Ruotsissakin nyt nauretaan Suomen Kepulle!

Mari Tappio

Svenska Dagbladetin pääkirjoitustoimittaja Claes Arvidsson ihmettelee, kuinka paljon populistisemmin voi itseään ilmaista kuin Väyrynen on tehnyt todetessaan olevansa "kriittinen enimmäkseen kaikkea kohtaan".

- "Kysymys, joka keskustan on itselleen asetettava, kuuluu: Mikä puolue keskusta haluaa olla? Onko kyse Timo Soinin light-versiosta", Arvidsson uksii?

- "Väyrynen ei ole vain jäänne Kekkosen aikakaudelta, vaan hän on itse antanut myös näyttöjä aikakauden huonoimmista puolista. 1980-luvun alussa hän halusi KGB:n avulla kehittää Neuvostoliiton suhteisiin kriisin, jota sitten olisi käytetty Väyrysen leirissä hyväksi", Arvidsson kaivelee menneitä.

Hyvä, että asioista uskalletaan puhua oikeilla nimillä Ruotsissa.

15

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heja sverige

Ruotsalaiset näkevät keskustan ja Väyrysen tilanteen kauempaa laajemmin kuin perämetsien väyrysfanit.

• Raimo65

Kepulla kunnia meni, mutta maine kasvoi.

• heh hehh..

Ei voi kyllä kuin nauraa kepulle :DD: Eikö teiltä todellakaan löydy muita pj ehdokkaita kuin ikäloppuja Kekkosen kavereita? Ihan vaan ystävällisenä vinkkinä kerrottakoon, että nuorennusleikkaus esim. kokoomuksessa on saanut kummasti uutta nostetta aikaan.

• Ruplakassa-Korsimo

Suostuisiko Hymy-Eikka Uusitalo kepun johtajaksi? Hänellä on miltei yhtä hyvät neuvostosuhteet kuin väykällä.

Kun kepu otti taannoin vaalvankkureidensa vetäjäksi pahvi-kekkosen, niin voisiko kepu johtajaksi valita muovista vesitetyn Ruplakassa-Korsimon. Hän saisi vähemmän vahinkoa aikaan kuin muut kepusatraapit.

• Neuvostohaamut

Väykky on neuvostohylky jota fsb haluaa edelleen istuttaa maalaisliitto-kepun nokkaan. Kepu-puolueet ovat sekä Virossa että Suomessa Moskovan peukalon alla.

• Huvittunut.

Kepulle nauravat naurismaan aidatkin.

:) :) :)

• ja tuolla Guinea

Bissaussa ihmissyöjät sano, että kepun mollaajat ovat liian laihoja ruuaksi ja sitten ne itseensä kyllästyneet läskit maistuu pahalle, jotta näillä eväillä Paavo puheenjohtajaksi

• säälittävää

Joo. sehän on osalle suomalaisista, kuten sinulle, tärkeintä mitä ulkomaalaiset meistä ajattelee.

• Mari Tappio

Yleisesti ottaen ei ole mitään väliä mitä ulkomaalaiset meistä ajattelevat. Avaukseni pointti on siinä, että ulkomaillakin nähdään noin kirkkaasti millainen ketku Väyrynen on.

• Mainio juttu, että KEPUn kriisi on huomioitu mm. Ruotsissa. Ruotsin KEPUhan vajosi jo vuosia sitten 4-5 %:n kannatuksen puolueeksi. Nyt on Suomessa käymässä samoin.

• heh heh

Känä on taas herännyt lääkekoomasta? Pelle mikä pelle.

• Kulakki...

Kepulle pitääkin nauraa. Se on pellepuolue.

• CCCP ja Väyrynen

Onneksi me suomalaiset kuullaan edes ruotsin kautta totuus Väyrysestä. "Vaikeuksia öljytoimituksiin", muualla se olisi ollut maanpetos, kepussa mainetta kasvattava teko. Mistä näitä kepulaisia oikein tulee??

• Sentti Pentti

Väyrynen on maanpettururisian jätös ja maanpetturi itsekin.

• Hih hih hoh hoo!

Miksipä ei naurettaisi. Kepu on naurettava puolue.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2208
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1704
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1509
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1504
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      93
      1043
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe