Kissa on keksinyt että en tykkää yhtään että se hyppää pyykinkuivaustelineelle makaamaan, se tekee kuitenkin sen kerran viikkoon ihan piruuttaan. Minkähän takia se alkaa kehrätä kun minä komennan sen lujalla äänellä siitä pois?
Kissa kehrää kun sitä komentaa?
7
360
Vastaukset
- ei mitään ihmettä
Se on vain tyytyväinen aikaansaannoksiinsa. Se on saanut, mitä halusi eli sinun huomiosi, jonka sinä ilmoitat sille suureen ääneen.
- Näin se menee
Ei kissalle kannata huutaa ei kissa puhetta ymmärrä.Menee varmasti takaisin samaan paikkaan kuin tilaisuus tulee.Kissa kannattaa nostaa telineeltä pois tai työntää.
- chattonen
Kissa kehrää luodakseen rauhoittavaa tunnelmaa. Myös esim. kuoleva kissa kehrää.
Kissaa ei kouluteta huutamalla. Parempi on yrittää järjestää koti niin, ettei ole asioita, joita kissalta tarvitsisi erikseen kieltää. Käyttäytymistä voidaan ohjata toivottuun suuntaan vaikka keksimällä kissalle vaihtoehtoista tekemistä ja palkitsemalla hyvästä makupaloilla tai leikillä.
Äärimmäisessä tapauksessa rangaistuksena voi käyttää suihkepulloa, kissat kokevat kevyen vesisuihkauksen yleensä epämiellyttävinä. Eri asia sitten on, yhdistääkö kissasi epämiellyttävän suihkauksen pyykkitelineeseen vain kenties sinuun... - aloittaja.
Ei ei ei... Minä en huuda kissalle :) sellainen on ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta sanon napakalla äänellä "Pois!" tai "Pois siitä". Se hyppää sen jälkeen heti lattialle ja alkaa kehrätä, kahta kertaa ei tarvitse koskaan sanoa.
Tämä piipero on uusi tulokas ja sen luonteeseen näköjään kuuluu tuo kehrääminen hyvinkin kummallisissa tilanteissa. Muuten tämä on tosi kiltti. Sillä on kaverina 10-vuotias kolli. Tämä pikkuinen saattaa esim. alkaa kehrätä kävellessään ihan ilman syytä, mitä vanhempi ei ole ikänään tehnyt.
Eipä tullut mieleeni, että se huomion saaminen palkitsee sitä niin että se alkaa kehrätä. Kaikkialla muualla se saa olla, nukkua vieressäkin, mutta pyykkitelineelle ei saa mennä koska teline voi kaatua ja toisekseen koitan saada vaatteet kuivana mahdollisimman karvattomina kaappiin.
Ruokaa se on oppinut kerjäämään alkamalla rapistella/kuoputtaa tavaroita, erityisesti paperia. En ole palkinnut sitä antamalla evästä heti rapinan alettua, vaan sanonut että lopettaa tuon, tai heittänyt sille lelun jonnekin, ja vasta jonkin minuutin päästä antanut ruokaa.- Kisutäti
Luulen että se kissa kehrää vain rauhoittaakseen, kissathan ovat uskomatonta kyllä aika alistuvaisia :D Kissan ylimielisyyden elkeetkin ovat vain tilanteen rauhoittelua ja alistumista, esim. kissan siirtyminen nurkkaan "osoittamaan mieltä" viestii vain että se ei halua aiheuttaa erimielisyyksiä.
- viksukissa
Kyllä minulla ainakin ''ei'' toimii, tosin fiksu kissani osaa istua ja antaa tassunkin käskystä...
Samaa täälläkin;mitä tiukemmin komentaa, sitä varmemmin kissa kehrää, suorastaan. Eli huomion haku toimi! x))
...täyden huomioni saa mm. kun rapistelee huonekasveja.... =] Pörinä alkaa jo pelkästä sanallisesta komentamisesta.
Päivittäinen, säännöllinen leikki pitää myös pois kyseenalaisista touhuista, ettei tarvitse hakamalla hakea huomiota. Vaikka tuokin kissa ulkoilee ja taloudessa on muitakin, tekemisen tarvetta on yllättävän paljon... =/
Olen aikaisemmin kuullut tassua antavista kissoista, ihanaa että jotkut kouluttavat kisuja vastoin yleisiä ennakkoluuloja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164