Tälläkin palstalla pohditaan Jumalan olemusta, pelastusta, ateismia, pappien uskoa ynnä muuta. Voimattomana kaikkeen viisauteen voin todeta, että Jumala on kaikkivaltias, ja Hän voi tehdä ihan mitä haluaa eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista. Jumala on luonut maailman, ja se on Hänen maailmansa. Sen johdosta voisi olla parempi filosofoimatta liikaa kaikkivaltiaasta ja olla antamatta Jumalalle ohjeita ja neuvoja. Ateisti pitäköön ateisminsa ja olkoon tyytyväinen siihen. Uskova taas tunnustakoon pienuutensa ja voimattomuutensa Jumalan edessä. Totuushan on se, että emme tunne Jumalaa yhtään sen enempää kuin käy Raamatun lehdiltä ilmi. Kaikki muu on ihmisen omaa mielikuvituksen tuotetta ja satuilua. Turhaan ihmisetkin kyselevät papeilta neuvoja ja kiusaavat näitä. Ei pappikaan ole Jumalaa nähnyt, kuten ei kukaan muukaan. Jumala on salattu Jumala.
Nostan kädet pystyyn
16
85
Vastaukset
- zyrt
Uskonnot ovat mielikuvituksen tuotetta. Sinun jumalasi on juuri sellainen kuin sinä tahdot sen olevan.
- juutas.
" Totuushan on se, että emme tunne Jumalaa yhtään sen enempää kuin käy Raamatun lehdiltä ilmi. Kaikki muu on ihmisen omaa mielikuvituksen tuotetta ja satuilua. Turhaan ihmisetkin kyselevät papeilta neuvoja ja kiusaavat näitä. Ei pappikaan ole Jumalaa nähnyt, kuten ei kukaan muukaan. "
Parahin Salattu Suuruus,
Totuus on juuri se, että kukaanhan ei ole Jumalaa nähnyt, eivät sen paremmin papit kuin maallikotkaan.
Mutta samassa asemassa ovat olleet myös Raamattuun koottuja tekstejä kirjoitaneekin. Ei heillä ole ollut sen parempaa tietoa Jumalasta, vaan omia uskomuksiaan ovat vain kirjoittaneet. Siellä ei siis sen parempaa tietoa ole.
Totuus on siis, että kenelläkään ei ole, eikä ole ollutkaan mitään tietoa Jumalasta, eikä millään tunnetulla keinolla ole saatavissakaan. Siksi koko aiheesta puhuminen on melkoisen mieletöntä, kun minkäänlaista todistetta sen paremmin puolesta kuin vastaankaan ei ole. On vain pelkkää suunpieksentää. - Outoa rajausta
Sinähän kirjoitat kuin jumala itse, ja taidat tietää tiedonkin rajat.
- rauhotuppa jo
Rajaukset meni oikein!
Päinvastoin kun sinä, avaaja on hyvin tietoinen ihmisen rajoista.
Se on JUmalan lahjaa tämä tietoisuus kiitos Jeesuksen.
- Kiitos Jeesus, sulle
Joiden sisällä asuu Jeesus Kristus, HE tuntevat Jumalan. Kokemuksesta tiedän. :-)
Tämä salaisuus on suuri, ihminen joka tuntee Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisesti, hän tuntee Jumalan.
Avaaja on aivan oikeassa, me tunnemme Jumalan sen verran mitä hän sanassaan meille itsestään ilmoitti. Hän ilmoitti sen verran mitä on tarpeen, ja minkä käsittämiseen lapiollisella multaa on yleensä mahdollisuus. Hänen kaikkivaltiasta valtasuuruuttaan ei ihminen kykene ymmärtämään. Kiitos sinulle Jeesus, Herramme ja Vapahtajamme.
Jes. 55:6-12
Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän, niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.- Salattu suuruus
"Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne."
Tuo oli hyvä lainaus Jesajan kirjasta. Ihmisillä on hämärtynyt Jumalan olemus. Jumalaa pidetään ikään kuin kaverina, jota voi komennella tai vihollisena, jota voi haukkua mielin määrin. Pyhyyden tuntemus on kadoksissa. Jumalasta pitäisi aina puhua kunnoituksella, sillä puhumme sellaisesta, josta meillä ei ole mitään havaintoa. Jumala painii täysin eri sarjassa kuin kukaan ihmisistä. Jotkut tekevät itsestään naurettavan, kun vaativat jopa Jumalaa todistamaan itsensä. Hei eivät ymmärrä mitä he vaativat ja keneltä.
- Kotirintamamies
Uskova pitäköön uskonsa ja olkoon tyytyväinen siihen.
Ateisti tunnustaa pienuutensa ja voimattomuutensa luonnon edessä. Mielestäni ihminen saa uskoa ihan mihin huvittaa, kunhan ei tuputa sitä totena muille.
Veikkaan että uskovaiset on kanssani samaa mieltä, onhan?- EL.a .K:IM
Salattu Suuruus
Mä olen kaikesta muusta ihan samaa mieltä sun kanssa. Mutta en mä sitä allekirjoita, että Jumalan oppii tuntemaan pelkästään raamatun lehdiltä. Silloinhan sitä juuri yrittää rajoittaa Jumalan olemusta olemaan tietynlainen. Ei tahda ihan raamattuun mahtua Jumalan olemus.
John 21:25 Òn paljon muutakin, mitä Jeesus teki, ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa`. - Kristinusko
Itse olen oikeasti Raamatun Jumalan tavannut elämässäni.
Jumalan kohdatessa pystyin vain vastamaan hänen kysymyksiin ja keskusteluihin. Omia kysymyksiä ei pystynyt esittämään.
Koska olin uskonnollisessa hurmoksessa Jumalan kohdatessani tilanne oli ainakin minulla niin, että Jumala esitti kaikki kysymykset tai johdatteli keskustelua. Näihin Jumalan esittämiin kysymyksiin oli mahdollista vastata, ei pelkästään omalla itsellään ja älyllä, vaan sillä kristinuskolla, mitä minulla on.
Et vastaa pelkästään omalla itselläsi, vaan uskolla mitä sinulla on. Esimerkiksi kesken keskustelun Jumala päättää aikaisemman keskustelun. Jumala sanoo yllättäen, voit pyytää minulta ihan mitä tahansa, mitä sinä ikinä haluat. Kaikki on mahdollista saada. Mieti tarkkaan mitä vastaat. Voit pyytää vielä minulta.
En sano mitä Jumalalle vastasin tähän kysymykseen.
Ensimmäisen kysymyksen tekijän kysymykseen pitääkö ihmisen vain tyytyä osaansa olla uskossa tai epäuskoinen tai ateisti. Kaikki olkoon hiljaa ja poistukoon tältä keskusteltupalstalta ja tyytyköön omaan osaansa. Tietenkin näin voi asian ratkaista.
Jumalan kyllä hyväksyy täysin ihmisten välisen vuoropuhelun raamatun uskonnosta. Jeesus Kristus julisti Jumalan sanaa koko ajan ihmisten keskuudessa, eikä vaiennut, vaan puhui voimakasta Jumalan todistusta koko ajan.
Tänän perusteella raamatun uskon asioista voit tällä kirkon keskustelupalstalla puhua ja keskustella kaikkien kanssa ihan vapaasti. Jos, joku on uskossaan heikko ja epäilijä on toisten tehtävä vahvistaa häntä. Jos on epäleväinen Tuomas. Minä en usko, jos en näe Jeesusta Kristusta. On toisten tehtävä vahvistaa häntä uskossaan.
Jeesus sanoi, autuas on se, joka uskoo vaikka ei näe. Ateistien kanssa on suuremmat näkemyserot, koska eivät usko mihinkään. Voihan näidenkin pääasiassa raamatun vastaisiin kysymyksiin vastata omalla uskolla ja raamatun sanalla.- fdshsdfh
Avohoito on hieno asia...
- Kristinusko
Kaikki on täysin totta täysin työssä käyvänä perheellisenä ihmisenä. Tietenkin ateistille raamattu ja Jumala on muutenkin valetta.
- Mirka...
Jumala on satua ja höpötystä. Olet hyvä esimerkki siitä miten aivopesu toimii ja siitä miten tehokkaasti se vielä toimii.
- Kristinusko
Hankala minua oli aivopestä, koska olen itse yksinään uskoon tullut.
Kuulunut kyllä koko ajan lapsuudesta lähtien ev.lut kirkkoon.
Rupesin lukemaan noin 20 vuotiaana raamattua ja käymään kirkossa. Myös kävin uskonnollisissa rukoustapahtumissa mitä ev.lut kirkon sisällä kirkoissa iltaisin pidetään. Muuta avopesua en ole saannut, kuin elämällä normaalisti elämää, jota raamatun Jumala on johdattanut ja ohjannut.
Uskoani en kennellekään oikeassa elämässä tyrkytä. Raamatun usko on, jokaisen henkilökohtainen valinta Jumalan lahjana. Täällä kirkon keskustelupalstalla voi kertoa omasta uskosta ja Raamatun sanasta täysin salatusti ja täysin julkisesti. - Kristinusko
Ei puhu ikinä sanallakaan kristinuskosta elämässään muille ihmisille.
Puhuu kuitenkin elämässään, joka päivä ihmisille kristinuskosta muille ihmisille. - ++++++++++
"Voimattomana kaikkeen viisauteen voin todeta, että Jumala on kaikkivaltias, ja Hän voi tehdä ihan mitä haluaa eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista. "
Eli, koska et tiedä kaikkea niin on olemassa jokin tietty kaikkivaltias? Tätäkö tarkoitit? Jos tarkoitit niin lyhyesti: Ei johda.
"Totuushan on se, että emme tunne Jumalaa yhtään sen enempää kuin käy Raamatun lehdiltä ilmi."
Totta, Jumala on jopa niin tuntematon, että emme tiedä onko hän edes olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286