Järkyt oireet & väsymys - TSH 2.0-2.5, T4V viitteen alarajoilla

Ihan liian väsynyt

Mulla on jos mitä oiretta ollut jo vuosikausia, nyttemmin pahentuen

Olen 43v nainen, BMI 26

Pahinta on väsymys ja saamattomuus, pahimmillaan ahdistus ja paniikkikohtaukset kun pitäis jotain ihan normaalia (esim jotain sosiaalista kuolemanväsyneenä) tehdä
Motivaatio ihan kohdallaan, masentunut EN koe olevani vaikka välillä hanurista olo onkin
Lisäksi alaselkä on ihan järkyn jäykkä, niska-hartiat lähes koko aika jumissa, lonkat vaivaa ja oikea olkapää välillä.
Välillä on jalkapohjat arat ihan syyttä, joskus muutaman päivän settejä että suuta kuivaa
Veren sokerin kanssa saa olla tarkkana, sokeriarvot ihan normeissa mutta helposti tulee sokeritason laskun oireita ellei syö säännöllisesti pieniä määriä
Jostain syystä nyt on alkanu tuntua että kaula olis turvoksissa vaikka ei se siltä kyllä näytä. Kurkkua saa kröhiä koko ajan ja ääni aamuisin kuin haudan takaa.
Poskipäissä silmän ympärillä jatkuva turvotus, ylävatsasta nyt ajoittain puhumattakaan, sukat tekee nilkkoihin jäljet.
Nukun semmosta 8-9 tuntia öisin, päikkärit on välillä myös ihan pakolliset, kerta kaikkiaan ei jaksa ilman
Tuntuu että nuppi ihan sumussa, yritän mutten kertakaikkiaan jaksa asioita. Ärryn, unohtelen, mielialat heittelee

Saiskohan tällä oiresetillä koelääkitystä tai edes lisätutkimuksia jossain Turun seudulla, oma TK lääkäri sanoo että arvot on viitteissä, saisko olla mielialalääkitystä ?

9

1469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruna

Mitkä arvosi ovat? Lisätutkimuksia ja koelääkityksenkin saatat saada hyvältä lääkäriltä, mutta niitä kannattaa etukäteen kysellä koska ovat harvassa.

• Ihan liian väsynyt

Arvot oli 2011 keväällä
        TSH 2.5 (0.3-4.2)
        T4V 12.1 (12-22)

Ja nyt just tällä viikolla mitattuna
        TSH 2.0 (0.3-4.2)
        T4V 10.7 (10 - 21)
        ---> tämä oli eri labrassa kun viime vuoden koe, siksi eri viitearvovälit tossa toisessa arvossa, alarajoilla liikutaan joka tapauksessa

• kyllä_se_siitä**

Minulla oli piilevä vajaatoiminta, kirjoitin siitä juuri tuohon toiseen ketjuun "2 kk tyroksiinia takana...".

Minullakin varma diagnoosi tuli ulkomailla asuessani ultran perusteella. Arvot olivat nippa nappa viitearvon yläpuolella. Suosittelen, että menet käymään endokrinologilla.

• Pää kainalossa

Sulla voi olla sellainen tilanne, että T4 ei muunnu kunnolla T3:ksi ja se aiheuttaa oireet. Koska T3 vastaa lähes kaikesta, mitä kilpirauhanen tekee ja jos sitä ei ole tarpeeksi, on oireita, vaikka T4 ja TSH miten olisivat viiterajoissa. Minulla oli juuri tämä tilanne, ja päätymistäni sen hoitoon plus muita hoitokokemuksiani voi lukea blogistani www.kilpirauhasblogi.com :)

• Salakavala-

haisematon kvht-altistus. Testaa:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

Tästä on kyse limakalvoillasi:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

• viljaton :)
    • selväpeli

Noilla t4-v arvoilla on vajis.

• ei minullakaa vajis

Tuo T4V on normaali !!!

• Anonyymi
        ei minullakaa vajis kirjoitti:

Tuo T4V on normaali !!!

Selkee vajis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60