Sarjojen sanomaa

Makriina ek

Arkipäivisin tulee Ykköseltä klo 17 uutisten jälkeen perhesarja Viidakkoperhe.
Ihmettelen, missä päin Afrikkaa perhe vaikuttaa, kun he eivät tunnu lainkaan kärsivän kuumuudesta, vaikka ilmeisesti ovat kotoisin Bristolista, lienee Usassa.
Isä on eläinlääkäri, ja heillä on todella iso lauma villieläimiä, joista pappa huolehtii.

Ihailen vain perheen kylmäverisyyttä, sllä kerrospukeutumisesta huolimatta heillä ei ole koskaan edes hiki.
Se olisikin kovin epäkuvauksellista.

Edes äitimuori ei hikoile, vaikka puuhailee keittiössä ruuanlaitossa. Keskellä viidakkoa todella moderni keittio, ruostumatonta terästä ja ravintolatason kaasuhella.

Saamme täällä pohjolassa todella asianmukaista valistusta kaukaisesta mustasta Ahrikasta!

8

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • **--**

Sarja on brittien tekemä. Bristol on Englannissa.

"Lämminhenkinen sarja monine eläimineen on kuvattu aidossa ympäristössä Johannesburgin lähistöllä sijaitsevassa Glen Afric'issa, Pilansburgin luonnonsuojelualueella."

http://www.mtv3.fi/viidakkoperhe/

• susmorsian ek.

Yrittelin minäkin tätä Afrikka-sarjaa katsoa, muttei tunnu minua vetävän.
      Sensijaan olen vuosikaudet seurannut Francon-aika sarjaa, se on just passeli minulle, ihan rakastunut olen Alcántaran perheeseen. En sen kummemmin ole pohtinut Espanjan historiaa, vaikka hyvän käsityksen saa siitäkin, tuntuu, että totuudenmukaista on. Sarja on minun tunteilleni sopiva, eläytyä olen saanut sopivasti minullekin sopivaan elämään. Voimakkaat tunteet, kaikenlaiset, tulevat näkyviin luonnollisina, eivät yliammutusti eivätkä siirappimaisesti.

Viime vuoden puolella tais olla myös kaksi muuta sarjaa espanjalaisesta elämästä, niitä en viitsinyt parin kerran jälkeen seuratakaan, niin liioitellun teennäisiltä tuntuivat, mahotonta melskaamista.

Toinen seuraamani sarja on Ranskalainen kylä, sekin minulle sopiva, en sen enempää erittele, miksi.
      Valikoivaa on katsomiseni, useimmiten TV on kiinni.

• Niinpä niin! Jaahas!

Onhan se television katsomista vaikka tv on kiinnikin.

Eikös se kapinallisten käsittely ollut aika hirveetä Francon aikana. Vastustajat kyörättiin kuorma-autoilla vuoristoon ja kipattiin rotkoon.

• susm.

Sinä se aina keksit !!! Mulla onkin ihan sellanen pieni TV, sopii hyvin pieneen interiööriini (mistähän tuokin puikahti mukaan), tähän kodikkaaseen sopivan kokoiseen kaksiooni, jossa huonekaluissa monenkin ihmisen elämä voi olla mukana. Ei mitään uutta, kaupasta ostettua.

Höperö, mutta pelottava hallitsijahan Franco olikin, muttei sarjassa mässäillä hänenkään teoillaan, nimenomaan tämän Alcántaran perheen ja Madridin tietyn kaupunginosan ihmisten elämästä on kyse.

• 0ree

Koskahan meillä uskalletaan tehdä
      sarja: Mannerheim, ja 1918 tapahtumat.
      Kyllähän silloin jo kuorma-autoja oli.

• Totta

Niin käy voittajille aina. Voidaan vain kuvitella ne seuraukset, jotka olisivat meitä kohdanneet neuvostovallan alla.

Raakuutta oli mutta noinhan meille olisi käynyt.

• Sääli, että hyvä loppuu, meinaan tuota Good Wife- sarjaa.
      Siihen jotenkin koukkuunnuin.
      Miksi?
      En minä tiedä.
      Tai ehkä siksi. että siinä ei ollut raakuutta ja hyvä voitti ylesnsä.

• Makriina ek

Minä olen mieltynyt tiistaisin esitettävään englantilaiseen sarjaan Downton Abbey.
      Englantilaiset osaavat tehdä laatusarjoja. Hienot näyttelijät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe