Miten myoomien leikkaukset yleensä onnistuvat lapsettomuuden kannalta, meneekö kohtu herkästi "pilalle" ja voiko lapsen saanti leikkauksen jälkeen onnistua?
Miten suuri on keskenmenon riski jos kohdussa on myooma ja onnistuu tulemaan raskaaksi?
Myooma
1
85
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Se miten myoman tai myomien poisto vaikuttaa raskauden onnistumiseen riippuu monista seikoista. Minkä kokoisia myomat ovat? Miten monta niitä on? Ja erityisesti missä ne sijaitsevat? Hankalin tilanne voi olla jos myoma on kookas eli yli 3 cm halkaisijaltaa ja sijaitsee aivan kohdun limakalvon alla. Sen sijaan suuretkaan myomat, jotka sijaistevat kauempana kohdun sisäontelosta eivät haittaa.
Keskenmenoriskiin vaikuttaa miten lähelle myomaa raskaus kiinnittyy. Mitä kauempana sen parempi.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423