Olen 17-vuotias opiskelija, ja tuntuu kuin elämälläni ei olisi mitään suuntaa. Päivät kuluvat todella tylsästi, kouluun, kotiin, jotain juttuja ja nukkumaan. Minulla on muutama kaveri, jotka kylläkin asuvat melko kaukana, joten kavereiden kanssa olo ei onnistu mitenkään usein, eikä se minua oikeastaan haittaakkaan, tykkään mieluummin yksin oleskelusta. Minulla ei ole harrastuksia, enkä halua myöskään hankkia niitä, koska oikeastaan mikään ei tunnu kiinnostavan. Koulussa menee tavallisen kohtalaisesti ja viihdyn siellä ihan hyvin. Vapaa-ajalla istun lähinnä koneella, luen kirjoja ja teen jotain omia juttujani ulkona, välillä tulee hengattua näiden muutamien kavereiden kanssa ja silloinkin se rajoittuu pelaamiseen tai ulkona kävelyyn.
Kysymys siis kuuluu; mitä tehdä kun mikään ei kiinnosta, ja se mikä kiinnostaa on äärimmäisen pitkäveteistä? Haluaisin tehdä jotain muutakin kuin istua omassa huoneessani päivät pitkät tai kävellä ympäri kylää. Kavereiden kanssa on tylsää ja harrastukset eivät kiinnosta. Olen ihan varma että joku on samassa tilanteessa, mitä TE teette vapaa-ajalla?
En nyt ole varma mihin osioon tämä olisi pitänyt tunkea mutta menkööt.
Tylsä elämä
2
156
Vastaukset
Hei!
Mukava kuulla, että sinulla on mielenkiintoa muuttaa tilannettasi. Kuinka kauan tämä vaihe on kestänyt? Mistä olet aiemmin ollut kiinnostunut? Innostaisiko jokin entisistä harrastuksistasi sinua vielä?
On tärkeää, että ei jää paikoilleen. Ota vaikka joka päivälle jokin tavoite, mitä tehdä. Käy koulussa ja ulkona, vaikkei se aina huvittaisi.
Jos sinusta tuntuu, ettei tilanne muutu, voisitko jutella fiiliksistäsi vanhemmillesi tai vaikka koulun terveydenhoitajalle? Toivomme, että saat oloosi helpotusta. Välillä nuorena tuntuu siltä, ettei elämällä ole suuntaa. Kyllä sinä vielä löydät itsellesi sopivan tien. Tsemppiä!
Sari ja Sara NettiSaappaasta- elli123123
Must on kiva jutella kaikista sekalaisista murheista kuraattorille, meil on ainakin tosi kiva kura. Kannattaa kokeilla!