Maailman tilanne... kohta 10 miljardia ihmistä, joista vain murto-osa elää luonnon ehdoilla. Suurin osa ihmisistä aloittaa aamun menemällä tekemään rahaa, ja illalla menee nukkumaan joko myhäillen tekemästään rahamäärästä tai tuskastellessaan vähiä rahojaan, tai jotain siltä väliltä. 8-12 tuntia about 5 päivää viikossa tekemässä rahaa sen vuoksi, että saa maksettua lainat ja ostettua ruuat. Kun kaikki maksaa, niin täytyy tehdä rahaa. Kaikkien täytyy tehdä rahaa jotta kaikki toimii.
Nykybisnes on joustamaton ja sillä on vain yksi tie. Rahaa on tultava, tai siitä seuraa kaaos, kuolemia, tuhoa. Ihminen luodessaan bisneksen ei tiennyt vievänsä maailmaa ahdinkoon. Bisnes syö maailmaa, ei maailma kohta enää jaksa parantua.
Jokainen yrittäjä, joka lähtee yritysmaailmaan, on saastumassa. Bisneksen likaisuus turruttaa moraalia ja repii etiikkaa palasiksi. Siitä syntyy epärehelliset rahanansaintakeinot. Rahasta tulee valtias, jota kummarretaan, kun sitä täytyy kumartaa.
Pahinta tässä kaikessa on se, että em. asiat on monille itsestäänselvyyksiä, mutta niissä ei nähdä mitään pahaa. Sensijaan ihmiset kuten minä haukutaan syvimpään helvettiin kun kehdataan tölviä bisnesmaailmasta. Bisnes syö maailman, tulette sen näkemään. Pahimmin sen näkee USAsta. On ollut jo pitkään näkyvissä se saastainen ja synkkä tie, jonka amerikkalaiset rahamiehet on valinneet.Se johtaa korruptoituneisuuteen, se johtaa myös lopulta kaiken romahtamiseen. Tulette näkemään sen. Harmittaa että älykkäät ihmiset tuhlaavat aikansa suunnitellessaan kaiken tuhoa sen sijaan, että suunnittelisivat kehittäviä ja rakentavia asioita, joita saa ilman rahaa. "Juuei... eihän se ole mahdollista. Katsos kun tämä bisnes perustuu.... blablablal...."
Yrittäjyys on saastumista
1
<50
Vastaukset
Oli tuossa äskeisessä niin paljon kirjoitusvirheitä, että poistin ja pistin korjattuna uudelleen:
Tuota tuota, tekstisi on tyypillistä teini-ajattelua. Tunnistin ajatuksesi omasta nuoruudestani. Kun tuota elämänkokemusta kuitenkin tuli ja 20 vuotta kului, ajatukset ovat jonkin verran muuttuneet.
Ensinnäkin, hurja määrä ihmisiä elää myymällä jotain, yrittämällä keksiä jotain myytävää jotta saa perheensä ruokittua. Minä arvostan yrittäjyyttä erittäin korkealle, onpa omakin yritys taas kerran pöytälaatikossa odottamassa sopivaa tilaisuutta.
Yrittäjyys ei itsessään ole paha, se liittyy siihen tosiasiaan, että ihminen on ahne, tavoittelee aina vain parempaa ja uusia tapoja toimia. Pakko on suurin kehitystä eteenpäin vievä voima, ihmisen halu saada parempaa ja enemmän on perustarve, kuten seksi tai syöminen.
Sosialistisiin ihanteisiin perustuva yhteisomistus ja yhteiskunnan vastuu kansalaisistaan ei valitettavasti ole tuottanut tulosta, kehitys pysähtyy ja lopulta tämä ihmis-eläimen ahneus johtaa siihen, että johtajisto ja etuoikeutetut toimivat törsäten ja mistään mitään välittämättä, aivan kuin ne saastaiset ja synkkää tietä kulkevat amerikkalaiset, joita vastustat.
Sinä näet Yhdysvalloista vain suur-yritykset. Siellä on miljoona pienyritystä, jotka taistelevat jokapäiväisestä leivästä kuten Afrikan nälkäänäkevät katukaupustelijat. Niin on muuten suomessakin, suurin osa yrittäjistä ei tienaa kovinkaan paljon, itse asiassa vähemmän kuin palkansaaja. Yrittäjät ovat yhteiskunnassa sorsittuja, sosiaaliturvan ulkopuolella eläviä, osa lähes kerjäämällä toimeentulonsa perheelleen raapivia eroakkoja. Minä toivon varsinkin heidän sosiaaliturvaan parannuksia.
Ei ihminen suunnittele tuhoa, kyllä minä väitän, että venäjällä ja esim pohjoiskoreassa maa ja luonto on paljon pahemmin tuhoutunut kuin läntisessä Euroopassa. Täällä sentään toimii yhteiskunnallinen kontrolli, ainakin pintapuolisesti. Toisin on Putinin kaltaisessa diktatuurissa, jossa asiat vaietaan ja asiasta puhuvat nyljetään varoittavaksi esimerkiksi.
Ole kuitenkin ylpeä itsestäsi, sinulla on hienoja ajatuksia, suurin osa massasta tuntuu olevan tyhjäpäitä, jotka eivät jaksa näillä asioilla itseään vaivata. Opiskele, käy yliopistokin, tutki maailmaa ja yritä viedä sitä osaltasi eteenpäin. Juuri se, että itse ajattelet asioita, erottaa sinut muista, olet mielestäni yrittäjä-ainesta, aktiivinen, ajatteleva ja perusteita kaiveleva. Ei yrittäminen tai myyminen ole riistämistä, riistäjiä ovat ne, jotka eivät tee mitään mutta haluavat kaiken.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j472245- 261843
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151289- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846