Palstalla oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa

Armo teille ja rauha Jumalalta, Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta.
Ylistetty Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut
meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
niin kuin Hän ennen maailman perustamista oli Hänessä valinnut meidät
olemaan pyhät ja nuhteettomat edessänsä rakkaudessa,
ennalta määräten meidät lapseksiottoon, itselleen Jeesuksen Kristuksen kautta
tahtonsa mielisuosion mukaan sen armonsa kirkkauden kiitokseksi,
jonka lahjoitti meille Rakastetussa, jossa meillä on lunastus verensä kautta,
rikkomusten anteeksisaaminen armonsa rikkauden mukaan."

Kristuksen tähden rakastava Isä näkee meidät nuhteettomina.
Kristuksen tähden Jumala lukee meidät vanhurskaiksi.
Kristuksen tähden meitä sanotaan pyhiksi.
Kristuksen tähden kaikki syntimme ovat anteeksi annetut.

Tähän armoon ei ponnistella eikä kurkotella.
Kuten eräs mummo sanoi vanhalle rovastille kirkkokahveilla:
- kovasti minä olen sinne armoon päin yrittänyt kurkotella
- voi hyvä mummo, kun ei se armo ole siellä päinkään.

Meidän ei tarvitse lainkaan ponnistella ja pinnistellä.
Saamme levätä Kristuksessa.
Vain siten meillä on rauha ja lepo ja ihmeellinen armo.
Ja kaikki tämä hengellinen siunaus
on lahjaa Jumalalta meille - vielä kerran - Kristuksen tähden.

Eikä siinä kaikki. Efesolaiskirjeen jatko paljastaa, että meitä odottaa perintöosa.
Se odottaa meitä, koska olemme Jumalan lapsia. Perillisiä.
Ja vakuutena/panttina siitä meillä on Pyhä Henki.
Se on meidän vakuutemme lunastuksen päivään saakka,
jolloin saamme perintömme.
Se, mikä meitä odottaa, on jotain, mitä ei ihminen osaa edes kuvitella.

Mutta täällä ajan alhoissa ei ulkonaisesti niin riemullista ole.
Paavali puhuu Efesolaisille ahdistuksistaan.
Tiedämme, että ne olivat jokapäiväisiä,
ja suuruusluokaltaan yli kaiken inhimillisen käsityskyvyn.

Mutta mitä teki Paavali niiden keskellä.
Hän teki samoin kuin käski Efesolaisten tehdä. Ylisti ja kiitti Herraa.
Ja kirjeen lopuksi hän vielä kehotti veljiään vahvistumaan Herrassa
ja Hänen väkevyytensä voimassa.
Se on tarpeen, sillä kaikenlainen ahdistus
seuraa meitä sitä tiiviimmin mitä lähempänä Herraa elämme.

Ja meidäthän on asetettu istumaan taivaallisiin ... Kristuksen kanssa.
Paavali selittää tätä lepoa Kristuksessa kolmen ensimmäisen luvun verran.
Ja vasta sitten Paavali alkaa selittää heille,
miten me Kristuksessa pyhät ja vanhurskaat olemme velvolliset vaeltamaan.
Vaelluksesta kun ei tule mitään, ellemme ensin opi lepäämään Kristuksessa.
Jos emme opi laittamaan kaikkea Hänen varaansa.
Mutta kun me tämän teemme, niin me voimme Hänessä kaiken.
Saamme suuren rohkeuden uskossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Minä taidan nyt lopettaa taas ainakin joksikin aikaa kirjoittelun tällä palstalla.
Eräs on tuottanut minulle paljon murhetta jatkuvalla herjaamisellaan
ja aivan käsittämättömillä vihjailuillaan. Ei niin, että minua se surettaisi,
että kalamoksen nimimerkki tulee herjatuksi.
Mutta koen niin, että kun jokainen yritykseni avata keskustelu,
joka kirkastaisi Jeesuksen nimeä, muuttuu tällä palstalla iljetykseksi,
niin ei ole oikein että jatkan. Siirryn toisille palstoille. JHS

Toivon teille kaikille suurta Jumalan siunausta Jeesuksessa Kristuksessa.
"Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi,
on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa."

84

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivoisin että siirtyisit pois kokonaan netistä rukoilemaan Jeesusta että Hän valaisisi sulle todellinen Uskovan aseman Kristuxessa,,,, jonka kautta me pelastumme !! Jos et kuolee tässä ajassa kuolet lihassa ikuisesti kerran kun jätät maallisen majasi !!! Älä anna Kristuxen kuolema olla turha sun kohdalla vaan anna sen puhdista ja pyhittä sua ei pelkkää teoriassa vaan myös käytännössä joka Semper sulle kirjoitti joka on totuus eikä valhe jnka sä kannat !! Koska ilman näkyvällä tavalla näyttö että olet Uskova ,, olet vaan surkea uskonpelle jolla on suuri meteli mutta ei näyttö että olet Jumalan Rakas Uskova !!!

• Minulla on kyllä tapana rukoilla Jeesusta aina
        ennenkuin avaan tietokoneen ja tulen tänne keskustelupalstoille.

Kristus ei ole turhaan kuollut.
        Ainakaan minun tähteni turhaan kuollut.
        "En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa,
        sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta,
        silloinhan Kristus on turhaan kuollut." Gal 2:21

Mikä on se valhe, jota minä kannan?
        Kerrothan, jotta voin tehdä parannuksen.

En minä voi todistaa sinulle, että olen Jumalan Rakas Uskova.
        Mutta Pyhä Henki, joka asuu minussa,
        todistaa minun henkeni kanssa, että minä olen Jumalan lapsi.
        Onhan näin myös sinun kohdallasi?
        "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,
        että me olemme Jumalan lapsia." Room 8:16

Minkälaisen "näytön" sinä minulta haluaisit? Jos haluat,
        että alkaisin kirjoittamaan samaan tyyliin kuin mainitsemasi veljemme,
        niin sellaista näyttöä et ikinä tule minulta saamaan.

• ""Tähän armoon ei ponnistella eikä kurkotella.
      Kuten eräs mummo sanoi vanhalle rovastille kirkkokahveilla:
      - kovasti minä olen sinne armoon päin yrittänyt kurkotella
      - voi hyvä mummo, kun ei se armo ole siellä päinkään.""

Ei sinua voitane ymmärtää ainakaan epäuskoiseksi/vääräuskoiseksi, jos itse ymmärrät armon noin mitä kirjoitit mummosta. Todellisuudessa armo on erittäin yksinkertainen asia,- ehkä jopa liian yksinkertainen "viisaalle" ihmiselle. Armo on todellisuudessa tulee itsensä tuntemisen kautta eli huomaa/tunnistaa lihallisuutensa ja siitä huolimatta JUMALA on vanhurskauttanut ja pelastanut.

>Eräs on tuottanut minulle paljon murhetta jatkuvalla herjaamisellaan
      ja aivan käsittämättömillä vihjailuillaan.>

Näitä herjaajia riittää pilvin pimein, mutta niidenkin kanssa on tultava vain toimeen. Sama tilanne, jos/kun pari/kolme vuotias lapsi kiukuttelee ja huutaa kurkkusuorana. Mieltä vailla on se ihminen,- joka reagoi tässä tilanteessa. Jos ihmisessä ei ole kasvanut käytöstavat, niin turjuuden turhuus on niitä häneltä vaatia.

PS. Muistaakseni Raamatussa on myös mininta herhiläisistä?

• Tuo armo toki tarkoittaa kyllä paljon enemmän kuin armahtamista.
        Se on ansaitsematon Jumalan suosio meitä kohtaan.

Mutta sitten on kyllä näin, että vaikka armoon ei voi kurkottaa,
        niin kyllä se pitää ottaa vastaan:
        "Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä
        vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi."

• 5+16=21
        kalamos kirjoitti:

Tuo armo toki tarkoittaa kyllä paljon enemmän kuin armahtamista.

Älä kalamos masennu. Kele yrittää sinua lyödä. Älä anna mitään arvoa sen iskuille. Toisaalta Jeesus kieltää heittämästä helmiä sikojen eteen. Pyhä pyhittyy ja saastainen saastuu.

"Uskossa nostan katseen ylös pilviin,
        kotimaani siellä nähdä saan...!"

• ml213.
        kalamos kirjoitti:

Tuo armo toki tarkoittaa kyllä paljon enemmän kuin armahtamista.

Kuten varmaan tiedätkin, nin uskon ja ymmärrän, miten armo ja koko pelastus on JUMALAN teko. Siis langenneella ihmisellä ei ole osaa ei arpaa pelastumiseensa.Jo symmärrämme ja uskomme sydämen sopukoita myöten tämän JUMALAN ilmoituksen meistä/ihmisestä;

"Sentähden että lihan mieli on vihollisuus JUMALAA vastaan, sillä se ei alistu JUMALAN lain alle, eikä se voikaan". Room. 8:7

Eli se on jo JUMALAN teko/vaikutus kun JUMALA muuttaa ihmisen siihen tilaan, että ottaa vastaan pelastuksen. Siis mahdollistuu jo tekemään JUMALAN tahdon. Lihallinen ihminen ei voi ottaa pelastusta vastaan /tehdä JUMALAN tahtoa.

Niin, ja jos uskomme kirjaimellisesti, niin tämä aloituksessa oleva ilmoituskin todistaa miten kaikki on JUMALAN aivoitus ja JUMALAN teko.

>niin kuin Hän ennen maailman perustamista oli Hänessä valinnut meidät
        ennalta määräten meidät lapseksiottoon, itselleen Jeesuksen Kristuksen kautta<

Tietysti kokonaan oma asiansa on uskooko ihminen kirjaimellisesti siihen mitä JUMALA sanojen sisältöjen kautta ilmoittaa ja antaisi ymmärrystä. Ihmisellehän on luontainen tila taistella JUMALAN ilmoituksia vastaan ja vain Pyhän Hengen voima mahdollistaa laajentamaan ihmisen ymmärrystä ja uskoa.Niin, kun koko usko on JUMALAN teko.

Eli kaikki asiat kulminoituu siihen ajatukseen pelastaako /tahtooko JUMALA pelastaa kaikki ihmiset vai ei yhtäkään vaiko yhden. KAIKKI on JUMALASTA kiinni mitä JUMALA on aivoitellut ja tahtonut. Maailmassa ja ei missään ole sellaista tahoa, joka olisi yläpuolella JUMALAN tahdon.Tästä on lähdettävä liikkeelle.

• 5+16=21 kirjoitti:

Älä kalamos masennu. Kele yrittää sinua lyödä. Älä anna mitään arvoa sen iskuille. Toisaalta Jeesus kieltää heittämästä helmiä sikojen eteen. Pyhä pyhittyy ja saastainen saastuu.

"Uskossa nostan katseen ylös pilviin,
        kotimaani siellä nähdä saan...!"

"Jeesus kieltää heittämästä helmiä sikojen eteen."

Juuri tämä on nyt ongelman ydin. Helmien tallaaminen.
        Ja tietenkin se jatko eli "repiminenkin" on varteenotettava asia.

• ml213. kirjoitti:

Kuten varmaan tiedätkin, nin uskon ja ymmärrän, miten armo ja koko pelastus on JUMALAN teko. Siis langenneella ihmisellä ei ole osaa ei arpaa pelastumiseensa.Jo symmärrämme ja uskomme sydämen sopukoita myöten tämän JUMALAN ilmoituksen meistä/ihmisestä;

"Sentähden että lihan mieli on vihollisuus JUMALAA vastaan, sillä se ei alistu JUMALAN lain alle, eikä se voikaan". Room. 8:7

Eli se on jo JUMALAN teko/vaikutus kun JUMALA muuttaa ihmisen siihen tilaan, että ottaa vastaan pelastuksen. Siis mahdollistuu jo tekemään JUMALAN tahdon. Lihallinen ihminen ei voi ottaa pelastusta vastaan /tehdä JUMALAN tahtoa.

Niin, ja jos uskomme kirjaimellisesti, niin tämä aloituksessa oleva ilmoituskin todistaa miten kaikki on JUMALAN aivoitus ja JUMALAN teko.

Tietysti kokonaan oma asiansa on uskooko ihminen kirjaimellisesti siihen mitä JUMALA sanojen sisältöjen kautta ilmoittaa ja antaisi ymmärrystä. Ihmisellehän on luontainen tila taistella JUMALAN ilmoituksia vastaan ja vain Pyhän Hengen voima mahdollistaa laajentamaan ihmisen ymmärrystä ja uskoa.Niin, kun koko usko on JUMALAN teko.

Eli kaikki asiat kulminoituu siihen ajatukseen pelastaako /tahtooko JUMALA pelastaa kaikki ihmiset vai ei yhtäkään vaiko yhden. KAIKKI on JUMALASTA kiinni mitä JUMALA on aivoitellut ja tahtonut. Maailmassa ja ei missään ole sellaista tahoa, joka olisi yläpuolella JUMALAN tahdon.Tästä on lähdettävä liikkeelle.

Kuulutko kuitenkin samaiseen joukkoon,
        josta Paavali kirjoittaa:

Miten muuten ajattelen Kainin tapauksesta.
        Jumala varoitti Kainia. Ei kai mitenkään puolinaisesti?
        Tekikö Kain todellisen valinnan?
        Entä Kainin isä ja äiti?

• kalamos kirjoitti:

Entä Kainin isä ja äiti?

Siis piti kysymän miten sinä ajattelet ...

• ml213.
        kalamos kirjoitti:

Entä Kainin isä ja äiti?

Jos/kun uskomme, miten JUMALA paaduttaa kenet hän tahtoo, niin ymmärrämme helpommin Raamatun ilmoituksia,- esim. Kainin tapausta tai miten JUMALA paadutti Faaraon sydämen kun JUMALA ohjasi kansaansa pois Egyptistä.

Siis nuo tapaukset,- vaikka ne näyttävät alussa kielteisinä, niin niihin on kätketty JUMALAN aivoitus ja viisaus ja päämäärä on opettaa ihmisille pelastukseen liittyviä asioita.

Jos pohdimme Juudasta, joka kavalsi Jeesuksen tai jos Juutalaiset eivät olisikaan ristiinnaulinneet Jeesusta, niin koko JUMALAN aivoittama ihmisen (kollektiivisesti) pelastuminen olisi epäonnistunut. Mutta,- kaikki asiat on JUMALAN alaisuudessa ja tahdon alaisia. Siis JUMALA mahdollistuu ja ohjaa ihmisten mieliä, niin silloin ja nykyään. Sekin on muistettava , miten JUMALA paaduttaa kaikki jotta armahtaisi kaikkia.

Mutta, jos pohdimme ihmisen mielenohjausta,- joka ottaa pelastuksen vastaan, niin itse vertaan tätä vanhempien kasvattaessaan / mielenohjaukseen lastaan.

Lapsistahan on helposti havaittavissa, miten lapsi ajattelee, miten hän teki sitä ja sitä positiivista asiaa. Mutta,- todellisuus on, miten juuri vanhemmat ovat ohjanneet lapsen mieltä tähän tilaan ja asiaan.

Sama asia kun ihminen ottaa pelastuksen vastaan eli todellisuudessa ihminen käyttäytyyy JUMALAN ohjatessa ihmistä. Usko on JUMALAN teko. Tavallaan koko Raamatun ilmoitukset onkin vain ihmisen tietoisuutta varten,- ettei ihminen hätäänny tms,- vaan ymmärtää miten on JUMALAN tahdon tiellä.

Esim. kun todella ihminen ottaa pelastuksen vastaan Raamatun ilmoituksiin uskoen, niin tätä käyttäytymistä ohjaa siis Pyhä Henki,- joka on JUMALAN "juoksupoika"/toteuttaa (ohjaa) JUMALAN tahtoa.

Moni ei uskone, mutta todellisuus on, jos JUMALA ottaa Pyhän Hengen pois ihmisestä, niin tämä ihminen ei ole päivääkään enää uskossa. Koko uskossa vaeltaminen on armossa vaeltamista ja JUMALAN teko. JUMALA vanhurskauttaa ja pitää tiellä.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

Jos/kun uskomme, miten JUMALA paaduttaa kenet hän tahtoo, niin ymmärrämme helpommin Raamatun ilmoituksia,- esim. Kainin tapausta tai miten JUMALA paadutti Faaraon sydämen kun JUMALA ohjasi kansaansa pois Egyptistä.

Siis nuo tapaukset,- vaikka ne näyttävät alussa kielteisinä, niin niihin on kätketty JUMALAN aivoitus ja viisaus ja päämäärä on opettaa ihmisille pelastukseen liittyviä asioita.

Jos pohdimme Juudasta, joka kavalsi Jeesuksen tai jos Juutalaiset eivät olisikaan ristiinnaulinneet Jeesusta, niin koko JUMALAN aivoittama ihmisen (kollektiivisesti) pelastuminen olisi epäonnistunut. Mutta,- kaikki asiat on JUMALAN alaisuudessa ja tahdon alaisia. Siis JUMALA mahdollistuu ja ohjaa ihmisten mieliä, niin silloin ja nykyään. Sekin on muistettava , miten JUMALA paaduttaa kaikki jotta armahtaisi kaikkia.

Mutta, jos pohdimme ihmisen mielenohjausta,- joka ottaa pelastuksen vastaan, niin itse vertaan tätä vanhempien kasvattaessaan / mielenohjaukseen lastaan.

Lapsistahan on helposti havaittavissa, miten lapsi ajattelee, miten hän teki sitä ja sitä positiivista asiaa. Mutta,- todellisuus on, miten juuri vanhemmat ovat ohjanneet lapsen mieltä tähän tilaan ja asiaan.

Sama asia kun ihminen ottaa pelastuksen vastaan eli todellisuudessa ihminen käyttäytyyy JUMALAN ohjatessa ihmistä. Usko on JUMALAN teko. Tavallaan koko Raamatun ilmoitukset onkin vain ihmisen tietoisuutta varten,- ettei ihminen hätäänny tms,- vaan ymmärtää miten on JUMALAN tahdon tiellä.

Esim. kun todella ihminen ottaa pelastuksen vastaan Raamatun ilmoituksiin uskoen, niin tätä käyttäytymistä ohjaa siis Pyhä Henki,- joka on JUMALAN "juoksupoika"/toteuttaa (ohjaa) JUMALAN tahtoa.

Moni ei uskone, mutta todellisuus on, jos JUMALA ottaa Pyhän Hengen pois ihmisestä, niin tämä ihminen ei ole päivääkään enää uskossa. Koko uskossa vaeltaminen on armossa vaeltamista ja JUMALAN teko. JUMALA vanhurskauttaa ja pitää tiellä.

"Tavallaan koko Raamatun ilmoitukset onkin vain ihmisen tietoisuutta varten,- ettei ihminen hätäänny tms,- vaan ymmärtää miten on JUMALAN tahdon tiellä."

Ajatus jäi kesken. Siis Raamatun ilmoitukset ovat asioiden uskomista varten,- jonka uskon JUMALA tekee. Siis Pyhä Henki avaa sanojen sisällön ja ymmärryksen siitä ja ohjaa uskomiseen mitä ihminen ymmärsi lukemisestaan.

Tästä on hyvä esimerkki jo aloituksessasi ja esim. Room.8:28...30. Vain Pyhässä Hengessä oleva ihminen uskoo / usko on JUMALAN teko, että JUMALA on ennalta määrännyt ja ennalta valinnut seurakuntansa sisaret ja veljet,- joilla taas on tehtvänsä JUMALAN aivoittamassa pelastus suunnitelmassa pelastaa ihminen.

• jaikal.se
        kalamos kirjoitti:

"Jeesus kieltää heittämästä helmiä sikojen eteen."

Juuri tämä on nyt ongelman ydin. Helmien tallaaminen.
        Ja tietenkin se jatko eli "repiminenkin" on varteenotettava asia.

Sinä kalamaos olet tuonut palstalle todella arvokkaita siunaavia, nostavia ja kantavia Sanan helmiä joita ymmärtämättömät pahat ihmiset sitten ovat tallanneet jalkoihinsa. He pyrkivät saattamaan sinutkin huonoon valoon. Mutta se sinua harmittaa että Jumalan Sanan helmet poljetaan ihmisten jalkoihin. Ymmärrän sinua mutta en ymmärrä "uskovia" vastustajiasi.

Minulla on sama ongelma ollut kaiken aikaa kun olen kertonut palstalla anteeksiantamusta ja sen syvyyksiä. Eräät ovat herjanneet julistamaani evankeliumia siinä määrin että näiden herjaajien ikuisuuskohtalon tähden olen joutunut vähentämään ja jopa lopettamaan kirjoittelun. Enhän näes tahdo että he herjaamallaan evankeliumin sanomaa hankkivat itselleen kirouksen.

Tarkoituksemme on tuoda Sanan välittämää siunausta palstalle mutta kun siunaus herjaajien toimesta käännetään kiroukseksi herjaajille itselleen, siinä onkin ongelmaa kerrakseen. Mitä tehdä? Jatkaako kirjoittamista ja niin herjaajille synnin lisäämistä, mutta samalla vilpittömille ihmisille siunauksen välittämistä, vai lopettaako kokonaan. Kuka on Jumalalle tärkeämpi; nämä muutamat herjaajat vaiko useat palstaa lukevat vilpittömät ihmiset?

Täysin käsittämätöntä että uskovan nimellä kulkevat ihmiset vastustavan Jumalan evankeliumia jota sinäkin pidät esillä elävästi ja selväsanaisesti. Luulisi evankeliumin Sanan siunaavan uskovaa niin että hallelujaa huuto lähtisi sydämen pohjasta asti. Mutta sen sijaan ryhdytään viisastelemaan ja vääristelemään ja ojentamaan oman vääristelmän perustalta kirjoituksiamme.

Minua on kritisoitu siitä mitä en ole kirjoittanut??? Mutta siitä mitä olen kirjoittanut, siitä nämä vastustajat eivät ole löytäneet eivätkä ole kyeneet osoittamaan teologisia virheitä. En väitä että kirjoitukseni olisivat olleet täysin virheettömiä kirjoituksia teoloisestikaan, mutta se on ihmeellistä että kirjoituksiani on kritisoitu siitä mitä niissä ei ole ollut. Olenkin huomauttanut muutamille kriitikoille että lukekaa se mitä kirjoituksissani on ja keskustelkaa sen pohjalta, eikä sen pohjalta mitä niissä ei ole luettavana. Mutta aina käännetään keskustelu toiselle alueelle (josta en kirjoittanut) ja sitä minä en käsitä.

• jaikal.se
        ml213. kirjoitti:

>>>Eli kaikki asiat kulminoituu siihen ajatukseen pelastaako /tahtooko JUMALA pelastaa kaikki ihmiset vai ei yhtäkään vaiko yhden. KAIKKI on JUMALASTA kiinni mitä JUMALA on aivoitellut ja tahtonut.

• ml213. kirjoitti:

"Tavallaan koko Raamatun ilmoitukset onkin vain ihmisen tietoisuutta varten,- ettei ihminen hätäänny tms,- vaan ymmärtää miten on JUMALAN tahdon tiellä."

Ajatus jäi kesken. Siis Raamatun ilmoitukset ovat asioiden uskomista varten,- jonka uskon JUMALA tekee. Siis Pyhä Henki avaa sanojen sisällön ja ymmärryksen siitä ja ohjaa uskomiseen mitä ihminen ymmärsi lukemisestaan.

Tästä on hyvä esimerkki jo aloituksessasi ja esim. Room.8:28...30. Vain Pyhässä Hengessä oleva ihminen uskoo / usko on JUMALAN teko, että JUMALA on ennalta määrännyt ja ennalta valinnut seurakuntansa sisaret ja veljet,- joilla taas on tehtvänsä JUMALAN aivoittamassa pelastus suunnitelmassa pelastaa ihminen.

Ennenkuin Jumala paadutti faaraon,
        faarao oli paaduttanut itse itsensä.
        Jumala paadutti astian, joka oli jo valmis häviöön.
        Jumalan teko ei enää muuttanut faaraon kohtaloa.
        Mutta se muutti monen Egytpiläisen kohtalon.
        Siis moni uskoi Jumalaan sen kautta.

Vastaisitko esittämääni kysymykseen:

• jaikal.se kirjoitti:

Sinä kalamaos olet tuonut palstalle todella arvokkaita siunaavia, nostavia ja kantavia Sanan helmiä joita ymmärtämättömät pahat ihmiset sitten ovat tallanneet jalkoihinsa. He pyrkivät saattamaan sinutkin huonoon valoon. Mutta se sinua harmittaa että Jumalan Sanan helmet poljetaan ihmisten jalkoihin. Ymmärrän sinua mutta en ymmärrä "uskovia" vastustajiasi.

Minulla on sama ongelma ollut kaiken aikaa kun olen kertonut palstalla anteeksiantamusta ja sen syvyyksiä. Eräät ovat herjanneet julistamaani evankeliumia siinä määrin että näiden herjaajien ikuisuuskohtalon tähden olen joutunut vähentämään ja jopa lopettamaan kirjoittelun. Enhän näes tahdo että he herjaamallaan evankeliumin sanomaa hankkivat itselleen kirouksen.

Tarkoituksemme on tuoda Sanan välittämää siunausta palstalle mutta kun siunaus herjaajien toimesta käännetään kiroukseksi herjaajille itselleen, siinä onkin ongelmaa kerrakseen. Mitä tehdä? Jatkaako kirjoittamista ja niin herjaajille synnin lisäämistä, mutta samalla vilpittömille ihmisille siunauksen välittämistä, vai lopettaako kokonaan. Kuka on Jumalalle tärkeämpi; nämä muutamat herjaajat vaiko useat palstaa lukevat vilpittömät ihmiset?

Täysin käsittämätöntä että uskovan nimellä kulkevat ihmiset vastustavan Jumalan evankeliumia jota sinäkin pidät esillä elävästi ja selväsanaisesti. Luulisi evankeliumin Sanan siunaavan uskovaa niin että hallelujaa huuto lähtisi sydämen pohjasta asti. Mutta sen sijaan ryhdytään viisastelemaan ja vääristelemään ja ojentamaan oman vääristelmän perustalta kirjoituksiamme.

Minua on kritisoitu siitä mitä en ole kirjoittanut??? Mutta siitä mitä olen kirjoittanut, siitä nämä vastustajat eivät ole löytäneet eivätkä ole kyeneet osoittamaan teologisia virheitä. En väitä että kirjoitukseni olisivat olleet täysin virheettömiä kirjoituksia teoloisestikaan, mutta se on ihmeellistä että kirjoituksiani on kritisoitu siitä mitä niissä ei ole ollut. Olenkin huomauttanut muutamille kriitikoille että lukekaa se mitä kirjoituksissani on ja keskustelkaa sen pohjalta, eikä sen pohjalta mitä niissä ei ole luettavana. Mutta aina käännetään keskustelu toiselle alueelle (josta en kirjoittanut) ja sitä minä en käsitä.

Tuo vääristely on tosiaan juuri sitä tallaamista.
        Asiallinen uskovien välinen keskustelu olisi voinut kiillottaa nämä helmet,
        niin että ulkopuolisellekin olisi kajastanut valonsäde.
        Mutta nyt nuo ne tallotaan mutaan. Järkyttävää.
        Tuntuu, että nämä vääristelijät eivät ollenkaan edes huomaa
        noita tallaamiaan helmiä. Eivät ymmärrä niiden päälle ollenkaan.

Ihan käsittämätöntä on myös tuo suoranainen valehtelu.
        Jos minä nyt ulkopuolisena lukisin, mitä kalamoksesta on kirjoitettu,
        niin minä kauhistuisin loppuiäkseni niin,
        etten enää ikinä lukisi riviäkään kalamoksen kirjoituksia.

Ja se teksti, mitä minustakin on kirjoitettu,
        on jotenkin niin hirvittävän viekasta,
        että ei sellaista tekstiä ja herjaa ns. maailmallinen ihminen kirjoita.

Eipä tuo pistin taida meistä erkaantua.
        Rusikoikoon sitten. Vaikka voihan sitä rukoilla, että erkanisi.
        Jumalan armossa on meille joka tapauksessa kyllin.
        Emmehän me ole ollenkaan huonossa seurassa.
        Paavalia nyt muistelen.

• mitä väität ja miksi
        ml213. kirjoitti:

"Siis langenneella ihmisellä ei ole osaa ei arpaa pelastumiseensa."

?????????????????????????????????????????????

Raamattu sanoo:

"Kaikille jotka OTTIVAT HÄNET VASTAAN, hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi...".

Eli vieläkö väität että ihmisillä ei ole osaa eikä arpaa pelastumiseensa???

• Usko Toivonen

>> Minä taidan nyt lopettaa taas ainakin joksikin aikaa kirjoittelun tällä palstalla. >>

Toivottavasti poissaolosi aika palstalta ei venähdä kovin pitkäksi.

Kiitos tähänastisista hyvistä avauksista ja kommenteista.

Ihmeellinen, elävä Jumala sinua siunatkoon ja varjelkoon!

38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
      39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
      Room. 8.

• Aikomukseni on kyllä jatkaa foorumilla,
        mutta tällä palstalla en taida vähään aikaan tehdä uusia aloituksia.
        Niitä voi etsiä profiilini kautta.
        http://www.suomi24.fi/yhteisö/kalamos

• tode*
        kalamos kirjoitti:

Aikomukseni on kyllä jatkaa foorumilla,
        mutta tällä palstalla en taida vähään aikaan tehdä uusia aloituksia.
        Niitä voi etsiä profiilini kautta.
        http://www.suomi24.fi/yhteisö/kalamos

minäkin toivon, ettet, Kalamos, häippäise pidemmäksi aikaa. Asiallista keskustelua harrastavia ei täällä ole liikaa ja yhdenkin sellaisen poistuminen olisi ikävä juttu.

• tode* kirjoitti:

minäkin toivon, ettet, Kalamos, häippäise pidemmäksi aikaa. Asiallista keskustelua harrastavia ei täällä ole liikaa ja yhdenkin sellaisen poistuminen olisi ikävä juttu.

En sillä tavalla häippäise, että kokonaan menisin pois foorumilta.
        Mutta juuri tälle palstalle, en enää tee uusia aloituksia,
        ennenkuin koen, että se on mahdollista ilman,
        että avaan samalla oven koirille, jotka repivät kaiken pyhän,
        tai sioille, jotka tallaavat helmet mutaan niistä mitään ymmärtämättä.
        Sillä Jeesus ihan yksinkertaisesti on kieltänyt näin tekemästä.

• kalamos kirjoitti:

En sillä tavalla häippäise, että kokonaan menisin pois foorumilta.
        Mutta juuri tälle palstalle, en enää tee uusia aloituksia,
        ennenkuin koen, että se on mahdollista ilman,
        että avaan samalla oven koirille, jotka repivät kaiken pyhän,
        tai sioille, jotka tallaavat helmet mutaan niistä mitään ymmärtämättä.
        Sillä Jeesus ihan yksinkertaisesti on kieltänyt näin tekemästä.

Nyt olet kalamos menettänyt todella pahan kerran malttisi.

Ikävä kyllä on todettava, että oppisi painoarvo on noilla sanoillasi punnittu juuri niin kevyeksi kuin olen siitä jo aiemmin sanonut.

Jo moneen kertaan toistamasi koira- ja sikaleimaukset selvillä osoitteilla varustettuina todistavat tyhjentävällä ja vakuuttavalla tavalla sinun uskosi perustan heiveröisen höttöiseksi.

Käytän itsekin tarvittaessa voimakkaita kielikuvia, se on totta.
        Mutta yritäppä löytää minun viesteistäni koira- tai sika-leimoja.

Jos löydät yhdenkin, niin tutkin välittömästi asiayhteyden ja teen anteeksipyynnön, jos löydös on 'aito'. Sinun "sikailusi" ON aitoa ja selvästi harkittua. Tee siis oma johtopäätöksesi sanoistasi.

Maltillista jatkoa sinulle kalamos. Opittavaa on vielä paljon.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Nyt olet kalamos menettänyt todella pahan kerran malttisi.

Ikävä kyllä on todettava, että oppisi painoarvo on noilla sanoillasi punnittu juuri niin kevyeksi kuin olen siitä jo aiemmin sanonut.

Jo moneen kertaan toistamasi koira- ja sikaleimaukset selvillä osoitteilla varustettuina todistavat tyhjentävällä ja vakuuttavalla tavalla sinun uskosi perustan heiveröisen höttöiseksi.

Käytän itsekin tarvittaessa voimakkaita kielikuvia, se on totta.
        Mutta yritäppä löytää minun viesteistäni koira- tai sika-leimoja.

Jos löydät yhdenkin, niin tutkin välittömästi asiayhteyden ja teen anteeksipyynnön, jos löydös on 'aito'. Sinun "sikailusi" ON aitoa ja selvästi harkittua. Tee siis oma johtopäätöksesi sanoistasi.

Maltillista jatkoa sinulle kalamos. Opittavaa on vielä paljon.

Minulla on tapana aina kun kirjoitan,
        ankkuroida jokainen virkkeeni Raamatun ilmoitukseen.
        En kirjoita koskaan omiani. Kaikki on Raamatusta.
        Niinpä nytkin, kun kerroin todelle,
        miksi en enää katso voivani tehdä uusia aloituksia tälle palstalle,
        käytin ilmaisuni pohjana Jeesuksen omia sanoja:

"Älkää antako pyhää koirille,
        älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen,
        etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä."

Ja nyt minä siis olen kokenut niin,
        että minun on juuri tuon mukaan toimittava.

Olet halukas anteeksipyyntöihin.
        Aloitetaanko valheellisista väittämistäsi,
        jotka menevät yleensä tyyliin "kalamos opettaa ...".
        Niitä on kertynyt aika joukko lyhyen ajan sisällä.

Ja jos vielä haluat tehdä paranuksen, niin voi mikä riemu.
        Siis sinulle. Tiedäthän kai sen,
        että parannuksen teko ei ole kärsimystä.
        Se on suuri ilo. Sellaista, mikä saa hyppimään riemusta.

Sitten on tietenkin joukko asioita,
        jotka minun on ratkaistava näin:
        "anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiedä mitä hän tekee".

Nimittäin luultavasti et ollenkaan tiedä, mitä olet sanonut,
        kun olet vihjaillut esimerkiksi, että minä olisin laittomuuden tekijä.

Sinä et ollenkaan ymmärrä,
        kuka on tuo laiton, josta Jeesus puhui.
        Kuka on hän, joka tulee Hänen nimessään.
        Ja jonka ihmiset ottavat vastaan.
        Ja ihmeitä tulee silloin tapahtumaan tuon valhe-Messiaan nimissä.
        Mutta tätähän sinä et ymmärrä.
        Sinä luulet, että Jeesus puhui niistä ihmisistä,
        jotka parantavat sairaita Hänen nimessään.
        Voi sinua, kuinka ymmärtämätön sinä olet.

Minä en ole kirjoittanut tälle palstalle mitään vaikeatajuista.
        Minä olen kirjoittanut hyvin yksinkertaista veren evankeliumia.
        Mutta sinä et tunnu ymmärtävän siitä mitään.
        Siis evankeliumista, joka on JUMALAN voima.

Toivottavasti en ole tehnyt syntiä,
        vaikka olenkin vihastunut.
        Kysyn kuitenkin. Ja ihan vilpittömästi.
        Onko jotain, mitä haluat minun pyytävän anteeksi sinulta?

• kalamos kirjoitti:

Tulen yhä vakuuttuneemmaksi, ettei sinun kanssasi kalamos voi rakentavalla tavalla keskustella. Ensimmäisistä opin alkeista se ehkä olisi mahdollista, mutta kun mennään vähänkään 'nilkkavesiä syvemmmälle' hengellisissä kysymyksissä, niin kas, sinä oletkin jo palannut ns. rantahiekalle itseäsi hoivailemaan.

Evankeliumin ja sovituksen sana, pelastus Kristuksessa Jeesuksessa on minulle kallisarvoisin asia maan päällä.
        Siihen sinulla ei ole mitään annettavaa minulle. Tehtäköön se selväksi. Jumalan kunniaksi sanon, että minulla ei ole tarvetta palata niihin alkeisiin, joissa sinä vielä suuntaa vailla taaperrat.

Niin, tulen kommentoimaan, jos Herra suo, sinun kirjoituksiasi myös jatkossa. En tule kosiskelemaan suosiotasi, vaan tuon esille sen totuuden, jonka Pyhä Henki tekee eläväksi Jumalan Sanasta.

PS.
        Anteeksipyyntöjä tai -antoja en ole sinulle ehdotellut. Mistä tulevat sinun omalaatuiset vihjailusi? Tarkoitit varmaan omia sika- ja koiraherjojasi, joiden osalta päätät itse anteeksipyynnöstäsi. Sanon etukäteen, että saat kaiken anteeksi. Jos taas sinulta olen jotain liikaa vaatinut, niin sen pyydän veljellisesti anteeksi.

• Irti Semperistä
        kalamos kirjoitti:

Semper raahaa uhrinsa teurastuspaikalle ja t...aa.
        Mikäli sinä lähdet hänen mukaansa, hän t...aa sinut armottomasti. Älä lähde hänen mukaansa. Älä anna hänen viedä sinua. Parempi on seurata Jeesusta ja olla vapaa.
        Älä keskustele pilkkaajien kanssa. Semper on
        toivoton tapaus eikä hän ole koskaan erehtynyt missään
        asiassa. Hän on aina omasta mielestään oikeassa ja toiset väärässä. Mitä raamatullisempia oppeja sinä tuot ja mitä enemmän niissä sanoissa on Pyhän Hengen voima, sitä ahkerammasti ja voimakkaammasti Semperi vie sinua/uhriaan ta...paikalle.

Irrottaudu hänestä NYT!

• Irti Semperistä kirjoitti:

Semper raahaa uhrinsa teurastuspaikalle ja t...aa.
        Mikäli sinä lähdet hänen mukaansa, hän t...aa sinut armottomasti. Älä lähde hänen mukaansa. Älä anna hänen viedä sinua. Parempi on seurata Jeesusta ja olla vapaa.
        Älä keskustele pilkkaajien kanssa. Semper on
        toivoton tapaus eikä hän ole koskaan erehtynyt missään
        asiassa. Hän on aina omasta mielestään oikeassa ja toiset väärässä. Mitä raamatullisempia oppeja sinä tuot ja mitä enemmän niissä sanoissa on Pyhän Hengen voima, sitä ahkerammasti ja voimakkaammasti Semperi vie sinua/uhriaan ta...paikalle.

Irrottaudu hänestä NYT!

Käytät kohtalaisen voimakkaita sanamuotoja. Ylilyönnit ovat ylilyöntejä. Niitä voi tulla kenen kohdalle tahansa. Toisaalta nuo t..po viittauksesi ovat ymmärrettäviä, koska mitä ilmeisimmin koet vanhan rakkaan aatamisi olevan uhattuna. Olenhan Jumalan armosta saanut pitää esillä sanomaa Jeesuksen seuraamisesta, ristin kantamisesta ja vanhan ihmisen kuolemasta.

Pinttynyt fariseus kokee luonnollisesti olonsa levottomaksi nähdessään Hengen miekan, joka on Jumalan sana, Ef.6:17.

Rauha sinulle lähimmäinen, en uhkaa sinua millään tavalla.

Minun rauhani on Kristuksessa Jeesuksessa. Hänen sanansa on horjumaton perustus ja kallio. Niiden varassa minä tahdon pysyä.

• KIrjoitit kun olin lähtenyt töihin ---> Mikä on se valhe, jota minä kannan?
      Kerrothan, jotta voin tehdä parannuksen.

Se valhe on että ilman Jumalan hyviä tekoja sun kautta olisit Vanhurskas ja taivaaseen kelpava. Jokainen joka jatkaa uskontulon jälkeen elämä maan päällä tulis olla hyviä tekoja että vois sanoa että on armossa ja ja saanut Armon pelastua. Jos teot jää pois niin on vain surkea uskovainen joka on paaduttanut itseä Jumalan Sana vastaan ja latelee omia sääntöjä miten Uskova pitää elää ja mikä on hänen asema Kristuxessa.

Ilm. 2:5

Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Jaak. 2:14

Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

Jaak. 2:17

Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

Jaak. 2:18

Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

Jaak. 2:20

Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

Jaak. 2:26

Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

1. Piet. 2:9

Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;

Mix vastutatte Jumalan Pyhä Sana ja Hänen tekoja joka pitää olla teissä ja vedätte päälle kirouxen ????

• En minä ole saanut armoa pelastua.
        Minä pelastuin armosta. (Ef 2:5-8)

Se on Jumalan teko,
        että minä uskon Häneen,
        jonka Jumala on lähettänyt. (Joh 6:29)

Haluatko ehkä, että näytän sinulle uskostani teot?
        Näytä sinä minulle ensin teoistasi usko!
        Jos sinä tulet vanhurskaaksi teoista,
        niin silloin se ei ole uskosta.
        Miten sinä ylipäätään voit tehdä vanhurskaita tekoja,
        jos et kerran ole vanhurskas ennen tekoja.

Minä olen todellakin surkea uskovainen,
        mutta en taistele Jumalan Sanaa vastaan.
        En vastusta sitä missään kohden.
        Jos yhdenkin lauseen olen kirjoittanut Jumalan Sanaa vastaan,
        niin pyyhin sen heti pois, kun vain annat suoran lainauksen,
        niin että löydän tuon lauseeni.

"Muista siis, mistä olet langennut,
        ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja;
        mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi
        ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta."
        Tästä esille ottamastasi jakeesta olen kirjoittanut profetiapalstalla ketjussani:

Mitä Henki seurakunnille sanoo:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10122098

• Punnitseppa Kalamos allaolevia Jeesuksen sanoja ja arvioi oman kepeän sanomasi painoarvoa Jeesuksen evankeliumin rinnalla.

Matt.5:20
      "Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."

Matt.10:38.39
      "joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
      Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."

Matt.16:24
      Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua."
      _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Jos haluat olla nöyrä Jumalan Sanan ja totuuden edessä, niin ymmärrät, mitä olen yrittänyt sinulle osoittaa Jumalan sanasta.
      Pelastus ON yksin armosta, uskon kautta. Omilla töillä emme koskaan tule ansaitsemaan syntiemme sovitusta ja pelastusta.

Mutta taivasten valtakunta on avoinna, niin Sana vuorenvarmasti todistaa, VAIN heille, jotka suostuvat seuraamaan Jeesusta oman itsekkään elämänsä kieltäen ja omaa ristiään uskollisesti kantaen.

Kaikenlainen muu evankeliumin kaupittelu on petosta. Muistutan sinua kuten jo aiemmin olen korostanut, että hädän hetkellä pelastusta etsivälle ihmiselle riittää, kun hänelle julistetaan nämä armon sanat: USKO Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.

• Fariseukset todellakin tekivät kaiken, mitä teilla voi aikaan saada.
        Mutta meidän vanhurskautemme täytyy olla paljon enemmän.

Mutta annapa nyt sitten vertailukohta tuohon kirjoittamaasi.
        Eli se minun kepeä sanomani.
        SUORA LAINAUS minun KEPEÄSTÄ sanomastani.

Missä kohden olen kirjoittanut jotain,
        mikä on ristiriidassa esimerkiksi ristin kantamisen kanssa.

• ....................

Olitko bannattuna Semperi vai miksi olit niin kauan poissa palstalta?

• kalamos kirjoitti:

Fariseukset todellakin tekivät kaiken, mitä teilla voi aikaan saada.

Faris >?? tekivät kaiken kirjoitat ----> Fariseukset todellakin tekivät kaiken,

No huh huh sun kanssa -->> Matt. 23:3

Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.

EHKÄ HE OLIVAT SUN MUKA SAMASSA ARMOSSA SUN KANSSA !!!

KOSKA HE OLIVAT TODELLA SURKEITA USKOVIA JOTKA TODELLA USKOIVAT MITÄ JEESUS OPETTIVAT MUTTA EIVÄT HALUNNEET TEHDÄ NIINKUIN HÄN OPETTI....

• .................... kirjoitti:

Olitko bannattuna Semperi vai miksi olit niin kauan poissa palstalta?

Vastaan sinulle lapsellinen pieni urkkija: en ole ollut bannattuna päivääkään. Minulla on ollut muita syitä pitää taukoa palstalla.

Silti, en ollenkaan ihmettelisi, vaikka minua muutamat yrittäisivät saada pois palstalta. Olenhan Jumalan antamalla rohkeudella totuuden sanaa esillä pitäen häirinnyt perushelluntailaisen hapatuksen julistajien ja opettajien pinnallista mielenrauhaa.

Minulla ei ole mitään hätää, ole siis huoleti. Jumala pitää huolen omistaan ja sanoohan jo vanha sananlaskukin, että "puhdas omatunto on paras päänalunen".

Vastaan sinulle lapsellinen pieni urkkija: en ole ollut bannattuna päivääkään. Minulla on ollut muita syitä pitää taukoa palstalla.

Silti, en ollenkaan ihmettelisi, vaikka minua muutamat yrittäisivät saada pois palstalta. Olenhan Jumalan antamalla rohkeudella totuuden sanaa esillä pitäen häirinnyt perushelluntailaisen hapatuksen julistajien ja opettajien pinnallista mielenrauhaa.

Minulla ei ole mitään hätää, ole siis huoleti. Jumala pitää huolen omistaan ja sanoohan jo vanha sananlaskukin, että "puhdas omatunto on paras päänalunen".

JA siitä olen iloinen että paljastat vuoskymmeniin rakennettua toinen evankeliumia joka jo alkoi lutherin aikana kun hän meni vanhempi opettajan luoxe suuressa synninhädässä mitä tulis tehdä niin tä naurasi hänet ulos että tulisit todellisia suuria syntiä valittamaan .. Ja niin luther joutui tyhjän päälle ja piti varmaan saada jotain alle joka kantaa kumn ei annettu Kristus kallio hänelle . Niin tuli Armo kallio trilalle...

• ....................
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Selvä juttu. Ihmettelin vain miksi sinua ei näkynyt palstalla aikoihin.

Miksi sinun muuten piti alkaa nimittelmään minua?

• .................... kirjoitti:

Selvä juttu. Ihmettelin vain miksi sinua ei näkynyt palstalla aikoihin.

Miksi sinun muuten piti alkaa nimittelmään minua?

Anteeksi, jos koit sanani loukkauksena. Kaiketi kysyit asiaa aidosti kiinnostuneena "sanansaattajan" kohtalosta:)

Kaikkea hyvää sinulle, Jumala meitä johtakoon Totuuden tiellä!

SF

• teacher
        savonarola kirjoitti:

JA siitä olen iloinen että paljastat vuoskymmeniin rakennettua toinen evankeliumia joka jo alkoi lutherin aikana kun hän meni vanhempi opettajan luoxe suuressa synninhädässä mitä tulis tehdä niin tä naurasi hänet ulos että tulisit todellisia suuria syntiä valittamaan .. Ja niin luther joutui tyhjän päälle ja piti varmaan saada jotain alle joka kantaa kumn ei annettu Kristus kallio hänelle . Niin tuli Armo kallio trilalle...

Miksi kirjoitat niin epäselvästi? Jos joku mua ärsyttää niin tällaiset tekstit, joista saa miettiä että mitäkähän se tälläkin kertaa oikein tarkoitti?
        Opettele kirjoittamaan.

• ....................

Anteeksi, jos koit sanani loukkauksena. Kaiketi kysyit asiaa aidosti kiinnostuneena "sanansaattajan" kohtalosta:)

Kaikkea hyvää sinulle, Jumala meitä johtakoon Totuuden tiellä!

SF

"Jos koit sanani loukkauksena"????

Eivätkö ne sitten sitä olleet? Onko kyse vain minun kokemuksestani?

Ihmeissään.

• savonarola kirjoitti:

Faris >?? tekivät kaiken kirjoitat ----> Fariseukset todellakin tekivät kaiken,

No huh huh sun kanssa -->> Matt. 23:3

Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.

EHKÄ HE OLIVAT SUN MUKA SAMASSA ARMOSSA SUN KANSSA !!!

KOSKA HE OLIVAT TODELLA SURKEITA USKOVIA JOTKA TODELLA USKOIVAT MITÄ JEESUS OPETTIVAT MUTTA EIVÄT HALUNNEET TEHDÄ NIINKUIN HÄN OPETTI....

Fariseukset eivät ymmärtäneet armosta mitään.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10216054

• kalamos kirjoitti:

Hartaasti pyytelet esimerkkiä kirjoitustesi ja oppisi kepeydestä.

Kalamos, olen jo aiemmin jonkun suoran poiminnan antanutkin.

>>mikä on ristiriidassa esimerkiksi ristin kantamisen kanssa

Hartaasti pyytelet esimerkkiä kirjoitustesi ja oppisi kepeydestä.

Kalamos, olen jo aiemmin jonkun suoran poiminnan antanutkin.

>>mikä on ristiriidassa esimerkiksi ristin kantamisen kanssa

"Me olemme kaikin tavoin ahdingossa,
        mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat,
        vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut, mutta emme tuhotut.
        Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme,
        että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin."

Mistä ahdingoista Paavali lainaamassasi kohdassa puhuu?

• ocean mountain
        kalamos kirjoitti:

Tämä on mahtava kohta raamatusta.

Paavali on hengen jättiläinen, hän ymmärtää mitä tekoa olemme : meidät luetaan tuhkaksi Herran edessä, mutta ajallaan Jumalamme nostaa meidät ylös!

• Niko.

Matteus 5:20; tarkoittaa juuri sitä mitä siinä sanotaan.
        Vanhurskauden todella tulee olla paljon suurempi, mitä fariseusten, niin valtavan paljon, että ainoa mikä riittää on Jumalan oma vanhurskaus.

• kalamos kirjoitti:

2.Kor.4:10, jota lainasin Paavali puhuu Jeesuksen kuolemasta.

Paavali luettelee ensin (jakeet 8-9) monenlaisia ahdinkoja, mutta jakeessa 10 hän kirjoittaa KUOLEMASTA (kr. νεκρωσις, nekrosis).

Lupaan kuvailla omin sanoin Paavalin mainitsemia ahdinkoja, kunhan sinä ensin kerrot, mitä Paavali tarkoittaa Jeesuksen kuolemalla - sillä kuolemalla, jota apostoli "kantoi ruumiissaan".

Kalamos, vastaathan kysymykseeni suoraan, kaartelematta.

• Niko. kirjoitti:

Matteus 5:20; tarkoittaa juuri sitä mitä siinä sanotaan.
        Vanhurskauden todella tulee olla paljon suurempi, mitä fariseusten, niin valtavan paljon, että ainoa mikä riittää on Jumalan oma vanhurskaus.

Mutta eikö vanhurskaus (δικαιοσυνη, dikaiosune) uskovan elämässä merkitse myös elämänvanhurskautta, joka tulee esiin uskollisuutena Jumalalle ja Hänen tahdolleen?

Matt.6:33 "Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan."

Katsotko sinä Niko todella, että tuo vanhurskaus on vain Jumalan asia, joka ei kuulu meille? His business, not our business?

Monien uskovien käsitys on sellainen, että vanhurskaus tulee ulkoistaa yksinomaan Jumalan asiaksi. Edustatko Niko tuota linjaa? 'Antakaamme Jumalan hoitaa vanhurskautensa. Sillä aikaa me voimme elää kuin siat vatukossa, vanhurskaudesta välittämättä.'

Kärjistin kysymystä, mutta nytpä tiedät, miltä sinun kommenttisi (='ulkoistettu vanhurskaus') 21.5.2012 klo 21:20 kuulostaa.

Terveisin SF

• Niko.

Mutta eikö vanhurskaus (δικαιοσυνη, dikaiosune) uskovan elämässä merkitse myös elämänvanhurskautta, joka tulee esiin uskollisuutena Jumalalle ja Hänen tahdolleen?

Matt.6:33 "Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan."

Katsotko sinä Niko todella, että tuo vanhurskaus on vain Jumalan asia, joka ei kuulu meille? His business, not our business?

Monien uskovien käsitys on sellainen, että vanhurskaus tulee ulkoistaa yksinomaan Jumalan asiaksi. Edustatko Niko tuota linjaa? 'Antakaamme Jumalan hoitaa vanhurskautensa. Sillä aikaa me voimme elää kuin siat vatukossa, vanhurskaudesta välittämättä.'

Kärjistin kysymystä, mutta nytpä tiedät, miltä sinun kommenttisi (='ulkoistettu vanhurskaus') 21.5.2012 klo 21:20 kuulostaa.

Terveisin SF

Jumalan vanhurskaus, mikään muu ei riitä. Synnit on saatu anteeksi yksin Kristuksen veren tähden, ei sinun oman käden kamppailusi, eikä kenenkään muunkaan.

Nyt vanhurskautettuina, jokaisen Kristuksessa olevan on otettava ristinsä ja seurattava Häntä, luonnollisesti.
        Tästä alkaa pyhityselämä, Tie jossa Jumalan tahdossa ja ohjaukessa pyrimme ja kasvamme pyhitykseen jonka päämäärä on kirkastus ja pelastus.

On totta, että Jeesus opetti, että myös totuudentuntoon tulleet voivat eksyä pois, siksi on tarkattava askeleitaan, pysyttävä Jumalan pelossa ja PIDETTÄVÄ uskonsa. Usko on uskollisuutta Herralle kaikessa ja todellinen sydämen usko tulee esille teoissa, ei pelkissä sanoissa.

Ilman Jumalan vanhurskautta ei voi päästä sisälle taivasten valtakuntaan.

• jaikal.se
        kalamos kirjoitti:

>>>Missä kohden olen kirjoittanut jotain,

2.Kor.4:10, jota lainasin Paavali puhuu Jeesuksen kuolemasta.

Paavali luettelee ensin (jakeet 8-9) monenlaisia ahdinkoja, mutta jakeessa 10 hän kirjoittaa KUOLEMASTA (kr. νεκρωσις, nekrosis).

Lupaan kuvailla omin sanoin Paavalin mainitsemia ahdinkoja, kunhan sinä ensin kerrot, mitä Paavali tarkoittaa Jeesuksen kuolemalla - sillä kuolemalla, jota apostoli "kantoi ruumiissaan".

Kalamos, vastaathan kysymykseeni suoraan, kaartelematta.

Minä ajattelin, että sinä haluaisit itse vastata,
        kun kerran sanoit, että minä en ymmärrä mistään mitään,
        että kaikki kirjoitukseni osoittavat, että minä en ymmärrä mitään.

Mutta kun nyt annoit puheenvuoron takaisin minulle,
        niin kysymys on ihan kirjaimellisesti vainosta,
        Paavalia ruoskittiin henkihieveriin, laitettiin vankeuteen,
        kerran hänet kivitettiin kuoliaaksi jne.
        Ja vaikka hänet oli jo päätetty tappaa,
        niin eipä vaan Jumala jättänytkään häntä hyljätyksi,
        vaan järjesti vapautuksen vankilasta.
        Samoin kävi aikanaan Pietarille.
        Toivottomissakin tilanteissa on toivo.
        Syvimmätkään ahdingot eivät kukista.

Siis Kristuksen ruumis maan päällä kärsii edelleen.
        Mutta jos joku katsotaan arvolliseksi tähän kärsimykseen,
        niin se tulee näkymään myös vastaavasti siinä kirkkaudessa,
        johon meidät puetaan, kun Kristuksen palkintotuomioistuimelta
        astelemme iankaikkiseen Elämään, jonka olemme lahjaksi saaneet.
        Ja toki tuo Elämä näkyy näissä ihmisissä jo nyt.
        Kun he julistavat veren evankeliumia, niin siinä on voima.

• kalamos kirjoitti:

Minä ajattelin, että sinä haluaisit itse vastata,
        kun kerran sanoit, että minä en ymmärrä mistään mitään,
        että kaikki kirjoitukseni osoittavat, että minä en ymmärrä mitään.

Mutta kun nyt annoit puheenvuoron takaisin minulle,
        niin kysymys on ihan kirjaimellisesti vainosta,
        Paavalia ruoskittiin henkihieveriin, laitettiin vankeuteen,
        kerran hänet kivitettiin kuoliaaksi jne.
        Ja vaikka hänet oli jo päätetty tappaa,
        niin eipä vaan Jumala jättänytkään häntä hyljätyksi,
        vaan järjesti vapautuksen vankilasta.
        Samoin kävi aikanaan Pietarille.
        Toivottomissakin tilanteissa on toivo.
        Syvimmätkään ahdingot eivät kukista.

Siis Kristuksen ruumis maan päällä kärsii edelleen.
        Mutta jos joku katsotaan arvolliseksi tähän kärsimykseen,
        niin se tulee näkymään myös vastaavasti siinä kirkkaudessa,
        johon meidät puetaan, kun Kristuksen palkintotuomioistuimelta
        astelemme iankaikkiseen Elämään, jonka olemme lahjaksi saaneet.
        Ja toki tuo Elämä näkyy näissä ihmisissä jo nyt.
        Kun he julistavat veren evankeliumia, niin siinä on voima.

Vastauksesi osoittaa kalamos, ettet ole lainkaan ymmärtänyt sanomaa, joka Paavalilla on puheena olevassa jakeessa:

"Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin." 2.Kor.4:10

Sinun kannattaa lukea tuo jae huolella. Unohda kaikki vanha hapatus, jolla em. jakeen sanoma on sinulta pimitetty.

"παντοτε την νεκρωσιν του κυριου ιησου εν τω σωματι περιφεροντες"
        "Always bearing about in the body the dying of the Lord Jesus,"
        "Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme,"

νεκρωσιν του κυριου ιησου = the dying of the Lord Jesus = Jeesuksen kuolema

Ahdistukset ovat ahdistuksia, mutta kuolema on kuolema.
        Niitä ei voi pitää synonyymeinä. Etkö löydä eroa, kalamos?

Autan sinua löytämään vastauksen. Tutki esim. seuraavien jakeiden(Kol.3:5-7) yhteyttä 2.Kor.4:10 jakeeseen:

3:5 Kuolettakaa (νεκρωσατε, nekrosate, kuolettakaa) siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        3:7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte."

Antoisaa tutkimusmatkaa, ethän oksentele jakeiden päälle;))
        (viittauksena ilmaukseen, jota itse käytit 22.5 klo 08:42).

Vastauksesi osoittaa kalamos, ettet ole lainkaan ymmärtänyt sanomaa, joka Paavalilla on puheena olevassa jakeessa:

"Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin." 2.Kor.4:10

Sinun kannattaa lukea tuo jae huolella. Unohda kaikki vanha hapatus, jolla em. jakeen sanoma on sinulta pimitetty.

"παντοτε την νεκρωσιν του κυριου ιησου εν τω σωματι περιφεροντες"
        "Always bearing about in the body the dying of the Lord Jesus,"
        "Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme,"

νεκρωσιν του κυριου ιησου = the dying of the Lord Jesus = Jeesuksen kuolema

Ahdistukset ovat ahdistuksia, mutta kuolema on kuolema.
        Niitä ei voi pitää synonyymeinä. Etkö löydä eroa, kalamos?

Autan sinua löytämään vastauksen. Tutki esim. seuraavien jakeiden(Kol.3:5-7) yhteyttä 2.Kor.4:10 jakeeseen:

3:5 Kuolettakaa (νεκρωσατε, nekrosate, kuolettakaa) siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        3:7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte."

Antoisaa tutkimusmatkaa, ethän oksentele jakeiden päälle;))
        (viittauksena ilmaukseen, jota itse käytit 22.5 klo 08:42).

että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä."

Eli sinä erotat tuon täysin yhtenäisen tekstikatkelman keskeltä kaksi riviä,
        ja selität niiden tarkoittavan jotain ihan muuta kuin edeltävät rivit,
        ja näitä kahta irrottamaasi riviä seuraavat jakeet.

Ja sitten yhdistelet nuo kaksi irrottamaasi riviä aivan muihin Raamatun jakeisiin. Harhaoppiset menettelevät näin.

Mutta minähän en mielestäsi ymmärrä Kirjoituksista mitään,
        joten seuraavassa Novumin selitys katkelmalle 2 Kor 4:

9. Vaikka Jumala sallikin ihmisten "vainota" Paavalia,
        hän ei "hylännyt" apostoliaan.
        Paavali ei koskaan joutunut jäämään vainoojiensa armoille.
        Paavali ei joutunut ainoastaan vihamiestensä vainoamaksi,
        nämä jopa "kukistivat" hänet "maahan".
        He eivät kuitenkaan "tuhonneet" häntä. Kun näytti siltä,
        että he olivat saaneet hänet kokonaan käsiinsä,
        Jumala vapautti hänet.
        Tämä tapahtui niin usein ja niin toivottomissa tilanteissa,
        että oli täysin selvää, että hän pääsi vapaaksi Jumalan voiman avulla.
        Yksikään ihminen ei olisi voinut omalla voimallaan pelastua
        niin monista toivottomista tilanteista.
        Paavalin elämälle olivat ominaisia
        alituiset kärsimykset ja vaikeudet.
        10. Apostoli oli koko ajan elävänä esimerkkinä Jeesuksen kärsimyksistä.
        Häntä kohdeltiin samalla tavalla kuin Jeesusta,
        häntä halveksittiin, pilkattiin, pahoinpideltiin.
        Hän sai nähdä nälkää, kärsiä janoa jaolla alituisessa kuolemanvaarassa.
        Minne hän vain tulikin, juutalaisten tai pakanoiden joukkoon,
        hän sai saman kohtelun kuin hänen Mestarinsa.
        Gal 6:17:ssä käytetään toista ilmausta samasta asiasta.
        Sana "ruumiissamme" ilmaisee,
        että apostoli tarkoittaa ulkonaisia kärsimyksiä ja koetuksia.
        11. Tässä on selitys siihen, mistä hän on juuri puhunut.
        Paavali kärsi "Jeesuksen tähden".
        Hän oli ikään kuin kuolemaan tuomittu (1 Kor 4:9).
        Juuri ennen tämän kirjeen kirjoittamista
        Paavali oli kokenut vainoa tai koettelemuksia,
        jotka olivat olleet niin hirvittäviä,
        että hän oli vain odottanut kuolemaa (1:8 ss.).
        "Liha" kuvaa heikkoutta ja kuolevaisuutta.
        Itsessään Paavali oli hyvin heikko,
        mutta Kristuksessa hän kesti kaiken eteensä tulevan.

• kalamos kirjoitti:

että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä."

Eli sinä erotat tuon täysin yhtenäisen tekstikatkelman keskeltä kaksi riviä,
        ja selität niiden tarkoittavan jotain ihan muuta kuin edeltävät rivit,
        ja näitä kahta irrottamaasi riviä seuraavat jakeet.

Ja sitten yhdistelet nuo kaksi irrottamaasi riviä aivan muihin Raamatun jakeisiin. Harhaoppiset menettelevät näin.

Mutta minähän en mielestäsi ymmärrä Kirjoituksista mitään,
        joten seuraavassa Novumin selitys katkelmalle 2 Kor 4:

9. Vaikka Jumala sallikin ihmisten "vainota" Paavalia,
        hän ei "hylännyt" apostoliaan.
        Paavali ei koskaan joutunut jäämään vainoojiensa armoille.
        Paavali ei joutunut ainoastaan vihamiestensä vainoamaksi,
        nämä jopa "kukistivat" hänet "maahan".
        He eivät kuitenkaan "tuhonneet" häntä. Kun näytti siltä,
        että he olivat saaneet hänet kokonaan käsiinsä,
        Jumala vapautti hänet.
        Tämä tapahtui niin usein ja niin toivottomissa tilanteissa,
        että oli täysin selvää, että hän pääsi vapaaksi Jumalan voiman avulla.
        Yksikään ihminen ei olisi voinut omalla voimallaan pelastua
        niin monista toivottomista tilanteista.
        Paavalin elämälle olivat ominaisia
        alituiset kärsimykset ja vaikeudet.
        10. Apostoli oli koko ajan elävänä esimerkkinä Jeesuksen kärsimyksistä.
        Häntä kohdeltiin samalla tavalla kuin Jeesusta,
        häntä halveksittiin, pilkattiin, pahoinpideltiin.
        Hän sai nähdä nälkää, kärsiä janoa jaolla alituisessa kuolemanvaarassa.
        Minne hän vain tulikin, juutalaisten tai pakanoiden joukkoon,
        hän sai saman kohtelun kuin hänen Mestarinsa.
        Gal 6:17:ssä käytetään toista ilmausta samasta asiasta.
        Sana "ruumiissamme" ilmaisee,
        että apostoli tarkoittaa ulkonaisia kärsimyksiä ja koetuksia.
        11. Tässä on selitys siihen, mistä hän on juuri puhunut.
        Paavali kärsi "Jeesuksen tähden".
        Hän oli ikään kuin kuolemaan tuomittu (1 Kor 4:9).
        Juuri ennen tämän kirjeen kirjoittamista
        Paavali oli kokenut vainoa tai koettelemuksia,
        jotka olivat olleet niin hirvittäviä,
        että hän oli vain odottanut kuolemaa (1:8 ss.).
        "Liha" kuvaa heikkoutta ja kuolevaisuutta.
        Itsessään Paavali oli hyvin heikko,
        mutta Kristuksessa hän kesti kaiken eteensä tulevan.

Jakeet 2.Kor.4:10-12, siis kolme (3) peräkkäistä jaetta muodostavat täysin yhtenäisen kokonaisuuden.

Nuo kolme peräkkäistä jaetta ilmaisevat sen, että meidän tulee kantaa omaa ristiämme. Kuten tiedät sen kehotuksen meille antoi Herramme Jeesus. Paavalin em.sanat ovat yks'yhteen Jeesuksen kehotuksen kanssa.

Olet kalamos niin sanotusti ulalla Novumisi ja harhautuneen rivioppisi kanssa. Sanon tämän suoraan, koska olen huomannut sinun olevan jäykkä ja uppiniskainen Jumalan sanan edessä.

Siis, meidän ON KANNETTAVA Kristuksen kuolemaa, se on omaa ristiämme JOKA PÄIVÄ.

"Niin tekin pitäkää itsenne synnille KUOLLEINA, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa." Rm.6:11

"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi UHRIKSI; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne." Rm.12:1

Jakeet 2.Kor.4:10-12, siis kolme (3) peräkkäistä jaetta muodostavat täysin yhtenäisen kokonaisuuden.

Nuo kolme peräkkäistä jaetta ilmaisevat sen, että meidän tulee kantaa omaa ristiämme. Kuten tiedät sen kehotuksen meille antoi Herramme Jeesus. Paavalin em.sanat ovat yks'yhteen Jeesuksen kehotuksen kanssa.

Olet kalamos niin sanotusti ulalla Novumisi ja harhautuneen rivioppisi kanssa. Sanon tämän suoraan, koska olen huomannut sinun olevan jäykkä ja uppiniskainen Jumalan sanan edessä.

Siis, meidän ON KANNETTAVA Kristuksen kuolemaa, se on omaa ristiämme JOKA PÄIVÄ.

"Niin tekin pitäkää itsenne synnille KUOLLEINA, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa." Rm.6:11

"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi UHRIKSI; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne." Rm.12:1

Ja taas asiasta ihan toiseen.

Miksi sinä pidät itsesi synnille kuolleena.
        Ymmärsithän kysymykseni.
        Millä perusteella sinä olet kuollut synnille.

Tiedäthän alkutekstin ilmaisun.
        "Lukekaa/laskekaa itsenne synnille kuolleiksi".
        Siis miksi on totta se, että sinä olet synnille kuollut.

• Siinä on sun vääryys kalamos että sä nostat itseesi opettajaxi ja korostat että se on jotenkin niin hieno saada olla todella surkea uskovainen mutta niiiiin armossa ja jos ei olis surkea niin ei tarvis Jeesusta mitä on palstalla niin monesti julistettu ja sentakia ei ole tarve löytää sen Jeesuxen mitä minä tunnen joka on sanonut että Hän ON Vapahtaja nyt joka meidän tulis löytää ja noin sinä juuri hapatuxesta kirjoitit ---> Minä olen todellakin surkea uskovainen,

Kirjoitat niinkuin kevätkissa kuumassa katossa joka haluaa mukaan taustakuoro palstalta samanajatelevia jotka huutavat sitten kuoroa sun kanssa,,
      että on se niin hieno saada olla näin surkeita syntisiä väärintekiöitä,, mutt on se niin hienoa että saan olla tämmöinen kun ollaan ja kelpaa Jumalalle joka sanoma on tarkoitettu ainoastaan pakanoille ennen uskontulo . Tee parannus tai kuole ikuisesti on Raamatun Sanoma sinulle surkea...,,,

• Sinähän se olit, joka sanoi, että minä olen surkea uskovainen.
        En minä kylläkään tiedä, miksi niin sanoit,
        mutta en minä nyt joka asiassa halua vastaan väittää.

Mutta kun minä nyt en tiedä, niin kertoisitko,
        mistä minun erityisesti pitäisi tehdä parannus, kun kirjoitit:
        "Tee parannus tai kuole ikuisesti on Raamatun Sanoma sinulle surkea...,,,"

• : )
        kalamos kirjoitti:

Sinähän se olit, joka sanoi, että minä olen surkea uskovainen.
        En minä kylläkään tiedä, miksi niin sanoit,
        mutta en minä nyt joka asiassa halua vastaan väittää.

Mutta kun minä nyt en tiedä, niin kertoisitko,
        mistä minun erityisesti pitäisi tehdä parannus, kun kirjoitit:
        "Tee parannus tai kuole ikuisesti on Raamatun Sanoma sinulle surkea...,,,"

Me kaikki uskikset ollaan surkeita, itse asiassa jos me tutkimme sydämemme tilaa niin sieltä paljastuu natsi ja homo ja murhamies valehtelija&varas, meidän pitäisi olla paljon rehellisempiä ja tunnustaa että ilman Jumalaa me kateellisina ja katkerina näilläkin sivuilla vaan vertailemme toistemme kirjoituksia, emmekä ole yhtään mihinkään tyytyväisiä.

Et Kalamos ole yhtään surkea Jumalassa, Jumalassa me olemme voittajia - muista tämä, Jumalassa me vain osaamme rakastaa, vain Jumalan kautta me ylipäätänsäkin tajuamme elävämme, olemme muuten eläviä kuivia kuolleita surkeita korpunjämiä.

Kaikki jotka väittävät jotain muuta itsestään ovat surkeita valehtelijoita, jumalattomia, hekumallisia, Jeesuksettomia sydämettömiä korppuakin pienempiä jämiä.

LEPO VAAN

• : ) kirjoitti:

Me kaikki uskikset ollaan surkeita, itse asiassa jos me tutkimme sydämemme tilaa niin sieltä paljastuu natsi ja homo ja murhamies valehtelija&varas, meidän pitäisi olla paljon rehellisempiä ja tunnustaa että ilman Jumalaa me kateellisina ja katkerina näilläkin sivuilla vaan vertailemme toistemme kirjoituksia, emmekä ole yhtään mihinkään tyytyväisiä.

Et Kalamos ole yhtään surkea Jumalassa, Jumalassa me olemme voittajia - muista tämä, Jumalassa me vain osaamme rakastaa, vain Jumalan kautta me ylipäätänsäkin tajuamme elävämme, olemme muuten eläviä kuivia kuolleita surkeita korpunjämiä.

Kaikki jotka väittävät jotain muuta itsestään ovat surkeita valehtelijoita, jumalattomia, hekumallisia, Jeesuksettomia sydämettömiä korppuakin pienempiä jämiä.

LEPO VAAN

Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit;
        ja hänessä ei ole syntiä.
        6. Kuka ikinä hänessä pysyy,
        hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee,
        hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää.
        Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas,
        niinkuin hän on vanhurskas.
        8. Joka syntiä tekee, se on p..keleestä,
        sillä p..kele on tehnyt syntiä alusta asti.
        Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi,
        että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä,
        sillä Jumalan siemen pysyy hänessä;
        eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia.
        Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta,
        ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

kalamos kirjoitti:

Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit;
        ja hänessä ei ole syntiä.
        6. Kuka ikinä hänessä pysyy,
        hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee,
        hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää.
        Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas,
        niinkuin hän on vanhurskas.
        8. Joka syntiä tekee, se on p..keleestä,
        sillä p..kele on tehnyt syntiä alusta asti.
        Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi,
        että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä,
        sillä Jumalan siemen pysyy hänessä;
        eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia.
        Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta,
        ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

AIVAN OIKEIN

Ne jotka Jumalassa pysyvät eivät syntiä tee!

Mutta oletko huomannut että mitä enemmän kasvat Kristuksessa, sitä syvemmin näet oman syntisyytesi syvyyden. Kaikki mitä teet on syntiä, liikkeesi, hengityksesi, hikoilemisesi, sä huomaat lopulta kaiken elämän synnin alaiseksi, jolle sinä et mahda yhtikäs mitään, sinä olet langennut ja kaikki sinussa todistaa tästä lihan luonnostasi, ja lopulta ainoa tunne minkä itsestäsi löydät on :

häpeä

Ja tällöin alat ymmärtämään, mitä todellinen usko on.

Ainoastaa Jeesus päästää meidät tästä perihäpeän synnin surkeudesta. Syökäämme siis Häntä ja nostakaamme maljoja elävän sanan lähteen, Jumalan rakkauden äärellä.

Kasvetaan yhdessä pelastukseen.

AIVAN OIKEIN

Mutta oletko huomannut että mitä enemmän kasvat Kristuksessa, sitä syvemmin näet oman syntisyytesi syvyyden. Kaikki mitä teet on syntiä, liikkeesi, hengityksesi, hikoilemisesi, sä huomaat lopulta kaiken elämän synnin alaiseksi, jolle sinä et mahda yhtikäs mitään, sinä olet langennut ja kaikki sinussa todistaa tästä lihan luonnostasi, ja lopulta ainoa tunne minkä itsestäsi löydät on :

häpeä

Ainoastaa Jeesus päästää meidät tästä perihäpeän synnin surkeudesta. Syökäämme siis Häntä ja nostakaamme maljoja elävän sanan lähteen, Jumalan rakkauden äärellä.

jolle sinä et mahda yhtikäs mitään, kirjoitat ? Kyllä mahdat jos Uskot Jeesuxeen !! Mene Hänen luo joka sua voi autta !! Sitä voit tehdä jos olet oikea Uskovainen .. Pohdi sitä...

savonarola kirjoitti:

jolle sinä et mahda yhtikäs mitään, kirjoitat ? Kyllä mahdat jos Uskot Jeesuxeen !! Mene Hänen luo joka sua voi autta !! Sitä voit tehdä jos olet oikea Uskovainen .. Pohdi sitä...

Älä irroita lauseyhteydestä tekstiäni, käsität aivan väärin, minähän kirjoitan lopuksi että vain Jeesus voi vapauttaa meidät perisynnin häpeästä.

Typeryskö olet?

Älä irroita lauseyhteydestä tekstiäni, käsität aivan väärin, minähän kirjoitan lopuksi että vain Jeesus voi vapauttaa meidät perisynnin häpeästä.

Typeryskö olet?

Älä sä sano veljeäsi typeräxi jos pyrit mun ystäväxi, mutta silloin tulisit muuttua,, eikä vain se että sä häpeät sun tekoasi tulis muuttua,,, vaan myös sun syntiset teot ajatuxilla ja tahdosssa ja kokonaan mitä olet !!

Kuole tässä ajassa tai kuole ikuisest,,,,i siinä on valinnat !! Jeesuxessa Kristuxessa kaikki tämä tapahtuu,,,,, mutta en sano sut typeräxi koska tämä ei liha voi ilmoittaa, tai ottaa vastaan,, vaan henki. Siis ensin tulisit saada Pyhä Henki ennenkuin Hän voi valaista ja ilmoitaa, näin vaikeita asioita sulle Rakas lähimmäinen...

AIVAN OIKEIN

häpeä

: )

"Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä;
        kuka ikinä syntiä tekee,
        hän ei ole häntä NÄHNYT eikä häntä TUNTENUT."

Siis, jos ihminen on tullut Jeesuksen tykö,
        nostanut katseensa Golgatalle,
        ja näin kokenut sen ihmeen, minkä Jeesuksen veri tekee,
        niin hän ei enää koskaan elä synnissä. Hän elää Jeesuksessa.

Yksi kieliopillinen huomio.
        Tuossa ei ole konditionaalia.
        Siinä ei sanota, että jos me pysymme Hänessä.
        Siinä puhutaan pysyvästä olotilasta.
        Aivan samoin synnin tekeminen (harjoittaminen)
        on tuossa lauseessa pysyvä olotila.
        Ja tuon kohdan mukaan on siis mahdoton yhtälö,
        että ihminen, joka elää Jeesuksessä eläisi synnissä.

Ja tuo Elämä alkaa Golgatan Ristin juurella.
        Jeesuksen Veren alla. Veressä on se Voima,
        joka saa aikaiseksi tuon ihmeen,
        että me emme enää elä synnissä vaan Jeesuksessa.

Ja sen tähden minä olen jatkuvasti näillä palstoilla
        kiinnittänyt lukijoiden katseen Golgatalle,
        jossa syntivelkamme maksettiin,
        mutta jossa myös murtuu synnin valta.

Ja tätä sanomaa s..tana vihaa todella paljon,
        koska on lähettänyt eräitä
        oikein karjusikoja tallaamaan tätä veren evankeliumia,
        jossa on voima kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan.

Todellakin. Mitä kauemmin minä olen ollut uskossa,
        sitä selvemmin olen tullut ymmärtämään sen, että
        kalamoksessa - se on minun lihassani - ei asu MITÄÄN hyvää.

Ja minä olen ollut hyvin kauan uskossa.
        Nuorena ajattelin, että ei tässä enää ole kuin pari ryppyä,
        kun ne vielä oikaisen, niin enköhän ala kelvata.
        Mutta vanhemmiten kun olen peilistä itseäni katsellut,
        niin olen huomannut, että minähän olen niin ryppyinen,
        ettei minusta saa tekemälläkään yhtään mitään.
        Joten kalamos saa olla kaikessa rauhassa kasteen haudassa.
        Ei sitä kannata edes yrittää jalostaa.
        Ja miksi yrittäisin,
        kun kerran tuosta haudasta nousi ylös uusi luomus Kristuksessa.
        Kaikkiin hyvin tekoihin valmis. Yksin armosta.

• ( :
        kalamos kirjoitti:

"Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä;
        kuka ikinä syntiä tekee,
        hän ei ole häntä NÄHNYT eikä häntä TUNTENUT."

Siis, jos ihminen on tullut Jeesuksen tykö,
        nostanut katseensa Golgatalle,
        ja näin kokenut sen ihmeen, minkä Jeesuksen veri tekee,
        niin hän ei enää koskaan elä synnissä. Hän elää Jeesuksessa.

Yksi kieliopillinen huomio.
        Tuossa ei ole konditionaalia.
        Siinä ei sanota, että jos me pysymme Hänessä.
        Siinä puhutaan pysyvästä olotilasta.
        Aivan samoin synnin tekeminen (harjoittaminen)
        on tuossa lauseessa pysyvä olotila.
        Ja tuon kohdan mukaan on siis mahdoton yhtälö,
        että ihminen, joka elää Jeesuksessä eläisi synnissä.

Ja tuo Elämä alkaa Golgatan Ristin juurella.
        Jeesuksen Veren alla. Veressä on se Voima,
        joka saa aikaiseksi tuon ihmeen,
        että me emme enää elä synnissä vaan Jeesuksessa.

Ja sen tähden minä olen jatkuvasti näillä palstoilla
        kiinnittänyt lukijoiden katseen Golgatalle,
        jossa syntivelkamme maksettiin,
        mutta jossa myös murtuu synnin valta.

Ja tätä sanomaa s..tana vihaa todella paljon,
        koska on lähettänyt eräitä
        oikein karjusikoja tallaamaan tätä veren evankeliumia,
        jossa on voima kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan.

Todellakin. Mitä kauemmin minä olen ollut uskossa,
        sitä selvemmin olen tullut ymmärtämään sen, että
        kalamoksessa - se on minun lihassani - ei asu MITÄÄN hyvää.

Ja minä olen ollut hyvin kauan uskossa.
        Nuorena ajattelin, että ei tässä enää ole kuin pari ryppyä,
        kun ne vielä oikaisen, niin enköhän ala kelvata.
        Mutta vanhemmiten kun olen peilistä itseäni katsellut,
        niin olen huomannut, että minähän olen niin ryppyinen,
        ettei minusta saa tekemälläkään yhtään mitään.
        Joten kalamos saa olla kaikessa rauhassa kasteen haudassa.
        Ei sitä kannata edes yrittää jalostaa.
        Ja miksi yrittäisin,
        kun kerran tuosta haudasta nousi ylös uusi luomus Kristuksessa.
        Kaikkiin hyvin tekoihin valmis. Yksin armosta.

( :

• teacher

Samoin sulle siunausta, olet mielestäni hyvä kirjoittaja.

• töööööt

Varohan kalamos kateutta, katsos kun tälläkin palstalla on niin monta näppiksen vakikuluttajaa, että heitä ärsyttää suunnattomasti, kun saat huomiota osaksesi ja palstatila on rajaton. Minun puolesta muuten, kiva kun kirjoittelet.

• Minäkin kärsin suunnattomasti eräiden huomiosta.
        Ei sen tähden, että he koko ajan oksentavat päälleni,
        vaan sen tähden, että julistamani veren evankeliumi
        jää tuon oksennuksen alle.

• Niko.

Siunausta sinulle kalamos kaikessa, Herramme Jeesus sinua siunatkoon ja varjelkoon.

Toivon, että vielä jatkossakin saamme keskusteluissa palata, sillä paljon olen kirjoituksistasi saanut ja toivon, että myös sinä olet saanut Sanan virvoitusta kenties joskus myös minun kirjoituksistani.

Olen surullinen, että olet joutunut viimeaikoina paljon ryöpytyksen kohteeksi palstalla ja koen valtaosan niistä olleen puhtaasti ihmisten väärinymmärrystä sitä ilosanomaa kohtaan jota sinun sydämesi palaa. Olen varovasti koittanut joissakin kirjoituksissa niihin syytöksiin kantaakin ottamaan, pyrkien tuoda esille sitä puolta, että koen monen sinut väärin ymmärtäneen.
      Pahoittelen, että en ole tässä tarpeeksi kuitenkaan kokenut onnistuneeni...

Kenties sinä ja minäkään emme ole kaikessa samaamieltä, eikä niin tarvinekaan aina olla. Yhdessä Kristuksessa kasvamme, toisiamme tukien, opettaen ja ohjaten ja kerran kirkkaudessa saamme olla jokainen täydellisen oikeassa :)
      Siihen toivoon katson ja sitä odotan. Olemmehan Saman ruumiin jäseniä, molemmat Kuninkaan oppilaita!

Olen alusta asti palstalla kokenut sinut veljekseni Herrassa ja tiedän, että sinun sydämesi palaa Kristukselle, siksi olen murheellinen jos palstan kokonansa jätät.
      Montaa kirjoittajaa ei vakiokirjoittajien joukossa ole, joiden koen olevan palavia Kristuksessa, mutta tahdon tässä yhteydessä mainita teistä kaksi, sinut ja Usko Toivosen.

Rukoilen molempien teidän puolestanne ja Herra kaikilla teillänne teitä siunatkoon!

• teacher

Tässä esimerkki posetiivisesta kirjoittamisesta, jonka toivoisin todellakin leviävän, varsinkin tänne uskovina kirjoittelevien keskuuteen.

Kiitos selkeästä, puhtaasta tekstistäsi, siitä kuultaa selvästi läpi puhdas uskosi Jeesukseen.

Ole siis siunattu.

• posetiivi-teacheri

• teacher

• Sorry vaan kalamos mutta olet väärässä !!! Sinä itse sanoit että olet surkea uskovainen lue oma textisi tuolla ylhällä ---> Minä olen todellakin surkea uskovainen,

Kyllä sä vaan taistelet Sana vastaan niinkuin Semper ja minä olemme osoittaneet sulle..

• Sinä sen sanoit.
        Minä vain en väittänyt vastaan.

Tarkistin hakukoneen avulla.
        En ole koskaan käyttänyt yhdessäkään sadoista ellei tuhansista kirjoituksistani tällä foorumilla sanaa surkea.

Sinä toit tuot sanan esille. En minä.
        Mutta sen myönnän, että annoin pikkusormen sinulle vastatessani:
        "Minä olen todellakin surkea uskovainen".

Mutta huomasitko, mitä kirjoitin juuri ennen tuota lausetta:
        "Haluatko ehkä, että näytän sinulle uskostani teot?
        Näytä sinä minulle ensin teoistasi usko!
        Jos sinä tulet vanhurskaaksi teoista,
        niin silloin se ei ole uskosta.
        Miten sinä ylipäätään voit tehdä vanhurskaita tekoja,
        jos et kerran ole vanhurskas ennen tekoja."

Tulee mieleen kansakouluajat.
        Minä olin surkea jalkapallossa.
        Ja kaikessa urheilussa.
        Kun joukkueita valittiin,
        minut valittiin aina viimeinen,
        jonka jompikumpi joukkue sitten joutui valitsemaan.
        Mutta ei se minun voitonriemuani haitannut.
        kun se joukkue, johon minä kuuluin, voitti pelin.

• Viestissään 21.5. klo 22:53 jaikal.se kiehuu omissa mehuissaan.

Paras lääke jaikalin korvasyyhyyn ja sielullisuuteen on tämä rakkaan apostolimme Jaakobin voimakas ilmaisu, Jk.2:20-22

"Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
      Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
      Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;"

Jaikal on hätää kärsimässä, kun hänen korkealle korottamansa näennäisvanhurskaus asetetaan Sanan valon tutkittavaksi.
      Farisealainen pintahurskaus ei kestä pientäkään raapaisua pinnan alle. Ulkokuori tai kuten jaikal ilmaisee "se lantin toinen puoli" on suht'koht kunnossa, mutta sisäpuoli, se jaikalin lantin toinen puoli, on täynnä ryöstöä ja pahuutta.

Ansiokkaan alkurääkäisysi :) jälkeen suosittelen sinulle jaikal tutustumista Jeesuksen suoraviivaiseen puhutteluun, jonka Hän kohdisti farisealaista pintapuhtautta edustaville kirjanoppineille.

Matt.23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
      23:26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
      23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
      23:28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta."

Siunausta tutustumismatkallesi Sanan totuuteen!

• Hyvin sanoit Rakas Semper tuosta menestysteoloogisesta näennäismenestyxestä uskonnollista ohjelmasta jonka jaikal ylläpidä puolustaxeen oma asema johon hän on joutunut taistellessaa Kristusta ja sana vastaan joka pyrki saada hänet nöyrtymään tunnustamaan että hän edelleen on synnissä. mutta vertauskuvallisesti yritän tuoda esiin miten hän ajattele että uusi mersu on sinun niin se on sinun ajattelee että saat mersun niin se on sinun valitse jopa värin valmixi ja omista se sydämessä niin se on sinun tempaise se taivaasta . Usko ainoastaan ja rukoile että rampaat kävelee ja jos ei ne lähde kävelemään niin silloin on sun silmät jotka valehtee eikä Raamattu joka sanoo etä kun vaan hartaasti uskot ja rukoilet ja pyydät ja jopa röykäästi uhmat ja käsket Jumala parantaa rampaat niin ne lähtee kävelemään.. Näin menestysteoloogit opettavat ja niin se on siiretty sitten opettamaan pyhitys ja puhdistus samalla viisiin ,,,, elikä olemme puhtaita vaikka emme ole pyhiä,, elikä todellisuudessa ei ole koska ei mitään mertkkiä tai näyttöä pyhästä puhdasta uskovaisesta hänessä löydy mutta siitä hän viis veisaa koska jumala ei näe hän tä vaan hänen poikansa .. Hienoja nimiä on kyllä annettu sille uskovaisille---> vanhurskas ,, kristuxessa.. suuressa armossa,,, Jumalan rakas,,, ja niin pois päin joka on tappavia tuuti lauluja jotka saa syntinen uskova nukahtamaan ja joutua helvettiin ja suruttomuudessa antamaan rauha rauha vaikka rauha ei ole jos lukee kaikki Raamatussa niinkuin ON KIRJOITETTU !!!!

• samako?

Onko savonarola ja semper sama kirjoittaja? Kirjoitustasosta ja asenteista päätellen.Kunpikaan ei ymmärrä mitä kirjoittavat ja mitä muut kirjoittavat.Kuvittelevat vielä olevansa Herran työssä.

• Kuules syninen ----> Niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

1. Tess. 4:7

Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.

Hepr. 12:14

Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa

• TEACHER
        savonarola kirjoitti:

Kuules syninen ----> Niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

1. Tess. 4:7

Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.

Hepr. 12:14

Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa

Opettele syninen kirjoittamaan.

• Nm. "samakon" tasonäyte: >>Kunpikaan ei ymmärrä

• gaidaros

kalamos, luepa nyt omat sanasi ja kohdista ne itsellesi:

"kaikenlainen ahdistus seuraa meitä sitä tiiviimmin mitä lähempänä Herraa elämme.
      Vaelluksesta kun ei tule mitään, ellemme ensin opi lepäämään Kristuksessa.
      Jos emme opi laittamaan kaikkea Hänen varaansa.
      Mutta kun me tämän teemme, niin me voimme Hänessä kaiken."

--> Niin sinäkin voi jatkaa kirjoittamista täällä ja tehdä hyviä aloituksia.

"jokainen yritykseni avata keskustelu, joka kirkastaisi Jeesuksen nimeä, muuttuu tällä palstalla iljetykseksi,
      niin ei ole oikein että jatkan"

Mutta meitä on monta, jotka luemme ja siunaamme aloituksesi ja opetuksesi. Minäkin tosin lakkaan lukemasta siinä vaiheessa, kun sontaa on tullut tarpeeksi.

Neuvo minulle joku asiallisempi nettisivusto, josta saisin oppia ja rohkaisua näinä vaikeina aikoina.
      Kiitos ja siunausta elämääsi, kalamos!

• Joku toinen varmaan osaisi neuvoa jonkun asiallisemman nettisivuston.
        Minä itse jatkan kyllä tällä foorumilla.

Olen tehnyt aloituksia,
        sinä aikana, kun olen tällä foorumilla ollut,
        muun muassa palstoille
        - Jeesus
        - Jumala
        - Profetiat
        - Raamattu
        - Evoluutio
        - Kreationismi

Tuota noin.
        Älkää nyt veljet ja sisaret jättäkö tätä palstaa.

VALLOITTAKAA TÄMÄ PALSTA!

• Teacher
        kalamos kirjoitti:

Joku toinen varmaan osaisi neuvoa jonkun asiallisemman nettisivuston.
        Minä itse jatkan kyllä tällä foorumilla.

Olen tehnyt aloituksia,
        sinä aikana, kun olen tällä foorumilla ollut,
        muun muassa palstoille
        - Jeesus
        - Jumala
        - Profetiat
        - Raamattu
        - Evoluutio
        - Kreationismi

Tuota noin.
        Älkää nyt veljet ja sisaret jättäkö tätä palstaa.

VALLOITTAKAA TÄMÄ PALSTA!

Hellaripalsta ihan paras.

• Niko.

Evankeliumin voima tulee esille voimallisesti siinä, että Elävä Jumala muuttaa pahoja ihmisiä hyviksi ihmisiksi, taivaan kansalaisiksi.
      Evankeliumin voima saa aikaan mm. sitä, että murhamiehet kääntyvät teiltänsä, huumenarkkarien piikit putoavat maahan, alkoholistit saavat voiman lopettaa, ilkeistä tulee ystävällisiä, vihaisista rakastavia.... lista on loputon!

Se on Jumala kuka saa aikaa UUTTA, jokainen päivä ja se on Jumalan teko ja ihme, että ihminen uskoo.
      Uudestisyntynyt ylhäältä on Hänen tekonsa ja Hän itse asuu uskovan sydämessä.

Tätä ei saa aikaan kenenkään ihmisen lihalliset pyristelyt, eikä omat kamppailut syntiä vastaan.
      Jos teoilla ansaitaan taivaspaikka, niin Kristus kuoli turhaan!

MUTTA sydämen usko, todellinen usko, tulee ilmi ihmisessä niin kokonaisvaltaisesti, että se muuttaa ihmisen ja se tulee ilmi ihmisen kautta myös teoissa, että sanoissa.

Jos ihminen ei ymmärrä sitä kallisarvoista uhria joka jokaisen edestä on annettu, eikä sitä, että jokainen synti on maksettu äärettömän kalliilla Kristuksen verellä, vaan katsoo vain itseensä ja oman itsensä kamppailuun kiusauksia ja syntiä vastaan alkaa käydä niin, että myös kunnia alkaa siirtyä Kristuksen rististä oman käden kamppailuun.

Mitä Paavali kirjoittikaan galatialaisille?
      Hän hämmästeli kovin sanoin sitä, että kuka heidät on noitunut ajattelemaan niin! Uskon kautta he aloittivat, saivat Hengen, he syntiset ja pahat ihmiset, ja Hengessä vaeltivat, mutta jo hetimiten alkoivat niellä vääriä farisealaisia oppeja siitä, että nyt on "kiillotettava vaellustaan ja taivaspaikkaansa" oman käden töin antamalla sitoa itsensä takaisin lain alle.

Mutta Kristuksen omia ei sido vanhan testamentin säädökset, ei liioin Mooseksen lain 613 lainkohtaa, paitsi Kristuksen laki ja se laki on;
      Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!

Kun sydämessä on todellinen usko ja päälle on puettu Hänen vanhurskautensa, sydämessä vaikuttaa Hänen rakkautensa ja kaiken vaikuttimena on rakkaus, tulee kaikki laki täytetyksi niin sanoin kuin teoin.

Tiedättehän mitä Paavali teki heti välittömästi kun oli ensin kiivaillut ankarasti sen puolesta, että ihmisen ei tule sitoa itseään uudelleen lain orjuuteen ja juutalaisiin määräyksiin antamalla itsensä uskoontultuaan ympärileikata itsensä? Hän meni ja ympärileikkautti Timoteuksen.

Oletteko koskaan ihmetellyt tätä?

Tämän teon vaikutin ei ollut lain noudattaminen, vaan rakkaus!
      Rakkaus niin monen ihmisen sieluja kohtaan, kaipaus sielujen pelastamiseksi. Paavali teki tämän niin monen ihmisen epäuskon tähden, vapaana ja vapautettuna!

Nyt vapautettuna, maksettuina, saamme rakkaudessa ja rakastaen VAPAASTI vaeltaa Jumalan tahdossa, ahkeroiden hyvien töiden parissa ja siihen on uudestisyntyneen ihmisen halukin, sillä se joka sydämessä on Jumalan siemen myös halajaa toteuttaa Hänen tahtoansa.

Minä USKON JA SIKSI minä teen, ja samoin on jokaisen laita joka uskoo.
      Tietysti nyt Häneen uskoen meidän tulee jokainen päivä ottaa ristimme, juosta Hänessä kohti voittopalkintoa, ahkeroida HÄNEN TAHTOANSA noudattamaan ja tehdä kaikkea niitä tekoja joita Hän meissä on tarkoittanut!

Makaamaanko jäädä? Ei suinkaan. Jatkaa rietasta menoa? Ei tietenkään. Eikö Kristus meitä niistä vapauttanut, meitä armahtanut? Nyt vapautettuina eikö meidän sydämemme kaipaisikaan Hänen tahtoaan, vaan palaisi ennemin takaisin? Entä kun lankeamme syntiin?
      Siitä Johannes sanoo kirjeessään, että jokaisella joka uskoo on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, ja Hänen armoonsa turvaten Hänen veri on maksava syntimme.
      "Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaa", rukoilemme päivittän.

Kuinka on, kun tulemme uskoon, tulemmeko sillä samalle hetkellä täydellisiksi? Vanhurskautetuiksi kyllä ja sen kautta olemme Hänen silmissään maksetut kaikesta.
      Entä vaelluksemme tässä maailman ajassa, lihassa, sen jälkeen? Onko se täydellistä kaikkinensa, sanoinensa, tekoinensa ja tekemättäjättäminensä?

Ei varmasti, sillä elämmehän vielä tässä maailmassa, lihassamme.
      Mutta Paavali kehoitti pitämään lihaa Kristuksen kanssa kuolleena, sillä sitä se todella on, kasteen hautaan haudattua.
      Herra kasvattaa, opettaa ja Hänessä pyhitymme jokainen päivä kun riipumme Hänessä, pidämme vain katseemme Hänessä uskossa ja rakkaudessa ja kerran kirkkaudessa olemme puettuna uuteen kirkastettuun kehoomme ja saamme olla täydellisiä todella pelastettuja!

Kristus on Tie. Hänessä uskoen kulkien olemme pelastus-Tiellä, meitä pelastetaan ja se Tie vie iänkaikkiseen elämään kunhan vain PYSYMME Hänessä ja pidämme USKOMME loppuun asti!

• Usko Toivonen

Kiitos "Niko" kommentistasi.

Minä ilolla sen luin ja myös iloitsen siitä, että palstalla kirjoitat pelastuksen evankeliumista.

Laulussa sanotaan jotenkin näin " mitähän puuhaavat taivaassa nyt ? "

Iloitaankohan siellä tälläkin hetkellä niistä syntisistä, jotka kääntyvät ja tekevät
      parannuksen Herran kutsumina.

7. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
      Luuk. 15.

• >>>>Evankeliumin voima tulee esille voimallisesti siinä, että Elävä Jumala muuttaa pahoja ihmisiä hyviksi ihmisiksi, taivaan kansalaisiksi.

• Hyvin sanottu ja tiivistetty tuosta Herätyxestä Rakas Niko mitä Paavali koki ja meni läpi Room 7 muuttuaxeen siihen Paavaliin miyä tunnemme muista Kirjeistä mitä hän on kirjoittanut !!!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      111
      3607
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      64
      3232
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2533
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2154
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2113
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1716
    Aihe