Hei. Olemme mieheni kanssa olleet n. 5 vuotta ilman ehkäisyä, ja viimeisen vuoden aktiivisesti yrittäneet perheenlisäystä, ilman tulosta . Olen käynyt muutamaan otteeseen yksityisellä gynellä vuotohäiriöiden takia, koska vuoto on saattanut olla 2 kuukautta tulematta ja sitten vuotanut 3 kuukautta putkeen.Tämän hoitoon olen saanut Primolut-kuurin sekä e-pillereitä. Nyt minulla todettiin Pco-tyyppiset munsarjat viime käynnillä, joten ovulaatiota ei tapahdu. Nyt minulla on ollut n.2 viikon tauko vuodossa, viime kuukautiset kestivät melkein 2 viikkoa. Sain lääkärtiltä clomifen lääkkeen. Nyt mietinkin, että kun kuukautiset seuraavan kerran alkavat ja alan syömään tuota lääkettä, pitäisikö kuukautiskiertoni olla ns.normaali, eli että siis vuoto ei jatku liian pitkään? Estääkö tuo lääke sen? Olen siis 21-vuotias, mieheni 34. Ylipainoa on molemmilla, mutta viimeisein 1,5 kk aikana olen onnistunut laihduttamaan jo 5 kiloa ja alaspäin mennään :)
Kiitän jo etukäteen vastauksestasi!
Pitkittynyt kuukautisvuoto + Clomifen?
3
206
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä ja onnittelut painonhallinnasta! Hienoa! Painon pudotus auttaa klomifeeni lääkityksen vaikutusta. Klomifeenin tarkoituksena on saada aikaan munarakkulan kasvu, kypsyminen ja ovulaatio. Jos kaikki tämä tapahtuu, myös vuotohäiriö poistuu.
On hyvin tärkeää seurata ultraäänellä kasvavien munarakkuloiden määrää klomifeeni lääkityksen aikana (noin kierron 10 - 12 päivänä) koska sinulla on todettu PCO! Samalla nähdään tehoaako saamasi lääkeannos riittävästi.
Onnea matkaan
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- MisU91
Kiitos nopeasta vastauksestasi. Heti kun seuraavat kuukautiset alkavat, olen menossa ensin kilpirauhastutkimuksiin ja samalla aloitan lääkityksen, ja varailen myöskin aikaa gynelle seurantaultraan.
Mietin myös sellaista, että mites sitten kun lääkityksen aloitan, niin täytyykö yhdynnässä oloa vältellä oletetun ovulaation aikaan ennen tuota seurantaultraa? Jos niitä munarakkuloita on siellä siis kasvamassa useampia.. Hei,
Seuranta ultaäänitutkimus on tärkeää tehdä ENNEN ovulaatiota!
Anne-Maria
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349