En taida enää kuulua tälle palstalle mutta pakko vielä kysyä... Minulle on määrätty Lugesteron-emätintabletit annoksella 1x100mg aamulla ja 2x100mg illalla ovulaation jälkeiseen tiputteluun, toiveena raskaus (lapsettomuushoidot oli tarkoitus aloittaa ellei tästä apua). Nyt sitten heti ekasta kuurista kuukautiset jäivät tulematta ja sain selkeän plussan raskaustestiin. Kysynkin kuinka turvallista Lugesteroneja on käyttää raskaana (minua ohjeistettu käyttämään rv 9 asti), onko keskenmenon vaaraa kun ne jättää pois, entä kun raskaus on tavallaan alkanut lääkkeellisesti onko siitä sikiölle/kehitykselle haittaa? Pelottaa, jos raskaus sujuu hyvin ja sitten 9 vkolla jätän ne pois.... Kuinka käy :(
Lääkkeillä raskaaksi?
Rauliina80
1
142
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Lugesteron on luonnollista keltarauhashormonia, jota myös sinun oma keltarauhasesi tuottaa eli ne ovat turvallisia käyttää raskauden aikana. Raskausviikon 9 jälkeen Lugesteronisra ei ole enää hyötyä, tällöin istukka hoitaa raskauden jatkumisen ja Lugesteronit voi turvallisesti jättää pois. Jos keskenmeno on tapahtuakseen, se ei tapahdu sen takia, että jätät Lugesteronit pois. Sikiön kehitykselle ei ole todettu olevan haittaa Lugesteroneista.
Onnea ja hienoa kun olet raskaana,
Riitta Väestöliitosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351