Tarkeneekos Playa del Inglesissä uida meressä?

Matkalleeeeeh!

Hei,

tämä tietysti kovin yksilöllistä mutta tarkeneeko siis Gran Canarialla jo uida meressä? Matkalle lauantaina, jeeee!

15

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • don Luis

Kyllä tarkenee.Lokakuussa ,marraskuussa ,joulukuussa tammikuussa ,helmikuussa,maaliskuussa,huhtikuussa ,kesäkuussa ja heinäkuussa on kokeiltu.En ole mikään avantouimari,en siis pidä liian kylmästä vedestä!

• kylmää se on

tarkenee jos 17-18C on sinun mielestä sopivan lämmöistä. Minä en uisi ja en ui edes Suomessa alle 20 asteisessa ja minun matkakohteissa on aina vähintään 30C...siinä voi ja oikein mielellään.
      Täällä saa yleensä vastauksia joihin kannattaa suhtautua varauksella mutta sinäkin sitten tiedät kun olet perillä.

• don Luis

Aina kun olen veteen mennyt on sinne pyrkinyt myös runsaasti muitakin,se siis kelpaa mukavasti rantakansalle.

• ei voi olla
        don Luis kirjoitti:

Aina kun olen veteen mennyt on sinne pyrkinyt myös runsaasti muitakin,se siis kelpaa mukavasti rantakansalle.

ihan totta? Voi kun näkisi?

• Hyvin tarkenee, uidaanhan Suomessakin läpi talven, vaikka vesi ei ole häävin lämmintä. Ei muuta kuin rohkeasti sekaan!

• pulinat pois

Siis uidaan Suomessa? Jos ei nyt uimahalleja lasketa nin 0,001 % suomalaisista harrastaa avantouintia mutta ihmettelen mitä tällä on tekemistä Kanarian meressä uinnin kanssa? Alle 20C asteen vedssä uinti ei ole miellytävää ja pulinat pois. Uikaa vaikka jäissä mutta minä en ui..kun ei ole pakko eikä ole myöskään pakko kärvistelle 10 C lämmöissä kuten Kanarilla on.

• Olimme viikolla 9 Lanzarotella Playa Blancassa. Merivesi oli useimpina päivinä 18. Riippui tuulista. Tyynellä säällä laguunissa oli lämpimämpää ja puljasimme lapsen kanssa aika paljon. Välillä oli vesi liian viileää vaikka muuten oli lämmintä.
      Hotellin altaalla uitiin jonkin verran. Lastenaltaassa vesi oli 25 ja isoissa altaissa 22.

• Ap

Kiitos asiallisista vastauksista :) Tosiaan meilläkin lähinnä kyse enemmän lasten kanssa pulikoinnista kuin pitkäaikaisesta kuntouinnista. Eli 18 astetta kuulostaa kyllä siltä, että on kipurajan yläpuolella, tuollaistahan se uimavesi taitaa tosiaan kesäisin olla Suomessa...

• tämä totuus

Suomessa on joka kesä järvissä yli 20C ja viime kesinä jopa liki 25C. Toukokuussa on vielä 16-18C mutta juhannuksena yli 20C. Voihan sitä kokeilla lasten kanssa kotona ja laittaa kylpyvedeksi sen 18C...siinä tulee muuten palaute nopeasti.

• dgssdgds
        tämä totuus kirjoitti:

Suomessa on joka kesä järvissä yli 20C ja viime kesinä jopa liki 25C. Toukokuussa on vielä 16-18C mutta juhannuksena yli 20C. Voihan sitä kokeilla lasten kanssa kotona ja laittaa kylpyvedeksi sen 18C...siinä tulee muuten palaute nopeasti.

Merivesi ei ole talvella kanarialla mielyttävän lämmin uimista varten. Aivan turha kuvitella, että mennään talvella kanarialle polskimaan lämpimään mereen.

• Barraquito = ei kirj
        dgssdgds kirjoitti:

Merivesi ei ole talvella kanarialla mielyttävän lämmin uimista varten. Aivan turha kuvitella, että mennään talvella kanarialle polskimaan lämpimään mereen.

Ei välttämättä lämpimään veteen, mutta useimmille uitavaan.
        Joka päivä ympäri talven on täällä rannalla uimareita. Ilmeisesti sitten muut kansalaisuudet ovat ronskimpia kuin suomalaiset, jotka kaikki haluavat uida lämmitetyissä altaissa.

Merivesi on täällä tietysti lämpimintä lokakuussa, kun aurinko on porottanut koko kesän ja porottaa vielä lokakuussakin. Marraskuussa vasta alkaa pikkuhiljaa viilenemään.

Harmi kun pikkuipanat ei voi tänne kirjoitella uimisistaan, minulla oli talvivieras - pieni 4-vuotias suomalaistyttö joka ui meressä joka ikinen päivä joulu, tammi- ja osa helmikuutakin!! Lapset näkyvät olevan reppaita, suomalaiset aikuiset ei..

• näin on
        Barraquito = ei kirj kirjoitti:

Ei välttämättä lämpimään veteen, mutta useimmille uitavaan.
        Joka päivä ympäri talven on täällä rannalla uimareita. Ilmeisesti sitten muut kansalaisuudet ovat ronskimpia kuin suomalaiset, jotka kaikki haluavat uida lämmitetyissä altaissa.

Merivesi on täällä tietysti lämpimintä lokakuussa, kun aurinko on porottanut koko kesän ja porottaa vielä lokakuussakin. Marraskuussa vasta alkaa pikkuhiljaa viilenemään.

Harmi kun pikkuipanat ei voi tänne kirjoitella uimisistaan, minulla oli talvivieras - pieni 4-vuotias suomalaistyttö joka ui meressä joka ikinen päivä joulu, tammi- ja osa helmikuutakin!! Lapset näkyvät olevan reppaita, suomalaiset aikuiset ei..

Atlantin lämpötila on todella tasalämpöinen Kanariankin kohdalla ja se johtuu golf-virrasta. Ei lämpötila voi vaihdella kuin muutaman asteen eli se 18-19C on läpi vuoden. Jos merivesi olisi liki 25C niin jäät sulaisi hetkessä Gönlannissa.
        Älkää siis alkako väittää ihan mahdottomia sillä se olisi luonnon vastaista. Samaan se perustuu myös Kanarian muu lämpötila eli hyvin tasalämpöistä.

• barbar
        näin on kirjoitti:

Atlantin lämpötila on todella tasalämpöinen Kanariankin kohdalla ja se johtuu golf-virrasta. Ei lämpötila voi vaihdella kuin muutaman asteen eli se 18-19C on läpi vuoden. Jos merivesi olisi liki 25C niin jäät sulaisi hetkessä Gönlannissa.
        Älkää siis alkako väittää ihan mahdottomia sillä se olisi luonnon vastaista. Samaan se perustuu myös Kanarian muu lämpötila eli hyvin tasalämpöistä.

Kanarian kohdalta menee nimenomaan Golf-virran kylmä vastavirta. Golf-virran tuoma lämmin merivesi palaa tätä virtaa myöden takaisin Etelään. Tämä selittää Kanarian ilmaston kuivuuden, kun viileä meri kuivattaa säätä. Vesi taitaa olla kylmimmillään 18-19 astetta, mutta heinäkuussa kuitenkin yli 25...

• GC:n kävijä

Kyllä tarkenee hyvin uida. Hieman viileältä saattaa alussa tuntua, mutta pian tottuu. Aurinko lämmittää jo kuumasti ja mukava mennä viileään mereen. Ei se niin kylmää ole. Jos Suomessa juhannuksena uit, niin samoja lämpöjä.

Jos tuolla rannalla makoilee ja ottaa aurinkoa, täytyykin välillä mennä viilentämään kehoa, olla meressä niin kauan että vesi ei tunnu kylmältä.

Sinne matka viikon kuluttua, eli perässä tullaan. Hyvää matkaa.

• vitsi-Simppa.

Aloittajalle vaan sen verran että totta kai se on uitava meressä muutenhan se aallokko vie sinua mihin haluaa, uimalla voit itse vaikuttaa suuntaan:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe