lapsettomuus

epätoivoinen

Hei, olen 25-vuotias. Olemme mieheni kanssa (30-v) yrittäneet lasta vuoden verran. Eli siis 3/2011 jätin e-pillerit pois ja sen jälkeen kuukautiset tulleet hyvin säännöllisesti kierto 28-29 päivää. Joulukuussa iloksemme raskauduin, mutta raskaus meni kesken viikolla 7 3. Kohtu tyhjeni luonnollisesti ja tyhjennystä tai kaapimista ei tarvittu. Odottelimme kuukauden ( näin meitä neuvottiin) ja nyt uutta raskutta ei ole kuulunut. Milloin tapauksessamme aletaan puhumaan lapsettomuudesta? Onhan kuitenkin jo vuosi ehkäisyn pois jättämisestä. Yksityisellä olen käynyt kerran keskenmenoni jälkeen jolloin hän ultrasi kohdun ja hänen mukaansa kohtu oli tyhjentynyt asianmukaisesti ja munsarjat normaalin kokoiset. Olemme molemmat mieheni kansaa normaalin painoisia ja elämme hyvin terveellisesti. Liikuntakin kuuluu elämäämme. Missähän vika kun lasta ei kuulu?

Ovulaatiota en ole ns. tikuttanut koska tunnistan mielestäni ovulaation. Ja tällöin luonnollisesti olemme olleet yhdynnässä. Raskaana oleville tarkoitettua vitaminia olen syönyt. Onko jotain mitä millä voisin lisätä mahdollisuuksiani tullal raskaaksi? Ja milloin kannattaa hakeutua tutkimuksiin?

2

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

Kiitos paljon kysymyksestä. Ymmärrän oikein hyvin huolesi. Vaikka olet nuori ja kaikki perusasiat kunnossa, niin joka toisella parilla menee yli 6 kk raskauden alkamiseen, kuten teillä. Alkaneista raskauksista menee alkuvaiheessa kesken noin joka kuudes - seitsemäs. Silti on paljon todennäköisempää, että seuraava raskaus sujuu hyvin.

Voi olla, että toisenkin raskauden alkuun menee muutamia kuukausia. Yrittäkää vaan ihan rauhassa kuten tähänkin asti. Mitään taikatemppuja ei ole. Tutkimuksiin kannattaa lähteä vasta ensi syksynä.

Onnellista jatkoa toivottaen
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

• JK

TUTKIMUKSIIN KANNATTA HAKEA HETI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe