Kun niin kärkkäästi osaat hyökkiä persoonaani - ja muita eläkeläisiä, työttömiä ja vammaisia kohtaan niin ratkaiseppa sinä tämä ongelma.
Alla katkelma netistä löytämästäni tilastosta, kelan julkaisu v.2007 jossa eläkeläisiä seuraavasti:
"Kaikkiaan Suomessa asui viime vuoden lopussa 1 216 880 vanhuus-, työkyvyttömyys- tai työttömyyseläkkeen saajaa. Heistä 604 690 sai pelkästään työeläkettä ja 84 110 vain kansaneläkettä. 528 090 henkilöllä eläke koostui sekä työ- että kansaneläkkeestä."
Lisäileppä tuohon vielä työttömät - ja erilaisissa työttömyystilastojen kaunistamiseksi järjestetyissä kurssituksissa olevat kansalaisemme ja ns. piilotyöttömät jotka eivät saa työmarkkinatukea vaan elävät toimeentulotuen varassa.
Mistä von Mielipide löytäisit näille kaikille työtä- ja millä tavoin määrittelet eläkkeelle oikeutetun henkilön kun mainitsit että minun liikkumisestani ei huomaa minussa olevan mitään vikaa, näin omin sanoin sinua siteeratakseni. Henkilönkö, siis eläkeläisen pitäisi siis mielestäsi olla täysin liikuntakyvytön että olisi oikeutettu eläkkeeseen. Älykkäänä ja rehtinä ihmisenä et kai enää piiloudu nimettömyyden turviin vaan kerrot oikean nimesi ja ratkaiset Suomen eläkeläis- maahanmuutto- pakolais- ja ulkomaisen työvoiman käyttöongelmat ja näytät poliitikoillemme uuden suunnan miten Suomi pelastuu, heh..
Von Mielipiteelle tehtävä
16
239
Vastaukset
- Von kyllästynyt
Valitettavasti en ehdi kanssasi vänkäämään jonnin joutavia. Tosin sinua tuntuu kovinkin vaivaavan asia, joten mietippä tykönäsi, olisiko sinusta kantamaan kortesi yhteiseen kekoon. Ei tarvitsisi päivät päästänsä täällä palstoilla päätäsi vaivata.
- Kylläpä on,heh
yks mielisairas pesiintyny nakkila palstalle ..ja sama näköjään suomen kaikille muillekkin saiteille ..tämä von laakeripummi,varsinainen oikeustaistelija..heh
- von Lagerbom
En pyytänytkään mitään vänkäämään vaan että kerrot tässä julkisesti ratkaisumallisi mm tähän "eläkeläisongelmaan" kun mielestäsi liikkumaan kykenevien eläkeläisten pitäisi alkaa tuottavaan työhön vaikka tunnetusti maassamme on työttömyys hyvinkin korkeaa tasoa. Noin sitä sitten suurisuiset, suppeasti ymmärryskykyään käyttävät henkilöt hiljenevät kun heitä pyydetään näyttämään ratkaisun erinäisiin ongelmakohtiin. Olemme nyt sitten ilmeisesti samaa mieltä jo siitä, että sinulta ei asiaan löytynyt ratkaisua ja havaitsit varmaan itsekin että suu puhui sinulla enemmän kuin mihin aivot ehtivät mukaan.
- helawatti
von Lagerbom kirjoitti:
En pyytänytkään mitään vänkäämään vaan että kerrot tässä julkisesti ratkaisumallisi mm tähän "eläkeläisongelmaan" kun mielestäsi liikkumaan kykenevien eläkeläisten pitäisi alkaa tuottavaan työhön vaikka tunnetusti maassamme on työttömyys hyvinkin korkeaa tasoa. Noin sitä sitten suurisuiset, suppeasti ymmärryskykyään käyttävät henkilöt hiljenevät kun heitä pyydetään näyttämään ratkaisun erinäisiin ongelmakohtiin. Olemme nyt sitten ilmeisesti samaa mieltä jo siitä, että sinulta ei asiaan löytynyt ratkaisua ja havaitsit varmaan itsekin että suu puhui sinulla enemmän kuin mihin aivot ehtivät mukaan.
Eläkettä pitäisi maksaa vain niille ,jotka ovat tehneet riittävän työuran ja ikänsä puolesta ovat siihen saaneet lainmukaisen oikeutuksen.Kaikki muut,jotka eivät kuulu kyseiseen ryhmään elävät yhteiskunnan sosiaaliseksi kutsutulla tuella ,jonka lopulta maksavat työssäkäyvät valitettavasti vain yhteiskunnan varoilla jotkut kikkailevat ,jolloin helposti kaikki leimataan jonkin sortin ongelman aiheuttajiksi.Liian heppoisesti kuitenkin joillekin noita tukia maksetaan silloin se ei liiemmin innosta työn vastaanottamiseen tahi aktiiviseen hakemiseen ,kun huomaa,että rahaa saa kotonakin makoilemalla helpommin eikä tarvi aamuisin nousta aikaisin lähteäkseen duuniin.
- ääääh
von Lagerbom kirjoitti:
Lopeta jo. Olet naurettava laagerpummi.
- Von Mielipide
Mistä von Lagerbom ajatteli kerätä nämä eläkerahat sitten kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle, mikä hetki on jo ovella?
Eläkkeelle jäädään vanhuuden ja pahan sairauden vuoksi, jos nyt vähän lonkkaa kolottaa ja selkää särkee, niin mehän olataisiin kaikki työssäkäyvät eläkekamaa.
Katsos, se on niin, että sitten tehdään jotain, mikä kulloisenkin elämäntilanteeseen ja fysiikkaan sopii, sinäkin pystyisit hoitamaan vaikka satakunnan kansan nettisivuja, tai ylläpitämään suomi 24 palstaa kun tunnut täällä muutenkin ylitöitä tekevän ihan yökaudet. :D- laaker
Rahaa suomessa kyllä on eikä lopu kyse vain on miten sitä halutaan jakaa .Eläkkeelle jäävät työssäkäyvät ovat maksaneet veroja ,joten heidän eläkkeisiinsä on rahaa.eläkerahastot pullistelevat täynnä rahaa et silleen,
- von Lagerbom
En minä ole hyvä von Mielipide ajatellut kerätä niitä rahoja mistään. Minähän pyysinkin sinua kertomaan ratkaisun mieltäsi painavaan asiaan että eläkeläiset pitäisi saada takaisin työelämään. Alkuun menitkin hiljaiseksi kun osoitin minkälainen määrä eläkeläisiä on, elikä että tällaisen työllistämisen huomasit itsekin mahdottomaksi toteuttaa ja kun siihen lisäillään vielä ne monin muin tavoin yhteiskunnan avustuksia saavat työttömät niin kaikkien työllistäminen on mahdotonta. Poliitikkomme yksityistivät valtion omistuksessa olevat yhtiömme joiden tarkoituksena oli työllistää kansalaisiamme. Ratkaisu olisikin varmaan valtionyhtiöiden palauttaminen, poliitikkojemme palkkojen / palkkioiden normalisoiminen samoin kuin muidenkin ylisuuria palkkoja nauttivien kohdallakin. Maamme kaipaisi nyt rehellisiä poliitokkoja jotka toimisivat kansamme / maamme etujen mukaisesti ja ensimmäiseksi pitäisi erota euroopan unionista ja saattaa markka jälleen valuutaksemme niin että kaikki näkisivät miten paljon hinnat ovat nousseet eu:n myötä. Näin jäisivät säästöön myös eu:lle maksamamme miljardit ja mm Kreikan tukeminen. Myös poliitikot jotka valheillaan saivat kansan äänestämään eu:n puolesta tulisi saattaa teostaan vastuuseen. Todisteet valtiopetoksesta- petoksesta, tyhjistä lupauksista kansalaisiamme kohtaan ovat olemassa media-arkistoissa.
- Von eläkebommi
von Lagerbom kirjoitti:
En minä ole hyvä von Mielipide ajatellut kerätä niitä rahoja mistään. Minähän pyysinkin sinua kertomaan ratkaisun mieltäsi painavaan asiaan että eläkeläiset pitäisi saada takaisin työelämään. Alkuun menitkin hiljaiseksi kun osoitin minkälainen määrä eläkeläisiä on, elikä että tällaisen työllistämisen huomasit itsekin mahdottomaksi toteuttaa ja kun siihen lisäillään vielä ne monin muin tavoin yhteiskunnan avustuksia saavat työttömät niin kaikkien työllistäminen on mahdotonta. Poliitikkomme yksityistivät valtion omistuksessa olevat yhtiömme joiden tarkoituksena oli työllistää kansalaisiamme. Ratkaisu olisikin varmaan valtionyhtiöiden palauttaminen, poliitikkojemme palkkojen / palkkioiden normalisoiminen samoin kuin muidenkin ylisuuria palkkoja nauttivien kohdallakin. Maamme kaipaisi nyt rehellisiä poliitokkoja jotka toimisivat kansamme / maamme etujen mukaisesti ja ensimmäiseksi pitäisi erota euroopan unionista ja saattaa markka jälleen valuutaksemme niin että kaikki näkisivät miten paljon hinnat ovat nousseet eu:n myötä. Näin jäisivät säästöön myös eu:lle maksamamme miljardit ja mm Kreikan tukeminen. Myös poliitikot jotka valheillaan saivat kansan äänestämään eu:n puolesta tulisi saattaa teostaan vastuuseen. Todisteet valtiopetoksesta- petoksesta, tyhjistä lupauksista kansalaisiamme kohtaan ovat olemassa media-arkistoissa.
Kannattaa Lagerbommi pistää sentit sukanvarteen, voi tosiaan tulla sekin päivä, että ei ole enää riittävästi työtätekeviä maksamassa elämistäsi.
Niillä eläkeläisillä, jotka on vanhuuseläkkeellä ei ole hätää, ne on itse keränneet eläkevarastonsa, mutta sinunlaisesi työtävieroksuvat elävät muiden kustannuksella.
Tässä kun oli nyt kyse työikäisten eläkeläisten mahdollisesta työllistymisestä, ei oikeiden eläkeläisten. - von Lagerbom
Von eläkebommi kirjoitti:
Kannattaa Lagerbommi pistää sentit sukanvarteen, voi tosiaan tulla sekin päivä, että ei ole enää riittävästi työtätekeviä maksamassa elämistäsi.
Niillä eläkeläisillä, jotka on vanhuuseläkkeellä ei ole hätää, ne on itse keränneet eläkevarastonsa, mutta sinunlaisesi työtävieroksuvat elävät muiden kustannuksella.
Tässä kun oli nyt kyse työikäisten eläkeläisten mahdollisesta työllistymisestä, ei oikeiden eläkeläisten.No tuota noin. Kyllä minä olin ihan kelan tutkimuslaitoksessa tutkittavana ja totesivat selkävammani niin pahaksi ettei kannattanut kuulemma edes työkokeiluun laittaa. Nikamani on painunut 1,5 cm sisään ja nikama kulunut kiilamaiseksi niin että älä sinä näe vaivaa tästä asiasta. Olettaisin ettet juurikaan ehkä kestäisi samoja kipuja jotka minulla on olleet jo elokuusta 1987 lähtien jolloin selkäni vammautui. Ja vaikka tarkoititkin että muiden kuin vanhuuseläkettä nauttivien pitäisi mennä työhön niin kokeileppa nyt suuressa viisaudessasi etsiä työtä ensin vaikkapa kaikille työttömille. Näillehän eivät ainakaan nykypoliitikot ole töitä löytäneet. Se on helppoa huudella puskista että menkää töihin mutta etpä kykene keksimään edes nykyisille työttömille työpaikkoja. Meneppä seuraavaan täysi-istuntoon ja kerro työllistämismallisi siellä, heh. Oletettavasti olet melkoisen vähäisellä älyllisellä tasolla kun esität kaikenlaisia väittämiä joiden toteuttamiset eivät ole mahdollisia.
- von Lagerbom
von Lagerbom kirjoitti:
No tuota noin. Kyllä minä olin ihan kelan tutkimuslaitoksessa tutkittavana ja totesivat selkävammani niin pahaksi ettei kannattanut kuulemma edes työkokeiluun laittaa. Nikamani on painunut 1,5 cm sisään ja nikama kulunut kiilamaiseksi niin että älä sinä näe vaivaa tästä asiasta. Olettaisin ettet juurikaan ehkä kestäisi samoja kipuja jotka minulla on olleet jo elokuusta 1987 lähtien jolloin selkäni vammautui. Ja vaikka tarkoititkin että muiden kuin vanhuuseläkettä nauttivien pitäisi mennä työhön niin kokeileppa nyt suuressa viisaudessasi etsiä työtä ensin vaikkapa kaikille työttömille. Näillehän eivät ainakaan nykypoliitikot ole töitä löytäneet. Se on helppoa huudella puskista että menkää töihin mutta etpä kykene keksimään edes nykyisille työttömille työpaikkoja. Meneppä seuraavaan täysi-istuntoon ja kerro työllistämismallisi siellä, heh. Oletettavasti olet melkoisen vähäisellä älyllisellä tasolla kun esität kaikenlaisia väittämiä joiden toteuttamiset eivät ole mahdollisia.
Jatkan vielä hiukan..
"Kannattaa Lagerbommi pistää sentit sukanvarteen, voi tosiaan tulla sekin päivä, että ei ole enää riittävästi työtätekeviä maksamassa elämistäsi."
Tuo edelläoleva kertoo sen, että olet melkoisen ristiriitainen ajatusmalliltasi. Huomaatko itse? Kehoitat kaikkia muita kuin vanhuuseläkkeellä olevia menemään töihin ja kuitenkin sanot että pian voi tulla se päivä jolloin ei ole enää riittävästi työtätekeviä maksamaan minun, mutta myös muiden elämistä.. Lopeta sekoilusi ja mene kiltisti töihin.. - Von eläkebommi
von Lagerbom kirjoitti:
Jatkan vielä hiukan..
"Kannattaa Lagerbommi pistää sentit sukanvarteen, voi tosiaan tulla sekin päivä, että ei ole enää riittävästi työtätekeviä maksamassa elämistäsi."
Tuo edelläoleva kertoo sen, että olet melkoisen ristiriitainen ajatusmalliltasi. Huomaatko itse? Kehoitat kaikkia muita kuin vanhuuseläkkeellä olevia menemään töihin ja kuitenkin sanot että pian voi tulla se päivä jolloin ei ole enää riittävästi työtätekeviä maksamaan minun, mutta myös muiden elämistä.. Lopeta sekoilusi ja mene kiltisti töihin..Olen töissä, oletko sinä? Voi sanoa syöväni itse ansaitemaani kakkoa, voitko sinä?
Olen myös joka ikinen päivä lähes liikuntakyvytön työpäiväni jälkeen, mutta se tuntuu niin hyvältä, entä sinusta? Tunnen tarpeellisuuteni ja paikkani yhteikunnassa, mikä sinun paikkasi on, mitä annat yhteiseen hyvään?
Kuka tässä sekoilee??? - Von eläkebommi
Olen töissä, oletko sinä? Voi sanoa syöväni itse ansaitemaani kakkoa, voitko sinä?
Olen myös joka ikinen päivä lähes liikuntakyvytön työpäiväni jälkeen, mutta se tuntuu niin hyvältä, entä sinusta? Tunnen tarpeellisuuteni ja paikkani yhteikunnassa, mikä sinun paikkasi on, mitä annat yhteiseen hyvään?
Kuka tässä sekoilee???Jatkan vielä hiukan. Onneksi nykyisin ei pääse yhtä helposti eläkkeelle kuin vuonna 1987. Et siis ole tehnyt juuri minkäänlaista työhistoriaa.
- von Lagerbom
Jatkan vielä hiukan. Onneksi nykyisin ei pääse yhtä helposti eläkkeelle kuin vuonna 1987. Et siis ole tehnyt juuri minkäänlaista työhistoriaa.
En jäänyt vielä silloin eläkkeelle. Ja kyllä selkä tutkittiin hyvinkin tarkaan. Ei silloin enää "päässyt" eläkkeelle kuten takavuosina.. Ja luuletko että kituutan mielelläni pienellä eläkkeellä? Kyllä sitä varmaan kuka hyvänsä olisi mieluimmin työssä ja saisi kunnon palkkaa kuin kärsiä jokapäiväisistä kivuista taloudellisesti ahtaalla. Laitan sinulle muuten, kun ehdin, avoimen kysymyksen johon toivon rehellistä vastaustasi.
- Prkl
Lopettakaa jo !!! köyhät köyhtyy täällä Suomessa, pakolaisille avataan ovet...uutisten mukaan, köyhyys lisääntyy, firmat myydään ulkomaille joten lisää vaan työttömiä Suomeen, ja jokainen meistä työssä käyvät maksaa sitä työeläkettä ja on oikeus sitä myös saada jos siihen on aihetta, sossun tiskillä riittää tunkua....suomalaiset bs pakolaiset....mulle on perkeleen yks ja sama asia kuka niitä rahoja käyttää..ITSE en käytä...pärjään kyllä pienillä tuloillani !!!!!
- leipur
Sitä se on ,kun vasemmistoliitto on hallituksessa tekemässä päätöksiä äänestäkää lisää noita pöhköjä sinnen nii hyvin tullee menemään jatkossakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706