Niin, mitä hauskaa siinä on ettei koskaan lopu? Kammottavaa minusta toisaalta, ettei jollain asialla ole loppua.
Mitä hauskaa on elää ikuisesti?
35
109
Vastaukset
- evlut
Taivaassa elämä on onnellista. Ei ole enää kipua eikä tuskaa.
- dsfgsdfgsdg
On se täälläkin mahdollista kun vain luovut synnistä.
Luulenpa, että me emme ollenkaan ymmärrä, mitä kaikkea se iankaikkinen elämä on. Miten voisimmekaan - silloinhan ei ole syntiä eli ihmisten pahuutta lainkaan. Sen täytyy jo sinänsä olla niin erilainen olotila kuin tämä nykyinen, että emmehän me voi sitä edes kuvitella. Rajallisessa ajassa elävinä emme myöskään ymmärrä sanan "iankaikkisuus" merkitystä. Se on yksinkertaisesti jotain niin erilaista kuin mikään, mihin olemme täällä tottuneet, että se on ymmärryskykymme ulkopuolella.
Lähes pelkästään arvauksenani esitän, että iankaikkinen elämä ei suinkaan ole mitään lyyran näppäilyä ja onnellista halleluja-huutoa kaiken aikaa :). Tälle ajatukselleni ei ehkä löydy Raamatusta paljoakaan tukea, mutta arvailen, että jo nyt ympärillämme avautuva valtavan laaja maailmankaikkeus liittyy jollakin tavalla iankaikkiseen elämään. Ehkä ihminen siinä vaiheessa todella asuttaa muitakin planeettoja. Saamme nykyisellä mittapuulla arvioituna mielettömän suuren elintilan ja keinot liikkua paikasta toiseen. Saamme tutkia, mitä kaikkea Jumala onkaan tähän maailmankaikkeuteen luonut - asioita, joita emme vielä osaa edes kuvitella.
Keskeisenä erona on se, että mitään pahuutta, ilkeyttä, sairautta, surua, epätoivoa, menetystä, katumusta, kiusausta, jne. ei enää ole olemassakaan.
Eikö tässä jo ole aavistettavissa joitakin syitä nähdä, mitä kaikkea se iankaikkinen elämä onkaan?
TMIV- ehkä ei taivaaseen
Aika suuret uskot on TMIV:llä mitä kaikkea siellä kokisit. Itse tyytyisin kyllä paljon vaatimattomampaan. Hyviä kirjoja vaan jos oisi mitä lukea niin paljon kuin haluttaa, niin tuskin pitkästyisin. Kunnostaan saisi pitää huolta kävelemällä ym.
Mun mielestä TMIV:n suuret uskot on ihan jees. Kristitty saa odottaa Jumalalta suuria asioita.
Leena, pappkuunteleva_kirkko kirjoitti:
Mun mielestä TMIV:n suuret uskot on ihan jees. Kristitty saa odottaa Jumalalta suuria asioita.
Leena, pappja tässä vielä se puuttuva i,
siis Leena, pappi- 19
Iankaikkinen elämä on juuri sellaista, jollaiseksi kukin uskova sen kuvittelee. Mikään ei estä muuttamasta mielipidettä, jos kyseinen kuvitelma ei jossain elämän vaiheessa miellytäkään.
Ainoastaan mielikuvitus on rajana kuvitelmille. Siitähän tässä on kyse.
Kuvitelmista. - *¤¤*
19 kirjoitti:
Iankaikkinen elämä on juuri sellaista, jollaiseksi kukin uskova sen kuvittelee. Mikään ei estä muuttamasta mielipidettä, jos kyseinen kuvitelma ei jossain elämän vaiheessa miellytäkään.
Ainoastaan mielikuvitus on rajana kuvitelmille. Siitähän tässä on kyse.
Kuvitelmista.Niin, pystymme kuvittelemaan vain sellaista, mistä meillä on kokemusta ja tietoa. Taivas on toinen todellisuus, jota emme pysty kuvittelemaan tällä maallisella päällämme. Niinpä todellisen tiedon puuttuessa kuvittelemme näitä omia juttujamme, eikä siitä ole mitään haittaa. Itsekin kuvittelen taivaaseen kesäisiä kukkaniittyjä ja pieniä hiekkateitä, peipposen laulua koivussa.
Joo, Jumalalta saa odottaa suuria. Toisaalta, nimim. "ehkä ei taivaaseen" - en tiedä, luitko viestini tarkasti, sillä yritin kyllä sanoa, että esitän nuo ajatukset vain arvauksenani - siis en uskonani enkä välttämättä edes toivonani. Ja sitäkään en sano, ettenkö _tyytyisi_ johonkin vähempäänkin - siis tällä nykyisellä mittapuullani arvioituna "vähempään" :).
Veikkaanpa, että siellä maailma kaikkinensa näyttää hyvin toisenlaiselta, kuin miltä se meille nyt näyttää. Saattaapa olla, että kaikki meidän erilaiset mittapuummekin heittävät kuperkeikkaa. Johan tässäkin maailmassa sanotaan mielestäni nerokkaasti: " vähemmän on enemmän". Ehkäpä iankaikkinen elämä todella onkin "vain" sitä lyyran näppäilyä - mutta siinä vaiheessa osaamme vain arvostaa jotain sellaista vähyyttä ja yksinkertaisuutta, mikä nykyisestä näkökulmastamme vaikuttaa lähinnä tylsältä.
Parasta olla esittämättä kovin yksityiskohtaisia arvailuja tuonpuoleisesta, sillä pohjimmiltaan on kuitenkin niin, että syntisinä ihmisinä me emme kuitenkaan kykene sitä käsittämään oikein.
TMIV- safasfd
tmiv kirjoitti:
Joo, Jumalalta saa odottaa suuria. Toisaalta, nimim. "ehkä ei taivaaseen" - en tiedä, luitko viestini tarkasti, sillä yritin kyllä sanoa, että esitän nuo ajatukset vain arvauksenani - siis en uskonani enkä välttämättä edes toivonani. Ja sitäkään en sano, ettenkö _tyytyisi_ johonkin vähempäänkin - siis tällä nykyisellä mittapuullani arvioituna "vähempään" :).
Veikkaanpa, että siellä maailma kaikkinensa näyttää hyvin toisenlaiselta, kuin miltä se meille nyt näyttää. Saattaapa olla, että kaikki meidän erilaiset mittapuummekin heittävät kuperkeikkaa. Johan tässäkin maailmassa sanotaan mielestäni nerokkaasti: " vähemmän on enemmän". Ehkäpä iankaikkinen elämä todella onkin "vain" sitä lyyran näppäilyä - mutta siinä vaiheessa osaamme vain arvostaa jotain sellaista vähyyttä ja yksinkertaisuutta, mikä nykyisestä näkökulmastamme vaikuttaa lähinnä tylsältä.
Parasta olla esittämättä kovin yksityiskohtaisia arvailuja tuonpuoleisesta, sillä pohjimmiltaan on kuitenkin niin, että syntisinä ihmisinä me emme kuitenkaan kykene sitä käsittämään oikein.
TMIVTaivaasta voi tehdä käännytysmatkoja helvettiin ja siinä tulee elämään vaihtelua. :)
tmiv kirjoitti:
TMIVNäinpä, emme osaa kuvitella jotain sellaista, mistä emme oikeastaan tiedä mitäänn.
Itseäni eniten kutkuttaa ajatus, että aikaa ei ole!- 19+6
safasfd kirjoitti:
Taivaasta voi tehdä käännytysmatkoja helvettiin ja siinä tulee elämään vaihtelua. :)
"Taivaasta voi tehdä käännytysmatkoja helvettiin ja siinä tulee elämään vaihtelua."
Ei pidä paikkansa. Se paikka on kyllä heränneitä täynnä, joten työ olisi helppoa. Täällä Jumalan armo ei ole kovin hyvä kauppatavara. Jeesus kertoi:
22. Niin tapahtui, että kerjääjä kuoli ja vietiin enkeleiltä Abrahamin helmaan: niin kuoli myös rikas ja haudattiin.
23. Ja kuin hän helvetissä vaivassa oli, nosti hän silmänsä ja näki Abrahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa.
24. Ja hän huusi, sanoen: isä Abraham, armahda minun päälleni ja lähetä Latsarus kastamaan sormensa pää veteen, että hän jäähdyttäis minun kieleni; sillä minä kovin vaivataan tässä liekissä.
25. Niin sanoi Abraham: poikani, muista, että sinä sait sinun hyvääs elämässä, niin myös Latsarus pahaa. Mutta nyt hän lohdutetaan, ja sinä vaivataan.
26. Ja paitsi kaikkia näitä on meidän ja teidän välillä suuri juopa kiinnitetty, että ne, jotka tahtovat, ei he voi, eikä sieltä tännekään tulla.
27. Niin hän sanoi: minä rukoilen siis sinua, isä, ettäs lähetät hänen minun isäni kotoon;
28. Sillä minulla on viisi veljeä, todistamaan heille, ettei hekin tulisi tähän vaivan siaan.
29. Sanoi hänelle Abraham: heillä on Moses ja prophetat; kuulkoot niitä.
30. Mutta hän sanoi: ei, isä Abraham: vaan jos joku kuolleista menis heidän tykönsä, niin he parannuksen tekisivät.
31. Hän sanoi hänelle: ellei he Mosesta ja prophetaita kuule, niin ei he myös usko, jos joku kuolleista nousis ylös. - ihmetteln vaan...
19+6 kirjoitti:
"Taivaasta voi tehdä käännytysmatkoja helvettiin ja siinä tulee elämään vaihtelua."
Ei pidä paikkansa. Se paikka on kyllä heränneitä täynnä, joten työ olisi helppoa. Täällä Jumalan armo ei ole kovin hyvä kauppatavara. Jeesus kertoi:
22. Niin tapahtui, että kerjääjä kuoli ja vietiin enkeleiltä Abrahamin helmaan: niin kuoli myös rikas ja haudattiin.
23. Ja kuin hän helvetissä vaivassa oli, nosti hän silmänsä ja näki Abrahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa.
24. Ja hän huusi, sanoen: isä Abraham, armahda minun päälleni ja lähetä Latsarus kastamaan sormensa pää veteen, että hän jäähdyttäis minun kieleni; sillä minä kovin vaivataan tässä liekissä.
25. Niin sanoi Abraham: poikani, muista, että sinä sait sinun hyvääs elämässä, niin myös Latsarus pahaa. Mutta nyt hän lohdutetaan, ja sinä vaivataan.
26. Ja paitsi kaikkia näitä on meidän ja teidän välillä suuri juopa kiinnitetty, että ne, jotka tahtovat, ei he voi, eikä sieltä tännekään tulla.
27. Niin hän sanoi: minä rukoilen siis sinua, isä, ettäs lähetät hänen minun isäni kotoon;
28. Sillä minulla on viisi veljeä, todistamaan heille, ettei hekin tulisi tähän vaivan siaan.
29. Sanoi hänelle Abraham: heillä on Moses ja prophetat; kuulkoot niitä.
30. Mutta hän sanoi: ei, isä Abraham: vaan jos joku kuolleista menis heidän tykönsä, niin he parannuksen tekisivät.
31. Hän sanoi hänelle: ellei he Mosesta ja prophetaita kuule, niin ei he myös usko, jos joku kuolleista nousis ylös.mutta eikö jumala armahdakaan kaikkia syntisiä? eihän helvetissä siis voi olla ketään!
- zyrt
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Leena, papp"Kristitty saa odottaa Jumalalta suuria asioita."
- Siinäpä odottelette, te omahyväiset tyypit, jotka kuvittelette satuihin uskoessanne olevanne parempia kuin muut. zyrt kirjoitti:
"Kristitty saa odottaa Jumalalta suuria asioita."
- Siinäpä odottelette, te omahyväiset tyypit, jotka kuvittelette satuihin uskoessanne olevanne parempia kuin muut.nimim. "zyrt",
> uskoessanne olevanne parempia kuin muut
Uskovat eivät ole yhtään eivätkä MILLÄÄN tavalla parempia kuin muutkaan ihmiset.
Kaikista maailman ihmisistä - jotka siis kaikki ovat syntisiä ihmisiä - uskovat erottaa Jumalan edessä ainoastaan se, että syntisyytemme on Jeesuksen Kristuksen kuolemassa sovitettu.
Älä käsitä tätä niin, että Jeesus olisi kuollut vain tietyjen ihmisten puolesta. Hän on kuollut KAIKKIEN ihmisten puolesta. Kuka tahansa, joka haluaa uskoa tämän evankeliumin, on pelastuva.
TMIVihmetteln vaan... kirjoitti:
mutta eikö jumala armahdakaan kaikkia syntisiä? eihän helvetissä siis voi olla ketään!
Jumala armahtaa kaikkia syntisiä, jotka:
1) vilpittömästi tunnustavat Jumalalle syntinsä ja pyytävät niiden takia anteeksiantoa
2) ottavat uskossa vastaan Jumalan tarjoaman lahjan: syntien anteeksiannon Jeesuksen Kristuksen kuolemassa ja pääsyn iankaikkiseen elämään Hänen ylösnousemukseensa liitettynä.
Miksi kadotukseen kuitenkin on menossa myös ihmisiä s**tanan lisäksi?
Sen vuoksi, että he eivät tahdo uskoa Jumalan ilmoittamaa ilosanomaa meidän syntisyydestämme ja sen sovituksesta.
TMIV- zyrt
tmiv kirjoitti:
nimim. "zyrt",
> uskoessanne olevanne parempia kuin muut
Uskovat eivät ole yhtään eivätkä MILLÄÄN tavalla parempia kuin muutkaan ihmiset.
Kaikista maailman ihmisistä - jotka siis kaikki ovat syntisiä ihmisiä - uskovat erottaa Jumalan edessä ainoastaan se, että syntisyytemme on Jeesuksen Kristuksen kuolemassa sovitettu.
Älä käsitä tätä niin, että Jeesus olisi kuollut vain tietyjen ihmisten puolesta. Hän on kuollut KAIKKIEN ihmisten puolesta. Kuka tahansa, joka haluaa uskoa tämän evankeliumin, on pelastuva.
TMIVHohhoijaa. Tuolla juuri asetit itsesi meitä muita ylemmäs ja siis paremmaksi.
Koska sinä olet mielestäsi niitä hyviksiä, jotka ovat saaneet jumalan armolahjan (kuten te uskikset ylimielisesti esitätte) niin juuri sinä pelastut ja me muut joudumme kai sitten helvettiin. zyrt kirjoitti:
Hohhoijaa. Tuolla juuri asetit itsesi meitä muita ylemmäs ja siis paremmaksi.
Koska sinä olet mielestäsi niitä hyviksiä, jotka ovat saaneet jumalan armolahjan (kuten te uskikset ylimielisesti esitätte) niin juuri sinä pelastut ja me muut joudumme kai sitten helvettiin.Käsitä tahallasi väärin - onhan se lahja sinullekin tarjolla. En minä ole millään tavalla sinua parempi.
tmiv kirjoitti:
Käsitä tahallasi väärin - onhan se lahja sinullekin tarjolla. En minä ole millään tavalla sinua parempi.
... tarkoitin, että *älä käsitä tahallasi väärin* :)
- M@k3
Tässä olisi 5 syytä miksi kuolemattomuus olisi kuolemaakin pahempi kohtalo.
http://www.cracked.com/article_18708_5-reasons-immortality-would-be-worse-than-death.html - Välillä toivotonta
Avauksesta tuli mieleeni että saattaapa olla, että ihmiset ovatkin alkaneet pelkäämään ikuisuutta, joka on käsittämätön.
Itsellä on päinvastoin. Haluaisin lopultakin tuohon varsinaiseen olotilaani, tänään viimeksi tuskastuneena pyysin, että pääsisin jo tästä olomuodosta, toki se ei ole kristinuskossa ideana kai, mutta minäpä olenkin ihan oma persoonani ja saatan joskus voivotella Jumalalle, mitä todellisuudessa haluaisin. Kaipa olen ollut täällä jo sen aikaa, että saan aina välillä tarpeekseni. Aina täältä puuttuu jotain ja sitten on huolta ja vaivaa eikä hetken lepoa ja vielä ihmiset päälle, jotka ovat täällä kaameassa muodossa, vähääkään muistuttamatta taivaallisia hahmojaan.
Kunpa pääsisikin jo kotiin. Ei auta muu kuin odotella. Joskus käy kuulemma niin, että mitä enemmän sinne haluaa, sitä kauemmin täällä pidetään.- Välillä toivotonta
Nyt kun perjantai on niin, kuolema on siis havainnollisesti loputon viikonloppu tai loputon kesäloma.
Taisin ottaa vähän vaikeamman kurssin kuin keskivertokaduntallaajat. Sieltä käsin näytti ilmeisesti helpommalta, tai sitten Kristus sai minut jotenkin suostuteltua tulemaan tänne, mutta sitten kun on tällä kaikin puolin Paholaisen synkeäksi tekemällä planeetalla, haluaisi jo lopultakin vapauteen.
Elämä on joko kurssi tai työpesti, johon välillä kerta kaikkiaan tympääntyy.
Minusta taivaassa ei ole enään kielteisiä tunteita. Ei väsymystä, kipua, tylsistymistä, tai vaivaa. Siellä ei ole kylmä, ei surua eikä ahdistusta. vain rakkautta ja lämpöä, iloa ja autuutta. Miksi siis siihen kyllästyisi, kun kyllästymistäkään ei enään olisi.
- ryt-sölä
Tunnetaanko taivaassa aisteilla jotain? lämpöä, kosketusta, kuuloa, näköä, makua, hajua?
- 12+13
Sitä ei voi valita, että haluaako elää iankaikkisesti, mutta sen voi elämällään valita missä viettää iankkaikkisuuden:
41. Silloin hän myös sanoo niille, jotka vasemmalla ovat: menkäät pois minun tyköäni, te kirotut, ijankaikkiseen tuleen, joka valmistettu on perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42. Sillä minä isosin, ja ette minua ruokkineet: minä janosin, ja ette minua juottaneet:
43. Minä olin outo, ja ette minua huoneeseen ottaneet: alastoin, ja ette minua vaatettaneet: sairas ja vankina, ja ette minua oppineet.
44. Silloin nekin häntä vastaavat, sanoen: Herra, koska me näimme sinun isoovan, taikka janoovan, taikka outona, eli alastoinna, eli sairaana, taikka vankina, ja emme sinua palvelleet?
45. Silloin hän vastaa heitä, sanoen: totisesti sanon minä teille, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sitä ette tehneet minulle.
46. Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään. Hohoijjaa..uskovaiset..
Ette taida elää tässä hetkessä. Sääli menee hyvä elämä ohi ennen kuin huomaattekaan. Odottelette seuraavaa viikonloppua, kesälomaa, joulua, eläkeaikaa.. kuolemanjälkeistä elämää(?)...
Nyt lukemaan hyvää kirjaa oman kullan viereen. Jos aamulla herään, niin suuntaan kohti uusia seikkailuja!
En kaipaa ikiusuutta, minulla on tämä hetki - tässä ja nyt.- Välillä toivotonta
Niin se varmaan onkin sellaiselle, joka ei tiedä että parempikin paikka on olemassa. Kyllähän tässä maailmassa silti elää, vaikka odottaakin tuota parempaa maailmaa. Se on ikään kuin loppuhuipennus, tämä ei siis riitä tällaisenaan. Toki tässä voi jotain odotellessa tehdä, paljonkin. Mutta tieto paremmasta säteilee kaiken läpi. Kun elämääkin on jo takana, on siis jo saanut elää ja nähnyt tämän pallon ja ehtinyt jo kyllästyäkin siihen, on ikionnellinen päästessään täältä.
Itselläni taisi olla tuossa sellainen hetki, unohdin vähäksi aikaa, että elämä on vain silmänräpäys, hetkisen kestävä kärsimys, tuon niin paljon paremman maailman, tuon kokonaan Jumalan, tuon ikuisuuden rinnalla. - Välillä toivotonta
Välillä toivotonta kirjoitti:
Niin se varmaan onkin sellaiselle, joka ei tiedä että parempikin paikka on olemassa. Kyllähän tässä maailmassa silti elää, vaikka odottaakin tuota parempaa maailmaa. Se on ikään kuin loppuhuipennus, tämä ei siis riitä tällaisenaan. Toki tässä voi jotain odotellessa tehdä, paljonkin. Mutta tieto paremmasta säteilee kaiken läpi. Kun elämääkin on jo takana, on siis jo saanut elää ja nähnyt tämän pallon ja ehtinyt jo kyllästyäkin siihen, on ikionnellinen päästessään täältä.
Itselläni taisi olla tuossa sellainen hetki, unohdin vähäksi aikaa, että elämä on vain silmänräpäys, hetkisen kestävä kärsimys, tuon niin paljon paremman maailman, tuon kokonaan Jumalan, tuon ikuisuuden rinnalla.Joskus suorastaan huvittaa, kun en meinaa millään jaksaa tätä silmänräpäystäkään. Vain silmänräpäyksen Hän on poissa, ei silmieni edessä, ja kuoltuani taas näen Hänet. Ja joku tarkoitushan tässä on että tänne lähetetään.
- lllooopppuuu
Onko sitten hauskaa kuolla iankaikkisesti.
- Lopu Ton
Jos et halua taivaan ikuisiin iloihin, niin sitten on jäljellä vain helvetti, mutta kun sielläkin pitää elää ikuisesti!
Muita vaihtoehtoja ei taida olla? Vai voikohan sitä jäädä maan poveen, jos niin haluaa? - zyrt
Taivasunelma ja haave ikuisesta elämästä on vain sellaisten ihmisten toiveuni, jotka kokevat sietämättömäksi sen, että he lakkaavat olemasta.
- Välillä toivotonta
Minua ei heilauta lakkaanko olemasta vai ei, siinä on kyse paremmasta maailmasta. Joskus saattaisi olla parempi että yksinkertaisesti lakkaisi olemasta olemassa, nappia painamalla.
Siinä on kyse intuitiosta ja siitä että itsestäkin tulee parempi, taivaallinen hahmo esiin, ei se tämä sama alennustilassa oleva ihminen ole. Silloin parannutaan täydellisesti ja kaikenlainen pahanteko lakkaa ja ihminen mielellään palvelee toista olentoa ja Jumalaa, ei mistään velvollisuudesta.
Arvostan suuresti menneitä sukupolvia, joilla tämä intuitio oli, vaikka ei aina onnistuttukaan muuten elämään sen mukaan paremmin, mutta sen he juuri ymmärsivät kaiken raadollisuuden keskellä ikään kuin paremmin. He siis intuitiivisesti käsittivät, että he ovat jotain muutakin kuin tämä mikä näkyy.
- Valitse nyt
Se tässä ongelma onkin, kun kukaan ei lakkaa olemasta, vaan joutuu joko hyvään tai huonoon paikkaan - ikuisesti.
- zyrt
Taas tuo ristiriitaisuus. Miten voi valita kun teidän uskisten väitteiden mukaan usko on jumalan armolahja.
Yrittäisitte edes pysyä samassa käsikirjoituksessa, mutta ei, te vaan haahuilette kukin eri suuntiin ja eri julistuksin. zyrt kirjoitti:
Taas tuo ristiriitaisuus. Miten voi valita kun teidän uskisten väitteiden mukaan usko on jumalan armolahja.
Yrittäisitte edes pysyä samassa käsikirjoituksessa, mutta ei, te vaan haahuilette kukin eri suuntiin ja eri julistuksin.Valinta tehdään haluamalla uskoa. Jumala antaa uskon armolahjana ihmiselle, joka haluaa uskoa.
kirjoitatko sinä muuten myös nimimerkillä gloriana_demeter?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277