kuinka oikeaoppionen jehovaa todistava kestää tämänkin juhlahumun, joka huokuu syntiä?
Vappu viuhkat heiluvat taas
4
67
Vastaukset
- nou problem
Vappunahan ihmiset ovat vähemmän äkeitä kuin muulloin.
Kuuntelevat mielellään lyhyen julistuksen ja ottavatpa lehdetkin, jeee :)
Moni ihan säälii todistaja-parkoja joitten on PAKKO ryyppäämisen sijasta lukea Raamattua ja elää selibaatissa.
"Hei relaa vähän, he sanovat" ja
yrittävät antaa vappuhuiskun,jotkut antaisivat jopa olutpullonsakin ;-)
Myönteisempää kuin "suksiksv'******n " kommentti muulloin.
Klara vappen kuiteskii ;) - Raivo Raitis
Galatalaisille 5.luku
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat haureus, epäpuhtaus, irstaus, 20 epäjumalanpalvelus, spiritismin harjoittaminen, vihollisuudet, riita, mustasukkaisuus, vihanpuuskat, kinastelut, jakaumat, lahkot,
21 kateus, juopottelu, mässäilyt ja muut näiden kaltaiset.
Näistä varoitan teitä ennalta, samoin kuin olen jo ennalta varoittanut teitä,
että ne, jotka harjoittavat sellaisia, eivät peri Jumalan valtakuntaa. Vapun taustasta jokunen kommentti.Vappu oli alkujaan germaanien pakanallinen kevätjuhla. Juhlaan liittyi alkoholin ahkera käyttö. Varsinainen vapun päivä tuli
vuonna 780 kun anglosaksien Rikhard kuninkaan tytär Walburgis julistettiin pyhimykseksi.
Tämän pyhimyksen myötä vappua alettiin myös viettää kirkollisena merkkipäivänä. Kansan keskuudessa yhdistyivät vanhat pakanalliset tavat ja
kirkolliset menot. Metelöimisen alkuperäinen tarkoitus vappuna oli pahojen henkien karkoittaminen. Vappuna myös piirreltiin oviin ja seiniin ristinkuvia jne.
Sitten vapun omaksuivat ylioppilaat. Ja myöhemmin työväki.Monenlaista liittyy vappuun. Niinkuin havaitsemme, niin uskonto ja
perinteet ovat mukana tässä juhlassa.- 144 000 enkeliä
Tulihan se sieltä. Pakanallinenhan tuo työläisten ja ylioppilaiden juhla täytyy olla.
Kohta jahvetit väittävät, että heidän omat 144 000 muistoviettibileet ovatkin pakanallisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1273565- 122366
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301473- 1241438
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246