..jos lasten isä on toisesta uskoonnosta (ei kristinusko) ja äiti kristitty. Isä haluaa että lapsille tulee hänen usko vain. Eikö äiti nää lapsiaan taivaassa enää?
Miten käy lapsien..
13
87
Vastaukset
- ...........
jahas, huomeneta mirka :O
Olishan tohon voinut joku asiantuntija vastatakkin.
Kiperä kysymys - minne lapset joutuu (uskovaisten mielestä)?- minäkin kysyn
Osaisiko joku vastata?
Hei, nimi. "reija2".
Tämä on niitä vaikeita kysymyksiä, joihin ei edes millään asiantuntijallakaan varmaan löydy vastausta. Mielipiteitä varmaan löytyy. Näiden vaikeiden kysymysten äärellä tyydyn minä ainakin luottamaan Jumalan kaikkivoipaisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen. Me ihmiset emme ole tässä asiassa tuomareita emmekä tietäjiä.
Merja Lampila, pappi- Kristinusko
Jos tämä äiti saa harjoittaa vapaasti Kristinuskoa, on lapset pyhitetty tämän kautta.
Jos mies estää naiselta kokonaan raamatun kristinuskon harjoittamisen, kannattaa ottaa ero miehestä. Liitto ei ole enää avoin, jos pitää rajoittaa toisen tekemistä, noin kovasti.
Lasten pyhittyminen toisen uskovan kautta perustuu raamattuun, olikohan Paavalin tekstejä. Hän on kaikkien pakanoiden Apostoli.- ei tietoa
Onkohan mun äiti saanut harjoittaa vapaasti ristinuskoa, niin olisin sillä "pyhitetty"?
"Lasten pyhittyminen toisen uskovan kautta perustuu raamattuun, "
Joo-o eli jos isä opettaa/opetuttaa lapset, sanotaan vaikka muslimeiksi
, niin ne on sit kuitenkin niinkun kristittyjä , kun äiti oli se "oikeauskovainen"?- Kristinuskon kirja.
reija2
Me kaikki ihmiset olemme samanarvoisia Jumalan edessä aina emsimmäisestä ihmisestä alkaen. Ei uskonto ole mikään tekijä, vaan ihminen omassa persoonallisuudessaan. Lähimmäisen rakkaus on Jumalan lahja meille ihmisille ja hän on itse siinä esimerkillisenä keulakuvana. - Usko pois
reija2, kyllä se äiti näkee lapsensa ja miehensäkkin kuoltuaan taivaassa.
Kaikki maallinen jää kuoleman hetkellä taakse, eikä maallisilla uskonnoilla ole mitään merkitystä sillä hetkellä, kun ihminen kuolee ja sielu/henki irtoaa ruumiista.
Asian voi ilmaista paremmin siten, että kuollessa ihmisen TIETOISUUS irtoaa kehosta ja siirtyy näkymättömään maailmaan.
Tuonpuoleisessa ei tunneta maallisia uskontoja, eikä maallista uskoa, vaan siellä kukin vuorollaan kohtaa omat läheisensä TIETOISELLA tasolla. Jokainen ihminen irtoaa ruumiistaan kuoleman hetkellä ja siirtyy uskonnosta riippumatta samaan "taivaaseen".
Miksi toinen ihminen menisi toiseen paikkaan kuin toinen? Tuohon on vastauksena kristinuskon ensimmäisiä sloganeita, joka tosin on keksitty paljon myöhemmin Jeesuksen kuoleman jälkeen.(joh 3:16)
Mikäli lapset uskovat Jeesukseen, niin pääsevät samaan kioskiin äidin kanssa. Isä on helvetissä. Tämä on joidenkien suuntausten kanta.
Luterilaisen opin mukaan lapset pitää olla kastettuja tai muuten on helvetissä ,iskän kanssa. Lapsella taas ei ole oikeutta päättää uskonnostaan ennen kuin täysi-ikäisenä. 18 vuoden ikäisenä he voivat vasta saada kasteen ja päästä taivaan iloihin. Joten siinä on 18 vuoden piinakausi, eikä se siltikään ole kirkossa kuulutettu, että he liityisivät luterilaiseen kirkkoon.- voi,voi
Mitäs jos lapsi kuolee ennen kuin voi liittyä ainoaan oikeaan luterilaiseen lahkokirkkoon?
Mies on tietenkin perheen pää muissakin uskonnoissa ja määrää miten ja mihin perheessä uskotaan. voi,voi kirjoitti:
Mitäs jos lapsi kuolee ennen kuin voi liittyä ainoaan oikeaan luterilaiseen lahkokirkkoon?
Mies on tietenkin perheen pää muissakin uskonnoissa ja määrää miten ja mihin perheessä uskotaan.Helvetissä. Minä olen kysynyt hätäkasteen merkitystä luterilaisessa kirkossa, kun heitä ottaa kipeää vasta tuohon kysymykseen..Onko kastamaton lapsi helvetissä.
Lutherhan teki suursiivouksen kuolemanjälkeisissä asioissa. Jäi ainoastaan taivas ja helvetti. Katolilaisilla on välitila, jonne kastamattomat lapset joutuu..Ei ole taivas, mutta ei ole helvetti. Luterilaisessa uskossa taas kasteen avulla päästään seurakunnan yhteyteen ja osaksi Jumalan armosta.
Sakramentit (lat. sacramentum, kr. mysterion) ovat kirkon pyhiä toimituksia, jotka Jeesus Kristus on asettanut. Kristus itse on niissä läsnä ja jakaa armoaan näkyvien aineiden välityksellä. Luterilaisessa kirkossa sakramentteja on kaksi, kaste ja ehtoollinen.
Sakramentit ovat Jumalan armon ja rakkauden näkyviä merkkejä, joiden kautta hän pelastaa kadotuksesta, tekee ihmisen hengellisesti eläväksi, puhdistaa hänet synnistä ja ravitsee häntä taivaan lahjoilla. Kirkko toimittaa sakramentteja Jumalan tahdosta.
Pyhä Henki tekee pelastavaa työtään seurakunnassa sanan ja sakramenttien välityksellä. Sen vuoksi Jumalan sanaa ja sakramentteja sanotaan armonvälineiksi.
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Sakramentti
Tuonkin mukaan luterilaisen uskon mukaan on kastamaton lapsi helvetissä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286