Hei, olen 25-vuotias. Olemme mieheni kanssa (30-v) yrittäneet lasta vuoden verran. Eli siis 3/2011 jätin e-pillerit pois ja sen jälkeen kuukautiset tulleet hyvin säännöllisesti kierto 28-29 päivää. Joulukuussa iloksemme raskauduin, mutta raskaus meni kesken viikolla 7 3. Kohtu tyhjeni luonnollisesti ja tyhjennystä tai kaapimista ei tarvittu. Odottelimme kuukauden ( näin meitä neuvottiin) ja nyt uutta raskutta ei ole kuulunut. Milloin tapauksessamme aletaan puhumaan lapsettomuudesta? Onhan kuitenkin jo vuosi ehkäisyn pois jättämisestä. Yksityisellä olen käynyt kerran keskenmenoni jälkeen jolloin hän ultrasi kohdun ja hänen mukaansa kohtu oli tyhjentynyt asianmukaisesti ja munsarjat normaalin kokoiset. Olemme molemmat mieheni kansaa normaalin painoisia ja elämme hyvin terveellisesti. Liikuntakin kuuluu elämäämme. Missähän vika kun lasta ei kuulu?
Ovulaatiota en ole ns. tikuttanut koska tunnistan mielestäni ovulaation. Ja tällöin luonnollisesti olemme olleet yhdynnässä. Raskaana oleville tarkoitettua vitaminia olen syönyt. Onko jotain mitä millä voisin lisätä mahdollisuuksiani tullal raskaaksi? Ja milloin kannattaa hakeutua tutkimuksiin?
lapsettomuus
2
222
Vastaukset
Hei,
Kiitos paljon kysymyksestä. Ymmärrän oikein hyvin huolesi. Vaikka olet nuori ja kaikki perusasiat kunnossa, niin joka toisella parilla menee yli 6 kk raskauden alkamiseen, kuten teillä. Alkaneista raskauksista menee alkuvaiheessa kesken noin joka kuudes - seitsemäs. Silti on paljon todennäköisempää, että seuraava raskaus sujuu hyvin.
Voi olla, että toisenkin raskauden alkuun menee muutamia kuukausia. Yrittäkää vaan ihan rauhassa kuten tähänkin asti. Mitään taikatemppuja ei ole. Tutkimuksiin kannattaa lähteä vasta ensi syksynä.
Onnellista jatkoa toivottaen
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- JK
TUTKIMUKSIIN KANNATTA HAKEA HETI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351