Olimme vaimon kanssa kaupassa.
Hyllyjen välejä kierrellessä havaitsin tarjouskahvi kasan ja otin yhden paketin ja heitin kärryyn.
Jossain vaiheessa kauppakierrosta vaimo huomasi sen kahvipaketin ja sanoi, eihän me tuota laatua juoda.
Minä otin sen paketin ja laitoin sen sinne kärryjen etulokeroon, niin että muistan sen viedä takaisin sinne kahvikasaan.
Vaan sinnepä se unohtui kassin, hattuni ja käsineitteni alle .
Kassan jälkeen meitä odotti vartija ja kauppias julmine ilmeineen.
Ja sitten me jouduttiin kulkemaan se pitkä käytävä ja kaikki kaupan tutun näköiset kassahenkilöt olivat käytävän varrella katsomassa meitä syyttävän näköisinä ja siellä ovella oli vartija vielä tönimässä meitä eteenpäin.
Siihen tönimiseen minä heräsin ja vaimon hätäiseen ääneen.
“Jopel, Jopel, mikä sinun on?”
Olin hiestä märkä ja vieläkin on ihan paha olla.
Huhu, olipa se aikamoinen kauppareissu.
Kyllä se oli noloa
15
194
Vastaukset
- joutavoinen
Kunnian mies varsinkin voi joutua tuollaiseen uneen. Olen joskus katsellut kun niitä kameroita on tuolla Prismassakin vaikka kuin. Naisväki on vielä niin nolon tavan ottanut että kun kiertelee aikansa ottaa pienet mehutetrat ja tuo minullekin, että juodaan ne maksamattomana ja sitten annetaan tyhjät tetrat siihen nauhalle, kassa fiksuna heittää sitten roskiin ne.
Koskahan siitäkin tulee sanomista kun kameroiden nähen niin toimitaan, vaikka olenkin näyttänyt kameralle sormimerkkiä, että tyhjä laitetaan ehjänä siihen ostosten joukkoon ja myöhemmin maksetaan.- Makriina ek
Opetelkaa pois mokomasta tavasta.
Se ei miellytä ketään, eikä se jano nyt niin kamala voi olla ettei ulos asti jaksa.
Joskus voi tulla sanomista, ja se on noloa, kuten tuossa ylempänä painajaisessa. - joutavoinen
Makriina ek kirjoitti:
Opetelkaa pois mokomasta tavasta.
Se ei miellytä ketään, eikä se jano nyt niin kamala voi olla ettei ulos asti jaksa.
Joskus voi tulla sanomista, ja se on noloa, kuten tuossa ylempänä painajaisessa.Eihän se ihan tapana ole, mutta minkä naisväelle mahtaa hän kun vetoaa johonkin sairauteen ja lääkkeen ottoon. En ole myöskään niin kunnian mies että en kestäisi nolouttani, joka ei kaikin osin ole edes tottakaan. Voin olla vielä nolompikin, Herranenaika!
- sattuu ja tapahtuu
Untako vain ?? onneksi luulen !
kauheeta olisi jos olisi oikeesti tapahtunu.
haasua, totuus suomessa kuitenki on, näitä pikkurikollisia rangaistaan rajulla kädellä, mutta noi johtajat ku kähmii mijoonia omaan taskuunsa,
ne ei saa mikäänlaista rangaistusta, esm. tämä viimenen uutinen KARVISESTA, kaiken huipuksi pannaa tavallinen kansa ne maksamaan, työttömyytenä ja veroina.
"Oikeutta ei maassa saa jos itse sitä ei hanki "
vai sako sittenkään, epäilen. - joutavoinen
Oli se taasen noloa kun naisväet puhutteli miestä joka kaupassa luki iltalehteä. "Et varmaan maksa tuota lehteä vaan takaisin panet tuohon pinoon. Rypisteltyä lehteä on sitte ikävä lukea sen joka maksaa sen lehden". - Oletko poliisi, kysyi mies ja laittoi lehden takaisin pinoon. On se kyllä niin noloa. Mutta päällimmäistä lehteä ei kyllä kukaan ota vaan sieltä välistä sileän lehden. Kyllä naisväet taasen joi mehun siellä kaupassa, minä en kylläkään juonut, Edes jotakin tapoja pitää ihmisellä olla.
- &&&&
Onpa outoa porukkaa,joka juo maksamattomia mehuja ja lukee lehet päälle!
Eipä meidän kaupoissa ole tuota ilmiötä kaikeksi onneksi.
Yritetään elää rehellisesti!
Kyllä joutavoinenkin voisi pitää nasväkensä kurissa. - ihaileva nainen
voivoi kun ootte tyhmiä, sehän on joutahoisen loistavaa huumoria.
Sama mitä skeidaa miehet kirjoittaa, aina eräät naiset kehuu. - Kaija-Juhani
Oliko Jopelilla eka kerta kun kiinni jäit?
No, kyllä siihen tottuu.- Jopelkuneiviittiny
Sehän oli unta vaan tällä kertaa, mutta uniinkin on joskus vaikea tottua, varsinkin, jos ne ovat toden tuntuisia.
- *Kukkahame*
Olen kerran joutunut tosi noloon tilanteeseen, mutta asia ratkesi onneksi heti avoimesti ja päättyi nauruun.
Olin Prisman kassalla, olin maksanut ostokseni ja pakkasin ne kassiin, kun piti kassalta poistua alkoi mahdoton aaltomainen ääni, katselin ympärilleni että onko jossain tulipalo, no ei ollut.
Vartija lähestyi nopein askelin minua kun pyörin siinä ympyrää, hän otti olkapäästa kiinni ja kysyi aivan rauhallisesti onko jotain unohtunut maksamatta, no ei ole miten niin?
Tuo ääni ilmoittaa, ja alkoi kysellä yhtä ja toista, mm onko kirjaston kirjoja mukana.
Takanani tuli joku rouva ja sanoi että helmassani on joku viivakoodi lappu!
No siinä se syy oli vartija kulki sen kanssa siitä 'portista' ja sehän se.
Enpä tiedä mistä se lappu oli takkini helmaan tullut, asia laukesi ja kaikki oli taas kuin pitääkin.- Jopelkuneiviittiny
Onhan noita jekkuja näytetty ihan elokuvissakin. Naisten kannattaa tarkastaa isot laukkunsa, ennen kuin kassan ohi kävelevät.
Ei sitä tiedä, vaikka joku jekkuilija olisi iskenyt.
- Satu* Jopelille:
Siihen unesi tilanteeseenkin olisi hyvin sopinut tuo:
"Tämä ei ole sitä, miltä se näyttää!" - *Kukkahame*
Jopelkuneiviittiny:lle
Sekin kyllä kävi vartijan mielessä, ja se oli suuri helpotus minun järkkyneelle mielelle, kevensi kyllä tilanetta nauruksi saakka. - naapurin täti
Menin vuosia sitten ruokatunnilla erääseen keskustan ostoskeskuksessa sijaitsevaan merkkiliikkeeseen ostamaan laukkua. Aikani pähkäiltyäni ostin kookkaan kalliinpuoleisen laukun ja maksoin sen kassalla, laitoin käsilaukkuni laukun sisään ja lähdin ulos.
En edes tajunnut kun kuulin hälytyksen, että se johtui minusta, kunnes kaapin kokoinen vartija kävi käsiksi ja retuutti minut takaisin kassalle asiakkaiden pällistellessä .
Tyhjensin kaikki tavarani tiskille ja näytin kuitin, selvisi, että myyjä oli jättänyt yhden hälyttimen laukun sisään. Vartija ei edes pyytänyt anteeksi käytöstään, myyjä kyllä pahoitteli tapahtunutta.
En ole sen koomin käynyt kyseisessä liikkeessä, enkä edes siinä ostoskeskuksessa. Kyllä se niin paljon jäi kaivelemaan. - isoäiti*
Voi Jopel Jopel
Japanissa nolous voi päätyä seppukuun eli harakiriin. Onneksi selvisit hikoilulla ja muilla lieveilmiöillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391669En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 81021
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846