Tässä erilainen älykkyystesti kuin perinteiset Mensan testit. Ei ole kylläkään niin vaikea, mutta aluksi jumiin voi jäädä. Käytetään mm. työhaastatteluissa (Japanissa) loogisen ajattelun testaamiseen:
http://freeweb.siol.net/danej/riverIQGame.swf
Tarkoitus on saada koko porukka lautalla joen yli. Peli alkaa sinisestä ympyrästä.
Lauttaa liikutetaan klikkaamalla punaisia palloja. Ihmiset saa lautalle tai takaisin maalle klikkaamalla niitä.
Säännöt:
-Lauttaan mahtuu vain 2 ihmistä kerrallaan
-Isää ei saa jättää tyttärien seuraan ilman että äiti on myös paikalla
-Äitiä ei saa jättää poikien seuraan ilman että isä on myös paikalla
-Varas (raitapaita) ei saa jäädä ilman poliisia yhdenkään perheenjäsenen seuraan
-Vain isä, äiti ja poliisi osaavat ajaa lauttaa
Itse pelasin läpi pari kertaa, ensimmäinen kerta kesti kyllä jonkin aikaa, eli varmaan yli 10 minuuttia meni (en mitannut aikaa), mutta kun pelin logiikan tajuaa, pelin ratkaisee helposti muutamassa minuutissa.
Japanilainen älypeli
3
350
Vastaukset
- perus vajaa
En varmaan pääsisi Japanissa töihin. Meni yli 35 minuuttia, että sain läpi.
- tekee mestarin
Taidatkin olla aikamoinen harjoittelija. Et suoriudu älykkyystesteistä keskivertoa nopeammin, mutta hakkaat samoja testejä intopinkeänä, jotta saat paremman ajan ja pidät itseäsi tämän johdosta suurenakin älykkönä.
Ihmeellisiä oletuksia. Tuon pelin ratkaiseminen kohtuullisessa ajassa ei kyllä tee kenestäkään mitään suurta älykköä. Peli oli mielestäni vain jonkin verran hauska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702952
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792128
- 951956
- 321702
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191175