Kotikonnuillani käytetään erikoisia vanhoja sanoja joiden alkuperästä en ole
varma : kuten : gluffari, kaarestaminen, klossirattaat, goniteerata, angeleikist,
bruuvataan, knääsä (vesuri), alvariinsa, kräkötti, jne. Rotjari sanan olen joskus
kuullut mutta meil päi ei sitä pruukata käyttää.
Ns. hämäläiskiila lounais-suomessa
Loimaal si
4
387
Vastaukset
- m1956
Vaikka olen kotoisin Forssan läheltä, en tunne tuolta listalta kuin yhden, mikä on varmaan yleinen sana: Alvariinsa = usein, aina.
Olen 56 vuotias mies, siis varmaan liian nuori. Mielestäni muistini toimii kyllä paremmin noin päin eli murresanan merkityksen muistamisen. - ....,,,,
Ompelijalla käytiin bruuvaamassa vaatteita, ennen lopullisten saumojen ompelua.
- Näin meillä
Meillä päin kylläkin pruuvattiin niin vaatteita kuin puolisoehdokastakin.
- m1956
Näin meillä kirjoitti:
Meillä päin kylläkin pruuvattiin niin vaatteita kuin puolisoehdokastakin.
Tuo on ihan selvää ruotsinkieltä. Verbi prova.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647