Siis kysysin että kuinka paljon alkoholia(annoksia) ois normia juoda, olen 24v nainen ja juon about 4-8kpl 50cl tölkkiä kaljaa per kerta. Kerrat sitten vaihtelee nykyään 2-7 päivään viikossa! Tiedän ongelma on paha.. Jostain joskus luin näitä kuinka paljon nainen saa juoda ja muistaakseni ylitän varmaan suositun viikkoannoksen joka kerta.. et silleen menee. Olen myös aika hoikka ja nousuhumala alkaa kyllä jo ensimmäisen kaljatölkin juotua,. jotenki sitä sitte ei pysty enään lopettaan jos on juonut esim 3 tölkkiä niin juon ja juon kunnes juomat on loppu. En voi siis ostaa seuraavan päivän kaljoja valmiiksi koska joisin varmaan nekin...Ja sitten asiasta kolmanteen antabukset kuulemma auttaa siihen että ei tee mieli kaljaa, mutta minun tosi harvoin edes tekee oikeesti mieli kaljaa vaan juon vaan kai tavan vuoksi, olen koukussa siihen tunteeseen minkä alkoholi aiheuttaa. Auttaako antabukset myös siihen sitten niin että ei tee mieli edes lähtee ostaan kaljaa koska ällöttää koko ajatus???
Kuinka paljon on normia juoda?
27
497
Vastaukset
"Ja sitten asiasta kolmanteen antabukset kuulemma auttaa siihen että ei tee mieli kaljaa,"
"Auttaako antabukset myös siihen sitten niin että ei tee mieli edes lähtee ostaan kaljaa.."
Antabus ei vaikuta juomishaluihin mitenkään.
Se toimii pelkkänä pelotteena, sillä kuurin aikana otettu alkoholi aiheuttaa antabus-reaktion; karmean pahoinvoinnin, oksentelua, punotusta, ja pumpun hakkaamista.
Ja sekin on koettava toimiakseen todellisena pelotteena.
Alkoholiriippuvaiset yleensä välttävät em. ikävyydet jättämällä Antabukset ottamatta, ja jonkun ajan päästä voidaan mieliharraste aloittaa uudelleen.
Epätoivoisimmat tapaukset vetävät kuurin aikana niin kovan pikakännin, että antabus-reaktiota ei ehdi huomaamaan.
Revia eroaa Antabuksesta sikäli, että sen kanssa voi ottaa kuppiakin, mutta aiheuttaa vain etovan tunteen. Kallis.
Juomisesi hallinnan voit löytää vain korviesi välistä mielenhallinnalla, ei pillereillä.- jenniepk
Ainut syy miksi haluaisin kokeilla antabusta olisi että saisin lopetettua juomisen. En tietenkää joisi kuurin aikana. Nimenomaan antabus olisi alkoholin korvike..Siis silleen että ei tekisi mieli juoda.
- Nuori Lääkäri
Juomasi määrät on vielä pienehköjä eikä anna aihetta huoleen. Voit vielä lisätä määriä huoleti!
- -----
Idiootti saapui jälleen...
- jenniepk
Haista paska jos oot täällä vaan vittuilemassa, yritän oikeasti hakea apua!!
- Ikävittuilija
Keksisit oikeamman nimimerkin. Kirjoitustaitosi ilmaisee, että koulut ovat sinulta jääneet kesken.
Sun lääkärinopinnot meni siinä pieleen, että nukuit kaikki oppitunnit. Kumma, kun sait paperit opiskelun päätteeksi. Ne olikin vessapaperit.
thebestnumber kirjoitti:
Sun lääkärinopinnot meni siinä pieleen, että nukuit kaikki oppitunnit. Kumma, kun sait paperit opiskelun päätteeksi. Ne olikin vessapaperit.
Viestini oli tarkoitettu Nuorelle Lääkärille.
- jenniepk
Kiitos linkeistä! Toi vika on hyvä, no ei mua kyllä aivojen vauriot haittaas niin paljon kun kehon.........
- ^^^'''
Paras normi on olla kokonaan juomatta. Sinäkin nuori nainen läträilet tuon hermomyrkyn kanssa. Tämä on valkoisen miehen taakka, ei alkoholi sovi naisille.
- ...
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.
Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!
http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k - -----
... kirjoitti:
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.
Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!
http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5kJa toinenkin päivystävä idiootti saapui jälleen...
- Krane78
Antabus on pelkkää huijausta jos on alkoholiongelma, jokainen juoppo pystyy olemaan vaikka päällään (eli juomatta) vaikkapa kuukauden.
Sen jälkeen sitten voi toitottaa että eihän minulla ole ongelmaa kun olin juomatta kuukauden, antabuksella tai ilman.
Ainoastaan täydellinen rehellisyys auttaa eteenpäin,
alkoholistilla tulee erittäin voimakkaita kieltoja, valehteluja, salailuja juomisen suhteen, niitä ei vain halua tunnustaa ja huomata. - AA:n kyylä
Kohtuullisen alkoholinkäytön raja on yksi olutpullo kymmentä vuotta kohden, sillä elimistö tarvitsee 10 vuotta toipuakseen yhdestä alkoholiannoksesta.
Mikäli juot tätä useammin, niin kyse on alkoholismista ja perceesi oikea paikka on AA:n puupenkillä.- Puupenkki...
...ja pääsi on tehty samasta materiaalista.
- Tosijuoppo-
Olet tulossa alkoholistiksi. Holismi tarkoittaa kokonaisvaltaista. Kun kokoajan ajattelet juomaa ja teet kaikki asiat sitä silmälläpitäen, että voit ottaa...kaljaa.
Aivojen "orkesterinjohtaja" herättää ja pitää yllä alkoholihimoa..siis ainoa tapa on vieroittaa itsensä juomatta olemalla, näin aivojen kemia ei enää pakota miettimään alkoholia alinomaa. Kun vapaudut himosta, alkaa elämä taas maistua ja olet oikeasti vapaa.
Noin nuorena on hyvä aloittaa selviytyminen...olisimpa minäkin ymmärtänyt.- jenniepk
Kiitoksia! Yritän kovasti, nyt kaksi päivää kuivilla mutta pelottaa ihan sikana huominen kun keskiviikko on yleensä mun perjantai... Vinkkejä miten saisin ajatukset pois kaljasta??!
- jenniepk
jenniepk kirjoitti:
Kiitoksia! Yritän kovasti, nyt kaksi päivää kuivilla mutta pelottaa ihan sikana huominen kun keskiviikko on yleensä mun perjantai... Vinkkejä miten saisin ajatukset pois kaljasta??!
Jes pystyin olla tänään juomatta, oon ylpee itestäni! :) tosin ei tää viikonloppua kohti parane,mutta auttaa kun kolmen päivän raittius takana.Kohta ihanasti selvänä nukkumaan :)
- gwao93
jenniepk kirjoitti:
Jes pystyin olla tänään juomatta, oon ylpee itestäni! :) tosin ei tää viikonloppua kohti parane,mutta auttaa kun kolmen päivän raittius takana.Kohta ihanasti selvänä nukkumaan :)
Onnea vain!! Olin itse ennen vastaavanlaisessa tilanteessa jossa jo kolmen päivän juomattomuus tuntui mahdottomalta. Mutta nyt sitä tässä ollaan, enää juon 2-4 kertaa kuussa. Määrät on yhä korkeita, mäyräkoira minimi mutta usein menee sinne 18 annoksen puolelle.
Itse selvisin riippuvuudesta vain päättämällä yhdessä vaiheessa että nyt on lopetettava. Ankaria vierotusoireita toki tuli; alkoholi painoi ajatuksissani joka ikinen päivä useiden kuukausien ajan. Elimistöni myös huomasi alkoholin saannin rajoittuneen ja lähetti minulle selittämättömiä pahoinvointi kohtauksia noin kuukauden ajan. Oksetti ja pyörrytti ja joskus öisin koin outoa kouristelua mikä esti nukkumisen. Mutta lopulta nuo loppui. Nyt olen sairastellut paljon vähemmän ja tuntenut itseni paljon terveemmäksi yleensäkin. - jenniepk
gwao93 kirjoitti:
Onnea vain!! Olin itse ennen vastaavanlaisessa tilanteessa jossa jo kolmen päivän juomattomuus tuntui mahdottomalta. Mutta nyt sitä tässä ollaan, enää juon 2-4 kertaa kuussa. Määrät on yhä korkeita, mäyräkoira minimi mutta usein menee sinne 18 annoksen puolelle.
Itse selvisin riippuvuudesta vain päättämällä yhdessä vaiheessa että nyt on lopetettava. Ankaria vierotusoireita toki tuli; alkoholi painoi ajatuksissani joka ikinen päivä useiden kuukausien ajan. Elimistöni myös huomasi alkoholin saannin rajoittuneen ja lähetti minulle selittämättömiä pahoinvointi kohtauksia noin kuukauden ajan. Oksetti ja pyörrytti ja joskus öisin koin outoa kouristelua mikä esti nukkumisen. Mutta lopulta nuo loppui. Nyt olen sairastellut paljon vähemmän ja tuntenut itseni paljon terveemmäksi yleensäkin.Tänään valitettavasti sorruin taas juomaan ja huomenna ois bileet yhellä kaverilla, että se siitä selvästä viikonlopusta. Kuitenki musta tuntuu nyt vahvemmalta ja että pystyisin pitämään juomisen pelkästään viikonlopuissa. Olipa hyvä kun kerroit noista vierotusoireista, mullakin tuli tollaisia ihme pahoinvointi juttuja, nyt tiedän mistä ne johtui. Jotenki aattelin olevani niin "nuori" ettei mulle mitään vierotusoireita tulisi, mutta on mullakin takana 5v ryyppäämistä, joskus vähempi,joskus enempi... Kun sä juot,juotko vain viikonloppuisin? Siis about kuukausi sulla meni että vierotusoireet loppu?
- Parempi tänään kuin
Minua on auttanut kaljan ja muun alkoholin mieliteon katoamiseen AA.
Sinne palaveriin on mentävä itse ja oman itsensä vuoksi. Katso netistä palaveripaikka ja päätä menetkö sellaiseen vai et. Ei ole ala- tai yläikärajaa, riittää kunhan olet halukas luopumaan alkoholista. Ehkä et vielä tänään halua luopua juomistasi, mutta jos se päivä tulee, hae apua.- Larjus
Ei menetä mitään jos menee hakemaan apua esim. AA:sta, vaihtoehdot käyvät vähiin jokatapauksessa.
Voi viettää normaalia alkoholin täyttämää elämää jossa rentoudutaan aina vain useammin stressistä, vaimosta, lätkätuloksesta (you name it) alkoholin avulla.
Ja olo käy ennenpitkään niin rennoksi että ollaan hiekkakuopassa tai kärvistellään pakkoraittiina kun suu napsaa.
Toinen vaihtoehto on ottaa lusikka kauniiseen käteen ja tehdä rehellisesti suhteensa selväksi alkoholiin ja tuloksena on absolutismi tai lähes täysi absolutismi.
Kokemusta löytyy päihdepiireistä yli 30 v ajan. - tupla AA olut
Larjus kirjoitti:
Ei menetä mitään jos menee hakemaan apua esim. AA:sta, vaihtoehdot käyvät vähiin jokatapauksessa.
Voi viettää normaalia alkoholin täyttämää elämää jossa rentoudutaan aina vain useammin stressistä, vaimosta, lätkätuloksesta (you name it) alkoholin avulla.
Ja olo käy ennenpitkään niin rennoksi että ollaan hiekkakuopassa tai kärvistellään pakkoraittiina kun suu napsaa.
Toinen vaihtoehto on ottaa lusikka kauniiseen käteen ja tehdä rehellisesti suhteensa selväksi alkoholiin ja tuloksena on absolutismi tai lähes täysi absolutismi.
Kokemusta löytyy päihdepiireistä yli 30 v ajan.Loispummi AA kerhosta, sinun perceesi haisee todella väkevästi. Tuki anuksesi löylykauhalla.
- lai.pio
Jos perceenhajusi ei ole vielä kammottava, ei ole syytä huoleen ja voit juoda aivan rauhassa.
Miten on ulosteesi laita, väri, haju ja koostumus?- Yorzi
Perceesi sijaitsee sinun viisaammassa päässäsi.
- Ei krapulaa since-07
Niin paljon ettei tule krapulaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854