Tuut mun uniin

Margitta

Todellisena
kuitenkin usvassa
jossakin sieluni sopukoissa

elät
rakastellen vietät
hetket huumaavat
olet olemassa

en tiedä huudanko
kysynkö lupaa
anonko rakkautta
tuota hurmaa

en peitä tietoisuutta
en kavahda hetkeä
saanhan olla vielä
näin vierellä

kun tuut mun uniin

5

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinka monta lämmintä matkaa olen minäkin unissani tehnyt että tavannut kulkijoita ja kuinka kurjalta on tuntunut sitten niistä herätä.

Aivan samoin kuin nähnyt niin totuudenmukaisia unia elävästä elämästä ja vielä ihmisistä jotka ovat läsnä tai oikeasti kuolleet.

Sanotaan että silmät ovat sielujen peilejä mutta mitä sitten ovat totuudenmukaiset unet,sillä aivan samoin niissä käydään lävitse näitä elämänpolkuja.

Sinulle Hyvää jo myöhästynyttä Vappua Margi !

• Kuu kiurusta kesään.
        Odotellaan sitä ja hymyillään
        Kiitos kun kurkistit pitkästä aikaa

• yksmies.

Taisipa Margitta seikkailla toissayönä minun unissani... tai ainakin kovin eri näköisenä, mutta silti - niin kuin unessa usein - tunsin että se olit sinä.
      Vaan ei mitenkään säädytöntä se uneni, vaan juttelimme kaikesta, kunnes Kerttu - niin kuin monesti ennenkin - keskeytti uneni kysymällä, mitä sää nyt siinä huohotat... puhuin niin innoissani unessani, että se oli kuulostanut suorastaan oudolta. :D

Kiva runo, tykkäsin. Unet ovat joskus todella todellisen oloisia, aivan kuin vain matkustaisi ulottuvuudesta toiseen ja palaisi kun aamu alkaa sarastaa...

• Niin juuri
        unessa usein tapasin
        outoja, tuttuja kulkijoita
        ehkä sinäkin moikkasit
        yksmies. sen keksin ken teis
        et vilkutit rannalla
        kuumalla sannalla
        aivan laiturin kupeessa
        siinä unessa ;)
        ja kesä tulee sittenkin
        kunhan pakkaset hellien häviää
        usvaan unenomaiseen

• Aidac

Runon unenomainen tunnelma täydentyy sen aiheen mukana. Sinä osaat tuon sanaleikkien ja tunnelmoinnin taidokkaan yhdistämisen runon kielellä.
      Todellakin nautittava kokonaisuus, johon kietoutuu unen taianomainen mystisyys.
      Teemana ei aivan uusi, sillä taisimme käydä joskus aikaisemminkin unien ihmeellisissä maailmoissa runojesi matkassa.

Unessako vain,
      taas sun luoksesi kuljen.
      Unessako vain
      näin sun syliini suljen.

Untako hetket,
      on mun onneni vain.
      Untako rakkaus,
      tuo jonka sain

Miksen valveilla koskaan
      sua luonani nää.
      Miksi valveilla sydämein
      aina yksin näin jää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe