Huvituksen tyttökoti.

outolintu*

Mistä saisi historiallista tietoa 1960-luvun etenkin 1963 vuoden Yläneen tyttökodista. Google kertoo omenoista. Olisin lähdössä kirjoittamaan "historiikkia" SKS kustantamana?

6

1055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipsiintynyt x 2

Mä oon siellä töissä ja mäkin olisin kiinnostunut historiasta. Jotain mä tiedänkin ja täältä saa lisää tietoa: http://www.museoylane.fi.

• outolintu*

Kiitos

• mannilainen

Pimpsaa antoivat mielellään silloiset tyttökodin asukit.Oli oikein mukavaa 60-luvulla.

• euralainen

Kuulemma juu. Tunnen yhden nyt jo eläkkeellä olevan rekkakuskin joka ohi ajaessaan poimi siitä jonkun asukkaan kyytiin ja varmaan veti sitä viikseen sitten sopivassa paikassa. Eikä vain yhden kerran, vaan useammankin, siitä huolimatta että alueella oli pysähtyminen kielletty.

Vielä 90-luvullakin eräs täkäläinen pahasti alkoholisoitunut äijä väitti että hänen asunnossaan on Huvituksesta karannut tyttö. Äijä väitti kivenkovaan että vaimonsa oli tullut kotiin ja astunut tupaan juuri samalla hetkellä kun äijän kynnetön upposi Huvituksen tytön kosteaan karvalompsaan, ja siitä oli seurannut tietysti tappelu. Äijä kertoi baarissa vaahto suupielessä kuinka Huvituksen tyttö oli antanut muijalle selkään ja repinyt tukankin päästä.

No se oli niin hauska tarina että lähdettiin sitten oikein porukalla sitä ihmettä katsomaan. Äijä nimittäin väitti että tyttö oli ajanut hänen vaimonsa pois talosta ja oli edelleenkin siellä, ja hän kyllä panee vielä myöhemmin illalla sitä tyttöä. Tiedettiin että tämän juopon vaimo on melko raskastekoinen ja puheissaan sekä teoissaan ronski nainen, jota eivät edes raavaat miehet pelottaneet, saati joku irtonaista elämää viettänyt nuori hutsu.

Eihän siellä tietenkään mitään Huvituksesta karannutta tyttöä ollut. Äijä oli itse mukana ja kivenkovaan väitti että varmasti oli ollut ja vaimon kanssa oli tapellut, ja sitten äijä kävi kontalleen makuuhuoneen lattialle ja katsoi että jos se Huvituksen tyttö on vaikka piilossa sängyn alla.

Lähdettiin sitten takaisin baariin ja jätettiin ukko yksinään horisemaan taloonsa. Seuraavana päivänä äijä ei puhunut enää mitään Huvituksen tytöstä.

• sukuu

outolintu - minun kauttani voisi löytyä vanhoja valokuvia ym. Sukulaiseni on ollut siellä töissä vuosia.

• Huvitus

Itse olin Huvituksessa 1963-64, ja minua ällötti se johtaja alkos lääppiin minua yhtenä kesäiltana ja repi vaatteet päältä. en unohda sitä koskaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      27
      4487
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      459
      1327
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      981
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      893
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      820
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      697
    10. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      42
      689
    Aihe