onko se plagiointia? hypoteettinen tapaus: jos ohjaaja kysyy että miksi äidinkieli on parempaa ja sanon että ulkopuolinen tarkasti äidinkielen, niin hylätäänkö mun työ?
tai onko tämä työn hylkäämisen syy? tulkitaanko tämä plagioinniksi?
mitä vastaisitte?
ainakin täällä on paljon juttuja kuinka jotkut tarkastuttaa graduja ja kanditöitä maksaen siitä
vastaattehan pian
työn oikoluku/äidinkielen tarkistus plagiointia?
5
530
Vastaukset
- Turhaa hätäilyä
Kertoisitko vielä, miten tuollainen tarkistus voitaisiin tulkita plagioinniksi? Kyllähän työn ohjaajakin voi kirjoittaa oikaisuja sekä työn sisältöön että kielenkäyttöön. Lisäksi, etenkin jos työ on tehty muulla kuin tekijän omalla äidinkielellä, on kielentarkastus lähes välttämätön.
Sitten tietysti olisi toinen tilanne, mikäli "kielikonsultti" kirjoittaisi kokonaan työn ja itse vain laittaisit oman nimesi työn tekijäksi. - suuusannn
Minustakin toisen henkilön oikoluvusta on vaan hyötyä graduun, oli kieli mikä hyvänsä.
- Teksti kuntoon
Tuo on totta. Ihminen sokeutuu omalle tekstilleen, kun sitä jauhaa riittävän pitkään. Apua on etenkin sellaisesta, jos joku sekä asian että äidinkielen hyvin hallitseva kommentoi tekstiä. Tällaisia ihmisiä on tosin joillakin aloilla kohtuullisen harvassa.
- 13
En ymmärrä, miten tuo voitaisiin tulkita plagioinniksi. Itse asiassa epäilen, että aiheen aloittaja ei tiedä sanan "plagiointi" tarkoitusta.
- an englishman_
Oikoluku ja kielivirheiden korjaus ei ole plagiointia. Plagiointia on esimerkiksi toisen esittämien ajatusten luvaton lainaaminen, eli lähdeviittaus jätetään merkitsemättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131762Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 781348
- 541193
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81102- 741085
- 1091019
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850