle."pökäle"
        Hyvin moni tahallaan ärsyttää tätä Ruuneperia. Lienee hauska katsoa kuinka tämä patruuna kuvitellen olevansa palstan omistaja vetää herneen nenäänsä ja alkaa välittömästi sättiä kirjoittajia. ,

• hih hih.... kirjoitti:

hyvä jopel

Et kai kuvittele, että monellekkaan tänne kirjoittelu on muuta kuin leikkiä, ajan kulua ja itsensä virkeänä pitämistä ja satuilua, joidenkin kohdalla pataloogista valehtelua ja päivittäisten toimiensa raportointia, kuten eräänkin leski rouvan kertomisia, jopa kirjoitti pöntöllä istuessaa satuilevan palstalle."pökäle"
        Hyvin moni tahallaan ärsyttää tätä Ruuneperia. Lienee hauska katsoa kuinka tämä patruuna kuvitellen olevansa palstan omistaja vetää herneen nenäänsä ja alkaa välittömästi sättiä kirjoittajia. ,

Ai, eikös nämä kanssaveljet ja-siskot olekaan tosissaan?
        Minä olen aina luullut, että täällä on kaikki totta ja ainakin kaikki kirjoittajat kertovat tositarinoita tosielämästä ilman filunkia ja vinoilua.

• Jopel kirjoitti:

Minä olen aina luullut, että täällä on kaikki totta ja ainakin kaikki kirjoittajat kertovat tositarinoita tosielämästä ilman filunkia ja vinoilua.

PS. Ja tuosta Ruuneperistä.
        Minä luulen, että hänkin nauraa partaansa parasta aikaa, näille meidän jutuille ja miettii, millä sanakoukerolla saisi meidät jatkamaan kirjoitteluamme.

• jooko jopel
        Jopel kirjoitti:

on pantu merkille kirjoituksesi, kovin ne naiveilta toki tuntuvatkin, Eikö olisi aika sinunkin kasvaa isoksi pojaksi ja hylätä tuo lapsen uskosi....

• Jopelkuneiviittiny
        jooko jopel kirjoitti:

on pantu merkille kirjoituksesi, kovin ne naiveilta toki tuntuvatkin, Eikö olisi aika sinunkin kasvaa isoksi pojaksi ja hylätä tuo lapsen uskosi....

Naisten mielestä miehet ovat ikuisia poikia.
        Minusta naiset ovat oikeassa ja vaikka eivät olisikaan, niin heidän mielipiteensä on otettva huomioon, muuten meidät paha perii.

• näin on
        Jopel kirjoitti:

Minä luulen, että hänkin nauraa partaansa parasta aikaa, näille meidän jutuille ja miettii, millä sanakoukerolla saisi meidät jatkamaan kirjoitteluamme.

Pitkällisellä ajanjaksolla seuraten ei Ruuneperia voi pitää älykkönä joka pystyisi nousemaan kaiken tämän yläpuolelle.
        Ruunepri elämässään kovia kokeneena, on yksinkertainen ärtyisä kipujen ja särkyjen kourissa kampaileva vanha äreä ja kiukutteleva vanhaukko, joka elää mielessään vanhoja seriffi aikojaan. Kuvitellen vielä sitä olevansa.

• Jopel kirjoitti:

Ei minulla ole niin pitkää partaa, että sille voisi nauraa.

• kumman köyhää

on monen elämä, kaikesta kertomasta päätellen.

• Elämä köyhänä

Mistä kummasta tavallinen vanha ihminen voisi elämäänsä rikastuttaa??
      Köyhänä on helppo kuollakin, ei tarvitse huolehtia kuka ja ketkä tappeelevat hänen jättämistään rikkauksista

• he

Olenpa sitä mieltä, kun tähän ikään olemme päässeet valvojia ei uskoisi tarvittavan. Meillä järki pitäisi pelata mikä on asiallista ja mikä ei joten jokainen kirjoittelee mitä on jäljellä .Onko lusikalla vai kauhalla saatua. Näytetään
      ettei me aivan mökkihöperöitä ainakaan jokapäivä olla.

• Tepposet

Optimismin valoa uudessa päivässä.

Syöpäleikkauksistani huolimatta vaimoni uskonee yhteiselomme jatkuvuuteen.
      Miksi päättelen näin?
      Hän pakotti minut tänään parturiin uhraten yhteisitä varoistamme 10€ tähän somistautumisoperatioon.

Usko yhteiseen tulevaisuutteemme on siis vahva ja taloudellisen uhrauksen arvoinen.

• Atolfia

Mistä sait parturin 10:llä eurolla? Kyllähän se täällä päin maksaa ainakin 20 e, jos ei jopa 25 e.

Hyvä vaimo sinulla on, kun huolehtii sinun ulkoisesta siisteydestäsi. Aina uskoa täytyy löytyä siihen yhteiseen tulevaisuuteen. Eikös sitä sanota, että Usko ja luottamus siihen mitä toivotaan. Eteenpäin se on elävän mieli.

Onneksi olkoon sairauksistasi selviämisestä.

Tässä ketjussa ei näytä vakinikkejä olevan muita kuin tuo rohkea Jopel ja tietysti Ruuneperi. Taidan minäkin uskaltaa.

• Tepposet

Vaimon tekosia.
        Aikaisemmin karvoista huolehti eräs vaimon tuttava.

Nyt löytyi eräs vanhassa kukkakioskissa parturi-kampaamoa pitävä, räväkkä naisihminen.

Edellämme ollut valkopäinen mamma pulitti päästään 40€.
        Sillä oli päässään tötteröt ja sen jälkeen nuppi tohisevassa huuvassa.
        Loppupörhistelyn ja sipumisen jälkeen tuli hyvän näköistä jälkeä.

Joskus vaimoni huolenpito saa liioiteltuja piirteitä.
        Tuhoaa salaa mielivaatteitani.
        Moittii joskus asuvalintojani ja jopa vaihdattaa vaatteitani.

Kiitos kannustuksesta!
        Enhän minä oikeastaan ole ollut sairas.
        Sädehoidot ja suolta pois vajaa puoli metriä.
        Paino pääsi nousemaan makuukuukausien aikana.

• Tepposet kirjoitti:

Vaimon tekosia.

Nyt löytyi eräs vanhassa kukkakioskissa parturi-kampaamoa pitävä, räväkkä naisihminen.

Kiitos kannustuksesta!

Uskallanpa minäkin

Aamuisen avaukseni ei näyttänyt tuovan mitään uutta ja rohkaisevaa esiin. Ajattelin, että joku teistä tuntemattomista edes yrittäisi sanoa jotain rakentavaa.

Palstalta voin olla poissa nähdäkseni kuinka paljon poissaoloni parantaa ja lisää kirjoittelua.

En ole oppinut kuitenkaan luottamaan kirjoituksiinne ja olen jo näkevinäni tekstin; "nyt se on palstalla kumminkin"

Muutama sana palstalaisille:

Olen ollut pastalla n. kymmenen vuotta ja tavannut monia hienoja ihmisiä yksityisestikin. Lähtiessään pois kirjoittamasta, ovat nämä ilmoittaneet syyksi palstan rauhattomuuden. Edellinen on hyvin mieto versio heidän mielipiteistään.

Edelliset ovat niitä, joita rohkenin nimittää ystävikseni, eriarvoistin kuulemma kirjoittajia.

Miten voi puhutella henkilöitä, joilla ei ole nimimerkkiä, ei minkäänlaista tuttuutta. Tehän haukutta nimeltä muita mutta salaatte visusti haukkujan, itsenne. Oletteko ylpeitä itsestänne.

Voisin esittää pitkän luettelon tutuista henkilöistä, jotka ovat lähteneet syyn kertoen. Joku on saanut tai ottanut valtuudet poistaa minut palstalta, ihan omia sanojanikin käyttäen.

Ette te ole taistelijoita joita voisi mitenkään kunnioittaa tai arvostaa. Tukkainen haju on ollut karkoittimenanne ja banderollienne teksti kelvotonta.

• Tepposet
        Ruuneperi kirjoitti:

Uskallanpa minäkin

Aamuisen avaukseni ei näyttänyt tuovan mitään uutta ja rohkaisevaa esiin. Ajattelin, että joku teistä tuntemattomista edes yrittäisi sanoa jotain rakentavaa.

Palstalta voin olla poissa nähdäkseni kuinka paljon poissaoloni parantaa ja lisää kirjoittelua.

En ole oppinut kuitenkaan luottamaan kirjoituksiinne ja olen jo näkevinäni tekstin; "nyt se on palstalla kumminkin"

Olen ollut pastalla n. kymmenen vuotta ja tavannut monia hienoja ihmisiä yksityisestikin. Lähtiessään pois kirjoittamasta, ovat nämä ilmoittaneet syyksi palstan rauhattomuuden. Edellinen on hyvin mieto versio heidän mielipiteistään.

Edelliset ovat niitä, joita rohkenin nimittää ystävikseni, eriarvoistin kuulemma kirjoittajia.

Miten voi puhutella henkilöitä, joilla ei ole nimimerkkiä, ei minkäänlaista tuttuutta. Tehän haukutta nimeltä muita mutta salaatte visusti haukkujan, itsenne. Oletteko ylpeitä itsestänne.

Voisin esittää pitkän luettelon tutuista henkilöistä, jotka ovat lähteneet syyn kertoen. Joku on saanut tai ottanut valtuudet poistaa minut palstalta, ihan omia sanojanikin käyttäen.

Ette te ole taistelijoita joita voisi mitenkään kunnioittaa tai arvostaa. Tukkainen haju on ollut karkoittimenanne ja banderollienne teksti kelvotonta.

Jos olen haukkunut niin ketä?

Ainakin on tapahtunut tahattomasti ja huomaamattani.
        Ovatkohan käsitteemme yhteismitalliset?

• outsider**
        Tepposet kirjoitti:

Jos olen haukkunut niin ketä?

Ainakin on tapahtunut tahattomasti ja huomaamattani.
        Ovatkohan käsitteemme yhteismitalliset?

Ruuneperin vakuutuksen mukaanetole syyllistynyt mihinkään

• Hyvä tietää
        Ruuneperi kirjoitti:

Uskallanpa minäkin

Onko Ruuneperin tehtävä suorittaa valintaa kuka palstalle kirjoittava on kunnon ihminen kuka ei. Onko Ruuneperin tehtävä arvioida mikä viesti on asiallinen ja mikä asiaton

Jokainen joka voi halutesaan ilmoitaa ylläpidolle asiattomasta viestistä yllåpito ratkaisee asian ja päättää onko viesti asiaton vai ei. Ruunerin jaoittelu palstalaisista ja toisten alistaminen on rasismia ja terrorisointia sitä ei pidä hyväksyä

• Atolfia
        Tepposet kirjoitti:

Vaimon tekosia.

Kiitos kannustuksesta!

Sinulla taitaa olla tuollainen positiivisesti elämään suhtautuva asenne. Sellaisella asenteella pärjää aina ja voittaa tuollaiset "pikku jutut" paremmin.

Tuosta parturin hinnoittelusta olen aivan ihmeissäni. Meillä ei tuollaisella hinnalla saa vaimoväen päähän minkäänlaista tupsutusta. Se on liki satanen kun kampaajalle eksyt.

Minä muuten olen myös sellainen vaimo, joka hävittelen noita siippani vanhoja retkuja ja kyllä on aina semmonen haloo, kun ei jotain mieliryysyä löydy. Mutta kun ei löydy, niin ei löydy. Ei siinä auta muu kuin tyytyä uudempiin kuteisiin.

Sellaista tämä yhteiselo on, mutta siinä se vain menee päivä päivältä eteenpäin.

• Atolfia
        Atolfia kirjoitti:

Sinulla taitaa olla tuollainen positiivisesti elämään suhtautuva asenne. Sellaisella asenteella pärjää aina ja voittaa tuollaiset "pikku jutut" paremmin.

Tuosta parturin hinnoittelusta olen aivan ihmeissäni. Meillä ei tuollaisella hinnalla saa vaimoväen päähän minkäänlaista tupsutusta. Se on liki satanen kun kampaajalle eksyt.

Minä muuten olen myös sellainen vaimo, joka hävittelen noita siippani vanhoja retkuja ja kyllä on aina semmonen haloo, kun ei jotain mieliryysyä löydy. Mutta kun ei löydy, niin ei löydy. Ei siinä auta muu kuin tyytyä uudempiin kuteisiin.

Sellaista tämä yhteiselo on, mutta siinä se vain menee päivä päivältä eteenpäin.

Tämä edellinen sepustus oli tarkoitus Tepposelle, mutta ei nyt asettunut paikoilleen. Mikä kumma sen aina syytää väärään paikkaan, vaikka kuinka yrittäisi kohdentaa juttunsa määrättyyn väliin.

• Atolfia
        Ruuneperi kirjoitti:

Uskallanpa minäkin

En tietääkseni ole parjannut ketään kovin rumasti. Ehkä noissa poliittisissa jutuissa joskus hieman liian kärkkäästi olen sanonut.

Sinä, Ruuneperi, älä sinä piittaa noista negatiivisistä kirjoitteluista. En ymmärrä, miksi pitää jatkuvasti naljailla ihan asiallisista jutuista. On hyvä, että täällä on aktiivisia kirjoittelijoita, muutenhan tämä kuolisi tyystin koko keskustelufoorumi.

Kukaan ei jaksa kaiken aikaa lukea tuollaista soopaa , mitä tänne kirjoitellaan. Minä ohitankin sujuvasti sellaiset tekstit ja varsinkin "nimettömät".

Kirjoitellaan vaan eteenkinpäin. On mukava, kun lukemista riittää.

• Tepposet
        Atolfia kirjoitti:

Pakkopukemista!

En ole enää aikoihin nostanut haloota kadonneista pukimistani.
        Olen tyytynyt kohtalooni ja jos jostain pitäisi kinata niin olisi kai tärkeämpiäkin aiheita.

Asusteiden suhteen olen ollut tossun alla jo vuosikymmenet.
        Välillä päiväpeiton päälle ilmestyy kolmet prässipöksyt.
        Minä saan itse valita mitkä otan käyttööni. Muuta vaihtoehtoa ei ole.
        T- yms. paidoissa ja alus- sekä uniasuissa minulla ei ole tuotakaan mahdollisuuta.
        Eikä tietenkään sukissa.
        Jalkineet saan valita itse mutta siiinäkin hankinnan ajankohta on neuvottelukysymys.

Ollakseni rehellinen niin rättikauppaan meneminen kauhistuttaa jo ajatuksenakin.

• Atolfia
        Tepposet kirjoitti:

Pakkopukemista!

En ole enää aikoihin nostanut haloota kadonneista pukimistani.
        Olen tyytynyt kohtalooni ja jos jostain pitäisi kinata niin olisi kai tärkeämpiäkin aiheita.

Asusteiden suhteen olen ollut tossun alla jo vuosikymmenet.
        Välillä päiväpeiton päälle ilmestyy kolmet prässipöksyt.
        Minä saan itse valita mitkä otan käyttööni. Muuta vaihtoehtoa ei ole.
        T- yms. paidoissa ja alus- sekä uniasuissa minulla ei ole tuotakaan mahdollisuuta.
        Eikä tietenkään sukissa.
        Jalkineet saan valita itse mutta siiinäkin hankinnan ajankohta on neuvottelukysymys.

Ollakseni rehellinen niin rättikauppaan meneminen kauhistuttaa jo ajatuksenakin.

Kirjoitin aivan äsken tähän juttua, mutta en ymmärrä, minne se katosi.

Sanon vaan, että olet siinä mielessä samanlainen tuon minun siippani kanssa. Puotiin, nimittäin vaatepuotiin ei kyllä tahdo suurin surminkaan häntä saada.

Sillä tavoin, että pyydän häntä makutuomariksi, kun itse lähden muka joitain vaatetta katsomaan. Siinä sivussa vilkuilen miesten vaatteita ja houkuttelen hänet sovittamaan ja sillälailla joskus onnistuu ujuttamaan joku uusi vaate.

Vähän juoini täytyy olla.

Sinulla on hyvä vaimo. Hyvässä hoidossa olet. Mikäpä on elellessä.

Hyvää Jatkoa!

• keväässä

Vähän on yksitoikkoisia nämä kirjoituksien aiheet, tulisiko mieleen jotain asiallista tai huvittavaa?

mvh.

• 786

Jospa koettaisit Ruune olla vaikka yhden viikon kokeeksi poissa palstoilta,
        koetettaisi josko riitely loppuisi!

Voisi olla hyvä ajatus,vai?

• Den sanna friden....
        786 kirjoitti:

Jospa koettaisit Ruune olla vaikka yhden viikon kokeeksi poissa palstoilta,
        koetettaisi josko riitely loppuisi!

Voisi olla hyvä ajatus,vai?

Lehdelle, vähän on järki jäässä hölmö Suomessa.

Hyvä Ruune, mutta hyvät aloitukset.

• Atolfia

mvh, Haloo

Mitähän, jos koettaisit itse vääntää sellaisen kirjoituksen, joka ei olisi yksitoikkoinen.

Tulisiko sinulle kenties mieleen jotain mielestäsi asiallisempaa?

Ihan ystävyydellä kysäisen.

• henny

Ihmettelen puheitasi.
      Tämä ei ole sinun, ei minun, ei kenenkään meidän kommentoijien.

"Muita ei voi muuttaa, vain itseään", sanoo vanha sanonta.
      Täällä on kaikilla puheoikeus. Kaikilla oman kykynsä verran, mitä ei pidä alentuvasti arvostella.
      Jokaiselle on annettu palstan avaimet, jokainen oven saa avata, ja kertoa, omin sanoin, mitä haluaakin.

Palsta on omansa, meistä kaikista huolimatta.
      Kellään ei ole onnen avaimia, vaikka kuinkakin haluttaisi.

• huhhhuh???

Kuinkahan monella on riippuvuus tähän 70 palstaan, olis kiva tietää. Joku on kertonut olleensa täällä monta vuotta. Onko se ihmiselle hyväksi. Millaisia kokemuksia mahtaa löytyä.
      Palstalla näkyy ahdistuneisuutta ja samaa toistavia kirjoituksia, kyllästyneisyyttä ja ärtymystä

• uatu *

"Palstalla näkyy ahdistuneisuutta ja samaa toistavia kirjoituksia, kyllästyneisyyttä ja ärtymystä"

Totta on. Täällä puretaan väliin myös elämäntuskaa.

Tuskinpa tässä joukossa on montakaan, joka viimeisen viiden vuoden aikana on pysytellyt yli viikon poissa täältä, jos on ollut Internet käytössä ja on kuulunut tähän ikäryhmään. Ollaan kyllä aika riippuvaisia siitä, vai mitä?

• Huomenta !

No mites täällä jaksetaan yö on nukuttu ja ja nyt sitten on herätty virkeänä.
      Tuohon edellä olevaan Ruuneperi kertoi olleensa palstalla kymmenen vuotta. Yksinäiselle ihmiselle riippuvuus ei ole mikään kummajainen, Onhan tex;kin yksinäisyyttään täällä viihtynyt useilla nikeillä useita vuosia ja on hänkin jonkinlaisessa nett koukussa...

Mukava ketju jatketaan harjoittelua, toivotaan parasta ja pelätään pahinta....

• Luulisin että tämän ikäluokan ihmiset mielellään pysyttelevät yhdessä tutussa paikassa, eivä kovasti kuljeskele paikasta toiseen.
      Ollaan vähän erilaisia kuin nuoremmat, jotka vaihtavat parejaankin melkein kerran vuodessa

Toisia kiinnostaa tuo vaihtelu, ja miksei kiinnostaisi meikä-ikäisiäkin, mutta monella ei ole minkäänlaista mahdollisuutta, toisilta puuttuu rohkeutta, toisilla ehkä on saamattomuuttakin.

Näkeehän sen tuosta rekisteröinti halustakin, on mukavampaa olla jutuissa tutun keskustelijan kanssa kuin sellaisen joka saattaa olla joka uutena päivänä eriniminen.

Ennenmuinoin ihmiset kävivät naapureissaan juttelemassa, nykyisin olen kuullut monen kaipaavan sitä aikaa.

Samoin on tuolla isoimmissa oloissa maahanmuttajien suhteen, ei heitä oikein maahamme tunnuta kaipaavan, vieraita ovat.

Omalta kohdaltani ainakin haluaisin mieluummin olla jutuissa tuntemieni ihmisten kanssa kun täysin vieraitten

Ei ole sen ihmeempää riippuvuutta kyllä tälle palstalle, mutta tämän netin koukeroissa kuitenkin suurimman osan päivistäni vietän- olen siis nettiriippuvainen.

• Partureista sen verran, että kun katselee meidän ikäisten miesten hiustaidetta, niin luulempa, että kotikonstit ovat varsin yleisiä. Abstraktia taidetta sanoisin.
      Taideteosten korvaukset tapahtuvat sitten luonnon menetelmin, eikä siihen verottaja pääse väliin.

Monet eläkeläiset tekivät ratkaisevan päätöksen silloin, kun partureiden hinnoista poistettiin arvonlisävero, ja monet parturit jättivät hintansa ennalleen. No, siitähän on jo kauan, mutta vieläkin muistan.

• Tepposet

Omin käsin.

Kun tukkani oli tuuhea, vahvan ruskea ja hyvin kiharainen leikasin sen itse.
        Pidin sen melko pitkänä joten kiharuus peitti parissa viikossa keittiösaksilla itse tuotetut epätasaisuudet.

Nyt on nuppini täysin toisen näköinen.

• Kyllä on sekasotkuinen palsta,"aasinsilloille" oikein otollinen

• Yx37

Nii'in, se on uusi mahdollisuus sinullekin.

• Atolfia

Fiiulin moitti ketjua sekavaksi. Eikös se ole mukava, että puheenaiheet vaihtuu. Siinä saa jokainen puheenvuoron mieli aiheellaan.

Fiiulin mainitsi myös, että nykyään ei piipahda vieraitakaan niinkuin ennenvanhaan kotiin.

Minäkin muistan hyvin, kuinka harva se ilta pistäytyi naapuri tai joku tuttava juttelemaan äidin kanssa. Keittiössä keskustelu sujui kahvikupin äärellä, kahvileipiä ei kummosia ollut, mutta ei kai siihen aikaan kukaan niitä kaivannutkaan. Jutustelu oli tärkeintä.
      Eipä silloin ollut TV-aparaattia häiritsemässä. Nykyään tiedän ihmisiä, jotka eivät vastaa edes puhelimeen mieliohjelmiensa aikana.

Niin muuttuu maailma!

• otetaan se takas

No jos lopettaa lopottamasta.

• En totta tosiaan tarkoittanut moittia, tarkoitin vain kuinka epäonnistunut on ollut tämä muutos palstan uudistuksen yhteydessä.
      Näin helpolla sitä voi syntyä erikäsityksiä huolimattomasti osoitetusta kirjoituksesta.

• Ruuneperi on tehnyt enimmäkseen hyviä aloituksia, niihin kuuluu myös tämä tämä aloitus. Kyllä myös huolestuminen palstan tilasta on väliin aiheellista. Voihan olla, että siitä muistuttaminen ärsyttää joitakuita. Sen ei kuitenkaan oikeuta ajojahtiin, solvauksiin ja poistumismääräyksiin ...täytyisihän hulluudellakin olla rajansa.

Jokaiselle kuuluu koskematon yksityisyys. Olemme erilaisia, toiset ovat avoimempia kertomaan yksityisasioistaan, toiset pidättyvämpiä. Molemmat tavat ja luonteenpiirteet ovat tietysti hyväksyttävä. Jos joku kertoo enemmän asioistaan, se ei kyllä oikeuta käyttämään niitä tietoja lyömäaseena ja parjauksena. Jos näistä asioista haluaa keskustella, niin hyvän tavan mukaan vain mönteisenä pohdintana, eikä kääntää päälaelleen haukkuma- aseeksi. Ruuneperiä ja texanellia on nyt järjestelmällisesti, törkeästi kaikkea olematontakin hyväksi käyttäen haukuttu. Täytyisihän hulluudella ja hurjuudella rajansakin olla, vai onko joukko vain sanakirjasta revittyjä "nimiä."

Onhan minullakin joskus Ruuneperin kanssa vähän "töksähtänyt", vaikka harvakseen kirjoittelen. Ei tule mieleenikään kaivella niitä jälkeenpäin. Mielipideasioista tietysti tulee erilaisia käsityksiä, tottahan tuollaiset pitäisi jo tässä iässä tuntea, jos ei ole aivan tynnyrissä kasvanut.

Valehteleeko joku vai ei? Sitä ei selvitä se, että osoittaa tiedon vääräksi. Täytyy tietää, onko väärän tiedon jakajalla tarkoitus antaa tahallaan väärää tietoa. Sellaisen viestin lähettäminen totena, johon ei itsekään usko, tarkoituksella harhauttaa toisia, on petosta ja valhetta.

Villinä, nimimerkittömänä esiintyvät perustelevat sitä sillä, että eivät halua joutua parjauksen kohteeksi. Okei, hyvä niinkin, sehän on ihan luvallistakin. Entäpä jos takana onkin se, että suoltaa sellaista törkyä, jotta onkin syytä piiloutua? Näin muuten hyvin usein näyttää olevan.

Olen mukana nimimerkillä, rekatullakin. Sillä vastaan kirjoituksistani. Kuinka suuri parjaajien joukko on, pienempi kuitenkin kuinka näyttää. Täältä löytyvät ne todelliset minä vaan puuhaajat, jotka katsovat, että rajoitteet ei heitä koske, vaan toisia.

Oikein hyvää pyhäpäivän aurinkoista jatkoa!

• pullanomi

Kuules ynnämuu

Tossa sun viästin alapualella on "hyi helvetti", joka edustaa svistyneitä.

• kiitos

oikein olet oivaltanut tämä ketju on juuri sopiva sinun herjoillesi...
      Pyydänkin ,että jos jatkat kanssa ihmisten solvaamista teet sen tässä ketjussa.

• Nimelle "kiitos."

Onhan tuokin jo kehitystä, että vain" pyydät." Sinun kannaltasi valitettavasti - en voi suostua pyyntöösi. Valitsen ketjut itse kunakin ajankohtana ja myös kirjoittamiseni päätän. Koska olen laiskansutjakka kirjoittelija, voin hyvinkin olla väliin poissakin. Siitä ei kuitenkaan "kunnia" lankea sinulle.

• toivomus vaan

Toivomus se vaan oli eihän me järki puheilla teitä riidan haastajia rähjääjiä ja palstalaisten solvaajia kuriin saada, yritämme kuitenkin saada palstan mielyttäväksi kaikille palstalaisille.

• *Kukkahame*

Tällanen "hyi helvetti" on niitä reppanoita joiden alemmuuden tunne on mennyt kokotavalla maton alle, sinne se kuuluukin
      Yritystä nostaa imagoaan tulemalla tänne Euroopanomistajana ei onnistu, koskaan en usko osuuttani noin kelvottomalle huutelijalle.
      Vielä sanon että et koskaan pysty kirjoittamaan mitään 4..5 riviä enempää ja sekin täyttä hopinää tai jonkun hyvän kirjoittajan mollaamista.
      Mutta....ethän sinä polonen osaa muuta, nähty on.

• Ainahan Ruune saa jatkokertomuksen omaan ketjuunsa Nytkin ensimmäisenä päivänä oli tosi monta kirjoittajaa, niin että kyllä asiaa riittää.
      Jos on ermieltä sekin olisi kiva kirjoittaa heti asian perään. se vaan on tällä systeemillä koitunut tosi vaikeaksi toteuttaa , varsinkin sellaiselle joka ei käy palstalla joka päivä. Niin kuin minä.
      Mutta paljon on taas ollut osanottaajia tähänkin ketjuun .
      Aina ei viitsi kaikkien vihakirjoituksia lukea. Ja sen huomaa kyllä aika pian ,niin että saa olla omassa arvossaan .

• *Kukkahame*

Jos näillä kaunakirjottajilla on otsaa sotkea kaikki ketjut on porukalla alettava antamaan takasin!

• Lempeyttä ja hyvyytt

Lakatkaa kaikki soimaamasta toisianne,niin ynnämuu kuin kaikki muutkin!
      Teitä ei ole siihen virkaan laitettu. Kiitos!

• PC

Haittaohjelma on onistunut tunkeutumaan palstalle monistaen itseään ja muuntuen virukseksi joka on alkanut syömään'
        palstatilaa. Kysymykseksä ei ole tavallinen vaan suber sellainen jonka tuhot on heti havaittavissa, viestien määrä on alkanut putoamaan ja palstalta pako on havaittavissa.

• tilastoija.
        PC kirjoitti:

Haittaohjelma on onistunut tunkeutumaan palstalle monistaen itseään ja muuntuen virukseksi joka on alkanut syömään'
        palstatilaa. Kysymykseksä ei ole tavallinen vaan suber sellainen jonka tuhot on heti havaittavissa, viestien määrä on alkanut putoamaan ja palstalta pako on havaittavissa.

Toissapäivänä uusia viestejä oli vielä yli 200 jyrkkä alamäki on alkanut viestien määrä on enää vähän yli 120. Virukset puree...

• per10
        tilastoija. kirjoitti:

Toissapäivänä uusia viestejä oli vielä yli 200 jyrkkä alamäki on alkanut viestien määrä on enää vähän yli 120. Virukset puree...

Sinä Pentti, lopeta kohkaminen!

• illottaa, illo

mitä mahtanevat nuo sanat sisällään pitää Pohjanmaalla? Illottaa ikivanhassa murteessa siellä tarkoittaa jotain aivan erityistä. Vai kuka osaa tulkita sanat:
      Lauree illo korveen kansi.

• Suomen murteet 21

lauree= järjestään, koko alueeltaan
      korvee = korvo, astia
      illo = reunastaan vääntynyt

Illottaa voi vaikka hameen helmakin,
      jos ompelu ei ole ihan onnistunut.

• Minun ikäiseni

suomen kielen opiskelija ei ehkä ihan kuulu tänne.
      Toisaalta henkkareita ei kyselty tullessani.
      Paapan jutut kiinnostaisivat, mutta eipä niitä löytynyt enää.
      So sad.

• Why so sad? We are all interested of you, please come back!

• Kysytkö miksi?

Juuri kerroin, ettei paappaani enää ole. Siksi surullinen,

• Kysytkö miksi? kirjoitti:

Juuri kerroin, ettei paappaani enää ole. Siksi surullinen,

En tiennyt tilanteesta ja olen pahoillani. Syvä osanottoni!

• huomenta palstalle.

Aamulla minulla oli vatsa väänteitä olo mainaan pökäle tiukassa....

• Kaupunkinäkymiä.

Katson ylös, näen pilvettömän, sinisen taivaan.
      Katson horisonttiin, näen puita, lehdettömiä ja neulasia ja talojen kattoja tietty.
      Katson alas, näen lumisen ja jäisen tien, parkkeerattua autoja viksin vonksin.
      Katson sivuille, näen naapuritalojen ikkunoita, joista jotkut ovat raollaan.
      Katson tarkemmin, näen yhdestä ikkunasta roikkumassa punaiset alusvaatteet.
      Katson lehden kulmasta osoitettani, kyllä minä asun Suomessa enkä esim. Venäjällä.

• oi Jopel

sinähän olet runoiija parasta laatua, enemmän tahdotaan !!!!

• Minä asun Raisiossa mutta missäpäin tuo "Sinun Venäjäsi" mahtaa olla?

• Jopelkuneiviittiny

Se on täällä Hesarin jakelualueella.

• u-atu

Laatu on parempi kuin määrä.
      Sopii siis toivoa, ettän kirjoitusten laatu paranee. Näinhän koko ajan tapahtuukin.

• miksi uatu

nostat vanhoja ketjuja, tee omasi ja uusi !!!

• u-atu

Tämä veli R.:n liikkeelle panema sisältörikas ketju joutuisi unhotuksen hämärään, jos sitä ei silloin tällöin nosteta esiin.

• viloSofi,,,

OHOH,

mielestäni kaikki ihmiset on palstalle tervetulleita,

" jokainen ihminen on laulun arvoinen " lauloi Lavi aikoinaan,

" antakaa sairaitten tulla tyköni, sillä terveet ei tarvitse parantaja "

sanoi JEESUS aikoinaan,

ikävä on alotus, heti ensimmäisenä kerrotaan ketkä on tervetulleita juttelemaan
      ilosta, surusta pahastamielestä , MIKSI NÄIN ?

jos kaikki ei ole tervetulleita , tulkaa onnelliseksi keskenään
      TE "hiunka paremmat ihmiset "

• Kyllä tällä on saanut vapaasti kertoa mielialoistaan. Miksi joidenkin kirjoittajien pitää käyttää taitojaan muiden loukkaamiseen, tätä ilkeyttähän paljon käytetään ja täysin aiheetta.

Muista palstalaisista kirjoittaminen tulisi kieltää. Kirjoitathan sinäkin, sanotte. En kirjoita, Kirjoitan vain minkälaisia kirjoituksia on ja minkälainen on niiden vaikutus.

Jokainen kirjoittaa omista lähtökohdistaan, jotka kaikki tiedämme hyviksi tai huonoiksi.

Tasa-arvoisia olemme, Luoja varjelkoon meitä tasapäisydestä.

• en kyllä ymmärrä

aMissä muuten Ruuneperi luuraa ?
      On taas ajankohtainen tämä asia, heti tuli kylmää vettä niskaan kun pirtsakka uusi kirjoittaja tuli palstalle kertomaan miten tässä iässä voi olla vielä menevä .
      Mikä ihmeen sotätila täällä on jatkuvasti ??????

• mökkihöperö^¨

mikä ihmeen mennevä ,mene mene vaan mutta älä sitä jatkuvasti täällä mainosta.tympii ttuommoinen itsensä kehuminen.

• hökkimöperö
        mökkihöperö^¨ kirjoitti:

mikä ihmeen mennevä ,mene mene vaan mutta älä sitä jatkuvasti täällä mainosta.tympii ttuommoinen itsensä kehuminen.

senon kuule muotia olla menevä ja siitä tehä raportti tänne. nyt minä meen pask...tulee varmaan hyvää tavaraa. Kerronko mitä kaikkee söin tänään, yhessä tutkitaan sitten pask. laatu vastaako syömisiä vai valehtelinko.

• Poompoom-pom

Haju haju ajuh ujah ei muiita sotijoita

• onkos hajulla

naisen nikki ??

• rooslin

kukas se sanoja kerääkään haju ajuh ujah hei juha puuttui

• sulostuttaja.

Kyllä teidän taitonne riittää ainaiseen naljailuun.Laskin tämän ketjun,niin noin puolet haukkumista...toivon matojen joukkoon pian pääsette.
      Minusta elämä maailmassa on ihanaa ,tuntuu myös ruunesta olevan.
      Kun vaan jaksanet RUUNE niin kirjoittele eihän muut löydä mitään asian ytimiä.

• sydänkäpynen.

Samaa mieltä, Ruunessa on sitä jotain.

• myös-kiitollisena

Yhä pätee ketjun sanonnat, sitten kun ei Ruunesta mitään kuulu, on palsta kuin lamaantunut. Ilkeydet nostaa päätään paremman puutteessa, mutta jääköön sellaiset arvottomat ja mielialaa tuhoavat huomiotta.

• Ruuneperi on aina oikeassa!!!!!

• Myös tänään!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe