Olen 11- vuotias poika ja olen jo kauan halunnut ostaa Airsoft aseen. Vanhemmat ovat vähän eri mieltä. Ne sanoo että se on epäturvallista ja väkivaltaista. MUTTA olen yrittänyt kertoa että airsoft on hauska ja turvallinen harrastus. Tarvitsen kipeästi APUA!
miten ne vanhemmat suostuis?
34
435
Vastaukset
- .........
Mistä olet kotoisin? Jos olet Pk-seudulta,niin sinä ja vanhempasi olette tervetulleita seuraamaan viikonloppupelejä pks-airsoftin tai Järvenpään airsoft ry:n peleihin. Näin vanhempasi näkevät harrastuksen aivan erilaisesta näkökulmasta. Organisaattorit myös opastavat ja kertovat lajista mieluusti ja ovat valmiita vastaamaan vanhempiasi mahdollisesti askarruttaviin kysymyksiin.
- kärväpÖkäle
helsingistä harmi
- Emmu
kärväpÖkäle kirjoitti:
helsingistä harmi
Pks alue on helsinki
Ja jos vanhemmat katsoo ettet ole valmis lajiin (eikä heillä ole asennevammaa lajiakohtaan kuten monilla) niin kysy vuoden parin päästä.
- htrhrh
Airsoft on ihan hirveen hauskaa ja liikunnallista adredaniili urheilua eikä se edes ole väkivaltaista ja jos käyttää oikeita varusteita nii ei softaamisessa oo mitään vaaraa!
- edjonne
sano niille että todella hauska ja liikunnallinen harrastus ja kuitenkin halvempi kuin vaikka jääkiekko Onnea suostuttelemiseen:)
- vihainensoftaaja
edjonne kirjoitti:
sano niille että todella hauska ja liikunnallinen harrastus ja kuitenkin halvempi kuin vaikka jääkiekko Onnea suostuttelemiseen:)
Ei oo ed jonneja!
- Karvaisinpökäle
Näytä vanhemmillesi tää keskustelu missä kaikki kehuu harrastusta. Onnea karvapökäle XD
- Auttaja1234
On ne sun vanhemmat tyhmiä jos ei anna sun harrastaa airsoftia joka on kiva,turvallinen ja urheilullinen harrastus
- Poju
Airsoft on turvallisempaa kuin mikään itsepuolustuslaji, jalkapallo,jääkiekko,skeittaaminen,pyöräily
- kyllä ne kohta antaa
mulla oli 2 vuotta sitten sama juttu vanhemmmat ei milläään antanu ostaa. niille pitää antaa vähän aikaa miettiä asiaa, mutta uskon saat vielä suostuteltua vanhempasi! ollaan kaikki sun puolella:):):)
- Jokusoftarimanne
Pari vuotta sitten minulla oli sama ongelma mutta nyt he haluavat että menen viikonloppuisin softaamaan siksi että heillä olisi enemmän aikaa kahdestaan :]
- romanttisia iltoja ;§
Hei! Sano vanhemmillesi että heillä olisi enemmän kahdenkeskeistä aikaa aina silloin kun olisit softaamassa.
- lol
Minä sanoin vain että ajatelkaa se harrastuuksena vai haluuteko et löhöön ja mäDännyn sohvalla ja virheet tuli sen takia et kirjotan puhelimen
- !!jonnekiller02
ihanhyvä etteii emään tuu mitääm lisään jonneja ne on ärsyttääcvvii vittu jonnejeitet on homogay
- Nuori softaaja
Aloitin softaamisen 11-vuotiaana.vanhemmat ei luvannut ekaksi mutta kun sanoin että voin käyttää koko naaman maskia sain luvan.
- Aloittelia
mulla oli just sama ongelma mutta pitää vaan jaksaa sanoa että haluaa pelata airsoftia ja lopuks ne antaa periks :)
- SPol 1/10
11v ei pysty aloittamaan minkään ry riveissä joten kysyppä 2v-4v päästä uusiksi
- qzr
airsoftii pystyy harrastaa ihan hyvin minkä ikäsenä tahansa, mielellään vois jotkut joskus ihan asiallisia vastauksiakin laittaa eikä aina hirveetä manaamista jos joku on nuori ja haluaa mukaan, ite olette ollut samassa tilanteessa.
airsoftissa ei ole oikeasti mitään vaaraa jos on hyvät silmäsuojaimet ja muistaa laittaa ne päähän, yleensä peleissä on vielä turva etäisyydet esim metrin päästä ei ammuta lipasta tyhjäksi vaan tähdätty laukaus päästä alaspäin, ja aseisiin määrätty maximi viritykset joka tekee pelistä hieman turvallisempaa.
ja peleissä on tapana kaikilla joka tuntee tai näkee vaaran jossain esim joku unohtanut laittaa silmäsuojaimet päähän niin huutaa peli seis ja silloin kukaan ei ammu. ja kun vaaratilanne ohi niin jatketaan.
eli peleissä kaikki huolehtii toistensa turvallisuudesta ja ennenkaikkea omasta.
suurempi mahdollisuus on loukkaantua vaikka juoksulenkillä ja nyrjäyttää nilkka kuin saada airsoftista mitään pysyvää vammaa.
itsellä on joskus muutama kuula nuoruusvuosina silmään osunut mutta selvitty säikähdyksellä ja tällä hetkellä vieläkin on tarkka näkö ! suosittelen, kerro vanhemmille että ostaa vaikka koko kasvojen peittävän maskin sulle niin sen jälkeen ei ole mitään pelättävää.- Spol 1/10
Noin nuorella joutuu olee kokokasvosuojain kun 18v saa olla pelkillä laseilla yleensä riippuu kylläkin porukasta. Mut ei softis vaaroi sillain oo jos on järkee ja nourattaa sääntöi. Ainahan siä on mahdollisuus saaa perusvammoi niinkuin missä vain.
- karvapökäle
kiitos toi oli paras vinkki ikinä........
- karvapökäle
karvapökäle kirjoitti:
kiitos toi oli paras vinkki ikinä........
kiitos qzr
karvapökäle kirjoitti:
kiitos qzr
Airsofti ei ole vaarallista jos suojautuu oikein verrattuna Esim: jääkiekkoon Lätkäs tulee vammoi vaik on suojii... Airsoftis ei tuu jos on siihen tarkotetut Lasit/maski paitsi perus revädykset/nyrjäytykset niitä voi tulla siellä niinkuin missä vain :) Airsoft ei käy edes kovin kalliiksi jos niin haluaa... Jotkut (minä) olen tuhlannut varmaankin 3 uuden auton verran rahaa siihen mutta ei väliä.
Oletko näyttänyt videoita siittä vanhemmillesi? Niitä kannattaa jokunen näyttää niin ne näkee mitä se on millaisia ne aseet ovat ja millainen harrastus on. Itse aloitin 15v softin vanhemmat oli helppo suostutella parilla videolla.
Airsofti on turvallisempi kuin paintball (kokeiltu on). Airsoft aseet eivät ole mitään huippu tehokkaitakaan edes 47m/s- 200m/s, 200m/s aseita ei yleensä sallita missään kunnon peleissä mutta kaveriporukoissa voidaan sallia.
Airsoft on hyvää liikuntaa ja hauskaa jos eläytyy hyvin ja apua Intin suhteen tulevaisuudessa.
Siinä saa myös paljo uusia kavereita ja hauskoja elämyksiä. Muutamia airsoft videoita jotka voit porukoilles näyttää : http://www.youtube.com/watch?v=Wz5Ov6Zb26k
Aamu tv pätkä softista ja keskustelua siittä :) Toi ehdottomasti kannattaa näyttää : http://www.youtube.com/watch?v=1gOgjPqZJ-E&feature=related
Airsoft war Scotlannista: http://www.youtube.com/watch?v=RTq3anEcDrw&feature=fvst
Toivottavasti oli apua ^^- Turvallistasoftausta
Täysin samaa mieltä! :D
- softaaja_pro
siis airsoft on paljon turvallisempaa kuin vaikka jalkapallo ittelle ei oo softatessa sattunu mitään mutta jalkapallon parissa on tullut jo parikin kertaa murrettua jalka KÄYTÄ MASKIA NIIN MITÄÄN EI SATU
jos vaikka alottaisit sillä et ostaisit aseen ku mäki ostin aseen ja mun kaverilki oli nii me softattii. kyl se ihan kivaa on kahestaanki :)
- C03
mul oli kanssa aikoja sitte sama juttu ei millään meinannu antaa pelata mutta nykyään faija on mukana kun me softataan
- LOLOLOLOLOLOLOLOOtji
mukana? jännä faija sul ....
- Softi isä
Näiltä sivuilta löytyy airsoftin perustietopaketti.
http://muovisotilas.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemid=58〈=fi&lang=fi - subutex3
Miten voi aloittaa airsoftauksen Järvenpäässä oon 16v ja kiinnostaisi airsoftaus niin miten voi liittyä peleihin?
- vetyli
mulla on vaa semmone juttu että en kehtaa sanoo sitä että aloitan airsoftin.
- snake556
Ei airsoftissa ole mitään väärää tai jos haluu olla joku tyhmä jonne ja pelaa jollain honkkarin aurinkolaseil. Ja voisin sanoa että kun enne harrastin motocrossia niin enemmän haavereita kävi, kuten se että ajoin pieneltä hiekkarinteeltä alas 6-vuotiaana eikä edes yamaha pv hajonnu. Mutta takasin asiaan airsoft on hauska ja liikunnalinen harrastus. (Mursin vain käden yhden kerran airsoftissa)
- lolol
Mikäs sä oot pätemään tyhmistä jonneista...?
- snake556
En mä sulle kerro
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124