Hei! Sain viime viikolla reseptin tuon nimiseen lääkkeeseen kun kävin eräällä lapsettomuusklinikalla. En ylipainon vuoksi ovuloi, ja minulla on monirakkulaiset munasarjat. Lääkäri sanoi, että tuo lääke auttaa minua ovuloimaan. Auttaako se tosiaan? Vai mihin se vaikuttaa, kun se kuitenkin on samalla diabeteslääke? Olen myös lukenut kokemuksia, että se laskee painoa? Mutta tosiaan kuten sanoin, niin se kiinnostaa eniten, että alanko ovuloimaan normaalisti kun käytän tuota lääkettä. Olen 23-vuotias, ja muuten täysin terve. Miehelläni jopa normaalia paremmat siittiöt. Olen ollut 18-vuotiaana raskaana mutta painoin silloin noin 15 kiloa vähemmän.
Glucophage
Eve-1988!
1
132
Vastaukset
Kiitos kysymyksestäsi!
Glucophage on metformiini, jota käytetään ylipainosta johtuvaan anovulaatioon ja julkaistujen tutkimustulosten perusteella tulokset ovat Clomifenin tasoa ovulaatiohäiriön hoidossa. Lääkkeen käytössä on hyvää se, että se monilla helpottaa myös ovulaatiohäiriön syyn korjaamisessa eli painon laskemisessa.
Vaikutus tulee usein kuukausien kuluessa, mutta mukaan täytyy liittää myös ruokavaliomuutokset ja lisätä liikuntaa. Nämä asiat yhdessä auttavat suurinta osaa.
Kannustavin terveisin,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351