Hei, olen 27-vuotias ja mieheni on 32-vuotias kumpikin elämän tavoiltamme terveitä. Olemme yrittäneet lasta viime vuoden toukokuusta tuloksetta. Kuukautiseni ovat aika säännölliset 30-32 päivää. Olen ajatellut ottaa ovulaatiotikut käyttöön seuraavasta kierrosta. Mietinkin nyt yhdyntöjen määrää miten voisin maksimoida raskautumis mahdollisuuden. Kuinka usein olisi ovulaation olla yhdynnässä? Päivättäin vai parin päivän välein. Miten miehen siittiöt kehittyvät? Tutkimuksiin olemme ajatelleet mennä toukokuussa jos tulosta ei ole syntynyt.
neuvoja kaivataan
1
121
Vastaukset
Hei,
Kiitos hyvästä kysymyksestä.
Yleisperiaatteena voidaan pitää, että kun raskautta yritetään ja oletetaan, että siittiötuotanto on normaalia, niin tällöin kolme yhdyntää viikossa pitäisi taata, että tapahtui ovulaatio miloin hyvänä niin siittiöitä on aina paikalla.
Tutkimukset kertovat, että raskauden todennäköisyys on suurin kun yhdynnät aloitetaan noin kaksi päivää ENNEN ovulaatiota ja jatkaa oletetun ovulaatioajan yli. Kerran päivässä, ei enempää. Näin sen vuoksi, että terveet siittiöt pysyvät hedelmöityskykyisinä 2-3 päivää naisen elimistössä. Ja jos yhdyntöjä on useammin kuin kerran päivässä niin siittiöiden tuotanto ei pysy perässä.
Onnea yrityksellenne!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351