Velkajärjestely

kysyjä

Hei,

Minulla ollaan aloittamassa velkajärjestelyä, nyt olisin kysynyt, että jos ei kaikkia osamaksuja ole muistanut mitkä ovat menneet perintään ja ne tulee ilmi velkajärjestelyn aikana, niin raukeaako koko velkajärjestely?
Kävi meinaan sellainen juttu, että minulle tuli eräästä perintätoimistosta kirje, mitä en ollut muistanut ja enkä tiennyt, että se oli jo mennyt perintään, niin tuli siitä kirje, ilmoitin sen selvittäjälle, mutta entä jos joku velka tulee vielä vastaan mitä en ole oikeasti muistanut niin velkajärjestelyn aikana niin mitä tapahtuu?

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.

7

1019

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritä edes

Huono juttu sanoi minulle minun velkaneuvojani eli et kaikki pitää olla tiedossa, kun tiedot menee selvittäjälle.. Mitä seuraa en tiedä. Soita ja kysy sekä ilmoita selvittäjällesi puuttuva velkasi ennenkuin aika menee umpeen!!!

• saunasiili74

No mitä jos maksaisit sen laskun pois niin ei ole enää sitä ongelmaa?!

• jotain rajaa876

Tarkistakaa ITSE ne laskunne tarkkaan ja pitäkää kirjanpitoa jokaisesta erääntyneestä ja maksetusta laskusta. Lisäksi vaatikaa laskuista selvitykset jos epäilette että ei mee ihan oikein.

Nyt lähti sähkölasku kilpailuun kun sähköyhtiöni sotkee laskut. Just joo e-lasku vai? Rahat pois vaikka ei menis ihan oikenkaan. Ei kiitos.

• Velkajärjestelyssä selvittäjäsi käy kaikki velalliset läpi eli perintätoimistot ym. Hän saa niistä velkasaldot. Velkajärjestelyn onnistumisen yksi edellytys on ettei uutta velkaa saa syntyä.

• Jesuiitan alpakka

Selvittäjä/velkaneuvoja kysyy saatavien saldot suurimmilta perintäyhtiöiltä lähes joka tapauksessa itsekin, joten suurta huolta näistä ei ole. Ainoastaan sellaiset velat, jotka ei ole helposti yksilöitävissä sinuun (velkojalla ei tiedossa henkilötunnusta tai mahdollisesti y-tunnuksen nimissä otettu velka) tai hieman pienemmiltä putiikeilta otetut velat tulee muistaa itse.

Muutenkin, mikäli kyse on suhteessa pienistä veloista, jotka eivät merkittävästi vaikuta muiden velkojen jako-osuuksiin, ne lisätään maksuohjelmaan "puuttuvana" ja lisäyksen jälkeen alat makselemaan niille saman suhteista kertymää kuin vastaavan kokoisille veloille maksaisit mikäli ne olisivat siellä olleet alunperinkin. Mikäli kyseessä on nollamaksuohjelma, tätäkään huolta ei siis ole.

• iiisuu66

minulla ulosotosa 3tonnii sovein ulosotto miehen kans että maksan 300 kk ainakin tähän asti hyvin mennyt!

• illiki

mulla alkoi velka järjestely siis meni läpi ne kyseiset mitä se velka neuvoja sai selville voudilta ja perintä toimistoilta nyt se on mielestäni sillain et se kestää 3-5v riippuu siitä mistä velat on kertyny mulla oli 35000 ja mulla kestää sen 5v enkä saa tehdä uutta velkaa tai velkaantua mutta sitten jos mulla menee laskuja voudille niin minun pitää maksaa ne kiltisti pois muuten se velka järjestely raukeaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6763
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      674
      2932
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1261
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1110
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223