Mitä taivaassa tehdään?

aikapitkäaika

Miten siellä saa aikansa kulumaan?

33

120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka aikapitkäaika

Iäisyys tuntuu piinalta ihmiseltä joka odottaa rakastaan kotiin matkalta, tai on hammaslääkärin porattavana tai vaikkapa munaa itsensä jossain esiintymistilanteessa.
      Totuus kuitenkin on, että me ihmisenä emme ymmärrä iäisyyden käsitettä.

Katekismus sanoittaa iankaikkista elämää näin
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/24.html

Vaikka emme tiedä, voimme luottaa Jumalaan. Siihenkin, ettei Jumalan rakkauden kohtaaminen tunnu pitkäveteiseltä.

terveisin Meiju, diakoni

• peppe

Indoktrinaatio on näköjään hyvin toimivaa monien kohdalla.

Väität todeksi jotain mistä ei ole todisteita. Luotat jumalaan, vaikka sinulla ei siitä ole todisteita ja kaiken kuittaat sitten sillä, että ihminen ei ymmärrä.

• impi umpilampi

Minkälaista on sinun jumalasi rakkaus, jonka sitten kohtaat?
        Monet naiset säästävät itsensä neitsyeinä jeesuksille ja jumalille!

• Iankaikisuuden käsitettä voidaan tietenkin pohtia teoreettisesti :)

Tällä palstallakin on esitetty erilaisia todennäköisyyslaskennan helmiä vaikkapa solujen sattumanvaraisen muodostumisen suhteen.

Iankaikkisuudessa nämä 10E200 arviot ovat vielä varsin mitättömiä lukuja josta seuraa se, että kaikki mahdolliset vaihtoehdot joita Taivaassa voi tapahtua tapahtuvat äärettömän monta kertaa joka ikiselle Taivaan asukille.

Koska ääretön, iankaikkinen ei ole mikään todellinen lukumäärän tai ajan määritelmä vaan käsite johtaa sillä operoiminen aina hassuuksiin.

• Taivas tiedottaa

Tervetuloa Taivaaseen

Jotta aikasi ei tulisi pitkäksi tässä joitakin ehdotuksia miten voit aikasi viettää.

- maistelemalla viinejä pohjattomista ruukuista
      - mörisemällä enkelikuoron kanssa tuttuja virsiä
      - ohjattuja lyyran soittotunteja
      - tuomion torveen töräyttelyä
      - tuuraamalla Pietaria
      - pelaamalla ristinollaa
      - iltaisin järjestämme Iäisyyden Aulassa monia hauskoja leikkimielisiä kilpailuja kuten laavapallon heittoa ja osoita syntinen
      - Järjestämme myös teemaretkiä "viimeinen maanpäällinen vaellus" jossa viimeinen mahdollisuus kummitella perheenjäsenilleen tai sukulaisille sekä tutustumiskierros Helvettiin, matkoinen retken pituus on noin viisituntia ja siihen sisältyy grillilounas noutopöydästä. Retkemme ovat saavuttaneet suuren suosion joten kehotan varaamaan paikan heti saavuttuanne, Pietarilta saa pyytäessä ilmottautumislomakkeita.

Tässä vain joitakin ajanvietto mahdollisuuksia perillä informoimme lisää.

• Ihan mielenkiintoinen taivaskuvaus, taivas on kuin jonkinlainen tilausmatka hienossa hotellissa ohjattuine toimintoineen. Raamatussakin taivasta kuvataan vertauskuvilla, jotka liittyvät kuulijoiden/lukijoiden elämänpiiriin. Evankeliumeissa taivas on kuin kuninkaan pojan häät ja illallispidot, taivas on yhteinen juhla, jossa nautitaan toisten ihmisten seurasta ja hyvän ruoan ja juoman tuomasta mielihyvästä.

Anne-pappi

• ei kiitos
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Ihan mielenkiintoinen taivaskuvaus, taivas on kuin jonkinlainen tilausmatka hienossa hotellissa ohjattuine toimintoineen. Raamatussakin taivasta kuvataan vertauskuvilla, jotka liittyvät kuulijoiden/lukijoiden elämänpiiriin. Evankeliumeissa taivas on kuin kuninkaan pojan häät ja illallispidot, taivas on yhteinen juhla, jossa nautitaan toisten ihmisten seurasta ja hyvän ruoan ja juoman tuomasta mielihyvästä.

Anne-pappi

Ei tunnu houkuttelevalta.

Elän jo nyt erakkona!

• prostytty
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Ihan mielenkiintoinen taivaskuvaus, taivas on kuin jonkinlainen tilausmatka hienossa hotellissa ohjattuine toimintoineen. Raamatussakin taivasta kuvataan vertauskuvilla, jotka liittyvät kuulijoiden/lukijoiden elämänpiiriin. Evankeliumeissa taivas on kuin kuninkaan pojan häät ja illallispidot, taivas on yhteinen juhla, jossa nautitaan toisten ihmisten seurasta ja hyvän ruoan ja juoman tuomasta mielihyvästä.

Anne-pappi

Puhut paskaa kun et tiedä.

• gfffdggg

Vaihtoehtoisesti kannattaa miettiä sitä kuinka pitkäksi se aika tulee siellä toisella puolella.

Taivaassa voi ainakin kävellä kultakadulla ystävien kanssa ja voi rupatella mistä tahansa asioista.

• TÄH?

Millä sä meinaat siellä puhua kun sun kroppas jää tänne?

• gvfvffccdd
        TÄH? kirjoitti:

Millä sä meinaat siellä puhua kun sun kroppas jää tänne?

Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

• kullitettu

Kaikella sitä köyhiä ja tyhmiä yritetään kusettaa.

• MrMorden

Se on hyvä puoli jos äärettömyydessä masentuu, tarvitaan ääretön määrä prozakkia tms. muuta lääkettä jotta taas mieli korjaantuu. Äärettömyyteen kuuluun myös singulariteetin käsite, se voisi olla mielenkiintoinen paikka, tosin senkin salat selvitettyä äärettömyys voisi tylsyttää.

• aikapitkäaika

Eikö uskovaisia koskaan kammota ajatus siitä, että joku jatkuu ihan ikuisesti...ettei lopu siis koskaan ikinä?! Entä jos ei viihtynytkään Taivaassa...sieltä ei pääse enää pois? Ja sitten oltava vaan ikuisesti siinä.

Tavataanko muuten Taivaassa omia sukulaisia...että siellä ollaan persoonallisia persoonia? Olisi kiva keskustella vanhojen esi-isien kanssa; että mitä tuli tehtyä maan päällä. Minua kiinnostaisi esimerkiksi tietää löytyykö suvustani kovia häntäheikkejä...että onko suvunperintöä. Niin jos vaan pääsen Taivaaseen, siitähän se riippuu.

• ???

Älä turhaan mieti tollasta. Taivasta ei ole ja helvetti on jo täällä maanpäällä.

• sakarjias*

Luulen että ensi alkuun vain seurustellaan - onhan siellä noin miljardi uutta ystävää ! Kyllä siinä aikaa menee jos luodataan vähän historiaa, koska siellähän on jokaikisen historiallisen aikakauden edustajia.

Jos nyt menneisyys sitten kiinnostaa .. hmmm

Harrastemahdollisuudet ovat käytännössä rajattomat. Matkailu miljardeihin planeettoihin avaa aivan uudet näkymät koko reissaamiseen ...

Itse olen ajatellut, että riittää kun la-illan istunto saunan jälkeen auringonlaskua katsellen jonkun ystäväpiirin parissa. Tietoisuus että tätä voimme harjoittaa iankaiken jotenkin viehättää ...

Jumala ja Jeesus ja heidän läsnäolonsa jotenkin täyttää monta tyhjää kohtaa sielussa ja joku sanoi muutamatuhattonnisen timanttihelmiportin katseleminen viehättäisi häntä ensi alkuun muutama miljoona vuotta ... ainakin silloin tällöin käydä ihailemassa sitä. Sitten vielä enkelimaailma olisi tutustumisen arvoinen ja varmaan taas aivan uusia ennen näkemättömien harrastemahdollisuuksien suoranaisen meren.

Jotain tällaista näin vajaan maallisen mielikuvituksen keinoin ajateltuna. Todellisuudessa taivas sisältää niin paljon jotain sellaista mitä nyt emme voi edes kuvitella ja sieltä sitten avautuu ihan kirjaimellisesti kokonainen avaruuksien avaruus sekä toimintojen ja että paikkojen muodossa.

• järki ohoi

Millä sinä katselet kun silmäsi ovat lahonneina haudassasi?

• Iankaikkisuudessa nähdään käytännössä, millä tavalla jo täällä maailmassa suosituksi tullut väite energian ja materian ykseydestä toteutuu käytännössä. Tilan, ajan ja ymmärryksen rajat katoavat. Kaikki on kaikkea kaiken aikaa, joka paikassa ja jokaiselle. Vallitsee käsittämätön rauha ja ilo, suuri tietoisuus, todellinen ymmärrys.

• aikapitkäaika

Jos on maanpäällä ollut hyvin vammainen aivoiltaan (eli ei ole tajunnut mistään mitään), niin Taivaassa on ihan skarppiko??

• ikapitkäaika sanoi :
        Mitä taivaassa tehdään?
        _______
        Sinun ei tarvitse olla siitä huolissasi.
        Sinulla tulee olemaan ajankulua - mmutta ei taivaassa ellet tee parannusta.

• adrs

Kun kerran Jumala (Jeesuksessa) on antanut meille aivan riittävästi mielenkiintoista tekemistä ja myös raskasta työtä Jumalan löytämiseksi täällä maan pinnalla, eikö hän myös tietäisi mitä hänen valtakunnassaan tehdään.
      Ainakin lapsettomat saavat Raamatun mukaan lapsia hoitaakseen eivätkä mieleltään sairaat enää tieltä eksy - eli paranevat. Niin, ja murheelliset saavat lohdutuksen.

• Kristinusko

Raamatun taivas, johon uskoville on raamatussa luvattu pääsevän:

15 Enkelillä, joka minulle puhui, oli kultainen mittakeppi kaupungin sekä sen porttien ja muurin mittaamista varten. 16 [i] Kaupunki oli neliön muotoinen, yhtä leveä kuin pitkä. Enkeli mittasi kaupungin kepillään ja sai tulokseksi kaksitoistatuhatta stadionmittaa*; pituus, leveys ja korkeus olivat kaikki tämänsuuruiset. Kaksitoistatuhatta stadionmittaa on 192 m x 12 000 = 2304000 metriä, eli 2304 kilometriä yhden sivun pituus.

Hän mittasi myös muurin, ja se oli sataneljäkymmentäneljä kyynärää -- enkeli käytti siinä ihmismittaa. Muuri oli rakennettu jaspiskivestä, ja kaupunki oli kimmeltävää, lasinkirkasta kultaa. Kaupunginmuurin perustukset oli kaunistettu kaikenlaisilla kalliilla kivillä.

Ensimmäisenä peruskivenä oli jaspis, toisena safiiri, kolmantena kalsedoni, neljäntenä smaragdi, viidentenä sardonyksi, kuudentena karneoli, seitsemäntenä krysoliitti, kahdeksantena berylli, yhdeksäntenä topaasi, kymmenentenä krysopraasi, yhdentenätoista hyasinttikivi ja kahdentenatoista ametisti. Porttitorneina oli kaksitoista helmeä -- kukin kahdestatoista tornista oli tehty yhdestä helmestä. Kaupungin valtakatu oli kultaa, puhdasta kuin läpinäkyvä lasi.

Temppeliä en kaupungissa nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän ja Karitsa. Kaupunki ei myöskään tarvitse valokseen aurinkoa eikä kuuta, sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppuna on Karitsa.

Kansat kulkevat sen valossa, ja maailman kuninkaat tuovat sinne mahtinsa kaiken loiston. Sen portteja ei suljeta päiväsaikaan, ja yötä siellä ei olekaan. Kaikki kansojen kalleudet ja ihanuudet tuodaan sinne. Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

Taivaanihmisten asuinkaupunki Jumalan ja Jeesuksen kanssa.

• lissu*

#Taivaanihmisten asuinkaupunki Jumalan ja Jeesuksen kanssa.#

Miten voisi olla kaksi jumalaa? Pitäisi kai ajoissa valita kumman kaa haluaa olla!

• adrs

"jaspis, toisena safiiri, kolmantena kalsedoni, neljäntenä smaragdi, viidentenä sardonyksi, kuudentena karneoli, seitsemäntenä krysoliitti, kahdeksantena berylli, yhdeksäntenä topaasi,"

Paratiisimainen olotila niin teologille kuin geologillekin :)

• Kristinusko

Jumala on kolmiyhteinen: Isä, poika ja Pyhä Henki.

Kaikki ovat persoonallisia jumalhahmoja.

• sadut satuina

Et kai puske valhetta?
        Olisiko sinulla jotain todisteita puheillesi?
        Oletko sinäkin kolmiyhteinen, siis jumalhahmojesi kuva?

Mitä tarkoitat persoonallisella hahmolla? Kuvaile vaikka pyhän hengen persoona.

• höpö, höpö

Mitäs luulet mummonen, pystyisiko lapsi keksimään tuollainen jumalvirityksen, jos ei kukaan hänelle sitä opettaisi?

Minä en ainakaan tienyt mitään tommosesta kolmiosaisesta jumalasta ennen tätä palstaa. Mahdotonta on aikuisen järjellä sellaiseen alkaa uskomaan.

• Kristinusko

Ihmisen on mahdoton keksiä raamattua ja sen kertomuksia. Kaiken takana on ollut todelliset tapahtumat ja taivasnäyissä uskonnolliset ilmestykset pyhän hengen toimesta.

Koska olette niin kovia satuilemaan ateistit, niin kirjoittakaa vaikka raamatun tekstien veroisia sääntöjä kertomuksia tälle palstalle. Niin voidaan verrata, ovatko teidän keksityt tarinat yhtä vakuuttavia, kuin raamatun totuudeen perustuvat tekstit.

Kirjoittakaa vaikka alle uudet kymmenen käskyä. Katsotaan yhdessä miltä näyttävät.

• qsetus jatq

Minä voin aloittaa. Yksi sääntö voisi olla vaikkapa:
        - Vaikka mies harrastaa seksiä toisen miehen kanssa siten kuin naisen kanssa seksiä harrastetaan, häntä ei tarvitse tappaa.

Heh, onhan se vähän kaukaa haettua että joku tuollaista sääntöä noudattaisi, mutta tulipahan kirjoitettua!

• "Ensimmäisenä peruskivenä oli jaspis, toisena safiiri, kolmantena kalsedoni, neljäntenä smaragdi, viidentenä sardonyksi, kuudentena karneoli, seitsemäntenä krysoliitti, kahdeksantena berylli, yhdeksäntenä topaasi, kymmenentenä krysopraasi, yhdentenätoista hyasinttikivi ja kahdentenatoista ametisti. Porttitorneina oli kaksitoista helmeä -- kukin kahdestatoista tornista oli tehty yhdestä helmestä. Kaupungin valtakatu oli kultaa, puhdasta kuin läpinäkyvä lasi."

Vetoaako krisseleihin kaikki kimaltava ?
      Eihän uskikset vaan ole hieman ahneita " minä,minä,mulle,mulle - kultaa ja kimallusta!" Vai onko kyseessä köyhän krisselin lohtu sille että ei lotossa tullutkaan jättipottia, niin pääsee nauttimaan rikkauksista sitten taivaassa ?
      Varokaa inflaation peikkoa - jos kaikki on tehty kullasta, niin minkä arvoista kulta silloin on - ja smaragdit ja rupiinit. Kateeksi käy sitä onnellista joka salakuljettaa paratiisiinne tavallisen pienen tien varrelta löydetyn kiven - hänestä tulee paratiisinne rikkain merkkihenkilö !

Washington monumentin huipullekin laitettiin vuonna 1884 kokonaiset 2.85kg harvinaista ja hirmuarvokasta metallia , metallia joka oli yhtä arvokasta kuin kulta. Metallikärjen tarkoitus on olla paitsi näyttävä, myös
      osoitus ison maan vauraudesta - kun sillä on varaa laittaa 2.85kg alumiinia monumentin nokkaan !

• adrs

Ilman maan ihmisille jalostamia rikkauksia olisi mahdotonta elää. Ametistikin on kvartsia eli piitä, jota ilman ei tietokone toimi. Kukat ovat kauniimpia kuin Salomo loistossaan. Jos kerran Jumala on luonut kauniin maan, miksi ei kauneutta löytyisi taivaassakin. Se vaan ei tunnu kelpaavan...

Olen kuullut, on kaupunki tuolla
      Yllä maan, päällä pilvien usvain
      Luona välkkyväin taivasten rantain
      Siellä kerran, ah, olla mä saan
      Halleluja, mun lauluni raikuu
      Halleluja, mä kaupunkiin kuljen
      Vaikka jalkani uupuen vaipuu
      Joka askel mun kotiin päin vie

Olen kuullut, on maa ilman vaivaa,
      Ilman kyyneltä, taistoa, huolta
      Kipu, sairaus, tuskaa ei tuota
      Siellä kerran, ah, olla mä saan
      Halleluja, siel riemuita voimme
      Halleluja, jo epäilys haihtui
      Enää koskaan en horjuen kulje
      Olen saapunut Jumalan luo

Olen kuullut, on valkoinen puku
      Ja on hohtavat kultaiset kruunut..

• Taivaassa on mukavaa

Monet ihmiset ovat päässeet vierailemaan taivassa ja myös helvetisssä. Www.spiritlessons.com sivuilla on näitä kristillisen koettelun kestäviä näkyjä.

• Kristinusko

Noissa teidän jutuissa ei ollut mitään järkeä. Raamatun tekstejä, joita olitte muuttaneet päin pers....

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe