Onko tiputteluvuoto ennen kuukautisia normaalia? Täällä alkaa aina tiputtelulla jo tasan viikko ovulaatiosta muuttuen sitten kunnon kuukautisvuodoksi 12 päivää ovulaatiosta? Raskaustoive on ollut jo kohta vuoden!
Tiputteluvuoto ennen kuukautisia?
2
315
Vastaukset
- kok.on
Eiköhän se ole suhteellisen normaalia. Joskus taustalla voi olla vaikkapa endometrioosi, kohdun myooma tai keltarauhasen puutteellinen toiminta. Lääkäri voi kirjoittaa sinulle progesteronia, jolla voidaan varmistaa tarpeeksi pitkä Iuteaalivaihe.
Hei,
Tiputteluvuoto ennen kuukautisia on erittäin tavallista. Yleisin syy on hormonaalinen. Ovulaation aikaan tapahtuu paljon muutoksia hormonien erityksessä ja jos nämä eivät tapahdu oikein, seuraa kohdun limakalvon osittaista irtoamista joka näkyy tiputteluna.
Muita syitä voi olla limakalvopolyyppi. Se selviää ultraäänellä tehtävässä kohtuontelon nestetutkimuksessa. Myös kohdun tulehdus ja endometrioosi voivat aiheuttaa tiputtelua.
Neuvon sinua keskustelemaan gynekologisi kanssa lisätutkimuksista.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351