Kuulostaa varmaan kummalta, mutta kysyn onko kellään tietoa/kokemusta, voiko oppisopimuksesta vaihtaa keskenkaiken omaehtoiseksi opiskelijaksi? Tuleeko jotain karensseja, saako opintotukea? Työpaikalla on ilmennyt niin paljon p*skaa että minusta tuntuu etten jaksa jatkaa enää siellä, ja jos en löydä toista opp.sop.paikkaa, haluaisin vaihtaa opiskelumuotoa omaehtoiseksi... Valmistuisinkin nopeammin, kun on kohta enää näytöt jäljellä ja melkeen vuosi oisi kuitenkin töitä, ei pysty...
Oppisopimuksesta omaehtoiseksi?
1
192
Vastaukset
- opoppooo
Kyllä pystyy, ota yhteyttä oppilaitokseen ja aloita kartoittaminen sieltä, ole yhteydessä myös oppisopimustoimistoon ja te-toimistoon. Oppisopimukseen perustuva työsuhde määräaikainen, päättyy valmistumiseen.
Minä jatkoin ansiosidoinnaisella sivutoimisena opiskelijana opinnot loppuun samasta syystä ja sain kiittettävän paperit!!! :)
Kumma että oppisopimukseen perustuvissa työsuhteissa on niin paljon ongelmia! Monesti kaatuvat juuri henkilökemioihin ja johtamisen ongelmiin tai työsuhde ei jatkukaan suunnitellusti valmistumisen jälkeen. TA:n ahneus ei kyllä selitä sitä....
Millaisia kokemuksia muilla opparisoppareista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657