Kielentarkistus- ja oikolukupalvelua tarjolla

Kielentarkistaja

Hei!

Muistathan, että huoliteltu kieli ja selkeä ulkoasu on pieni suuri asia. Kieli kiinnittää lukijan huomion yleensä vain silloin, kun siihen ei ole tarpeeksi panostettu. Jos tarvitset lopputyöllesi tai gradullesi oikolukua tai muuta apua kielenhuollossa, voit ottaa yhteyttä minuun. Olen koulutukseltani humanististen tieteiden kandidaatti pääaineenani suomen kieli ja olen tehnyt opiskeluaikani useita kielentarkistustöitä, pääasiassa opinnäytetöitä.

Kerron mielelläni lisää ja vastaan kysymyksiin :)
kielentarkastus@gmail.com

7

437

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 231rf34gt4y

Muistathan myös että: superantibioottinenyhdiste on yhdyssana?
      '
      Kuin myös: Ultravoimakaslaskuvarjojääkärimustatappaja?

Muistat että ovat yhdyssanoja kuten kolmivaihekilowattituntimittari?

• Kielentarkistaja

Noita en suostu muistamaan :) Muita ehdotuksia?

• Hei!

Edelleen teen mielelläni kielentarkistuksia ja oikoluen tekstejä. Viime keväänä oikoluin kuusi pro gradu -tutkielmaa ja sain hyvää palautetta työstäni. Oikolukiessani en vaikuta tekstin tiedolliseen sisältöön, ainoastaan kielioppiin.

Ota yhteyttä :)

• Omnipotentiaa

Sinun täytyy olla silloin erityisen etevä. Minä en pystyisi kielellisestikään tarkistamaan tekstiä, jota en ymmärrä, enkä väitäkään ymmärtäväni toisen tieteenalan ammattitekstiä. Eivätkä tähän ole pystyneet käyttämäni kielentarkistajatkaan, vaan aina kielentarkistuksen jälkeen on pitänyt itse tarkistaa, ettei tekstin asiasisältö ole muuttunut.