Olin helmikuun alussa hammaslääkärissä ja he ottivat suustanu rötgenkuvat ja kysyivät olenko raskaana (toivoisin olevani) mutta vastasin vain ei koska luuli/luulen etten ole, joten jos nyt olen ollut tuona aikana raskaana voiko siitä olla haittaa raskaudelleni tai lapselleni...?
lapsettomuus
2
196
Vastaukset
- Olpa
Ei ole haittaa, minullakin kaikissa alkuraskauksissa otettu röntgenkuvat hampaista kun en tiennyt olevani raskaana. Soitin vielä aina perään hammaslääkärille raskauden selvittyä ja sanoi ettei haittaa ole kun kuvat paikallistetaan vain suun aluelle.
Hei,
Kiitos usein askarruttavasta kysymyksestä. Periaatteessa on parempi välttää röntgen kuvausta alkuraskaudessa, mutta jos kuvaaminen on tärkeää, niin riski on kuitenkin olematon, silloin kun kuvataan hampaita tai raajoja.
Ja vaikka sinulla ei ole ollut lyijysuojausta niin voit olla aivan huoletta!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351