Olen 13-vuotias Kainuun maakunnan alueella asuva poika. Haluaisin kysellä, että onko 13-vuotiaan mahdollista saada kesätöitä? Minua kiinnostaisi tehdä kesätöitä teknologian parissa tai jotain muuta pientä ja yksinkertaista. Palkka saisi olla ihan siedettävä, sillä kesätöihin minut innostaa oman perheeni surkea taloustilanne. Haluaisin auttaa perhettäni ja olla samalla hyödyksi itselleni. Joten yksinkertaisesti: Saako 13-vuotias kesätöitä ja jos saa, niin missä ja millaista työtä olisi tarjolla? Toivoisin saavani asiallista ja rakentavaa kommenttia.
12-13v:lle kesätöitä?
5
275
Vastaukset
- ohjeohje
13-vuotiaan on äärimmäisen epätodennäköistä saada työtä ainakaan mainitsemillasi ehdoilla. Lisäksi olet pahasti alaikäinen mihin tahansa säännölliseen ja ns. oikeaan työhöb. Olet myös ehdottomasti liian myöhään liikenteessä. Kesätyöt on jo jaettu.
13-vuotiaille voisi olla työtä ihan lähiympäristössä, esim. koirien ulkoiluttamista, mummojen ja pappojen pihojen ruohonleikkuuta ja sen sellaista pikkuhommaa. Vie vaikka lappu lähikaupan ilmoitustaululle ja tarjoudut ruohonleikkuuseen ja sensellaiseen. Voi jopa tärpätä. - Untitled.bmp
Asiaa vaikeuttaa se, että asun 30 kilometrin päässä "lähikaupasta", eikä täällä ole kovin paljoa väkeä meidänkään asuinalueella. Ymmärrän todella hyvin, että minun ikäiseni on vaikeaa saada säännöllisiä töitä, mutta olisi se mukavaa saada jotain rahaa kasaan, kun se kotitöidenkin palkka on loppujen lopuksi oman perheen rahaa ja tarkoitukeni on saada rahaa koko perheelle, ei itselleni.
- etsaaoletkotona
13-vuotias ei voi saada virallisia kesätöitä. 14-vuotias voi jo saada rajoitetusti, mutta eipä tuon ikäisiäkään yleensä ensisijaisesti valita. 16-17v. voit jo saada todennäköisemmin. Kesätöitä on sitten tarkoitus hakea heti alkuvuodesta, ei huhtikuun lopussa.
- Melkein kaikki kelpa
Moikka !
Olen 14 vuotta täyttävä tyttö Vantaalta ja etsin itselleni heinäkuuksi kesätöitä :) Olen ulkomailla melkein koko kesäkuun. Tiedän, että alan etsimään kesätöitä aika myöhään ja näin nuoren on aika vaikea saada kesätöitä, mutta voihan sitä aina yrittää ! Etsin töitä Vantaalta tai Helsingistä.
Sähköpostiosoitteeni: pihlis98@wippies.fi- JuupaJuu
Jos jakeluhommat kinnostaa niin jakelujunioreihin pääsee 14 vuotiaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645