Äitini sai minut 24-vuotiaana clomi tero hoidoilla kolmen vuoden yrittämisen jälkeen. Veljeni syntyi inseminaation avulla pitkien hoitojen jälkeen äidin ollessa 28. Itse olen nyt 29.ja olemme yrittäneet raskautta 10 kuukautta. Peritytyykö lapsettomuus? Olen terve ja hoikka toisin kuin äitini..
Kuukautiset olivat pillereiden lopettamisen jälkeen melko säännölliset 29-32 päivää, mutta viimeiset 5 kuukautta kierto on heitellyt 32-42 päivää. Edellisessä kierrossa otettu S-Prog arvo oli alle 1 (otettu päivänä 23), mutta kierto kesti 37 päivää. Onko mahdollista että olisin kuitenkin ovuloinut testin ottamisen jälkeen? Ultrassa kierron 12. päivänä ei näkynyt mitään, mutta vähän ennen progesteronitestiä "tunsin" useampana päivänä munasarjani ja päivää ennen testiä tuli limaa jonka tulkitsin ovulaatiolimaksi.
Sain reseptin clomifeniin, olisko muita tutkimuksia pitänyt tehdä ennen reseptiä?
Lapsettomuuden periytyvyys ja ovulaatio
PikkuEläin
1
151
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Jotkut lapsettomuuden taustalla olevat sairaudet, kuten PCOS tai endometrioosi, voivat periytyä. Näitä voit selvittää gynekologin vastaanotolla.
Ovulaation ajankohta voi vaihdella paljonkin kuukautiskierron sisällä etenkin jos kierron pituus vaihtelee paljon ja se hankaloittaa ovulaation ajankohdan löytämistä. Yleensä suositellaan hormonitutkimuksia, joista voi selvitä ovulaatiohäiriön taustalla olevia.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423