Kyllä lapset ovat julmia ja itsekäitä.

Satu aloitti keskustelun katsottuaan Emmerdalea tv:stä otsikolla
"Miksi ei voida pysyä naimisissa sen kanssa, kenet on valittu?”

Pari vuotta sitten lapset halusivat jo vuosia erossa olleet iäkkäät vanhempansa asumaan samaan seniorikämppään vain siksi, että heidän olisi helpompi käydä niintä vanhuksia katsomassa. tämä oli lehtijuttu.
Lopputulos oli kai, että he joutuivat muutamaan samaan taloon, mutta saivat sentään kai omat huoneet riittävän kaukaa toisistaan.
Itse seurasin lähipiirissä aivan samanlaista tapausta, siinäkin lapset halusivat saada äidin ja isän taksin yhteen ja silloinkin vanhukset vastustivat.
Sen tapauksen lopputulosta en tiedä, kun yhteydet katkesivat.
Minun mielestäni vanhempien päätöksiä pitäisi lasten kunnioittaa, vaikka vanhemmat kenties ovatkin yhtä rakkaita heille, niin isän ja äidin välinen kiintymys on jo himmennyt ajat sitten.
Parisuhde ei vaan aina onnistu jatkumaan alttarilta hautaan.

22

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos, Jopel, että otit asian puheeksi,
      sillä minä kirjoitin tuon avaukseni heti Emmerdalea katsottuani ja sen valossa, v a i n siitä tapauksesta puhuin.

Jos olette katsoneet tuota sarjaa, ja nähneet Sallyn murhayritykset kahden lapsen äitiä kohtaan, ymmärrätte.

Koko avaukseni kaikessa lyhykäisyydessään on tässä:

>"Miten paljon pahuutta johtuukaan siitä, että jätetään oma puoliso ja yritetään rikkoa oveluudella toisen hyvä avioliitto!

Emmerdalea katsoessani äsken tuli tällainen asia ajankohtaiseksi."<

Mihinkään muuhun en ota kantaa, varmaan on aivan hyviä syitä erota. Itse asiassa olen usein joidenkin pariskuntien kohdalla ihmetellyt hiljaa mielessäni, että "kaiken se kestää!"

Älkää yleistäkö tuota Emmerdalea, fiktiivistä = kuvitteellista tarinaa.

Ja toiselta puolelta katsoen, on paljon avioliittoja, jotka aivan oikeasti ovat hyviä myös vanhemmiten!

:)

• * * *

Ei kai meistä kukaan Emmerdalea faktana ajattele.

Mutta elämähän aivan oikeastikin monimutkaista, ja totuus on tarua ihmeellisempi.
        Ehkä en ymmärtänyt oikein tarkoitustasi, mutta minusta on aina mielenkiintoista, minkälaista keskustelua avaus saa aikaan.

Yhdestä ajatuksesta syntyy seuraava, ja rönsyilevä ketju on minulle mieleen.

• Satu*

Tuohan on tietenkin fiktiota, englantilaista draamaa,
        johon olen hiukan heikkona, mutta on kai sitä elävässä elämässäkin tuota hylkäämistä ja uuden ikuisen onnen tavoittelua?

• Rönsyillään aina

joka ketjussa,,,,,,, oli aihe mikä tahhaa,,,,, aina riitelyyn.
      Siksi en tänne enää tule en kirjoittele. Jatkakaa.

• vain.minä

Vuosia olen palstaillut, muttei ole riidellä tarvinnut kertaakaan.

Riita ja tango, niihin tarvitaan kaksi.

• =(=(

Aika kovaa textiä Jopelilta,"Kyllä lapset on julmia ja itsekkäitä"!
      Minusta nyt nuokin jutut ,mistä kerroit,eivät oikein pahoilta tunnu !!

• Arto Pesola.

En tiedä onko se julmuutta, mutta pienillä lapsilla
        se on enemmänkin alkukantaista taistelua olemas-
        saolosta. Mutta valistuksenhan pitäisi voittaa alku-
        kantaiset vietit.

• Luonnollistahan on,

että elämänkumppanit toisiaan tukisivat vanhuudessaankin.

• Onko Jopel kuullut

Arto Paasilinnan toisen vaimon Tertun ja Arto Paasilinnan pojan Petterin (ensimmäisestä avioliitosta) välisistä jutuista?

Tai yleisimminkin, onko J. kuullut jonkun kolmannen vaimon ja isännän välisistä suhteista sitten kun ollaan vanhoja?

• Jari Siipp.

Vaikka olisi vaihtanut toisen tai kolmannen puolison,
        niin ''elivätkö onnellisina elämänsä loppuun saakka''
        sen kolmannenkaan kanssa?

Vaikeuksia on aina, mutta hyvässä pitkäaikaisessa suhteessa vähiten.

• voitko kertoa ?

Ei oo kuulutu, kerro mitä heille kuuluu ???

• Kolmnnen ja viidenen

yhteenottoon pit miehe männä vällii, no sitte karkasivat molemmat sen miehe kimppuu. Onnellisena kuoli,, eli elämäsä loppuu asti sai sitä tappeluva kestää seki mies.Että mitä se on se onnellisuus?

• kaikena uskova

Joillekin leffat ovat ikävä kyllä totisinta totta, ja telkkaria katsotaan ihan totisilla ajatuksilla, siksi minä en jaksa katsoa telkkaa, kun tulee usein niin paha olo kuin kaikki olisi totta kuitenkin, ja totisella naamalla sitä katson aina, se harmittaa minua ja saan siitä aika pahoja paineita ajatuksiini

• Kyllä kaikki fiktion

tuntevat, sehän on vain tekotouhuilua,

mutta tunteet, jotka se herättää, ovat aitoja.

Jännityselokuvatkin perustuvat juuri siihen.

• Hyvää Joulua

Joukossamme on piiloelämää eläviä ja jakautuvia luonteita, minkäs sille voi.
      Kun lukee näitä ketjuja monikaan vastaus avauksen jälkeen ei käsittele aihetta.
      Rönsyillä saa sitä ei kai kukaan estä, mutta kun kirjoituksia seuraa alkaa henkilöt saada kuraa silmilleen.
      Joku jankuttaa samaa asiaa saadakseen mieleensä ajautuneen tunteen todeksi muillekin ??
      Niin se on että jaa jaaa, sen luin juuri äskeisestä ketjusta josta juu juusta en ymmärtänyt yhtään mitään,

• Leonard Cohen juuri

oikeudessa selittää ex rakastajattariensa uhkauksista,
        hän luki ääneen kirjeitä, joissa yhessäkin sanottiin, että Leonard Cohen pitäisi panna teloituskomppanian eteen ammuttavaksi.

Mitähän nämä eroa puolustelevat täällä tällaisesta ''onnellisuudesta'' sanovat?

• Vanhemmatpa ne ovat

juuri tuota, mitä otsikossa sanotaan.
      Oman himon perässä mennään ja kohta taas kyllästytään ihan vain koska ollaan niin pal raakileita, kypsymättömiä, häiriintyneitä.
      Ja lisää samanlaisia on tulossa, sillä se on todellisuutta
      monille perheille, kaikki juhlat ovat myrkytettyjä, samoin lomat.

• Lapsetko julmia?

Aikuiset ne julmia ovat himoineen ja itsekkyyksineen!

• Lapsetko julmia? kirjoitti:

Aikuiset ne julmia ovat himoineen ja itsekkyyksineen!

Elinikäisiä kumppanuuksia, parisuhteita, joissa puolisot "vain kuolema erottaa", on paljon aivan luonnostaan eläinmaailmassakin.

Valitsen vain yhden esimerkin:

http://www.uudenkaupunginsanomat.fi/luonto/209696.html

Ote tuosta artikkelista:

" Puhtaanvalkoisella laulujoutsenella on ollut erityisasema jo vuosisatoja. Se esiintyy lukuisissa taideteoksissa, lauluissa ja saduissa.
        Höyhenpeitteen väri yhdessä elinikäisen parisuhteen kanssa on tehnyt siitä puhtauden ja viattomuuden symbolin, jonka tappamista on verrattu enkelin kimppuun käymiseen. "

• Atolfia

Lueskellessani täällä noista Emmerdalen tapahtumista, oli minunkin pakko asettua parina päivänä sarjaa katsomaan. Kyllä siihenkin äkkiä koukkuun jäisi, jos vallan antaisi.

Eilisessä ja tämänpäiväisessä jaksossa pisti oikein vihaksi tuo Ashleyn tyhmyys. Johan tuo olisi pitänyt ajat sitten huomata, että perheessä on yksi henkilö liikaa.
      Mies menee tuollaisen seireenin lankaan, eikä huomaa oman vaimonsa ongelmia tuo hyyryläisen kanssa.

Todellisessakin elämässä miehet usein lankeavat tällaisiin miesten nielijöiden pauloihin. Nämä osaa vetäistä oikeasta narusta ja niin miehiltä unohtuu oma vaimo ja lapset. Siitä syntyy moninkertainen murhe. Enkä ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka lähtevät ukkomiesten mukaan.
      Tapahtuuhan sitä tietysti toisinkin päin, että vaimo löytää uuden.

Mihinkähän se järki katoaa tällaisissa tapauksissa. Luulisi, että lähinnä ajattelisi, mitä kaikesta seuraa.

• pettäjän tie

Mihinkähän se järki katoaa tällaisissa tapauksissa.
      Sitä ihmettelee Atolfia.

Silloin, kun voimakas ihastuminen haluineen ja himoineen iskee, pyörähtää sukatkin jalassa, se on menoksi. Onneksi, kun etsikko aika on kulunut tämmöisen ihastuksen kanssa ja alkaa arkipäivä tulee totuus esiin. Silloin on taas aika palata turvalliseen tuttuun syliin

• raha, raha

Jopel aloitti ketjun sanmalla, että lapset ovat julmia. Eihän sitä tietenkään voi yleistää, mutta onhan tapauksia, joissa nuo hunningolla olevat pojat kiristävät äideiltään eläkerahat. Äitien on alistuttava, jotteivat tulisi hakatuiksi. Poliisillehan ei omaa lastaan voi ilmoittaa.

Onhan täällä sellaistakin kirjoiteltu, että lapsenlapset tulevat eläkemaksupäivinä hakemaan mummilta rahat.

Se on surullista, mummit, nuo aina laupiaat, antavat vaikka kaikkensa noille lapsosille ja itse potevat pulaa alati.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4850
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1352
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1075
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      261
      980
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe