Vai tapatteko vain aikaa ?
Ketä ateistitt yrittää käännyttää ja miksi ?
30
69
Vastaukset
Minä en ainakaan pyri käännyttämään ketään.
- ...
En minäkään :)))
Minä en yritä käännyttää, eikä minulla ole lähetyskäskyä kuten kristityillä.
Haluan vain herättää keskustelua niistä asioista, joissa kristinusko ja kirkko toimivat joidenkin ihmisryhmien vahingoksi. Olisi hienoa, jos joku joskus havahtuisi näistä aiheista, ja ehkä jotain liikahtaisi parempaan suuntaan. Uskoa en halua keneltäkään viedä, mutta jos jonkin tosiasian toteaminen tai rinnastuksen tekeminen aiheuttaa jossakin lukijassa uskon horjumista, eikö silloin ole syytä tutkia uskonrakennelmaa tarkemmin?- saavutus sekin
No palstan ansiosta olen aakanut pitää ateisteja tosi ärsyttävinä. Hiukan yksinkertaisina jankkaajina.
saavutus sekin kirjoitti:
No palstan ansiosta olen aakanut pitää ateisteja tosi ärsyttävinä. Hiukan yksinkertaisina jankkaajina.
saavutus sekin
Ajattelepa sitä, että jossain kaupungissa epäkohta X on voimassa, jotkut heikossa asemassa olevat ihmiset kärsivät sen vuoksi ja henkilö A tulee ja huomaa sen. Henkilö A ottaa asian puheeksi ja laittaa jollekin julkiselle ilmoitustaululle kirjoituksen: X on poistettava.
Kukaan ei huomaa sitä, tilanne jatkuu ja kirjoitus jää muiden kirjoitusten alle.
Henkilö A laittaa viikon päästä uuden ilmoituksen: X on poistettava!
Joku huomaa kirjoituksen ja miettii asiaa, mutta unohtaa sen sitten.
A laittaa kolmannen kirjoituksen. Pari ihmistä huomaa sen ja kirjoittaa viereen: Kannatetaan! Poistakaa X!
Sitten tulee kaksikymmentä X:n kannattajaa poistaa X:ää koskevat protestit.
A sekä pari muuta havahtunutta jatkaa aloitteita X:n poistamiseksi.
Ovatko he ärsyttäviä, yksinkertaisia jankkaajia?
Olisiko parempi, että he olisivat hiljaa?- meni ohi
iaurwen kirjoitti:
saavutus sekin
Ajattelepa sitä, että jossain kaupungissa epäkohta X on voimassa, jotkut heikossa asemassa olevat ihmiset kärsivät sen vuoksi ja henkilö A tulee ja huomaa sen. Henkilö A ottaa asian puheeksi ja laittaa jollekin julkiselle ilmoitustaululle kirjoituksen: X on poistettava.
Kukaan ei huomaa sitä, tilanne jatkuu ja kirjoitus jää muiden kirjoitusten alle.
Henkilö A laittaa viikon päästä uuden ilmoituksen: X on poistettava!
Joku huomaa kirjoituksen ja miettii asiaa, mutta unohtaa sen sitten.
A laittaa kolmannen kirjoituksen. Pari ihmistä huomaa sen ja kirjoittaa viereen: Kannatetaan! Poistakaa X!
Sitten tulee kaksikymmentä X:n kannattajaa poistaa X:ää koskevat protestit.
A sekä pari muuta havahtunutta jatkaa aloitteita X:n poistamiseksi.
Ovatko he ärsyttäviä, yksinkertaisia jankkaajia?
Olisiko parempi, että he olisivat hiljaa?En ole huomannu sulta mitään aiheita, muuta kuin nämä ateistien puolustelemiset.
meni ohi kirjoitti:
En ole huomannu sulta mitään aiheita, muuta kuin nämä ateistien puolustelemiset.
Arvoisa "meni ohi",
siksi juuri tarvitaan asian toistoa, että mahdollisimman monet ehtisivät huomata puheena olevan aiheen.
Sitten tosin, jos asiaa toistaa, tulee helposti syytös jankkaamisesta, kuten tässäkin ketjussa jo on tullut.
Kertaan kuitenkin omat keskeisimmät epäkohdat, joiden vuoksi kirjoittan tällä palstalla:
* Kirkon tapa liittää vauvoja jäsenikseen (eivät puolueetkaan tai muutkaan aatteelliset järjestöt tee niin).
*Kirkon piittaamattomuus vanhoillislestadiolaisten pakkosynnyttämisopista ja siitä kärsimyksestä, jota se aiheuttaa tälläkin hetkellä uupuneille äideille ja riittävää huolenpitoa vaille jääville lapsille.
*Kirkon tapa kerätä jäesnmaksunsa valtionverotuksen yhteydessä niin, että tavallinen ihminen ei tule sitä huomanneeksi: joku vähävarainen sitten saattaa hakea diakonia-apua, eikä saa mitään, vaikka on maksanut vuosikaudet satojakin euroja vuodessa kirkollisveroa.
Sitten olen myös esimerkiksi ottanut esille kirkon valheellisen mainonnan: sivun laidassa näkyy nytkin väite, että kirkolla on Facebookissa 4,1 miljoonaa tykkääjää. Sellaisia asioita haluan ottaa esille. Valitettavasti en näe kovin paljon positiivista kirkon toiminnassa, mutta se varmaan selittyy sillä, että en itse usko Jumalaan.- yhtään enempää
iaurwen kirjoitti:
Arvoisa "meni ohi",
siksi juuri tarvitaan asian toistoa, että mahdollisimman monet ehtisivät huomata puheena olevan aiheen.
Sitten tosin, jos asiaa toistaa, tulee helposti syytös jankkaamisesta, kuten tässäkin ketjussa jo on tullut.
Kertaan kuitenkin omat keskeisimmät epäkohdat, joiden vuoksi kirjoittan tällä palstalla:
* Kirkon tapa liittää vauvoja jäsenikseen (eivät puolueetkaan tai muutkaan aatteelliset järjestöt tee niin).
*Kirkon piittaamattomuus vanhoillislestadiolaisten pakkosynnyttämisopista ja siitä kärsimyksestä, jota se aiheuttaa tälläkin hetkellä uupuneille äideille ja riittävää huolenpitoa vaille jääville lapsille.
*Kirkon tapa kerätä jäesnmaksunsa valtionverotuksen yhteydessä niin, että tavallinen ihminen ei tule sitä huomanneeksi: joku vähävarainen sitten saattaa hakea diakonia-apua, eikä saa mitään, vaikka on maksanut vuosikaudet satojakin euroja vuodessa kirkollisveroa.
Sitten olen myös esimerkiksi ottanut esille kirkon valheellisen mainonnan: sivun laidassa näkyy nytkin väite, että kirkolla on Facebookissa 4,1 miljoonaa tykkääjää. Sellaisia asioita haluan ottaa esille. Valitettavasti en näe kovin paljon positiivista kirkon toiminnassa, mutta se varmaan selittyy sillä, että en itse usko Jumalaan.Minua ei kiinnosta kirkko.
- M@k3
Luuleminen ja taikausko saavat paljon pahaa aikaiseksi, ateistit taistelevat tietämättömyyttä ja välipitämättömyyttä vastaan, aseinaan tieto ja sivistys.
Uskovaiset ovat tottuneet elämään pimeydessä, joten ateistien tiedon valo ärsyttää heitä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sumer#Sumeri_ja_Raamattu Tiedä häntä yrittävätkö käännyttää, mutta paljon heitä ainakin tuntuu vaivaavan uskovien usko Jumalaan. Miksi tarvitsisi vaivata, jos se ei heitä millään tavoin häiritsisi. Kai silläkin on jotain merkitystä, ja jostakin se kertoo.
- M@k3
Tässä olisi youtube video jossa kaunis ateisti neito listaa syitä miksi ateistit välittävät uskonnoista, toivottavasti ymmärrät englantia.
http://www.youtube.com/watch?v=h1ImMtHrrKo&feature=g-vrec&context=G222623bRVAAAAAAAAAQ uskotar
Toivoisin, että joskus ihan kesklittyisit lukemaan, mitä ateisti kirjoittaa, ja pohtisit sitä joltain muulta kannalta kuin siltä, että tässä ateisti nyt kaipaa Jumalaa, kun hän taas tälle palstalle kirjoittaa.
Ateistilla voi olla oikeasti asiaa tai vaikkapa kysymys, johon hän haluaisi vastauksen. Tällä palstalla se on usein jokin kirkon toimintaan liittyvä seikka, epäoikeudenmukaisuus, outo piirre tai ristiriitaisuus. Siitä haluaisimme keskustella, ei niinkään että kenenkään usko sinänsä meitä kiusaisi.
Kun täällä on vakuuteltu, ettei ketään yritetä käännyttää, niin sanon että se voi minulla ollakin jonkinlainen motiivi. En tosin yritä käännyttää uskovia, mutta ehkä pikkiriikkisen vaikuttaa ihmisiin, jotka eivät ole uskovia tai etsivät kantaansa. Tai ehkä minä vain pidän älyllisesti stimuloivista kesusteluista (eli suomeksi: tykkään väitellä lähes riitelyyn asti.)
niin, ja ainahan keskusteluilla voi olla myös lukijoita, jotka eivät koskaan osallistu itse, ja heidän ajatuksiinsa saattaa jollakin hyvällä argumentilla olla vaikutusta.
Itse toivon sekulaaria ja moniarvoista yhteiskuntaa: kaikki saavat uskoa mihin haluavat tai olla uskomatta, ketään ei pakoteta, eikä mikään uskomus saa olla kritiikin ja kyseenalaistamisen yläpuolella.
Käännyttäminen sinänsä taitaa olla kirjoittajien kesken vaikeaa. Olen jos useamman vuoden ollut näillä palstoilla, eikä ole silmiin sattunut sellaista viestiä, että "nyt vakuutitte minut, vaihdan puolta!" :)- M@k3
iaurwen kirjoitti:
niin, ja ainahan keskusteluilla voi olla myös lukijoita, jotka eivät koskaan osallistu itse, ja heidän ajatuksiinsa saattaa jollakin hyvällä argumentilla olla vaikutusta.
Itse toivon sekulaaria ja moniarvoista yhteiskuntaa: kaikki saavat uskoa mihin haluavat tai olla uskomatta, ketään ei pakoteta, eikä mikään uskomus saa olla kritiikin ja kyseenalaistamisen yläpuolella.
Käännyttäminen sinänsä taitaa olla kirjoittajien kesken vaikeaa. Olen jos useamman vuoden ollut näillä palstoilla, eikä ole silmiin sattunut sellaista viestiä, että "nyt vakuutitte minut, vaihdan puolta!" :)Arvelisin että jotkin sivustakatsojat, jotka ovat tavanvuoksiuskovia, kääntyvät ateismiin kun he lukevat näitä väittelyitä, niin kävi aikoinaan minullekkin.
Ja tämä ei ole mitään trollaamista, mutta ateistit tuntuvat voittavan jokaisen väittelyn. M@k3 kirjoitti:
Arvelisin että jotkin sivustakatsojat, jotka ovat tavanvuoksiuskovia, kääntyvät ateismiin kun he lukevat näitä väittelyitä, niin kävi aikoinaan minullekkin.
Ja tämä ei ole mitään trollaamista, mutta ateistit tuntuvat voittavan jokaisen väittelyn.Minä eksyin kerran sattumalta ateismipalstalle ja tajusin olevani ateisti. Varmasti monelle on käynyt samalla tavalla.
missxcessive kirjoitti:
Minä eksyin kerran sattumalta ateismipalstalle ja tajusin olevani ateisti. Varmasti monelle on käynyt samalla tavalla.
Lisäksi ateismipalstalle eksymiseen liittyi parhaina aikoina aika hauskoja hetkiä. Vahinko, että sinne tuli se kamelijankkaaja, jonka vuoksi sieltä moni kirjoittaja lähti pois.
iaurwen kirjoitti:
Lisäksi ateismipalstalle eksymiseen liittyi parhaina aikoina aika hauskoja hetkiä. Vahinko, että sinne tuli se kamelijankkaaja, jonka vuoksi sieltä moni kirjoittaja lähti pois.
Joo, nauraa on saanut ja olen oppinut palstalla paljon. Eniten ikävöin jasonia, beenthereä, Whitewashia ja TarkastajaX:sää.
Kamelinperse se vaan jaksaa häiriköidä. Kuinkahan monta vuotta se jo on kakkinut palstalle? AInakin 2? Voi helkutti sentään, sillä täytyy olla joku kansio joka on nimetty "ateismipalstan parhaat" joita se sitten kopioi yhä uudelleen ja uudelleen, vuodesta toiseen. :|missxcessive kirjoitti:
Joo, nauraa on saanut ja olen oppinut palstalla paljon. Eniten ikävöin jasonia, beenthereä, Whitewashia ja TarkastajaX:sää.
Kamelinperse se vaan jaksaa häiriköidä. Kuinkahan monta vuotta se jo on kakkinut palstalle? AInakin 2? Voi helkutti sentään, sillä täytyy olla joku kansio joka on nimetty "ateismipalstan parhaat" joita se sitten kopioi yhä uudelleen ja uudelleen, vuodesta toiseen. :|miss, laitoin sinulle privaviestin :)
- not jesus
minua ärsyttää uskovaiset jotka väkisin änkee sitä satuaan mulle.
Ateistit eivät jankkaa jostakin muinaisten huru-ukkojen teksteistä.
Uskovaiset ovat jankanneet pelastuksestaan uudestisyntymästään Jeesuksen
tulemisesta ajan loppumisesta ym. kohta 2000v:tta.
Missä nuo pelastuneet mahtavat olla? Todellisuudessa kuolleet ovat kadonneet
kristinuskosta huolimatta,niin kuin ennen kristinuskoa.
Taivaassa/avaruudessa on työskentelemässä ISS:llä 6 henkilöä, vaikka muinoin
tuollaista pidettiin varsin ihmeellisenä. Minä en yritä käännyttää ketään. Yleensä oion uskovaisten vääriä käsityksiä ateisteista ja puolustan itseäni. Silloin kun uskovainen kertoo ateistin olevan pha ja moraaliton, synkkä ja tyhjä ja väittää tietävänsä jopa ateistien ajatukset, totta helkutissa minä kerron ettei asia ole niin. Sillon kun uskovainen sanoo että ateistit ovat sitä ja ateistit ovat tätä se koskee silloin myös minua ja minä yritän oikoa vääriä käsityksiä. Väsymättä.
Ai niin.
Tapan myös aikaa. :)- Kristinusko
Jos uskova menee ateistien kotisivuille, ainakin minulla kävi näin, että siellä käynti tuntui, kuin olisi käynyt ruumishuoneella. Paikassa ei ole yhtään mitään, ei älyä tai järkeä, ei elämää, pelkkää kolkkoa tyhjyyttä. Tällä kuolemalla ei pysty käännyttämään ketään ja sen näkee teidän kotisivuilla käydessä omin silmin.
Ateistien kotisivut? Onko sellaisetkin :)
- Kristinusko
Googleen hakusanaksi, ateisti:
Noin 515 000 tulosta (0,07 sekuntia) ihmettele*vä*
8.4.2012 19:08
>>>Ketä ateistitt yrittää käännyttää ja miksi ?- valtava usko
olet vihollisen leirissä.
"En suoranaisesti ole ketään käännyttämässä. "
Saatanan asialla olet saatanankätyri.
- Mirka ...
Uskoisin että uskisten olisi parempi elää todellisessa maailmassa kuin harhaisessa zompi maailmassa.
Auttamisen halu on se mikä vetää tänne.- ...
Auttamisen halu vetää sinua tänne? :D:D:D
Johon vitsin murjaisit. Sun juttus on yleisesti aika kuraa ja tuoreita töräyksiä näkee harvoin. Kakit täällä ihan vaan kiusataksesi uskovia ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889