Olisi mukava tietää uskovista henkilöista, joilla on raamatun mukainen armolahja. Kertokaa minkälainen armolahja teillä on. Itselläni oli aikaisemmin läheisen ihmisen mielipiteen mukaan parantamisen armolahja. Hänellä oli diagnisoitu reuma, joka oli alussa kivulias, sormet turvoksissa ja tulehtuneita. Reumaan joutui piikittämään kortisoonipikkejä ja syömään solumyrkkyjä. Reuma pysähtyi rukoilemalla, eikä lääkkeitä ole siihen tarvinnut syödä 10 vuoteen. Myös tulehdukset ja piikityksien tarve on poistunut. Näitä palstojen kirjoituksia lukemalla olen päätellyt, että uskovaisia kirjoittajia, joilla voisi olla armolahjoja, on tosi vähän. Tähän viestiketjuun olisi kiva saada kommentit myös papeilta, onko seurakunnissa paljon seurakuntalaisia, joilla on armolahjoja. Mitä ne yleensä ovat?
Kenellä on oikeasti armolahjoja?
11
85
Vastaukset
- puurim
On tää rukouskieli kielilläpuhuminen
- ei helmiä ..maahan
Enpä lähtisi tällä palstalla tästä aiheesta mitään pahemmin henkilökohtaista avaamaan.
"On tää rukouskieli kielilläpuhuminen"
Laittaisitko tuota kielilläpuhumista tekstimuodossa - vähän niin kuin malliksi - kiinostaa mitä sieltä tulee.- Kristinusko
Ainahan voi sanoa yleisesti nimeämällä, mikä armolahja on itsellä.
Kukaan ei pakota kertomaan lisää tarkemmin, jos ei halua.- .
Minä en luota sinuunkaan.
Joku sävyssä mättää.
- Kristinusko
Jos ei ole varma, edes osittain itsestään, ei voi sanoa tietenkään mitään. Tällä palstalla ei tarvitse luottaa kenenkään toiseen kirjoittajaan, koska mielipiteen sanominen tapahtuu kaikilla omalla nimimerkillä. Kaikilla on vapaa mielipiteen ilmaisu. Jos joku sanoo esimerkiksi, että kielillä puhumisen armolahja, niin keltä se on pois. Asiaa ei tarvitse avata enempää, jos ei halua.
- tuskinpa vaan
Eikä tämän palstan ylläpito tuskin edes usko mihinkään armolahjoihin.
- Kristinusko
Sitten on oikeasti huonosti, jos papit ei usko armolahjoihin. Ei kai oikeasti ole näin? Vastaako, joku pappi tähän?
- Teresa
Mitäs me helmiä juu heittelemään.
Joh. 4:10.Jeesus sanoi naiselle:"Jos tietäisit, minkä lahjan Jumala on antanut, ja ymmärtäisit, kuka sinulta pyytää juotavaa, pyytäisit itse häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
Siis Jeesus pyysi kaivolla olevalta , syntiseltä naiselta juotavaa...Tästä näemme että se kuuluu kaikille uskoville. Te jotka ette ole vielä saaneet:::Pyytäkää!!! Niin, mitä voi sanoa armonlahjoiksi? Onko se ylipäätään lahjakkuutta vai tarkoittaako se noita Raamatun mainitsemia kielillä puhumista jne.?
Minusta kukin saa ylistää Jumalaa kuten parhaaksi näkee. Kuitenkin on muutamia kokemuksia, joita kohtaan olen hiukan kriittinen. Niitä ovat parantamiset, ennalta näkemiset sekä ”loveen lankeamiset”. Niitä perustellaan sillä että Pyhä Henki silloin toimii. Uskon että joskus on näinkin, mutta turhan usein kyse on vain ihmisen omasta mekanismista.
Minulla on tuttuja, joilla on noita kokemuksia. En halua pilkata, mutta heillä kyllä ihminen kuljettaa itseään. Kyllin usein on tapahtunut, että aletaan puhumaan ”kielillä” ja tilanne on selkeästi ollut, että henkilö itse on juuri oikeanlaisessa vireessä. Samoin on ”rukoiltu” ennalta näkemistä, ja annettu ennustuksia, jotka eivät ole pitäneet paikkaansa. Nämä henkilöt eivät edes nolostuneet, kun lopullinen totuus on paljastunut.
Näitä parannettuja olen myös tavannut. Kuvaukset ovat olleet kuitenkin epämääräisiä. Joku on todellakin ollut muutenkin henkisesti epätasapainossa, joten heillä on muitakin ”outoja” tarinoita. Parantumisen ihmeitä on kuitenkin olemassa, niitä on myös ihmisillä, jotka eivät ole ns. uskossa.
Olen itse huomannut että on ihmisiä, joiden kanssa saa vahvan yhteyden. Voi tuntea sen, sekä rukoilun avulla on tapahtunut monia muutoksia. Käytän sitä aika arastellen, sekä pyrin välttämään mahdollisimman paljon. Miksi ihmeessä sitä pitäisi markkinoida – edes uskon kautta?- Kristinusko
Edellä kerotut mummomuori tekstit eivät vaikuttaneet minusta oikein armolahjoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889