Hei!
Olen perusterve, tosin lievästi ylipainoinen 39,5-vuotias nainen. Olemme yrittäneet lasta mieheni kanssa jo pari vuotta. Päädyimme hedelmöityshoitoihin kun ilmeni, että mieheni siittiöiden liikkuvuus on heikko. Olimme ensimmäisessä ICSI-hoidossa syyskuussa 2011. Sen tuloksena siirrettäväksi jäi vain 2 heikkolaatuista alkiota, eikä raskaus alkanut. Toinen ICSI-yritys oli helmikuussa 2012, tuloksena siirrettäväksi jäi 1 hyvälaatuinen alkio mutta raskaus ei siltikään alkanut. Kummallakaan kerralla mitään ei jäänyt pakkaseen. Molemmilla kerroilla kroppani on reagoinut hoitoihin hyvin, lääkevaste on ollut hyvä enkä ole suuremmin kipeä.
Olemme motivoituneita jatkamaan hoitoja, emme haluaisi luovuttaa. Kuinka monta kertaa hoitoja kannattaa vielä yrittää? Heikentääkö aiemmat hoitokerrat seuraavien hoitojen onnistumistodennäköisyyttä? Kuinka pian voimme aloittaa seuraavan ICSI-hoidon? Ikäni huomioon ottaen tuntuu, että aikaa ei ole hukattavaksi.
Vastauksesta jo etukäteen kiittäen.
Kuinka pian uuteen ICSI-hoitoon kun ikää on lähes 40?
4
227
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Paras mahdollisuus onnistua hoidossa on kolmen ensimmäisen hoidon aikana, siis keskimäärin. Sitten voi aina olla yksilöllisiä asioita, joiden vuoksi hoitoa joudutaan muokkaamaan useamman kerran optimaaliseksi.
Jos olet voinut hyvin ja keräys on sujunut ongelmitta ei ole mitään estettä tehdä seuraava hoito vaikka seuraavassa kierrossa. Valitettavasti hoitojen onnistumistodennäköisyys pienenee yrityskertojen myötä, mutta ei vielä niin paljon etteikö kolmatta kertaa kannattaisi yrittää.
Onnea matkaan!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- vieäkö äidiksi?
Kiitos vastauksesta. Vielä olisin halunnut kysyä sellaista, että miksi hoitojen onnistumistodennäköisyys pienenee yrityskertojen myötä?
Hei,
Sen vuoksi, että mitä helpommin raskaus alkaa sitä 'pienempi' este. Jos tarvitaan useampi yritys on taustalla oleva syy vaikeampi. Näissä asioissa on laaja skaala ja iso osa näistä syistä piilossa meidän silmiltä ja tutkimuskeinoilta.
Anne-Maria- vieläkö äidiksi?
Kiitos vastauksesta ja tästä palstasta. Hyvää kevään jatkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361