Huonekasvikärpäset

Rasittavaa

Monen vuoden tauon jälkeen ja kärpäsetöntä elämää nauttineena ostin kolme uutta huonekasvia. Ne toi mukanaan näitä ihania pikkukärpäsiä jotka pesii mullassa.

Millä niistä pikkukärpäsistä pääsee eroon?

Aikonaan pääsin kun ostin Bauhausista sellasia lannoitepuikkoja joissa myös jotain myrkkyä. Niitä ei enää saa. Saa vain puikkoja jotka tehoaa kirvoihin tms. ja nämä ei ole kirvoja vaan niitä pieniä mustia, eikä puikot myyjien mukaan tehoa. Kärpäset on lisääntyny ihan siakana ja nitä on nyt kaikissa ruukuissa.

Kasvit pihalle ja raidia perään??

6

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raidilla vaan

Raidi on paras myrkky kaikkeen. Haluaisn minäki jotain muita keinoja tietää.
      Onko? Kukaa ei tiedä?

• tää luovuttaa

Ei auta Raid. Olen kokeillut.

• voi-itku

no kiva kun vasta nyt löyty tää .
        just tänää myrkytin partsilla kaikki kasvit kasvi-raidilla :(((

• dsdasdsada

Mä oon saanut (ehkä) vähennettyä niitä tekemällä niille ansan. Laakeaan astiaan nestettä, jossa on 40 % omenaviinietikkaa, 60 % vettä ja tippa fairya. Kyllä se aivan selkeästi niitä houkuttelee, valitettavasti ei ihan magneetin lailla kuitenkaan. Olen myös imuroimalla saalistanut niitä. Yksi mitä voisi kokeilla olisi tehdä mäntysuovasta ja vedestä liuos (2 dl mäntysuopaa, 10 l vettä) ja kaataa sitä multaan. Kirvojen häätämiseen käytin tuota ja tuntui että nuo kärpäsetkin olisivat hetkeksi kadonneet.

• Epiiska

Fairyvesi houkuttelee mut ei estä lisääntymistä. Nev aan lisääntyy lisää. Tuskin fairyvedessä kuitenkaan.
        Mahtaako kasvit kuolla mäntysuopaan???
        Aiemmin mainittua kukka-raidia olen kanssa kokeillut. Sekin kai tappaa sen hetkisen sukupolven mutta ei mullassa muhivia toukkia, munia, tai mistä ne nyt sitten sikiääkään.

Tietääkö kukaan kuinka pitkä elinkaari niillä on ensimmäisestä vaiheesta viimiseen (jos siis kuolevat luonnollisesti eikä fairyveteen taikka raidiin...)

• savua ilmassa

Eräs puutarhuri kertoi et hänen pikkukärpäset katosivat kun hänellä oli tekemiäni steariini-parafiini kynttilöitä palamassa. Niitä vaan on hankala täältä postittaa. Olisko kynttilä hieman savuttanut, ja kärpäset kuolla kupsahti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60