Hei,
Ostin asunnon 11-2011, ja nyt komeron seinään on ilmestynyt homeläiskiä. Ilmoitin asiasta isännöitsijälle, tarkistaja kävi toteamassa että: hometta se on. Noin 40x20 cm alueella ja lattiamatto.
Isännöitsiä sanoi että korjaukset menevät taloyhtiön piikkiin. Kun poistettiin lattianmatto tarkastaja totesi että lattian vaneerilevy on vastikään uusittu. Vaneriin oli listojen alla porattu useita "mittausreikiä" joten asia on ollut ennenkin esillä. Myyjä ei kertonut asiasta minulle mitään. Onko tässä aihetta ottaa myyjään tai välittäjään yhteyttä? Miten minun kuuluu tässä tapauksessa toimia?
Hometta.
4
140
Vastaukset
- pomby
Oleellisen virheen ollessa kyseessä, kaupan voi purkaa. Pienempien virheiden kohdalla kysymykseen voi tulla hinnan alennus.
Joka tapauksessa yhteys myyjään ja välittäjään, mutta ensiksi isännöitsijältä kaikki dokumentit aikaisemmasta "remontista" jossa virhettä on yritetty korjata. Varaudu käräjille menoon, sillä sinne tällaiset tapaukset yleensä johtaa. - Myyjä, ei välittäjä
Home sinänsähän ei aiheuta mitään, vaan se riippuu homeen laadusta ja sen aiheuttajasta.
Joten pyydä yhtiötä teettämään myös sisäilmantutkimus, löytyykö siinä itiiöitä, ja minkälaatuisia. Ja myös mahdollisia homeen tuottamia myrkkyjä.
Ja välittäjä ei kyllä enään ole missään vastuussa, jos et pysty todistamaan hänen antaneen thallisesti virheellisiä tietoja. Myyjä vastaa asunnon tiedoista. Joten unohda välittäjä kuvioista.Muuten olit oikeassa, mutta aloittaja tilanteessa pitää analysoida se home laboratoriotutkimuksin, sillä että jotain näkyy ei ole mitään merkitystä (ja vielä vähemmän sisäilmatutkimuksilla).
Mua kiinnostaisi tietää mikä se myyjän vastuu käytännössä on.
Jos asunnosta pian kaupanteon jälkeen paljastuu hometta, josta jotenkin kummasti naapuri on tiennyt mutta myyjä omien sanojensa mukaan ei; koskeeko se 2 vuoden vastuu tätä? Vai vain myyjän tietämiä ja pimittämiä virheitä?
Kiitos jos joku tietää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349