VAROITUS
Tiedoksi kaikille Suomi24 käyttäjille:
Turboahdinmarkkinoilla tarjotaan tällä hetkellä aktiivisesti ns. "tehdaskunnostettuja" turboahtimia. Niistä markkinoitaessa pyritään luomaan mielikuva, että ne olisivat Garrettin, Borg Warnerin, Holsetin tai muiden virallisten ahdinvalmistajien huoltamia tai korjaamia, vaikka kyse on kopiovaraosilla kunnostetuista ahtimista, jotka eivät täytä alkeellisimpiakaan laatuvaatimuksia ja saattavat aiheuttaa moottorille suuren vahingon.
Suomen virallinen maahantuoja muun muassa Garrettin, Borg Warnerin ja Holsetin ahtimille on Turbotekniikka Oy. Maahantuoja ja valmistavat ahdintehtaat eivät ota mitään vastuuta näistä ”tehdaskunnostetuista” ahtimista eivätkä myönnä niille minkäänlaista takuuta. Valmistavat ahdintehtaat eivät ylipäätään kunnosta tai välitä "tehdaskunnostettuja" turboahtimia jälkimarkkinoille laisinkaan.
Jos hankit ns. ”tehdaskunnostetun” hämäräahtimen, takuu- tai vahingonkorvausvastuuseen voit ainoastaan yrittää saada sen myyjää.
Lisätietoja aiheesta löytyy osoitteesta www.turbotekniikka.fi
Hyvää kevättä
Turbotekniikka Oy
VAROITUS turboahtimen ostajille
17
15592
Vastaukset
- Ei Siniselle...
Tarkoitatteko esim. V70 D5 vnt hyrrää?
- Vapaat markkinat
Ei nuo kartellipeelot sitä osaa tarkoittaa. Mutta kysy täältä kun tulee tarve.
http://www.varaosia.com/uutiset.html?481
http://www.varaosia.com/uutiset.html?477 - Professional M.
Jos olette uutta vailla niin välttäkää näitä "virallisia", saa niitä muualtakin ja ovat yhtä hyviä.
- Taksi Salo
Onko Turbotekniikalla hätä kädessä?
Olen itse ostanut jo vuosia kunnostettuja turboja Englannista jossa useat Garretin viralliset jälleenmyyjät kunnostavat turboahtimia. Hinnat täysin uusiin verrattaen ovat noin puolet edullisempia. Omistan taksi yrityksen ja meillä tulee vuodessa huomattava määrä kilometrejä. Olemme ostaneet Englannista vuosien saatossa noin 20 turboa, kaksi kertaa olemme lähestyneet myyjää takuu asioissa ja uusi turbo on toimitettu enempiä kyselemättä. Meidän kohdalla voi toki vaikuttaa että ostamme paljon turboja.
Kokemuksesta en näe eroa onko autoissamme ollut täysin uusi vai tehdaskunnostettu, tarkoittaapa käsite nyt mitä vain. Polttoaineen kulutus ei ole muuttunut juurikaan ja samat kilsat on kestäny aina autossa uutena ollut ja tehdaskunnostettu.
Lähinnä kuulostaa nyt jo siltä että kun markkinoille on tullut kilpailua niin tullaan mainostamaan itseään ja omia palveluita tänne Suomi24 foorumeihin, samalla vähän mustamaalaten kilpailijoita. Ei anna kovin laadukasta kuvaa tälläisestä turbotekniikka Oy:stä ja kirjoittelusta.- Arskaa
Vuodesta -78 on meillä laitettu korjattuja ahtimia ja hyvin on pelittäneet.
Kappalemääriä en uskalla ees ajatella, joitain satoja.
Mutta sehän on todellakin kiinni siitä kuka korjaa ne, sensuhteen on monesti paremi ostaa uus jos ei ole itsellä taitoa asiassa. - Anonyymi
V70 Turbotekniikasta ostettu Turbo kesti noin 100 km. ja turbo ja moottori romuksi .Ei kuulemma turbossa vikaa.Lastutettu kyllä mutta toinen samanlainen enemmän viritetty volvo minulla myös ja sillä ajettu 580000km ja alkuperäinen Turbo.
- kiinaturboja
ruotsin maalta kiina-ahtimia tilattu, käyttiksessä volvo 940 ollut jo 4v ja noin 100tkm.
vielä ei öljynpainevalo vilku.
ostohinta oli hieman päälle 300,- rahteineen
eipä tarvitse ensimmäistäkään minun huollattaa, edullisempi tilata kiinatavaraa.
tosin, olen köyhä. ajan hitaasti, enkä ymmärrä laadukkaan viinin päälle.- halvalla hyvää
sama täällä, ruottista tuli takapotkuvolvoon halpis karrettikopio 3/4. noin 330,- tuli maksaan, ja 5vuotta ollu käyttiksessä, jotai 70tkm ajeltu, eikä tuolla siivissä välystä tunnu vieläkää...
eipä ole hätä eikä hoppu maksaa lähemmäs tonnia laadukkaammasta.
huolto kalliimpaa ku uus hyrrä. ja aito garrettiki alko huoltoa tarviin alle 300tkm.n jälkeen, laakerissa väljystä
- Jooseppi78
Haha mitä tuubaa :D
Itse huollatin tdi golffin turbon tuolla http://www.arcticperformance.fi/. Ajellut reilu 20tkm vailla huolen häivää.- TurbonHuoltoVAROITUS
Lähetin autoni vnt-ahtimen Akaalle arctic performancen"turbo tohtoreille" korjaukseen koska pakopuolen siivet hajosivat. Turbo tuli huollosta, hinta oli 560€ ja asensin sen paikalleen ohjeiden mukaan niin sen jälkeen auto ei kiertänyt kuin 2500rpm ja turbo vihelsi jo tyhjäkäynnillä. Soitin "tohtoreille" heti ja sanoivat ettei ole turbossa vika. Sen jälkeen vaihdoin kaikki anturit ilmapuolelle ja tein kansiremontin. Tarkistin ahtovuodot ja N75 alipainevuodot. Taas soitto tohtoreille ja sama, ei turbossa vikaa. Käskivät säätää turbon kelloa. Lopuksi tilasin kokonaan uuden turbon saksasta ja auto toimii heti moitteettomasti. Taas soitto turbo tohtoreille ja sanoivat että olen sen itse hajottanut eivätkä korvaa mitään. Älkää ikinä sekaantuko tähän nyrkki pajaan!!!
- Laitasihtijokakohtaan
TurbonHuoltoVAROITUS kirjoitti:
Lähetin autoni vnt-ahtimen Akaalle arctic performancen"turbo tohtoreille" korjaukseen koska pakopuolen siivet hajosivat. Turbo tuli huollosta, hinta oli 560€ ja asensin sen paikalleen ohjeiden mukaan niin sen jälkeen auto ei kiertänyt kuin 2500rpm ja turbo vihelsi jo tyhjäkäynnillä. Soitin "tohtoreille" heti ja sanoivat ettei ole turbossa vika. Sen jälkeen vaihdoin kaikki anturit ilmapuolelle ja tein kansiremontin. Tarkistin ahtovuodot ja N75 alipainevuodot. Taas soitto tohtoreille ja sama, ei turbossa vikaa. Käskivät säätää turbon kelloa. Lopuksi tilasin kokonaan uuden turbon saksasta ja auto toimii heti moitteettomasti. Taas soitto turbo tohtoreille ja sanoivat että olen sen itse hajottanut eivätkä korvaa mitään. Älkää ikinä sekaantuko tähän nyrkki pajaan!!!
Tuskin lähettivät rikkinäistä turboa sinulle, miksi ne niin olisi tehneet? Ajattele vähän. Älä tunge jatkossa turboon sinne kuulumatonta esinettä.
- Kalevi5
Selkeästi Turbotekniikalla on joku hätä nyt. Liekö menossa konkurssiin tai jotain, koska ovat alkaneet tällaisiin käsittämättömiin kampanjoihin tervettä kilpailua vastaan.
Aina kun kirjoitetaan termi "virallinen maahantuoja" niin itselläni lävähtää mielikuva asiakkaiden kusettamisesta sekä laadun liioittelun, että riistohinnoittelun muodossa. Yksinoikeudet mihin tahansa tuotteisiin markkina-aluella ovat aina asiakaskunnalle vahingollinen asia.
Kalevi- Turha maksaa €€€€€++
Oikein! Kiinaturbo on toiminut hyvin.
- Karretti
Turbotekniikka puhuu asiaa netissä kaupataan turboja jotka tehdas on kunnotanut .Valmistaja tehtaat eivät kunnosta ainuttakaan turboa,ja joihinkin turboihin ei saa edes osia tai ei edes pystytä korjaamaan.Toinen juttu on nämä Taiwaalliset ja Puola Latvia Liettua Janosekin puhdistamat turbot täyttä paskaa.
- Kotelo99
Meni työkoneesta tehdas uusi garretti entiseksi nopeasti, huollettu garretti on nyt kestänyt moninkertaisesti käyttötunteja.
Voisikohan olla että tehtaalla toleransseja ja varaosien laadulla ei ole väliä niin tarkkaan tutkailla ja mittailla.- lkjhjygfyr
Ei sellaista tuotantoprosessia ja sen laadunvalvontaa ole olemassakaan josta ei virheitä pääsisi läpi, virheitä sattuu ns. laatumerkeilläkin. Myös tuoteväärennöksiäkin on nykyään liikkeellä.
- Kotelo99
Ei vaan ole laadunvalvonta kohdallaan isolla valmistajalla, hinta/laatu ei kohdallaan.
Varmasti tiukempi laadunvalvonta pienellä firmalla joka tekee jokaisen ahtimen alusta saakka. Isolla valmistaja mätkii osat kasaan niin nopeaan kuin mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657