Aloitan nyt uuden keskustelun, edellisestä 8 vuotta. Mutta, jos nyt haluat tsekata sen, käy: http://keskustelu.suomi24.fi/node/981393
No, asiaan siis. Olemme kaverini kanssa 12-vuotiaita, ja olemme parina kesänä jo miettineet jotain pientä kesätyötä, jossa saisi pientä taskurahaa kerättyä (2-10e/per vko). Olen ollut ulkoiluttamassa yhtä koiraa, josta sai ihan mukavat summat rahaa (3,5 e/kerta, 100 e/kk), mutta koira oli huonosti koulutettu, ja agressiivinen - puri minua 2 kertaa, ja ystäviäni myös, jotka alkoivat ulkoiluttaa koiria heti minun lopetuksen jälkeen. Se on ainut työ mitä olen tehnyt - tosin syksyllä ja alkutalvesta. Mitä vinkkejä teillä olisi. Olemme laittaneet ilmoituksia, ym. mutta se eivät ole auttaneet. Olemme miettineet seuraavia töitä:
♥ koiran/koirien ulkoilutus
♥ haravoiminen
♥ omenien keruu
♥ pullojen vieminen
♥ auton peseminen
♥ ikkunoiden peseminen (ulko)
(♥ lumen kolaaminen - siis nyt talveksi)
Nämä olivat vain esimerkkejä, voi olla, että huonojakin sellaisia. Jos mieleenne tulee jotain hommaa, ja minkä kautta sitä voisi tehdä, laittakaa vaan ehdotuksia! (;
HUOM: Emme ota vastaan töitä, jota ehdotatte, esim. jos ehdotatte, että tulkaa siivoamaan meille, emme tule. En tunne teitä, ja otan vanhempani mukaan tutustumaan työn tarjoajaan muutenkin! (Asumme Etelä-Suomen alueella)
Kesätöitä 12 v?
8
194
Vastaukset
- the_galaxy_pegasus
Olisit 20 vuotias jos viestisi lähetit 12-vuotiaana vuonna 2004. Eli voit mennä töihin !
- ei mitään hoppua
kyllä te ehditte sitten isompana töitä tekemään. nauttikaa nuoruudestanne ja kunnon lomastanne kun vielä voitte.
- mk
Suomessa lain mukaan alle 15v ei saa olla palkkatöissä koska sillä suojellaan lapsia koska suomess ei saa käyttää lapsityövoimaa.
- Naurattaa lapsityövo
Höpö, höpö.
14 vuotias saa tehdä 6:n tunnin työpäiviä ja 15 vee ylöspäin täyttä tyäpäivää, ei kuitenkaan yötyötä. - tyttö-00
Naurattaa lapsityövo kirjoitti:
Höpö, höpö.
14 vuotias saa tehdä 6:n tunnin työpäiviä ja 15 vee ylöspäin täyttä tyäpäivää, ei kuitenkaan yötyötä.mitä helvetin väliä on, että onko 2v.- vai 20v?! Koiran ulkoiluttaminen olisi mielestäni hyvä ratkaisu :> T: 12-vuotias tyttö etelä suomesta.
- $
ihan höpöhöpöjustskaa kylhän lapsien/nuorien tottua "työhön" ja palkkaan sis. työstä manii
- marjamuussi6000
mä teen töitä 2krt viikossa olen 13v ja tienaan niitten avulla 10e/vk
oon ite miettiny samaa mut päädyin siihen et etin kesätöit vasta 15v ja näutin viel pari kesää ilman duunii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911214Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70810
- 48804
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750- 60659
- 33652
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48652- 52617
- 50595