Käsite "täydellinen ilo"" - onko se vahingoniloa vai mitä iloa?
Tahdotko olla TÄYDELLINEN iloitsija? Voin neuvoa tien siihen,
Jeesuksen nimessä:
Joh. 16:24
Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni;
anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.
Vanhassa liitossa todetaan, että on ilo noudattaa lakia, mutta jos tahdomme olla täydellisiä, ilossa, meidän tulee nähdä rukousvastauksia! Jeesus ei jossittele, vaan lupaa, että saamme ja iloitsemme täysin rinnoin. Se ei ole vahingoniloa jonkun lankeamisesta, vaan on iloa rukousvastauksesta omalle kohdalle tai toisen. Luulisin että varsinkin toisen.
Lakiliitossa on oltu uskottomia, kuten Hoos.6:5 toteaapi, ja niin on sitten Herra antanut meille iskuja profeettain kautta, kenties E. Whitenkin kautta . . .
Hoosea 6:5
Sentähden minä olen antanut heille iskuja profeettain kautta, olen kuolettanut heitä suuni sanoilla. Ja sinun tuomiosi nousevat kuin aamun valo.
6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
7 mutta he ovat ihmisten tavalla rikkoneet liiton: siinä he ovat olleet minulle uskottomat.
MUTTA EIKÖ OLEKIN SULOINEN LIITTO TÄMÄ, MIKÄ PERUSTUU - KÄSKYYN ANOA JA SAADA JA ILOITA SIITÄ :
Joh. 16:24
Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni;
anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.
Täydellisen riemuitsemisen puolesta
Antti
VAHINGONILOKO TÄYDELLISTÄ ILOA ?
1
<50
Vastaukset
- Ilo = nauru
meitä ei kiinnosta sinun ilosi, ei edes jutusteluaiheena. Mieluummin seuraamme televisiosta valmiiksi naurettuja viihdeohjelmia, perunalastuja mussuttaen. Kun nauraa, niin ilostuttaa, kun viäntää suupiälet ylös, tulee ilo ja ihan fyysisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450