huomasin phuketissa että ryssät näyttää käyttävän paljon että matkalaukut kelmutetaan lieneekö apua? ehkä ei ainakaan pystytä nopeasti viemään mitään laukusta ehkä venäjällä häviää tavaraa laukuista.
hotellissa näytti olevan palvelu että kelmutus 200batia
matkalaukkujen kelmutus
38
4938
Vastaukset
- tosi fiksua
pysyy matkamuistot tuoreina :)
- tosi tyhmää
Mun mielestä koko Thaimaan matkat pitäis kieltää. Ekologisista ja eettisistä syistä.
- Kuisma.
tosi tyhmää kirjoitti:
Mun mielestä koko Thaimaan matkat pitäis kieltää. Ekologisista ja eettisistä syistä.
Helvetin hyvin sanottu.
En kyllä aidon oikeasti ole minkään kiellon kannalla asian suhteen, mutta jos jätän omalta kohdalta tällaiset matkat väliin, voin aivan hyvällä omalla tunnolla vetää naamaan pihviä, ottaa pitkiä kuumia suihkuja ja ajella katumaasturilla. Ekologinen jalanjälkeni on silti paljon paljon pienempi, kuin Jumbojetillä lentelijöillä.
Valintojen maailma, that is. tosi tyhmää kirjoitti:
Jos olisit kipujen vanki kuten minä, huomaisit kuinka paljon lämpö lievittää. Siinä säästyy kotimaan sairaanhoidolta kun ei tarvitse hoitaa täällä. Thaimaan '(Phuketin) 34 asteinen ilma ja 30 asteinen merivesi on parasta linimenttiä. Kaksi kuukautta siellä pikkuisessa rantamökissä ei edes maksa maltaita.Onhan siellä sekä huumeita että ilotyttöjä (kuten kotonakin) mutta minulla onkin omat mömmöt ja oma nainen mukana. Ei haittaa ettei Kela osallistu kun saan helpotuksen elämääni jonka suomalaiset lääkärit toheloinnillaan ovat lähes pilanneet. Eläkesäännösten vuoksi en voi muuttaa sinne pysyvästi mutta yritän käydä joka talvi. Minä en ole kelmuttanut laukkuani joka on kestänyt jo 10 reissua. Kiinni se pysyy kun on kiinteät remmit lukkojen lisäksi. Koskaan ei mitään epämiellyttävää ole kohdalleni näillä reissuilla sattunut.
- -Piukku-
Coffeecup kirjoitti:
Jos olisit kipujen vanki kuten minä, huomaisit kuinka paljon lämpö lievittää. Siinä säästyy kotimaan sairaanhoidolta kun ei tarvitse hoitaa täällä. Thaimaan '(Phuketin) 34 asteinen ilma ja 30 asteinen merivesi on parasta linimenttiä. Kaksi kuukautta siellä pikkuisessa rantamökissä ei edes maksa maltaita.Onhan siellä sekä huumeita että ilotyttöjä (kuten kotonakin) mutta minulla onkin omat mömmöt ja oma nainen mukana. Ei haittaa ettei Kela osallistu kun saan helpotuksen elämääni jonka suomalaiset lääkärit toheloinnillaan ovat lähes pilanneet. Eläkesäännösten vuoksi en voi muuttaa sinne pysyvästi mutta yritän käydä joka talvi. Minä en ole kelmuttanut laukkuani joka on kestänyt jo 10 reissua. Kiinni se pysyy kun on kiinteät remmit lukkojen lisäksi. Koskaan ei mitään epämiellyttävää ole kohdalleni näillä reissuilla sattunut.
Samat fiilikset lämmön suhteen. Matkalaukut ovat saaneet olla ihan rauhassa kaikilla (9 reissua) Thaimaan matkoillamme ja laadukkaat laukkumme ovat kaiken kestäneet. Koskaan ei ole ongelmia ollut: edes rahasta ei olla koskaan saatu väärin takaisin. Olemme matkustelleet perheen voimin ja useimmat matkamme ovat ns. omatoimimatkoja: jos ongelmia olisi Thaimaanmatkoilla, niin me olisimme ne ongelmat kohdanneet jo- sen verran suruttomasti olemme matkustelleet. Emme myöskään ole saaneet Turisti-vatsatauteja, vaikka olemme syöneet samoissa paikoissa paikallisten kanssa: Thaimaalaiset ovat puhdasta kansaa. Jos jollakin on Thaimaassa ollut ongelmia, niin voisi katsoa peiliin... Thaimaassa vietämme eläkepäivämme- tulevaisuudessa... :)
- -Piukku-
Huumeita löytää kaikissa maissa, katsoipa minne tahansa. Oma asenne on se, joka ratkaisee fiilikset matkalla ja sen jälkeen. Olemme perheemme kanssa matkustaneet paljon ulkomailla ja useita kertoja Thaimaassa: huumeet eivät ole koskaan nousseet esiin mainittavasti tai häiritsevästi. Jos omilla toimillasi provosoit asioita tiettyyn suuntaan tai liikut sellaisilla alueilla missä tahansa maassa, löydät varmasti huume-meininkiäkin! Ei saa provosoida!!
-Piukku- kirjoitti:
Huumeita löytää kaikissa maissa, katsoipa minne tahansa. Oma asenne on se, joka ratkaisee fiilikset matkalla ja sen jälkeen. Olemme perheemme kanssa matkustaneet paljon ulkomailla ja useita kertoja Thaimaassa: huumeet eivät ole koskaan nousseet esiin mainittavasti tai häiritsevästi. Jos omilla toimillasi provosoit asioita tiettyyn suuntaan tai liikut sellaisilla alueilla missä tahansa maassa, löydät varmasti huume-meininkiäkin! Ei saa provosoida!!
Osuit asian ytimeen: ei saa provosoida ja esittää asioita faktoina ja yleisinä käsitteinä tai toimintatapoina, kun ei tunne maata ja maan tapoja sekä sen kulttuuria. Mafia pyörittää tehokkaasti bisneksiään kaikissa lomakohteissa monella eri tahoilla, kuten huumebisneksissä: pitää vain osata välttää sotkeutumasta ja pitää osata liikkua sellaisilla alueilla, joilla ongelmaan ei törmää!! Paljon Thaimaassa perheen kanssa matkailleena voin suositella, että kuuntele sellaista tuttua, jolla on laaja-alainen kokemus ko. maasta ennen, kuin muodostaa näkemystään asiaan. Ja sittenkin vielä omakohtainen kokemuksesi on aina sinun päätettävissäsi: miten koet, miksi koet, mitä odotat / odotit, miksi odotuksesi täyttyivät / eivät täyttyneet jne. Asenteella mennään: toiset laput silmillä valmiille, jotkut taas valmistelee matkansa huolellisilla ennakkoselvityksillä ja matkasuunnitelmilla: ennakointi on kaiken A ja O :))))
- Laukut ehjinä
Hei!
Myös me kelmutettiin meidän laukut vaikka ihan supisuomalaisia ollaankin. Syy oli, että laukut oli ihan täpötäynnä tuliaisia ja todella painavia, joten ne olisivat aika varmasti revenneet laukkuja koneeseen ja pois paiskottaessa -meillä oli vielä yksi konenvaihtokin.
Ja ennenkuin kukaan ehtii kysyä miksi ei pakattu tavaroita useampaan laukkuun niin: nykyään normilippulla saa vain yhden matkalaukun käsimatkatavarat.
Laukut ja tuliaiset tulivat ehjinä perille! Oltiin ihan tyytyväisiä ratkaisuumme ja suosittelen muillekin joiden laukut on räjähtämispisteessä.- kelmuttaa
Kyllä. Minäkin olen tuota samaa asiaa harkinnut, syystä, että tuli ostettua vähän hinnakkaampi Samsonite (yli300e). Ekan reissun jälkeen aika pahasti naarmuilla, vähän harmittaa. Onko Helsinki-Vantaalla noita kelmutuspaikkoja ja mitä maksaa, en huomannut.
- Halvat kangaskassit
Me kelmutettiin koska ostettiin paikan päällä ne halvat, isot ja kevyet kangaskassit. Ne maksoi n. 2 euroa ja painoi yhteensä varmaankin puoli kiloa, mutta veti tavaraa kumpikin siinä 25 kg. Aika hyvä hyötysuhde mun mielestä. :-)
Lentokentällä sitten annettiin kelmutettavaksi ja saatiin laukut ja sisältö ehjinä kotiin. - aivan turhaa
Ei ole kelmutuspaikkoja Vantaalla ja en ymmärrä mitä sillä oikeasti on tarkoitus tehdä. Entä kun joudut sitten tullissa paketin avamaan? Ja voidaan se avata jo myös lähdössä sillä kelmutettu laukku on aina epäilyttävämpi kuin ei kelmutettu.
Kelmutettu laukku saa vielä kovemman käsittelyn sillä siitä kun ei saa kunnolla otettu niin paiskotaan sitten kunnolla.- kelmuttaa
Etkö ymmärtänyt kirjoituksestani kelmutuksen pointtia? Jos et niin kerron sen vielä kerran; Säästyisi naarmulta ja kolhuilta! Ja se on varmaan yleisin syys kelmutukseen laukun kehnon kunnon lisäksi!!
- Kelmutus...
kelmuttaa kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt kirjoituksestani kelmutuksen pointtia? Jos et niin kerron sen vielä kerran; Säästyisi naarmulta ja kolhuilta! Ja se on varmaan yleisin syys kelmutukseen laukun kehnon kunnon lisäksi!!
Muistan lukeneeni, että Venäjällä on sellainen tulliohje, että laukku pitää kelmuttaa lähtömaassa. En tiedä mikä on syy tähän menettelyyn, mutta matkatoimisto, kuulemma, huolehtii ko. maan matkailijoiden laukkujen kelmutuksesta.
- ihmeperhe
tutut on kelmuttanu sen takia ettei vaan laukkuihin laitettaisiin mitään ylimääräistä..
- Epäekologista
Tuntuu aika hätävarjelun liioittelulta. Mitä hyötyä kenelläkään olisi laittaa tavaraa toisen laukkuun? - kun eihän se saa sitä sieltä laukusta kuitenkaan enää itselleen. En myöskään ole kuullut, että ruumaan kirjattuun matkatavaraan olisi koskaan kenellekään mitään lisätty. Muutaman naarmun pelon takia ei minusta myöskään kannata kelmuttaa laukkua, koska matkalaukkuunhan nyt aina tulee naarmuja, jos sitä käyttää.
Kelmutus voi olla paikallaan, jos laukku on liian täysi tai rikki. Siinäkin tapauksessa on riski, että tulli joka tapauksessa avaa kelmutuksen. Sitä paitsi useimmiten riittää matkalaukkuvyö varmistamaan, että laukku pysyy kiinni.
Kelmutu on vaan bisnestä, josta joku hyötyy, ja turhaa muovin käyttöä. - älytöntä
Epäekologista kirjoitti:
Tuntuu aika hätävarjelun liioittelulta. Mitä hyötyä kenelläkään olisi laittaa tavaraa toisen laukkuun? - kun eihän se saa sitä sieltä laukusta kuitenkaan enää itselleen. En myöskään ole kuullut, että ruumaan kirjattuun matkatavaraan olisi koskaan kenellekään mitään lisätty. Muutaman naarmun pelon takia ei minusta myöskään kannata kelmuttaa laukkua, koska matkalaukkuunhan nyt aina tulee naarmuja, jos sitä käyttää.
Kelmutus voi olla paikallaan, jos laukku on liian täysi tai rikki. Siinäkin tapauksessa on riski, että tulli joka tapauksessa avaa kelmutuksen. Sitä paitsi useimmiten riittää matkalaukkuvyö varmistamaan, että laukku pysyy kiinni.
Kelmutu on vaan bisnestä, josta joku hyötyy, ja turhaa muovin käyttöä.itse juuri sinun kanssa samaa mieltä...ja ovat kyllä niin venäläisen näköisiä nmä laukut...ja laukkujen omistajat.
- Kelmuttaa
älytöntä kirjoitti:
itse juuri sinun kanssa samaa mieltä...ja ovat kyllä niin venäläisen näköisiä nmä laukut...ja laukkujen omistajat.
Näin sanoo hän, jolla on vanha/halpa/kulunut laukku. Eihän 20v. vanhaan autoonkaan oteta täyskaskoa, toisin kuin uuteen autoon. Eli mitä kalliimpi/uudempi laukku, sitä parempaa huolta siitä halutaan pitää.
Ja eiköhän se ole jokaisen oma asia, kuinka laukkuaan kelmuttaa. Järjetöntä alkaa haukkua niitä, jotka niin tekee. Ei kovin aikuismaista kekustelua. - Ghfvhxj j
älytöntä kirjoitti:
itse juuri sinun kanssa samaa mieltä...ja ovat kyllä niin venäläisen näköisiä nmä laukut...ja laukkujen omistajat.
Kuka kelmuttaa? Eikö matkalaukut ole tehty käytettäviksi ja käyttötavaroihin tulee käytön jälkiä. Ei kannata reissata jos pelkää et matkalaukku naarmuuntuu.
- Kelmuttaa
Ghfvhxj j kirjoitti:
Kuka kelmuttaa? Eikö matkalaukut ole tehty käytettäviksi ja käyttötavaroihin tulee käytön jälkiä. Ei kannata reissata jos pelkää et matkalaukku naarmuuntuu.
Mitä helv.. se sinua hiertää, jos joku haluaa suojella matkalaukkuaan? Niitä kohdellaan tosi kovalla kädellä kentällä lastausvaiheessa. Minun matkailuni ei siihen kaadu, että matkalaukku naarmuuntuu, mutta jos sitä voisi jollain konstilla edes vähän estää, maksaisin siitä palvelusta.
On täällä ihme sakkia, kysyy mitä vain, niin asiallisisa vastauksia ei paljon satele, mutta tuo kysymysten arvostelu kyllä sujuu.
Eikö voisi edes joskus olla vaikka kirjoittamatta mitään, jos ei osaa vastata ko. kysymykseen????
Mutta kyseessä on tuo moninimimerkki, jonka täytyy päästä pätemään joka ainoaan aloitukseen piikikkäillä kommenteillaan. Heillä saisi olla ihan oma palstansa. - turhaa muovia ...
Kelmuttaa kirjoitti:
Mitä helv.. se sinua hiertää, jos joku haluaa suojella matkalaukkuaan? Niitä kohdellaan tosi kovalla kädellä kentällä lastausvaiheessa. Minun matkailuni ei siihen kaadu, että matkalaukku naarmuuntuu, mutta jos sitä voisi jollain konstilla edes vähän estää, maksaisin siitä palvelusta.
On täällä ihme sakkia, kysyy mitä vain, niin asiallisisa vastauksia ei paljon satele, mutta tuo kysymysten arvostelu kyllä sujuu.
Eikö voisi edes joskus olla vaikka kirjoittamatta mitään, jos ei osaa vastata ko. kysymykseen????
Mutta kyseessä on tuo moninimimerkki, jonka täytyy päästä pätemään joka ainoaan aloitukseen piikikkäillä kommenteillaan. Heillä saisi olla ihan oma palstansa.Kelmu on aika huono suoja, koska se voidaan joka tapauksesssa avata tullissa tai missä vaan, jopa rosvojen toimesta. Vanha ja vähän kulahtanut matkalaukku on paras suoja rosvoja vastaan: kun on tavallisen näköinen laukku, ei sitä niin helposti rosvota. Ihan kokemuksesta, uutta ja kallista laukkua ei kannata laittaa ruumaan, ainakaan Moskovan suuntaan, eikä varsinkaan kelmutettuna.
- lofoooog
Epäekologista kirjoitti:
Kelmutu on vaan bisnestä, josta joku hyötyy, ja turhaa muovin käyttöä.Joo kaikki ihmiset ovat luotettavia ja hyvää tahtovia. Jos niin luulet, parempi pysyä kotona.
Kelmutus on vapaaehtoista. Se on laukun sinetti, joka suojaa tavaroita ja matkalaukkua. Lentokenttärosvot valitsevat kelmuttamattomia laukkuja. Kelmutettuun ei saa sujautettua esim. huumeita vieraassa matkalaukussa maasta maahan. - amaran
lofoooog kirjoitti:
Joo kaikki ihmiset ovat luotettavia ja hyvää tahtovia. Jos niin luulet, parempi pysyä kotona.
Kelmutus on vapaaehtoista. Se on laukun sinetti, joka suojaa tavaroita ja matkalaukkua. Lentokenttärosvot valitsevat kelmuttamattomia laukkuja. Kelmutettuun ei saa sujautettua esim. huumeita vieraassa matkalaukussa maasta maahan.Kuka nyt jonkun suomalaisen laukkuun rupeaa summamutikassa huumeita tunkemaan...
Taudin nimi on paranoidinen skitsofrenia. - -PIUKKU-
Kelmuttaa kirjoitti:
Mutta kyseessä on tuo moninimimerkki, jonka täytyy päästä pätemään joka ainoaan aloitukseen piikikkäillä kommenteillaan. Heillä saisi olla ihan oma palstansa.Minulla on "kallis" uusi Samsoniten matkalaukku. Olisin yllättynyt, jos reissussa ei matkalaukku rähjääntyisi- onhan matkanteko melko rankka kokemus laukullekin. Ja onhan se ihan kiva katsoa laukkuaan vuosien päästä, kun siinä on matkan jälkiä 8)
- P. Aranoidi
amaran kirjoitti:
Kuka nyt jonkun suomalaisen laukkuun rupeaa summamutikassa huumeita tunkemaan...
Taudin nimi on paranoidinen skitsofrenia.Paranoia kannattaa silloin, kun on liikkeellä kuolemantuomioita tai kymmenien vuosien vankeusrangaistuksia jakelevissa maissa. Siellä huumeet laitetaan nimenomaan jonkun muun laukkuun, jotta kiinni jäämisen tilanteessa ei itse saisi rangaistusta.
- amaran
P. Aranoidi kirjoitti:
Paranoia kannattaa silloin, kun on liikkeellä kuolemantuomioita tai kymmenien vuosien vankeusrangaistuksia jakelevissa maissa. Siellä huumeet laitetaan nimenomaan jonkun muun laukkuun, jotta kiinni jäämisen tilanteessa ei itse saisi rangaistusta.
Matkalaukku kelmutetaan yleensä maasta lähtiessä. Thaimaassa laukku on silloin jo kulkenut check inin läpi, joten seuraava tarkistus on Suomen päässä ja tietääkseni Suomessa ei kuolemanrangaistuksia jaella.
Suomesta tuskin kukaan vie huumeita Thaimaahan jossa niitä on edullisemmin omasta takaa.
Kun pakkaa laukkunsa itse, eikä ota sinne mukaan muiden antamia tavaroita, riski huumausaineiden ujuttamiseen on häviävän pieni.
Suuri osa huumeista kulkee nykyään salakuljettajien kehon sisällä. Eli kannattaa kelmuttaa itsensä myös! -PIUKKU- kirjoitti:
Minulla on "kallis" uusi Samsoniten matkalaukku. Olisin yllättynyt, jos reissussa ei matkalaukku rähjääntyisi- onhan matkanteko melko rankka kokemus laukullekin. Ja onhan se ihan kiva katsoa laukkuaan vuosien päästä, kun siinä on matkan jälkiä 8)
Kalliilla matkalaukulla (ko. merkki :) ollaan mekin menty. Ei ole haitannut naarmut tai tarrat. Edelleen ovat vuosienkin jälkeen käytössä ja palvelevat yhä- useita vuosia, uskoisin... Halvat laukut ovat meillä olleet historiaa jo n. 10-vuotta! Ja onhan niitä naarmuja kiva katsella: matkanteko konkretisoituu todellakin!
- paruski
Ryssät kelmuttaa helynsä ja timanttinsa ettei vorot vie.
- kelmu+
Jos liikut isoilla kansainvälisillä kentillä niin huomaat kelmuttajien olevan pääasiassa matkaajia, joiden matka koostuu useasta välilaskusta/laukut täpötäynnä/ odotettavissa laukun kovaa kohtelua.
Eipä ole kiva saada uutta laukkua pinta täysin kolhuilla eka matkan jälkeen - tarkoitan laadukasta yli 200 euron laukkua. Itse kelmuttaisin, kun tiedossa paljon pölyä ja hiekkaa matkan varrella. - Samsoniten omistaja
kelmu+ kirjoitti:
Jos liikut isoilla kansainvälisillä kentillä niin huomaat kelmuttajien olevan pääasiassa matkaajia, joiden matka koostuu useasta välilaskusta/laukut täpötäynnä/ odotettavissa laukun kovaa kohtelua.
Eipä ole kiva saada uutta laukkua pinta täysin kolhuilla eka matkan jälkeen - tarkoitan laadukasta yli 200 euron laukkua. Itse kelmuttaisin, kun tiedossa paljon pölyä ja hiekkaa matkan varrella.Niinpä. Ja sitten nämä tarraläpyskät, joita liimataan laukkujen kylkeen kentillä. Vaikea saada sitä liimaa puhdistettua, kun se tarttuu niin sitkeästi kiinni joihinkin laukkumateriaaleihin.
Siihen keksin hyvän konstin, kastelin pumpulia öljyllä ja sain sen hinkkaamalla puhtaaksi. - -PIUKKU-
Samsoniten omistaja kirjoitti:
Niinpä. Ja sitten nämä tarraläpyskät, joita liimataan laukkujen kylkeen kentillä. Vaikea saada sitä liimaa puhdistettua, kun se tarttuu niin sitkeästi kiinni joihinkin laukkumateriaaleihin.
Siihen keksin hyvän konstin, kastelin pumpulia öljyllä ja sain sen hinkkaamalla puhtaaksi.Käsihuuhteella lähtee tarra ja liima; kokemusta on!
- mekin tehdään sitä..
Eiköhän se ole jokaisen oma asia kelmuttaa eli ei.
Joku kelmuttaa laatulaukkuja naarmujen välttämiseksi, joku toinen taas -kuten me- niitä kangaskasseja jotka voisivat revetä koneiden vaihdossa. Meille siitä on ollut vain hyötyä, eikä kustannus ole mitenkään päätähuimaava.
Ymmärrän kyllä jos joku kelmuttaa myös sen uuden laukkunsa kolhujen vältämiseksi. Kelmua tulee niin monta kerrosta, että se varmasti suojaa pahimmilta iskuilta. Mekin matkustettin vuosia "oikeiden" matkalaukkujen kanssa, mutta luovuttiin niistä kun ne painavat tyhjinäkin monta kiloa.
Kelmutetuissa kangaskasseissa on sitten tullut kiovien matkalaukkujen painon verran mm. riippukeinuja Brasiliasta, kankaita Gambiasta ja monenlaisia vaatteita kaukoidästä.
Ja mitä tulee siihen, että tulli avaa kelmutetut laukut todennäköisemmin kuin muut: viimiset kuusi matkaa (kuusi vuotta) ollaan kelmutettu kangaskassit (kun ne on niin täpötäynnä tuliaisia), eikä niitä ole ikinä auottu.
Ja entäs sitten jos tulli ne avaisikin; silloinhan ollaan jo perillä, eikä laukkuja enää paiskota, nostetaan vain autoon ja ajetaan kotiin. Oikeastaan olisi hyvä jos tulli haluaisi avata kelmut -jäisivätpä muoviroskat niiden hoidettaviksi :-) Thaimaalaisen lentokentäkyltin mukaan kelmutusta suositeltiin nimenomaan sen vuoksi että varmistat itse mitä rajan yli kuljetat. Muuta syytä en ole kelmutukselle koskaan tullut aatelleeksikaan, mutta mainiota, jos se lisäksi suojelee kolhuilta!
Ite en oo koskaan kelmuttanut, enkä muutenkaan osaa olla kovin varovainen.- Pohdittavaa...
Olin vuosi sitten ulkomailla toisella mantereella vaihto-opiskelemassa. Ulkoministeriön turvallisuuspäällikkö, joka vastaa ko. alueesta, piti meille ennen lähtöä luennon turvallisuusuhista. Aikaisemmista vaihto-opiskelijoista kahden laukkuihin oli laitettu huumeita.
Teillä, jotka kutsutte tällaisiin asioihin varautumista skitsofreniaksi, ei taida olla todellisuudessa mitään käsitystä maailmassa esiintyvästä rikollisuudesta ja rikollisjärjestöjen toimintamahdollisuuksista. Huumebisnes on äärettömän kovaa bisnestä.
Montako laukkua häviää päivittäin maailmalla, montako avataan lentokentillä, moniko tulee perille rikkoutuneena?
Kelmutukseen en sinänsä ota kantaa, moiseen mahdollisuuteen en ole koskaan edes törmännyt.- amaran
"Aikaisemmista vaihto-opiskelijoista kahden laukkuihin oli laitettu huumeita."
Oliko huumeet laitettu niihin lentokentällä check inin jälkeen?
Huumebisnes on äärettömän kovaa bisnestä. Juuri siksi huumemafia kavahtaa nähdessään kelmutetun laukun; se on varmempi kuin Fort Knox ja siihen on mahdotonta päästä käsiksi. - Höpöhöpöjuttuja!
Siis mitä järkeä on laittaa jotain salakuljetettavaa jonkun toisen ihmisen laukkuun? Jos se vielä onnistuu, että ujuttaa laukkuun jotain lähtökentällä, niin miten sen tavaran saa toisessa päässä pois sieltä laukusta tullin jälkeen? Eihän kukaan enää tullin jälkeen käsittele sitä laukkua, joten se salakuljetettu tavara jää laukun omistajalle.
- Yualle
Kelmutan vain, jos matkakohteeni on aavikolla.
- qwqwqwggg
Kelmutus on yksi tapa välttää joutumasta (tahtomattaan) muuliksi eli huumeiden salakuljettajaksi.
Joissain Aasian maissa ,esim. Indonesia, voi saada kuolemantuomion vahvojen huumeiden salakuljetuksesta.Niin, tosta en tiedä mutta järkevältä se toki kuulostaa. Mutta ehkäpä yksi syy on myöskin näin matkatavarankäsittelijän näkökulmasta ku nähny monia hajoavia laukkuja, joskus parikin laukkua samaan kasaan, ni ehkäpä kelmutuksella voidaan välttää matkalaukun leviäminen totaalisesti mikäli se on vähäänkään rikki.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423