Hei,
olen Turun yliopiston suomen kielen opiskelija ja teen opintoihini liittyvää pro gradu -tutkielmaa. Tutkin lasten etunimien valintaperusteita suomalais-venäläisissä perheissä. Suomalais-venäläisellä perheellä tarkoitan perhettä, jossa toinen vanhemmista on syntyperäinen suomalainen ja puhuu äidinkielenään suomea, toinen venäjää, ja heillä on yhteinen lapsi (lapsia).
Vaikka olisitte eronneet, toivoisin Teidän silti vastaavan kyselyyni.
Minua kiinnostaa esimerkiksi, millä perustein lapsille annetaan etunimiä, etunimien määrä (yksi, kaksi tai kolme), kuka ottaa osaa nimien valintaprosessiin jne. Kielentutkijana olen kiinnostunut myös nimien äänne- ja tavurakenteesta: tavujen määrästä, konsonanttiyhtymistä sekä vierasperäisistä konsonanteista.
Pyydän Teitä vastaamaan alla oleviin kysymyksiin. Vastauksenne käsitellään luottamuksellisesti, eikä vastaajaa voi tunnistaa lopullisesta työstä.
Jos Teillä on useampi kuin yksi lapsi, täytättehän jokaiselle lapselle erillisen lomakkeen.
Kyselyyn vastaaminen kestää n. 5–10 minuuttia.
Linkki kyselyyn: http://www.webropolsurveys.com/S/FCBB654FF0876D15.par
Kiitokset jo etukäteen!
Ystävällisin tutkimusterveisin
Ksenia Eskola
kseesk@utu.fi
Suomalais-venäläisten lasten etunimet
KS
0
118
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657