Kumpaa polttista, 95 vai 98?

kumpaakos

Kyseessä vuosimallin -97 Carina E 1,6.
Myyjä sanoi, että kun vm. on 1997 niin pitäisi laittaa 98:a. Sen uudempiin 95:ta..
Mutta olen kuullut eriävänkin ohjeen.
Joten oisko täällä joku jolla ois varma tieto??

13

5481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalliimpi juttu

Valmistajan mukaan 98 oktaaninen.

Googleta E10 bensiini, niin sieltä löydät merkkikohtaiset suositukset.

Toyota alkaen vm 1998 voi käyttää E10, mutta ysiseiska vaatii edelleen 98.

• Tseikei

Ihmettelen vaan jos auton tekniikka kestää 5 % etanolin niin miksei 10 %.Ero on melko pieni.Itse käytän E10 Carina E vm 96 autossa.

• Onko laihasesos

kiuas, jos on niin E10:ä vaan ja menoksi.

• 1.6xli

95tankannut vm94 carina e hen ja kyl tuo toimii vielkin

• pass1

tojottiiin suosittelen ryssän 92 oct. Toimii ladassa ja vastaavissa kotteroissa...

• E85 tankkiin,

iloisesti kulkee ja paikat pysyy puhtaina..

• Tenoksi

Noi liotinaineet kuuluu ihmisten juotavaksi ei moottorin juotavaksi.

• aavesiksi

Toimii kyllä kummallakin, mutta 98-oktaaninen siihen kuuluu tankata. E10 imee itseensä vettä ja huonontaa suuremman etanolipitoisuutensa takia moottoriöljyn nopeasti pilalle-> Autosi vie enemmän bensaa ja moottori kuluu nopeammin. Tässä kohtaa ei mielestäni ole säästön paikka

• Mitä vettä ?

Carinassa on alipainetankki !

• rreertrt

omassa carina e:ssä käytän 98 koska esimerkiksi 95:lla kulutus kasvaa kaupunkiajossa 0,5litraa/sataselle ja jotenkin käynti ja veto huononee. Voisi olla ehkä aika tsekata ajoitus ja sytytysosat (tulpat on uudet ja vanhat olivat kulahtaneet tasaisesti elektrodeistaan ja olivat maitokahvinväriset, karstaa vain vähän). Kilometrejä 350tkm mittarissa.

• kaarlokuuskuu

Sanoisin, että Carina E.ssä ei ollut ainuttakaan ns. tehdavikaa myyntiin tullessa, se oli loppuun asti valmiiksi hiottu auto. Englantilaisten tekemässä Carina E oli sitten koottu jo huonommista osista ja auton laatu ja tehot tippuivat oleellisesti. Sanoisin, että ajokilometreihin, osto ja huolto hintaan verrattuna auto on loistava esimerkki siitä, minkälaisia autoja pitäisi vielä nykypäivänäkin valmistaa. Normaalia kulutusosia menee, mutta ne pystyyy lähes itse vaihtamaan ja niitä saa hajottamoilta edullisesti.

Bensankulutus; 96 alkaen mallisiin 98 bensaa, kuluttaa vähemmän lopulta, eikä nyi jne. Näin on.

Carina E 1.6 sedan, 5v, 1996, aj. 312.000km.

• säästöajo

Mullakin on -93 vuoden e carina. Japanissa tehty ja 416tkm ajettu. Ostin kun sain lähes ilmaiseksi. Ainut mikä hirvittää on heikko kori. Ovetkin aivan kuin pahvista tehty.

Volvo mulla toisena autona ja se tuntuu kyllä panssarivaunulta joka kestää kolarinkin.

• kaarlokuuskuus

98:a tankkiin ja menoksi. Sopii laihaseosmoottorille paremmin eli kulutus pienempi ja karstoittaa kuulemma vähemmän venttiilien kauloja. Ei ole tarvinnut kansikoppaa avata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      211
      1668
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1435
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1153
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      60
      1110
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1035
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      950
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      942
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      870
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      840
    10. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      6
      811
    Aihe