Asiaketjuja on avattu, ilahdutti!

Kiitos avaajille!

Parempi onkin, että vain asiat ovat etusijalla, eivät henkilöt!
Jatkakaamme siitä!

49

167

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos vastaajille

jotka puhuvat asioista, ei ITSESTÄÄN koko ajan niin että sosiaalinen asema korostuu.

• Kyllä, noihin

"minä-minä-minä"-ketjuihin ollaan loppuun väsytty.

• Kyllä rekisteröitynytkin voi kirjoittaa asioista, mainitsemattakaan itseään.

Anonyymit kirjoittajat ovat aina haukkuneet rekisteröityjä, ihan nimimerkillä mainiten. Olen aina ihmetellyt tuota menettelyä.

Vastuun pakeneminen on raukkamaista ja siksi ihmettelen.

Hyvin kriittisesti puskasta huutajiin tässäkin viestiketjussa suhtauduttiin.

• Mistä aloitetaan

Niin, mikäs nyt olisikaan asia, jota rupeaisimme puntaroimaan?
      Aloituksia vaan esille, olkaapa hyvä.
      esim.
      - millainen sää, ei loukkaa ketään
      - viherpeukalot, -herätkää
      - vanhat ruokareseptit esille
      - minkä kirjan luit viimeksi, mielipiteet siitä
      - teatterissa, konserteissa käynnit
      - mitä mieltä nykyisistä TV-ohjelmista
      Kaikkia varmaan edellä esittämiäni on jo käsitelty ,joskus ainakin. Nämä tuli vain ensimmäisenä tässä mieleeni.

• mötöne

Aika hyvän listan teit.
        Puuttui -hyvää huomenta-

• Tilanteiden muuttues

sa tai muututtua ne ovat taas uusia aiheita! Itse vain en nyt ehdi, lastenlasten koulusta tuloon tähtään.

Tosi hyviä aiheita sinulla, kuka ehtii niistä jatkaa?
      Tosin hyviä aloituksia onkin o muissa ketjuissa paljonkin, kiitos niiden aloittajalle!

Pysytään asia-aiheissa!

• katleija

Hyvät aloitukset ovat hyviä, kiitos aloitusten tekijöille. Kai tähänkin voi jotain laittaa ehdotuksistasi.
        Perjantai iltana menen mielenkiinnolla katsomaan Turun kaupunginteatteriin näytelmää Hannah ja rakkaus, sillä vierailijana on ikiihana Seela Sella. Huomasin että hän on aivan ikäiseni, syntynyt pari päivää jälkeeni. Ja vielä näyttelee !!!!!!!
        On se näytelmäkin kiinnostavaa draamaa:

Nuori ja älykäs Hannah Arendt saa opettajakseen keski-ikäisen, naimisissa olevan filosofin, johon hänellä syntyi suhde. Hitlerin aikana tiet erosivat, mutta sodan jälkeen Hannah Arendt otti uudestaan yhteyttä entiseen rakastettuunsa
        Sella näyttelee vanhaa Hannahia.

• Avaajalle kiitos!

Yrittäkäämme pysyä tässä. Jos näet muunlaisen viestin, ilmoita heti asiattomasta viestistä!

• Ohjelmat TV:SSÄ

Aivan nuoruudessa tuli TV:stä Tupla tai Kuitti. Muistan,että sitä katseltiin tosi
        mielenkiinnolla!
        Muitakin tietokilpailun tapaisia on ollut,mutta nyt ei mitään.
        Olisi kiva itsekin jollain tavalla osallistua,ettei aivan passiivisena tarvi istua!

Hömppäsarjoja vähän liikaa! Kunnollisia elokuvia,joissa on joku tendenssi,
        ei aivan hömpän hömppää.

Eri asia on joku englantilainen komitragedia! saa nauraa!

• ,o´
        Ohjelmat TV:SSÄ kirjoitti:

Aivan nuoruudessa tuli TV:stä Tupla tai Kuitti. Muistan,että sitä katseltiin tosi
        mielenkiinnolla!
        Muitakin tietokilpailun tapaisia on ollut,mutta nyt ei mitään.
        Olisi kiva itsekin jollain tavalla osallistua,ettei aivan passiivisena tarvi istua!

Hömppäsarjoja vähän liikaa! Kunnollisia elokuvia,joissa on joku tendenssi,
        ei aivan hömpän hömppää.

Eri asia on joku englantilainen komitragedia! saa nauraa!

Rikosjuttuja ennen tallensin katsoakseni paremmalla ajalla. Mutta iltaisin ne eivät hyvää unta anna. Olen poistanut digiboxiltani niitä katselematta.

• Hyvä päivä tämä!

Tällaista pitäisi palstan keskustelujen olla! Olette aivan ihania kirjoittajia kaikki, olen nauttinut kaikista viesteistänne. Itsekin olen melko paljon kirjoitellut nyt. Jatketaan näin!

• Ei innosta

Tämän iltainen Salatut elämät oli kamala!
        Miksi pitää aina riidellä ja huutaa,on kanssa yksi oppitunti oikein!
        Negatiivinen sellainen.
        Se ei kuulu minun vakio katsomisiini,mutta joskus jää auki ja
        kyllä oikein pelästyy sitä menoa!
        Pitäisi olla jotain mieltä kohottavaa,kaunista ja joskus jopa hauskaa!

• En katso ikinä

Salkkareita, mutta Kotikatu on ohjelma, jonka lauantaisin katson ja huomisiltana se Downton Abbey, niistä pidän.

• Kiitos eilisistä asi

allisista kirjoituksista kaikille palstalaisille! Oli mukavaa yhdessä! Hyvää jatkoa!

• 21 27

Tylsä ketju alusta alkaen, voiko tylsempää olla? Ei ole mitään keskustelua vaan kunkin oman näkemyksen esittämistä eri asioista:

• Minulle sopiva ketju

Laita oma ketju, jossa riita raikaa ja sanat sinkoilee. Sinne en kuitenkaan itse aio kirjoitella. Tällainen kirjottelu riittää minulle!!!
        :))

• Hyvä ketju,ei riitaa

Kaipasit riitelyä? Se tästä ketjusta puuttui. Muuten ketju on hyvä!

• *Kukkahame*

Ei riitelyä sitä on ollut aivan liikaa!
      Parempi kirjoitaa minä minä minä kuin alkaa toisen mollaaminen ja jatkuu muutamien minuutien välien samaa rataa.
      En tietä onko kiitoksetkaan paikallaan, kuka tykkää mistäkin, nyt seuraan ulkomaailmaa ruudun läpi ja lumisade sen kun vaan kiihtyy.
      Hyvä ettei ole pakollista menoa, voi olla sisätiloissa, jos pienen lenkin jossain vaiheessa teen kun pyrytys päättyy.

• Tv-katselija

Minustakin Tv-ohjelmat ovat menettäneet kiinnostustani. Voi olla, että vika onkin Itsessäni , mutta esim." Salkkarit" ei enää kiinnosta minua ollenkaan ja Kotikatukin on menettänyt mielenkiintonsa, siitä mitä se aluksi oli. Saa nähdä , kun Hannes palaa Kotikadulla? Saako uutta henkeä tämä sarja. Ja toisekseen tämä sarjahan on jo tiensä päässä.
      Saksalaiset dekkaria katselen myös, kuten: Kettu, Kahdenkeikka, Syyttäjä, muutaman mainitakseni. Nämä ovat niitä lauantai-illan kakkoselta tulevia sarjoja.
      Ja onhan siellä paljon muutakin, kuten joitakin keskusteluohjelmia esim, Voimala ja Inhimillinen tekijä ja joitain muitakin...
      Tietokilpailuja minäkin kaipailen ohjelmistoon.

• Katleija

Eipä ole päivät veljiä keskenään ilmojenkaan suhteen. Eilen taivas sees ja aurinko säteillään maailman kirkasti ja aamupakkasen sulatti puoleen päivään mennessä.
      Tänään maa täysin valkoinen, sulapaikat peittyneet ja ilma sakeanaan lumihiutaleita, nyt hiukan harventuneena.
      Eilen oli kiireinen väsyttävä päivä, tänään lepään sen rasituksista. Ei ole siis tämäpäivä aktiviteettienkaan osalta eilisen veli.

• Katleija

P.s:
        Näyttää bannaukset olevan ohi nyt. Pääsee viesti lähtemään ilman erityisiä kommenvenkkejä.

• Vanhuuden plussat
        Katleija kirjoitti:

P.s:
        Näyttää bannaukset olevan ohi nyt. Pääsee viesti lähtemään ilman erityisiä kommenvenkkejä.

Onneksi olemme jo siinä iässä, että lepopäiviä voimme viettää tarpeen tullen. Ei työt paina enää päälle.:)

• havu*

Voimala ja Inhimillinen tekijä,nehän on usein minunkin katsottava
      kun vain huomaa ettei ohi mene!
      Veit sanat suustani,samat kakkosen sarjat myös hyviä!
      Myös keskusteluohjemat kiinnostaa ja sunnuntaisin Arto Nybergin ohjelma.

Kyllä TV:stä tulee paljon hyvääkin ohjelmaa,miten ovat meidän esivanhemmat
      pärjänneet ilman-ja myös me lapsena!

• M

Sanos muuta. Varmaan ihmiset ainakin ennen enempi kyläilemässä kävivät. Nyt tuo aika menee TV:n ääressä ja nyt vielä tämä nettikeskustelu... Harvemmin tulee enää naapurissakaan käytyä.
        Kyllä se elämänmeno on meidänkin lapsuusajastamme paljon muuttunut.

• /)(/

Koko päivä ollut lumisateinen,pihalla on nyt valtavat kinokset!

Mutta kas kummaa,hämmästyin oikein,kun aurinko rupesi helottamaan

täydeltä terältä! Ei ole juurikaan näkynyt ! Mittari on nollassa.

• vaki puska,,,

Joku tuossa ylempänä puhui riidasta, en ole koskaan riidelly näillä palstoilla kenenkää kanssa, ihmettelen koo sanaa.
      mistä kumpuua moinen sana , hymm jään miettimään.

• Mutta kiitos teille,

tänäänkin on jo toisena päivänä pysytty asiallisissa viesteissä!
      Kukaan ei ole syyttänyt ketään *minä-minä-minänsä" parjaamisesta, se on niin väsähdyttävää luettavaa.

Tosin ehdin lukaista vain tämän ketjun. Downton Abbey alkaa! Heips!

• hyvää yötä

teille mukavat tavalliset ihmiset...tai oikeastaan olette tavattoman ihania kun ette leuhki vaan olette omassa olossanne ihan tyynesti. Toki on meissä monta hyvinkin varakasta, mutta sitäpä ei tarvitse ilmoitella. Se kun on ihan normaali olotila.

• Tavallinen ihminen
        hyvää yötä kirjoitti:

teille mukavat tavalliset ihmiset...tai oikeastaan olette tavattoman ihania kun ette leuhki vaan olette omassa olossanne ihan tyynesti. Toki on meissä monta hyvinkin varakasta, mutta sitäpä ei tarvitse ilmoitella. Se kun on ihan normaali olotila.

En ole rikas, mutta sanotaan, että hyvin toimeen tuleva. Ruokaa on joka päivä tarpeellinen määrä ja lämmin asunto. Siinähän se pohja, josta on hyvä harrastella vaikkapa tätä nettikirjoittelua. Ihmetellään maailmanmenoa , kuinka huonosti toisilla menee. Auttaa ei voi vaikka kuinka haluaisikin. Ei se apu ainakaan tänne kirjoittamalla mene kenellekkään. Jotain muuta olisi tehtävä, mutta mutta....?
        Ollaan vain näitä tavallisia ihmisiä, kaikki täällä kirjoittelijat, luulen ainakin.

• Hyvä, Paula Risikko!

Ministeri haluaa eläkeyhtiöiden lähipiirin kaupat valvojalle
      29.2.2012 8:10 | 8 |
      Tuomo Pietiläinen
      HELSINGIN SANOMAT

HEIKKI SAUKKOMAA / LEHTIKUVA

Kokoomuksen sosiaali- ja terveysministeri Paula Risikko saapui Säätytalolle Helsingissä tiistaina.
      Suomalaisten eläkerahoja hoitavat eläkeyhtiöt joutuvat kohta ilmoittamaan kaikki lähipiirin kaupat Finanssivalvonnalle (Fiva).

Sosiaali- ja terveysministeri Paula Risikko (kok) kertoi Helsingin Sanomille, että hän on jo käynnistänyt ministeriössä valmistelutyön läpinäkyvyyden lisäämiseksi.

"Kevään aikana valmistellaan sääntelymuutokset siitä lähtökohdasta, että kaikki yhtiöiden lähipiirejä koskevat kaupat tai muut vastaavat toimet tulisi päättää eläkeyhtiön hallituksessa. Kaupoista päättäminen eläkeyhtiön hallituksessa toisi laajempaa kokonaisnäkemystä ja menettely lisäsi luottamusta päätöksentekoon", Risikko katsoo.

Tämän lisäksi Risikko on käynnistänyt valmistelutyön, jonka perusteella lähipiirien kaupat raportoidaan aina Finanssivalvonnalle.

Risikko käynnisti valmistelutyön sen jälkeen, kun julkisuuteen tuli tieto eläkeyhtiö Ilmarisen 1,8 miljoonan euron sijoituksesta Finnarin toimitusjohtajan Mika Vehviläisen asuntoon.

Kauppa tehtiin Ilmarisen hallituksen tietämättä ja Finanssivalonnan väki sai lukea siitä lehdestä. Ilmarisen hallitus käsitteli asuntokauppaa eilen tiistaina.

• Hyvä veli-kaupat on hyvä selvittää!

• Ekonomistit voisivat pysyä lesteissään, eli tilikirjoja nuuhkimassa.
      Pari päivää sitten Kiinteisöliiton ekonomisti tuli oikein kadulle tukka vesikammattuna TV-kameran eteen ja loihe lausumaan:
      Kylllä kiinteistöjen katoilta pitää kaikki lumet lapioda alas ennen kevättä, etteivät ne sulaessaan valu kattojen läpi ja aiheuta vesivahinkoa. ??????

Mitähän varten ne katot on oikein tehty?
      Varmaankin ekonomistiti hoitavat niitä taloja, joiden räystäiltä roikkuu metrien mittaiset jääpuikot ja lumet valuu kaduille.
      Kiinteitöalan ammattilaisten hoitamien talojen katoilta lumet ei sula jääpuikoiksi ja lumetkin pyvät katoilla odottaen kevään auariknkioa.

• 'Luikeroturskat'

eli isänmaanpetturit nuo "Räikkö Räähkät", mistä Eino Leino kirjoittaa, ovat inhottavin nilviäislaji, mitä voi olla!

Tämä ei koske suinkaan Jopelia, vaikka tämä nyt sattuu sinun perääsi tulemaankin, vaan görgyitä, aleksandrovitsia, oreeta ynnä muita erään tuhatnikin ilkeilyn ilmentymiä.

Kunpa lukisivat kanadalaisen André Noël Chakerin kirjan
      "The Finnish Miracle - Ihanuuksien ihmemaa ",
      Ehkä lakkaisivat loukkaamasta suomalaisia.

• ELeino"RäikköRäähkä"

Räikkö räähkä
        Tuo turilas, Räikkö räähkä,
        neuvoi tien viholliselle,
        kahden kallion lomasta,
        syksy-yönä hiljaisena;
        teki sen henkensä hädässä.

Polttivat kylän poroksi,
        surmasivat suuren kansan.
        Yks on pirtti polttamatta,
        se on pirtti Räikön räähkän.

Tuli toisen päivän ilta.
        Palasi paennehetkin
        yksi sieltä, toinen täältä,
        kurkistellen, kuuristellen,
        puita, pensaita pälyen
        ruumiille veristetyille,
        raunioille rakkahille.

Räikkö pirttinsä ovella
        katselevi, kuuntelevi.
        "Mitä etsit vanha vaimo?"

"Etsin kullaista kotia,
        löysin suitsevat kypenet."

Räikkö pirttinsä ovella
        kalpeana, kelmeänä.
        "Mitä katsot kuoma kulta?"

"Katselen veristä veistä,
        liekö veikon, liekö langon."

Räikön poika portahalla
        itkeä vetistelevi.
        "Mitä itket poika parka?"

"Itken orhia iloista,
        löysin tiuvun tien ohesta."

Piili Räikkö pirttihinsä,
        telkes ukset, sulki salvat,
        istui pankkonsa perälle.
        "Mitä tyttöni murehit?"

"Miestä kaunoista murehin,
        syytä syntymättömäni."

Kuului jo salainen kuiske,
        sisiliskona sihisi,
        viikon vierren kyynä kulki,
        kuun mennen karhuna mörisi:
        "Yks oli pirtti polttamatta,
        miksi pirtti Räikön räähkän?"

Räikön vaimo valkeuinen
        se sanan sanovi julki:
        "Näytti tien viholliselle,
        neuvoi Räikkö piilopirtit."

Räikkö röyhkeä ärähti:
        "Sen varsin valehtelitkin!
        Vai onko näkijä ollut?"

Vaimo valkea todisti:
        "On ollut näkijät vankat,
        tähdet katsoi, kuuhut kuuli."

Ei evännyt enempi Räikkö,
        hartiat alas jysähti,
        tunsi ilmi tullehensa;
        otti köyden orren päältä,
        poikki permannon käveli,
        astui raskaasti tuvasta
        siltapalkin painuessa.

Kääntyi hän ovessa kerran:
        "Vaimo, anna anteheksi,
        kun sen tein, sinua muistin."

"Luoja armon antakohon."

Painoi kiinni pirtin uksen. -
        Seisahti etehisessä,
        siitä siirsihe pihalle,
        pihalta veräjän suulle,
        veräjältä kaivotielle,
        kaivotieltä korpitielle;
        silmässänsä yö ikuinen,
        mielessänsä murhe mykkä.

Kääntyi mies rajassa metsän. -
        Näki hän kullaisen kotinsa,
        kuuli hän kesäiset äänet,
        savun saunasta sinisen,
        karjankellojen kilinän,
        kaivonvintin vingahduksen,
        tuvan uksen aukeavan,
        emon aittahan menevän.

Sydän kiertyi synkän miehen,
        elo kaunis kangastihe,
        askar autuas inehmon
        maan kovalla kannikalla;
        seisoi hetken, katsoi kaksi,
        metsän korpehen katosi.

• Kohta hän alkaa taas

poistattaa näitä itseään arvioivia viestejä, saattepa nähä!

• ???

Kuka mikä, ken!

• !!!!

Kohta tuo tyyppi sotkeutuu verkkoihinsa tuossa pelissään.

• Kuka?

mikä ken? Käy kimppuun vaan kuin sika limppuun!

• ???

Voi tuota sikkoo,joka tuolla karsinassaan limppua lappoo. Eikähän sille kenkään voi mittään mahtoo, vaan ainoastaan sivuslimällä häppeillen kahtoo, tuota ahnasta karjua kahjoo.

• kk-suomi

Voi tuota Miinoo
      joka tuo viinoo
      kaksikorvalla tuopilla

Tais Ritva Oksanenkin laulaa tuon tapaista rallia joskus.

• Kuka se lauloi:

"..kyllä torstai meitä nyt lohduttaa...", sama tais laulaa "Lännen lokarinkin"

Lännen lokari .... (lokari = metsätyömies)

• Tässä Lokari:

• katleija
    • "Kyllä torstai meitä
    • Kevätlaulu, Hannikai
    • Räikkö Räähkä on

yksi Eino Leinon hyvistä Helkavirsistä. Jotenkin niin kalevalaista runoutta sekin.

• Kalevala riimitystä
    • aina asiallinen

Täällähän se varsinainen asiakeju on, tuo toinen on vaan sellainen enemmänkin ketku.
      Ihanaa aamua kaikki asialliset kirjoittajat !!!

• ?

Ainako ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe